Bombasi Skrevet 19. september Forfatter #41 Skrevet 19. september (endret) Koselig å lese at dere tenker litt på den fine juletida og har kommet litt i gang. Er bare 5 uker til 1. november der utelysene begynner å komme på, julebutikkene er i full gang og julemusikken kommer på radio. Siden vi er i september så er det lett å bare legge vekk tankene om juletiden og ting som må gjøres, men når jeg leser hva dere gjør og da blir påminnet av det jeg bør gjøre, så får jeg også framdrift og momentum. Så jeg har bestilt 4 julegaver og noe julepynt som ankommer i posten neste uke. Ellers har jeg litt "førjulsstemning" akkurat nå. Det er egentlig en slags høstfølelse med mørke, kos og tanker av jul. Herlig! ☺️ (Bildet fra KG fotoarkiv) Endret 19. september av Bombasi 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #42 Skrevet 20. september Her er kjøkkenskapene vasket utvendig så er det ferdig. Anonymkode: 9a6ca...381 1 1
Katteelskeren Skrevet 20. september #43 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 11.9.2025 den 20.25): Hvor kjøper dere julepynt på nettet? Her jeg bor er det ikke noen slike butikker som selger interiør 🫣 Anonymkode: 4cd14...fc9 Temu🤣 Faktisk mye bra der altså 🤩 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #44 Skrevet 21. september Brunhilde skrev (På 7.9.2025 den 7.25): Jeg venter med alt til første søndag i advent. Jeg er så gammel at jeg syns det skal være jul i desember og ikke resten av året. Ikke kjøper jeg gaver heller lenger, bortsett fra til de aller nærmeste. Så jeg kan skryte av at jeg er helt i rute med å nyte høsten. 😉🍁🍂 Hilsen Grinch. Hvorfor må du inn i en koselig tråd å fortelle at du er Grinch Anonymkode: 00799...c32 2 3
Brunhilde Skrevet 21. september #45 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor må du inn i en koselig tråd å fortelle at du er Grinch Anonymkode: 00799...c32 Du har kanskje nok selvinnsikt til å se at det er du som svarer lite koselig i denne tråden, ikke jeg? 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #46 Skrevet 21. september Brunhilde skrev (4 timer siden): Du har kanskje nok selvinnsikt til å se at det er du som svarer lite koselig i denne tråden, ikke jeg? Jeg spør deg et spørsmål , ingenting galt med det . Anonymkode: 00799...c32 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #47 Skrevet 21. september Tips til fellesgave til en familie med barn fra 6-17 år? Anonymkode: 00799...c32
AnonymBruker Skrevet 21. september #48 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tips til fellesgave til en familie med barn fra 6-17 år? Anonymkode: 00799...c32 Ett brettspill? Anonymkode: fdf15...d42 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. september #49 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tips til fellesgave til en familie med barn fra 6-17 år? Anonymkode: 00799...c32 Jeg kjøpte boken Livet - illustrert av Lisa Aisato i familiegave for noen år siden. Den slo an 😊 Anonymkode: 1a20b...ce8 2 2 1
Lesehest1 Skrevet 21. september #50 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tips til fellesgave til en familie med barn fra 6-17 år? Anonymkode: 00799...c32 Brettspill, kinobilletter, gavekort pizzarestaurant, radio. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #51 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjøpte boken Livet - illustrert av Lisa Aisato i familiegave for noen år siden. Den slo an 😊 Anonymkode: 1a20b...ce8 Den har de fått før vet jeg Anonymkode: 00799...c32
Sillymilly Skrevet 22. september #52 Skrevet 22. september Har laget liste over hvem som skal få gave, og bestilt 3 gaver som snart er på vei i posten 😀 Begynte tidlig i år for å unngå bruke for mye i desember 2 1
Gardkjærringa Skrevet 23. september #53 Skrevet 23. september 3 mnd til lillejulaften i dag🥰 Har endelig fått kjøpt litt gaver, så er helt ferdig med noen, og halvferdig med 7 (tror jeg). Har stor familie, og mange som skal få gaver. Men alle er heldigvis enige om at det ikke skal koste så mye❤️ Og så har jeg startet å fylle opp julehylla i matboda. Kjøper litt ekstra hver uke. Flatbrød, potetgull, sjokolade, surkål (Nora står for surkålen, av den enkle grunn at vi liker den) o.l. 2 2
SebastianA Skrevet 24. september #54 Skrevet 24. september On 9/21/2025 at 12:54 PM, AnonymBruker said: Tips til fellesgave til en familie med barn fra 6-17 år? Anonymkode: 00799...c32 Jeg kjøpte kinasjakk i familiegave for noen år siden, det var en slager. Blir spilt hver jul https://www.norli.no/spill-og-puslespill/spill/strategispill/kinasjakk/spill-kinasjakk?gad_source=1&gad_campaignid=17424722795&gclid=CjwKCAjwisnGBhAXEiwA0zEORxWpR428PUrhaN-2RzMoGYnirenMSMy9YyeNrJgSCcbGxBjFnAQ_8RoCQk0QAvD_BwE Mener på det var denne varianten jeg kjøpte 😁 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #55 Skrevet 24. september Når synes dere julevarer skal komme i butikken? Jeg synes 1.desember er tidlig nok 😊 Desember er jo julemnd. Anonymkode: 9541b...55d 1
SebastianA Skrevet 24. september #56 Skrevet 24. september Føler tiden flyr, nå er vi snart ferdige med September og oktober kommer raskt på trappene. Merker været selv her på vestlandet siger mot jul. Hørte faktisk på julemusikk når jeg kjørte hjem fra skole tidligere i uken, litt tidlig men fikk et snev av julestemning av været😅 Her er planen foreløbig å vaske ned leiligheten i løpet av høstferien, der jeg mest trolig pakker ned det meste av pynt jeg har stående oppe til vanlig. Tenker det er like greit å ha ut av veien før jul, og da er det enklere / mindre å pakke i Februar. Idag er det bare 91 dager igjen til Julaften! 1 2
SebastianA Skrevet 24. september #57 Skrevet 24. september Just now, AnonymBruker said: Når synes dere julevarer skal komme i butikken? Jeg synes 1.desember er tidlig nok 😊 Desember er jo julemnd. Anonymkode: 9541b...55d Jeg burde nok ikke uttale meg, jeg "ser" etter julepynt i butikker fra August. Men julebrus og julegodteri venter jeg med til ca midten av Oktober. Men så er jeg også den personen som kjøper opp flere flasker julebrus på salg i januar og koser meg med når jeg ser julefilmer i løpet av året😅 Bruker å se gjennom "nye" julefilmer i løpet av året for å avgjøre om de ender på listen med filmer jeg vil se før jul. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #58 Skrevet 25. september Med nysnø langt ned over fjellene kommer faktisk julestemningen sigende her i september. Og når Skeidar er i gang med å fylle butikken med julepynt, er det så koselig. Selv har jeg ikke behov for noe mer julepynt,men liker å kikke i butikker. Anonymkode: 9a6ca...381 2 1
Hydrium Skrevet 25. september #59 Skrevet 25. september SebastianA skrev (På 24.9.2025 den 8.59): Jeg burde nok ikke uttale meg, jeg "ser" etter julepynt i butikker fra August. Men julebrus og julegodteri venter jeg med til ca midten av Oktober. Men så er jeg også den personen som kjøper opp flere flasker julebrus på salg i januar og koser meg med når jeg ser julefilmer i løpet av året😅 Bruker å se gjennom "nye" julefilmer i løpet av året for å avgjøre om de ender på listen med filmer jeg vil se før jul. Drakk en julebrus i dag...skal vente til desember nå men vi får se 😄 Kan du anbefale noen nye julefilmer? Det var en veldig god ide ❤️ Jeg har en ny film jeg la til for noen år siden "violent night" det er en mørk julekomedie. Det er den nye tradisjonen jeg har med nevøen min. Blir tredje året i år. 1 1
SebastianA Skrevet 27. september #60 Skrevet 27. september (endret) On 9/25/2025 at 8:49 PM, Hydrium said: Drakk en julebrus i dag...skal vente til desember nå men vi får se 😄 Kan du anbefale noen nye julefilmer? Det var en veldig god ide ❤️ Jeg har en ny film jeg la til for noen år siden "violent night" det er en mørk julekomedie. Det er den nye tradisjonen jeg har med nevøen min. Blir tredje året i år. Noen av mine nyere favoritter må være Christmas for Keeps (HBO), Candy Cane Lane (Prime), Haul out the holly 1 &2 (HBO), Christmas Inheritance (Netflix), Noelle (Disney+), A boy called Christmas (Netflix), Single all the way (Netflix). Dette er bare noen av de nyere filmene jeg har på listen😅 Listen er på godt over 60 filmer, som jeg har brukt å se hvert år (brukte å ha en del fritid da jeg jobbet turnus og at det har stått høyt på prioriteringslisten). Tviler på jeg rekker alle i år som student🙃 I skrivende stund er det bare 88 dager igjen til julaften! Edit: Violent night har jeg også på listen, så den tidligere i år og sett den tre ganger siden. Veldig underholdende film selv om det var til tider vel mye blod😅 Endret 27. september av SebastianA 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå