Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hydrium skrev (11 timer siden):

Jeg liker hamar sin best, den brune julebrusen :hjerter: På glassflaske. Er det tull eller blir brus bedre på glassflaske? 

Støtter deg 100% her!

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden her tenkte jeg å starte tidelig med julevask. Noen som har tipps tìl inspirasjon for nedvask til jul?

Anonymkode: c905f...391

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2025 den 7.55):

Elsker julen og har alltid hatt som mål å bli ferdig med alle julegaver før desember.  Har kjøpt 2/3 av gavene og har stort sett en plan for resten.  Har planlagt hva som skal bakes osv, men nå slo bomben ned i vår familie.  Min søster ble dødssyk og lever kanskje ikke til jul engang....  Fokuset ble plutselig litt anderledes, og tenker nå mer på hva jeg kan gjøre for andre samt samhold i familien.  Det er ikke så viktig å style opp å få den lekreste boligen.  Det som er viktig er de nærmeste.  Har kjøpt inn flere julestrømper og skal nå lage julestrømper og fylle til gamle foreldre og svigerforeldre.  Skal samle ulike deler av familien til brunsjer i romjulen, og kjøpe inn noen julekalendere til de gamle samt mine voksne barn. 

Fokuset i år blir nok ikke å vaske i alle kjøkkenskap, men fokuset blir å glede min familie så godt det la seg gjøre.  Samt fylle lys i huset kriker og kroker. 

Anonymkode: fdf15...d42

Varme tanker til dere.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Denne tråden skal jeg lese før jeg legger meg i kveld🙂 Jeg står midt oppi flyttekaos så håper jeg rekker å bli ferdig med utpakking osv før jul🙈 Gleder meg veldig til å pynte i nytt hus:) skal flytte 1 nov så blir nok å gjøre for å bli ferdig😂

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Inspirert av tråden her tenkte jeg å starte tidelig med julevask. Noen som har tipps tìl inspirasjon for nedvask til jul?

Anonymkode: c905f...391

Tipset mitt er å starte tidlig for å ta det etappevis slik at anstrengelsen og terskelen blir lav, og så jobbe deg igjennom rom for rom. Man kan starte med kjellerrom, vaskerom, boder og gjesterom som "aldri" er i bruk allerede nå. Det handler om å ha vært over med vasketua overalt før jul, og ikke nødvendigvis at alt skal være gulle, skinnende rent akkurat den 24.12. 😊

Så er det bare å gå i gang. Ingen gjør jobben for deg (med mindre du har noen du kan kommandere til å gjøre det... 😅). :nisse:

Charlotte84 skrev (22 minutter siden):

Denne tråden skal jeg lese før jeg legger meg i kveld🙂 Jeg står midt oppi flyttekaos så håper jeg rekker å bli ferdig med utpakking osv før jul🙈 Gleder meg veldig til å pynte i nytt hus:) skal flytte 1 nov så blir nok å gjøre for å bli ferdig😂

Fantastisk. :D Du kan jo rigge opp til jul mens du flytter inn i nytt hus da. :nisse: 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Å kalle en tråd om jul som begynner flere måneder før jul for skrytetråd er vanvittig. Fullstendig knefall for handelsstanden og kommersialiseringen av julen. Hold på, men hold det innenfor deres egne fire vegger.

Anonymkode: 206e9...861

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Å kalle en tråd om jul som begynner flere måneder før jul for skrytetråd er vanvittig. Fullstendig knefall for handelsstanden og kommersialiseringen av julen. Hold på, men hold det innenfor deres egne fire vegger.

Håper du føler deg bedre nå etter å ha fått raljert litt. Men som du ser så holder vi oss innenfor våre 4 vegger, både hjemme og i denne tråden. Ingen prakker noe på deg. God førjulstid til deg også. :nisse:

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har bestämt oss för att INTE flyga till Norge i jul.
Vi pratade om det i somras, men av flera skäl blir vi hemma. Ser fram emot det.

