Bombasi Skrevet 8. oktober Forfatter #101 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Heldigvis kan en være anonym også,for her er juletreet allerede satt opp på min datters rom. Men treet i stuen blir ikke satt opp før i desember. Men kjøleskapet er vasket og det er også oppvaskmaskinen og vaskemaskinen. Anonymkode: 9a6ca...381 Oy, det er gøy! Jeg synes det er fint at folk kjører det løpet de selv ønsker inn mot jul. At noen setter opp et juletre i eget hus nå er det ingen som bør si noe på. Jeg vet om et par som allerede har hentet fram julen, fordi hun stammer fra et land med tradisjoner for å være tidlig ute. Faktisk fra 1/10. Så du og datteren din er ikke alene. Kos dere! 2
SebastianA Skrevet 8. oktober #102 Skrevet 8. oktober Her har dagene vært over før jeg fikk et sukk for meg. Men nå er det meste av pynt og dilldall fra leiligheten vasket og pakket ned til flytting. Godt å få ut av veien. Så nå må jeg bare få vasket skikkelig ned, så kommer julepynten sigende senest i starten av november regner jeg med. Fikk også en stor pakke idag, julepynt som jeg hadde for det meste glemt at var bestilt i sommer. Mini juletre i treverk, et skilt, girlander til å henge rundt døren samt en stor Mikke Mus figur med julevgave. Tror faktisk den var hele 50cm høy. Ble også en spontan tur inn til byen idag, ble ferdig med enda en julegave og planlagt en annen. Kvelden går nok til litt skolearbeid og oppdatering av julegavelisten samt sortering av julefilmene som står på listen. I skrivende stund er det bare 77 dager igjen til julaften! 1 1
SebastianA Skrevet 8. oktober #103 Skrevet 8. oktober Så forresten idag at nå begynner flere og flere butikker å starte på julen. F.eks. Hageland var godt i gang, rusta inne i byen var begynt å bli klar så det ut som. Noen som tilfeldigvis har sett julebrus i noen butikker? Vært innom flere å tittet siste dagene men ikke kommet inn noe 😕 1 1
Gardkjærringa Skrevet 8. oktober #104 Skrevet 8. oktober SebastianA skrev (2 timer siden): Så forresten idag at nå begynner flere og flere butikker å starte på julen. F.eks. Hageland var godt i gang, rusta inne i byen var begynt å bli klar så det ut som. Noen som tilfeldigvis har sett julebrus i noen butikker? Vært innom flere å tittet siste dagene men ikke kommet inn noe 😕 Har bare vært på rema1000 denne uka, men der var det iallefall julebrus🤩 1 1
Toast Skrevet 9. oktober #105 Skrevet 9. oktober (endret) Artig at folk begynner med julepynting allerede.. minner meg litt om den fantastiske P4 telefonspøken 😁 Endret 9. oktober av Toast 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #106 Skrevet 9. oktober Jeg har bestemt meg for å begynne med storrengjøringen neste uke og gir meg selv da 2-3 uker på å bli ferdig med dette. Eneste som er litt frustrerende er at jeg har veldig lyst å få avrimet fryseskapet mitt, men jeg vil helst vente til det blir litt kaldt ute slik at jeg kan sette maten ut på altanen min uten å være stresset over at ting begynner å tine mens jeg holder på, men her på Vestlandet ser det nå ut som det vil holde seg ganske mildt i hvert fall ut oktober. Normalt pynter jeg til midten av november, men lurer på om jeg skal skyve det frem én uke i år. Jeg skal på mitt første juleshow 7. november og liker da tanken på å komme hjem til en ferdig pyntet leilighet etter dette. Tror det ville kickstartet julestemningen perfekt, selv om noen sikker får bakoversveis over å pynte så tidlig Ellers var jeg på førpremieren til kinofilmen "Stargate - en julefortelling" denne uken og det må jeg si var en fin film, både lo og gråt litt av den, så det ga meg allerede et lite blaff av julestemning. Anbefales! Anonymkode: 3e81f...7cc 1 1
SebastianA Skrevet 9. oktober #107 Skrevet 9. oktober 13 hours ago, Gardkjærringa said: Har bare vært på rema1000 denne uka, men der var det iallefall julebrus🤩 Da høres det ut som jeg må innom Rema en tur ja! 🤩 1 1
