Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har allerede sett favoritt-julefilmen én gang: Die Hard. Med julemenn og julebrus til, selvsagt. Nå er det snart jul. ♥️

Anonymkode: 9d5b4...e6f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SebastianA skrev (14 timer siden):

Noen av mine nyere favoritter må være

Christmas for Keeps (HBO), Candy Cane Lane (Prime), Haul out the holly 1 &2 (HBO), Christmas Inheritance (Netflix), Noelle (Disney+), A boy called Christmas (Netflix), Single all the way (Netflix). Dette er bare noen av de nyere filmene jeg har på listen😅

Listen er på godt over 60 filmer, som jeg har brukt å se hvert år (brukte å ha en del fritid da jeg jobbet turnus og at det har stått høyt på prioriteringslisten). Tviler på jeg rekker alle i år som student🙃 

I skrivende stund er det bare 88 dager igjen til julaften!:juletre2:

Edit: Violent night har jeg også på listen, så den tidligere i år og sett den tre ganger siden. Veldig underholdende film selv om det var til tider vel mye blod😅

Tusen takk 😍 Skal sjekke ut de! Få ting som bringer frem julestemmning som en god julefilm ❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har begynt å planlegge årets julebord med jobbjentene. Vi pleier å ha julebordet hjemme hos meg og det er SÅ koselig!

Årets julebord blir veldig spesielt siden vi fikk vite denne uka at butikken vi jobber i legges ned og vi alle mister jobben til jul. 💔

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig med alle gaver til de små i familien, med unntak av innpakning - det er det koseligere å gjøre nærmere jul. Og har planlagt alle gaver til de voksne.

Har bestilt førjulsturen - til julemarked i Europa.

Har kjøpt noen kalenderene. 

Har invitert, og planlagt hvem som skal være her.

Har planlagt meny for desember. Og lagt inn bestilling på pinnekjøtt. 

Anonymkode: 02f63...71f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn utover at jeg har gjort meg ferdig med høstens aktiviteter med hagearbeid, klargjøring av uteområdet for vinter og rydding og rengjøring av garasjen, så har jeg også kommet i gang med min sedvanlige 32 pkt lange gjøremålsliste inn mot jul. Ikke si det til noen, men jeg har fullført 4 punkt allerede. 🫣:nisselue:  

Ett av punktene gav meg skikkelig julestemning, nemlig å ta fram juleduker og juleputetrekk for vasking og stryking. Samt har jeg vasket julepleddene mine. For - selv om jeg fremstiller meg som en galning - hvorfor ikke bare få slikt unnagjort nå? Er tross alt bare 1,5 måned til alt skal opp her hos meg. Og hvem vet, kanskje kommer det opp før den tid også. Man vet aldri med mine julelyster, så da gjelder det å ha det klart. 🤭

Ellers er jeg også ferdig med 4 av 10 julegaver, samt driver og planlegger to til nå. ☺️

Bombasi er altså i kjempegod rute til den søte tiden som venter oss. Og hvem vet, kanskje ryker det 2-3 punkt til på lista før helga. :nisseblunk: For nå banker oktober på døra og vil inn. Og oktobern er jo kremen av førjulsmånedene, siden det er i november folk begynner å kjenne på stress og tenker at ting burde vært gjort tidligere for mer kos og ro. :knegg:

Fortsatt god førjulstid! :nissevink:

(Bildet fra KG fotoarkiv)

window-8431865.jpg

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 8.55):

Når synes dere julevarer skal komme i butikken? Jeg synes 1.desember er tidlig nok 😊 Desember er jo julemnd.

Anonymkode: 9541b...55d

Ikke enda. Hobbyblader er fint nå, dersom man skal strikke eller lage gaver. Men julebrus og andre ting kan vente til det nærmer seg.😊 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppdaget idag at Sparkjøp har lansert en hel kolleksjon med Grinchen tema! 

Funnet noen produkter jeg vil ha, blant annet sengesett, julekuler og kaffekrus (jeg som ikke drikker kaffe engang🤪). Får sove på det før jeg bestiller noe. Vurderte å reise til nærmeste butikk, men landet på at fire timer i bil var litt vel "bare for julepynt" når jeg kan få det levert på post i butikk. Noen som har kjøpt sengesett fra Sparkjøp før og har erfaringer med kvaliteten?

I skrivende stund er det bare 84! dager igjen til julaften:juletre2:

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bombasi skrev (14 timer siden):

Sånn utover at jeg har gjort meg ferdig med høstens aktiviteter med hagearbeid, klargjøring av uteområdet for vinter og rydding og rengjøring av garasjen, så har jeg også kommet i gang med min sedvanlige 32 pkt lange gjøremålsliste inn mot jul. Ikke si det til noen, men jeg har fullført 4 punkt allerede. 🫣:nisselue:  

Ett av punktene gav meg skikkelig julestemning, nemlig å ta fram juleduker og juleputetrekk for vasking og stryking. Samt har jeg vasket julepleddene mine. For - selv om jeg fremstiller meg som en galning - hvorfor ikke bare få slikt unnagjort nå? Er tross alt bare 1,5 måned til alt skal opp her hos meg. Og hvem vet, kanskje kommer det opp før den tid også. Man vet aldri med mine julelyster, så da gjelder det å ha det klart. 🤭

Ellers er jeg også ferdig med 4 av 10 julegaver, samt driver og planlegger to til nå. ☺️

Bombasi er altså i kjempegod rute til den søte tiden som venter oss. Og hvem vet, kanskje ryker det 2-3 punkt til på lista før helga. :nisseblunk: For nå banker oktober på døra og vil inn. Og oktobern er jo kremen av førjulsmånedene, siden det er i november folk begynner å kjenne på stress og tenker at ting burde vært gjort tidligere for mer kos og ro. :knegg:

Fortsatt god førjulstid! :nissevink:

(Bildet fra KG fotoarkiv)

window-8431865.jpg

Kjære Bombasi, denne 32 punkt lista di har jeg sett et sted... tror jeg. Kan uansett ikke finne den verken i tråden fra i fjor eller under PM.

Har du mulighet til å dele?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker julen og har alltid hatt som mål å bli ferdig med alle julegaver før desember.  Har kjøpt 2/3 av gavene og har stort sett en plan for resten.  Har planlagt hva som skal bakes osv, men nå slo bomben ned i vår familie.  Min søster ble dødssyk og lever kanskje ikke til jul engang....  Fokuset ble plutselig litt anderledes, og tenker nå mer på hva jeg kan gjøre for andre samt samhold i familien.  Det er ikke så viktig å style opp å få den lekreste boligen.  Det som er viktig er de nærmeste.  Har kjøpt inn flere julestrømper og skal nå lage julestrømper og fylle til gamle foreldre og svigerforeldre.  Skal samle ulike deler av familien til brunsjer i romjulen, og kjøpe inn noen julekalendere til de gamle samt mine voksne barn. 

Fokuset i år blir nok ikke å vaske i alle kjøkkenskap, men fokuset blir å glede min familie så godt det la seg gjøre.  Samt fylle lys i huset kriker og kroker. 

Anonymkode: fdf15...d42

• Hjerte 13
Skrevet
SebastianA skrev (6 timer siden):

Oppdaget idag at Sparkjøp har lansert en hel kolleksjon med Grinchen tema! 

Funnet noen produkter jeg vil ha, blant annet sengesett, julekuler og kaffekrus (jeg som ikke drikker kaffe engang🤪). Får sove på det før jeg bestiller noe. Vurderte å reise til nærmeste butikk, men landet på at fire timer i bil var litt vel "bare for julepynt" når jeg kan få det levert på post i butikk. Noen som har kjøpt sengesett fra Sparkjøp før og har erfaringer med kvaliteten?

I skrivende stund er det bare 84! dager igjen til julaften:juletre2:

Ååå Grinchen er så koselig! 😍

Jeg liker sengetøyet fra spar kjøp, synes de har samme kvalitet som princess og kid sine rimelige sengesett. Har kjøpt på nille, og de var ikke gode, for å sammenligne. Har ikke erfaring med noe high end da 😅 Kjempegode håndkler også. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt inn første julegaven 🌲 Ellers pleier jeg ikke å vaske mer enn normalt til jul, de litt større tingene tas gjennom året når tid og overskudd finnes. Men nå er kjøleskapet nyvasket, så vi kan vel kalle det for en julevask 🤗

Anonymkode: b2fe6...37c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MarianneE skrev (6 timer siden):

Kjære Bombasi, denne 32 punkt lista di har jeg sett et sted... tror jeg. Kan uansett ikke finne den verken i tråden fra i fjor eller under PM.

Har du mulighet til å dele?

Klart det. 😊

Jeg bedriver rundvask av hus før jul, så hvert rom i huset utgjør hvert sitt punkt. Det blir ca. 16 punkt. 
Deretter har jeg andre ting som f.eks avrime fryseboks, vasking av vinduer/speil/bilder osv som egne punkt.
Av særlig relevanse for jul har jeg vasking av duker,trekk og pledd, montering av utelys, utsetting av advent, henge opp julegardiner, innpakking av julegaver, utsetting av julepynt, pynting av juletre osv som egne punkt. 

Punktene er sortert utifra ukenummer på lista. Det vil si at jeg har et skjema når hvilket punkt skal være gjort til den og den datoen. Og det har vært særlig viktig for meg. For slik kan jeg få gjort alt jeg ønsker i god tid uten at jeg stresser eller overbelaster meg. Og dette skjemaet viser meg hele tiden hva jeg kan eller skal gjøre, slik at jeg opprettholder momentum for å få ting gjort.

Uten skjema så er det så lett å tenke at man har god tid underveis, eventuelt at man ikke ser hva man kan gjøre akkurat da og så utsette alt, sånn at ting hoper seg opp og fører til stress og overbelastning i en tid man egentlig skal kose seg. Derfor har skjemaet vært alfa omega for at jeg finner julestemning og har blitt så glad i juletiden. For nå får jeg gjort ting uten at det er et ork og gjerne i god tid før kosen slår inn.

Så jeg anbefaler på det høyeste at du skriver en liste over alt du skal/ønsker å få gjort inn mot jul, samt at du deretter rangerer lista utifra dato når tid du tidligst kan gjøre det, og eventuelt utifra hva din helse tåler. Det er sikkert et par ting du kan gjøre allerede nå om du ellers bare tenker deg om og lager et skjema over det. Og så følger du skjemaet ditt inn mot julen. 

Men bare husk at vi er alle ulike, så selv om jeg har et langt skjema som jeg jobber etter så er det ikke sikkert at det du ønsker/kan få gjort er like avansert som meg. Til syvende og sist feirer man egne juletider, og det blir ikke mer rett å bedrive rundvask i forkant som å ikke gjøre det. Så ikke la deg stresse over at jeg er i gang nå. Tenk heller på hva du ønsker/kan få gjort. Det er det som betyr noe for deg. 😊

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kjøpt inn første julegaven 🌲 Ellers pleier jeg ikke å vaske mer enn normalt til jul, de litt større tingene tas gjennom året når tid og overskudd finnes. Men nå er kjøleskapet nyvasket, så vi kan vel kalle det for en julevask 🤗

Anonymkode: b2fe6...37c

Vask av kjøleskap kan kalles julevask nå. :D Jeg skal vaske mitt kjøleskap og avrime fryseboksen i løpet av uka. :juletre2:

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Hydrium skrev (På 25.9.2025 den 20.49):

Drakk en julebrus i dag...skal vente til desember nå men vi får se 😄

Kan du anbefale noen nye julefilmer? Det var en veldig god ide ❤️ Jeg har en ny film jeg la til for noen år siden "violent night" det er en mørk julekomedie. Det er den nye tradisjonen jeg har med nevøen min. Blir tredje året i år. 

Hvor fikk du tak i julebrus så tidlig??😍

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Elsker julen og har alltid hatt som mål å bli ferdig med alle julegaver før desember.  Har kjøpt 2/3 av gavene og har stort sett en plan for resten.  Har planlagt hva som skal bakes osv, men nå slo bomben ned i vår familie.  Min søster ble dødssyk og lever kanskje ikke til jul engang....  Fokuset ble plutselig litt anderledes, og tenker nå mer på hva jeg kan gjøre for andre samt samhold i familien.  Det er ikke så viktig å style opp å få den lekreste boligen.  Det som er viktig er de nærmeste.  Har kjøpt inn flere julestrømper og skal nå lage julestrømper og fylle til gamle foreldre og svigerforeldre.  Skal samle ulike deler av familien til brunsjer i romjulen, og kjøpe inn noen julekalendere til de gamle samt mine voksne barn. 

Fokuset i år blir nok ikke å vaske i alle kjøkkenskap, men fokuset blir å glede min familie så godt det la seg gjøre.  Samt fylle lys i huset kriker og kroker. 

Anonymkode: fdf15...d42

Sender deg gode tanker, håper det blir en god jul til tross for triste nyheter:hjerte:

• Hjerte 3
Skrevet
13 hours ago, Hydrium said:

Ååå Grinchen er så koselig! 😍

Jeg liker sengetøyet fra spar kjøp, synes de har samme kvalitet som princess og kid sine rimelige sengesett. Har kjøpt på nille, og de var ikke gode, for å sammenligne. Har ikke erfaring med noe high end da 😅 Kjempegode håndkler også. 

Gode greier! Da blir det bestilling😁

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bombadert venninnene mine med juleglede siden januar, og nå begynner de faktisk å glede seg litt de også. Mange av de har ikke tenkt på jul før 1 desember tidligere, så vil påstå det er mission accomplished 😂

Utenom det så går jeg og gleder meg som en unge til jul! Har allerede hørt på julemusikk en stund og begynt å planlegge julegaver og slikt. Tar ut 1 uke ferie i november og da skal hele huset gjøres om til et julehus! Mitt mål hvert år er at alt er klart innen 1 desember, da blir desember rolig og fint! Akkurat som julen skal være 🤩

Anonymkode: ec369...122

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Katteelskeren skrev (2 timer siden):

Hvor fikk du tak i julebrus så tidlig??😍

Europris 😁 (Mortensrud) Det var Aas. 

Endret av Hydrium
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hydrium skrev (19 minutter siden):

Europris 😁 (Mortensrud) Det var Aas. 

På min lokale Europris har de ikke satt frem julebrus ennå, de holder vel på med å sette ut julen. Jeg drikker uansett bare Oscar Sylte sin julebrus.

Anonymkode: 9a6ca...381

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På min lokale Europris har de ikke satt frem julebrus ennå, de holder vel på med å sette ut julen. Jeg drikker uansett bare Oscar Sylte sin julebrus.

Anonymkode: 9a6ca...381

Jeg liker hamar sin best, den brune julebrusen :hjerter: På glassflaske. Er det tull eller blir brus bedre på glassflaske? 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...