Före nästa steg i juleplaneringen ska vi
- höstrydde hagen, ta hand om äpplen och tomater, äppelträd, buskar och parkera gräsklipparen
- fira halloween, kanske blir det stor aktivitet på gatan tillsammans med naboerne som förra året

Julförberedelsen i övrigt börjar 1 december, eller helgen före.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for din kommentar grinchen😉🙄 Hvis du ikke er interessert i tidlig jul så IKKE gå innpå denne tråden da vet du 😘

Anonymkode: 4cd14...fc9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fått Julebrus på Rema 1000 her jeg bor i dag 🙂 Klarte ikke dy meg når jeg så de også hadde fått inn julebrus saften 😛 

Anonymkode: 4cd14...fc9

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Charlotte84 skrev (5 timer siden):

Ååååå så deilig! ❤️ Når stresset roer seg da! 😊 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg begynner ikke pynting før i desember (og til advent først), men om man skal lage gaver f.eks. kan man begynne tidlig. Eller om man er kronisk syk og må fordele gjøremål utover og bruke god tid. Og for noen er det greit økonomisk å fordele utgiftene på gaver så ikke alt kommer på en gang. 
Og dette er nå en tråd for de som vil og gleder seg. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Hydrium skrev (22 timer siden):

Jeg liker hamar sin best, den brune julebrusen :hjerter: På glassflaske. Er det tull eller blir brus bedre på glassflaske? 

Om julebrus er best på glassflaske skal jeg ikke uttale meg om, det er vel smak og behag. Rudolf og nissen sin brus her, må støtte den lokale bedriften.

Anonymkode: 9a6ca...381

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Bombasi skrev (6 timer siden):

Tipset mitt er å starte tidlig for å ta det etappevis slik at anstrengelsen og terskelen blir lav, og så jobbe deg igjennom rom for rom. Man kan starte med kjellerrom, vaskerom, boder og gjesterom som "aldri" er i bruk allerede nå. Det handler om å ha vært over med vasketua overalt før jul, og ikke nødvendigvis at alt skal være gulle, skinnende rent akkurat den 24.12. 😊

Så er det bare å gå i gang. Ingen gjør jobben for deg (med mindre du har noen du kan kommandere til å gjøre det... 😅). :nisse:

Fantastisk. :D Du kan jo rigge opp til jul mens du flytter inn i nytt hus da. :nisse: 

Det er planen😂 Julegardinene skal henges opp med en gang jeg flytter inn😂 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I dag ble kjøleskap tømt og vaska, og fryseren tømt og avrima. Egentlig fort gjort. Maks en times jobb for alt. :D 

Jeg er i skikkelig modus, og det føles godt. Når jeg holder på så kjenner jeg at jeg er ett steg nærmere den søte, fine juletida. Sånn sett er en ordentlig rundvask med på å bygge meg opp mot adventen. :nisse:  Er nyss for at jeg går ut og henger opp julelysene.. Neida, jeg er kanskje gal, men det er minst én måned for tidlig for min del. :fnise:

God helg folkens!

(Bildet fra KG fotoarkiv - bare for visuelle inntrykk 😊)

window-8431868.jpg

• Hjerte 6
Skrevet

Fra å være i modus før helga så gikk det plutselig trått med meg. I disse tider er det lett å ta seg en pause siden man har så god tid, og da flyr dagene raskt uten at noe blir gjort. ⛱️

Men nå har jeg fått fullført 8/32 punkter. Siste punktet var å vaske vaskerom og verktøyrom. :D 

Det har heller ikke vært noe framdrift rundt julegaver. Jeg har vært litt planløs rundt det, så nå må jeg ta meg sammen. 🫣

Det er bare litt over 3 uker til novembern er her. Og da begynner vi virkelig å nærme oss. ✴️

Håper dere har litt framdrift rundt ting og tang. :nisse:

(Bildet fra KG fotoarkiv - bare for visuelle inntrykk 😊)

advent-4621213.jpg

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis kan en være anonym også,for her er juletreet allerede satt opp på min datters rom. Men treet i stuen blir ikke satt opp før i desember.

Men kjøleskapet er vasket og det er også oppvaskmaskinen og vaskemaskinen.

Anonymkode: 9a6ca...381

• Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...