SebastianA Skrevet 9. oktober #108 Skrevet 9. oktober 10 hours ago, Toast said: Artig at folk begynner med julepynting allerede.. minner meg litt om den fantastiske P4 telefonspøken 😁 Dette er faktisk noe av det morsomste jeg har hørt på lenge, tårene triller av latter🤣🤣 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #109 Skrevet 9. oktober Idag har jeg kokt julesurkålen Anonymkode: 5d776...143 1 2 1
Cera Skrevet 9. oktober #110 Skrevet 9. oktober Idag gjorde jeg ferdig pakkekalenderen til ungene. Dvs, det er kombinert aktivitet og pakkekalender. 1 1 1
SebastianA Skrevet 10. oktober #111 Skrevet 10. oktober Idag fikk jeg tak i første julebrusen på Rema 1000, stod ikke fremme. Men kjenner han som stod i kassen å spurte om når det blir satt frem, fikk til svar at han kunne hente til meg. Så dette ble en bra fredagskveld! Har også fått ryddet smått i julepynten og skal levere det på gjenbruk over helgen. Har så store mengder det er nesten pinlig😅 Noen som tilfeldigvis vet når sesong 3 av hjem til jul kommer? Ikke funnet noe konkret på nett 😕 Håper alle har hatt en bra fredagskveld Idag er det bare 75! dager igjen til julaften 1 1
Bombasi Skrevet 11. oktober Forfatter #112 Skrevet 11. oktober Ho-ho. Det går unna med meg. 11 av 32 punkter på gjøremålslista er utført. Og ett nytt punkt blir utført i morgen. 🎅 Ikke bli stressa av meg. Jeg er tidlig ute og effektiv i år, og det er det en grunn til. For jeg blir opptatt med andre ting og må pause framdriften over litt tid snart. I dag har jeg gjort noe så juleromantisk som å pakke inn 4 julegaver. 🎁 Det er faktisk koselig. Ønsker dere alle en fin "førjulshelg". 😁 (Bildet fra KG fotoarkiv - for visuelle inntrykk) 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #113 Skrevet 11. oktober SebastianA skrev (På 8.10.2025 den 20.17): Så forresten idag at nå begynner flere og flere butikker å starte på julen. F.eks. Hageland var godt i gang, rusta inne i byen var begynt å bli klar så det ut som. Noen som tilfeldigvis har sett julebrus i noen butikker? Vært innom flere å tittet siste dagene men ikke kommet inn noe 😕 På Kiwi her er det kommet julebrus både fra Rudolf og Nissen men også billigere brus. Kiwi her. Anonymkode: 9a6ca...381 1 1
LilleMy_09 Skrevet 11. oktober #114 Skrevet 11. oktober Ikke kommet i gang med noe enda, men vet hva alle skal få i julegaver så da setter jeg av en dag til å ordne med det. En søndag før jul pleier nevøene å bake julekaker sammen med bestemor og meg. Mor, tante og jeg lager kling en dag Julevasken blir tatt en ukes tid før julaften her i huset 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #115 Skrevet 11. oktober Nå er julegaven til svigermor også i boks! Vi sto og snoket litt i tilbudskurven på Coop Obs og fant plutselig den perfekte gaven; en elektronisk plantepotte som kan programmeres til å gi passe mengde vann og gjødsel etter hvilken plante som er oppi. Førpris 900 kr, nå nedsatt til 270 kr! Den var så genial og rimelig at vi kjøpte to! Hun elsker å pusle rundt med alskens små og store planter, og gjerne urter og grønnsaker, så jeg synes vi gjorde et scoop med denne gaven! 😁Kjekt med alt som er unnagjort Nå burde jeg begynne å handle julegaver snart, for tida går fort og jeg vil ha færrest mulig gaver å handle i desember. Anonymkode: 32856...187 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #116 Skrevet 11. oktober SebastianA skrev (21 timer siden): Noen som tilfeldigvis vet når sesong 3 av hjem til jul kommer? Ikke funnet noe konkret på nett 😕 Jeg gleder meg veldig til Hjem til jul sesong 3! 1. sesong kom ut 5. desember og sesong 2 kom ut 18. desember, så om jeg skulle tippe vil jeg tro at sesong 3 også kommer ut i løpet av desember en gang. For de første to sesongene har dato blitt annonsert i starten av november. I går begynte jeg også på julebaksten. Jeg lagde Snickerdoodle-kjeks som jeg frøs ned som deigkuler, slik at jeg bare kan hive dem rett i ovnen til jul. Har planer om å fortsette med et par slag til neste helg som også skal fryses ned. I dag har jeg fått bestilt bursdagsgaven til et familiemedlem som har bursdag i desember og jeg var innom Spar å fikk kjøpt inn julebrus (de hadde 4 for 80 kr på store brus). Anonymkode: 3e81f...7cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #117 Skrevet 11. oktober Jul er tull og mas. Ikke rart at de fleste hjerteinfarkt skjer i desember 😬 Anonymkode: 8a5c9...f6f
Brighton Skrevet 12. oktober #118 Skrevet 12. oktober Så koselig at førjulstråden er tilbake! I år føler jeg meg godt i gang med juleforberedelsene, og dermed ligger vi an til å få en rolig og fredfull julefeiring. Julegleden min har smittet over på de to små, så vi har allerede hørt på julemusikk og planlagt aktiviteter vi ønsker å gjennomføre i førjulstida. September ble nemlig brukt på planlegging. Jeg dro fram juleplanleggeren min fra i fjor, fikk oversikt over julegaver, julestrømpene, julevasken, sammenkomster, juleforestillinger, kalendergaver, rampenissen, og aktiviteter vi ønsker å gjennomføre i førjulstiden. For oktober er målet mitt å bli ferdig med alle julegaver, kalendergaver og få en god start på innholdet til julestrømpene. Jeg har kjøpt fire av tretti julegaver, så der har jeg fortsatt en vei å gå. Når det kommer til kalendergavene er jeg godt i gang, der er allerede fjorten gaver kjøpt og pakket inn. Jeg vet hva de neste ti gavene skal være, men jeg må vente til det kommer flere julevarer i butikkene før jeg kan gå til innkjøp. Jeg håper også at vi kan bli ferdig med rydding og gjennomgang av boden i oktober. Nå begynner barna å bli så store at vi kan kvitte oss med veldig mye av baby- og barneutstyret som har samlet seg gjennom årene. Ellers tenker jeg at jeg skal ta julevasken, altså rundvasken, av huset i november, slik at jeg kun trenger en liten julevask i dagene før julaften. 1. desember flytter nemlig rampenissen inn hos oss, og han pleier alltid å ta med seg julepynten når han ankommer, så det hadde vært fint om huset var ferdigvasket og klart til å pyntes til da 2 1
MarianneE Skrevet 12. oktober #119 Skrevet 12. oktober Jeg følger julens.verden på Instagram, i går la hun ut julestæsj hun hadde funnet i diverse butikker. Jeg fikk akutt shoppingtrang 😬 1 1
Hydrium Skrevet 12. oktober #120 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jul er tull og mas. Ikke rart at de fleste hjerteinfarkt skjer i desember 😬 Anonymkode: 8a5c9...f6f Er ikke noe mas om du starter litt tidlig, og du må ikke gjøre de tradisjonelle tingene om du ikke liker dem 😊 Man gjør noe feil om det bare blir stress og følelsen av at man må noe som helst. Foreldrene mine er Tyske og jeg har mange juletradisjoner som ikke er helt "normale" 😆 Og siden jeg flyttet for meg selv har jeg lagt til mine egne tradisjoner også. Selv om mine foreldre er katolikker handler jula for meg, om at vi finner glede i vinteren, snart begynner den kaldeste delen av vinteren, og man forberedte seg på det på en helt annen måte før i tiden. Julen er nostalgi og identitet i tradisjonene vi har. Om du ikke har nostalgi fra barndommen har du kanskje en stolthet av de Norske tradisjonene dine? Omtanke og generøsitet, å gi bort til veldedighet er noe som hører julen til. Plutselig er det ikke så skummelt å kontakte folk du ikke prater med til vanlig for å ønske dem god jul, kanskje blir vi litt mer åpne i jula. Men den setter også vonde følelser i kontrast til alt det fine og da er det ekstra vondt. Jeg forstår også at julen kan være utfordrende. Kort sagt: Join the dark side, we have pepperkake 😋 Du klikka deg jo inn, du vet du vil 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå