Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble jeg ferdig med første julegaven, og kjøpt noe lite jeg skal legge ved en annen gave. Må bare finne ut hva hovedgaven er der.

Var også innom Rusta og ser ut som at julen er på vei inn der nå, var begynt å komme inn i hyllene der. Stod også litt av fjordårets pynt til svært lave priser. Tror det var 70% avslag på fjordårets.

Ble også bestilt en ny nøtteknekker idag til samlingen. Begynner å bli en del nå🙈

Bare 105 dager igjen til julaften nå!:juletre2:

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SebastianA skrev (21 timer siden):

I dag ble jeg ferdig med første julegaven, og kjøpt noe lite jeg skal legge ved en annen gave. Må bare finne ut hva hovedgaven er der.

Var også innom Rusta og ser ut som at julen er på vei inn der nå, var begynt å komme inn i hyllene der. Stod også litt av fjordårets pynt til svært lave priser. Tror det var 70% avslag på fjordårets.

Ble også bestilt en ny nøtteknekker idag til samlingen. Begynner å bli en del nå🙈

Jeg var også innom Rusta i dag 😁 Var litt julepynt ja! Faren min samler på nøtteknekkere 😊 De soldatene?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper dere julepynt på nettet? Her jeg bor er det ikke noen slike butikker som selger interiør 🫣

Anonymkode: 4cd14...fc9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor kjøper dere julepynt på nettet? Her jeg bor er det ikke noen slike butikker som selger interiør 🫣

Anonymkode: 4cd14...fc9

Jeg har handlet mye på Juletrepynt.no, lagerhaus, fyrkløveren (juleservise og en dyr diskey dekorasjon😅), og Newport home. Men har handlet "aktivt" de siste 5 årene og det har begynt å bli mye 🤪

• Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, Hydrium said:

Jeg var også innom Rusta i dag 😁 Var litt julepynt ja! Faren min samler på nøtteknekkere 😊 De soldatene?

Det stemmer! Digger de, tror samlingen er over 10 stykker nå😅 Har også kjøpt små håndduker som henger på badet med nøtteknekker på, tror de var fra HM Home. Kjøpt ved jul i fjord mener jeg på

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SebastianA skrev (21 timer siden):

Det stemmer! Digger de, tror samlingen er over 10 stykker nå😅 Har også kjøpt små håndduker som henger på badet med nøtteknekker på, tror de var fra HM Home. Kjøpt ved jul i fjord mener jeg på

Høres veldig fint ut! 😊 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøpte klementiner i dag, de er supergode og søte nå. Lukter akkurat like godt som alltid :strix: Det var tidlig i år. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
SebastianA skrev (På 10.9.2025 den 23.14):

Så bra, vi planlegger en tur til nabobyen før jul. Så da blir det alltid innom Rusta.

Anonymkode: 9a6ca...381

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ingen overnattingsgjester i jula, og jeg aner ennå ikke hvor mange vi blir på julaften. Menyen er lik fra år til år,så det er enkelt.

Anonymkode: 9a6ca...381

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt flybilletter til hele familien. Vi liker oss best i leiligheten i Spania, og i år er juleferien laaaaang😄😄😄

Anonymkode: 26300...687

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

I helga har jeg funnet mange ønsker til ønskelisten min, samt jeg har lokalisert 2 julegaver som skal handles inn. Skal bestilles i løpet av kvelden, så jeg er nå offisielt i gang. :nisse: 

Av erfaring får prisene et hopp i begynnelsen av oktober, fordi butikkene/butikkjedene vet at julegavehandelen starter og fordi de skal kjøre Black Week-tilbud på varene (som regel til prisen som er nå ;)), derfor har det veldig ofte lønnet seg å handle julegaver i september. 

Ellers ønsker jeg dere en god førjulstid i september. :nisseblunk:

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å tenke på julegaver til kjernefamilien. Eldste trenger nye ski, så da blir det nok det. Men her skjer det ellers ingen ting på flere måneder.

Det skjer ikke noe her i huset før nærmere 1.desember. da er adventskalenderne på plass.  I desember blir det litt baking, juleverksted og forberedelser av annen julemat (sild, leverpostei, lammerull og sylte). Jeg elsker adventstiden, adventslys, aktivitet og mange gode lukter i huset.

Lille julaften, eller helgen før, blir det å finne fram julegardiner og duker. Juletreet kommer opp i løpet av lille julaften. Treet er pyntet før jula ringes inn, annen pynt er da på plass. Er julaften arbeidsdag, er det meste ferdig kvelden før. Ellers pyntes det på formiddagen den 24.

Anonymkode: a645b...2ee

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har billetter til ikke mindre enn 9 forestillinger/show/konserter i løpet av november og desember. To av dem er riktig nok ikke direkte julerelatert, men er innimellom alle de andre som er det, så teller dem med likevel. Det blir skikkelig koselig og jeg gleder meg! Når det kommer til forberedelser har jeg alle planer klare, men føler ikke jeg kan begynne på noe storrengjøring før litt ut i oktober, så nå i september har jeg fokus på å rydde og organisere i skuffer og skap + å spise av det jeg har i fryser og kjøkkenskap så det er klart til å fylle på med nye ting til jul. Jeg har også planer om å omorganisere all julepynten min i løpet av oktober. Jeg har kjøpt egne beholdere for julekulene mine som jeg skal ta i bruk og jeg har kjøpt inn bobleplast og papir for å kunne pakke om all den andre julepynten min. Per nå ligger det meste i originalinnpakningene sine og det er ganske plasskrevende. Så håper på å kunne komprimere det ved å fjerne esker og isopor osv. Dette er jo sikker noe som hadde vært fornuftig å gjøre i januar når man uansett skal pakke alt sammen, men jeg tenker det sikkert blir en litt mer lystbetont jobb å gjøre før jul når jeg kan glede meg til å pynte fremfor at det blir en ekstra kjip jobb når man vemodig pakker alt sammen i januar. 

Anonymkode: 3e81f...7cc

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er i gang med å spise klementiner, og begynt så smått å planlegge hva de ulike skal få. Håper på et godt tilbud på kaffe, da vet jeg den eldre garde hos meg blir fornøyde 😊🤶🎅🎄

Jeg har også bestilt årets første julesjokolade til meg selv :danse2:

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har billetter til ikke mindre enn 9 forestillinger/show/konserter i løpet av november og desember. To av dem er riktig nok ikke direkte julerelatert, men er innimellom alle de andre som er det, så teller dem med likevel. Det blir skikkelig koselig og jeg gleder meg! Når det kommer til forberedelser har jeg alle planer klare, men føler ikke jeg kan begynne på noe storrengjøring før litt ut i oktober, så nå i september har jeg fokus på å rydde og organisere i skuffer og skap + å spise av det jeg har i fryser og kjøkkenskap så det er klart til å fylle på med nye ting til jul. Jeg har også planer om å omorganisere all julepynten min i løpet av oktober. Jeg har kjøpt egne beholdere for julekulene mine som jeg skal ta i bruk og jeg har kjøpt inn bobleplast og papir for å kunne pakke om all den andre julepynten min. Per nå ligger det meste i originalinnpakningene sine og det er ganske plasskrevende. Så håper på å kunne komprimere det ved å fjerne esker og isopor osv. Dette er jo sikker noe som hadde vært fornuftig å gjøre i januar når man uansett skal pakke alt sammen, men jeg tenker det sikkert blir en litt mer lystbetont jobb å gjøre før jul når jeg kan glede meg til å pynte fremfor at det blir en ekstra kjip jobb når man vemodig pakker alt sammen i januar. 

Anonymkode: 3e81f...7cc

Om du ikke får julestemning i år så er det noe alvorlig galt 😆🤶 9 forestillinger er litt, og fint å få orden i skuffer og skap, samt spise ned før julen 😊

Høres ut som en koselig høst og førjulstid😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en julegave til en Mummi-entusiast (fikk bursdagsrabatt på Kitchn i sommer og brukte rabatten til å handle rimelig julegave), og en ny julestjerne til kontorvinduet på jobb. Ellers har jeg begynt å glede meg litt til jul, men det store julesuget kommer nok først etter Halloween.
Jeg kommer nok til å kjøpe flere julegaver i god tid i forveien om det dukker opp gode tilbud, for jeg liker å være tidlig ute så det ikke blir stress (og dyrt) i desember.

Anonymkode: 32856...187

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Noen som tilfeldigvis vet om butikker i Trondheim eller nærliggende områder som har begynt med litt julepynt?

Kanskje alt for tidlig å håpe på det, men skal oppover til helgen :)

I dag er det bare 98! Dager til julaften🎅🎄

• Nyttig 1
Skrevet
SebastianA skrev (På 7.9.2025 den 22.56):

Denne tråden har jeg gledet meg til siden jeg oppdaget fjordårets tråd i vår😁

Har blitt handlet en del ny julepynt i år, nyhetsbrev med tilbud fra diverse nettsider med jul som spesialitet er farlig🙈 Gledes til å pynte med de nye kjøpene. Har begynt smått å planlegge hva som skal hvor i år og gleder meg som en unge til å begynne pyntingen i starten på November. Ja, jeg begynner så tidlig🙈 Syns julen er over før man får sukk for seg, så her starter jeg tidlig for å kose meg med den lengst mulig. Skal også flytte ut fra kjellerleiligheten hos foreldrene mine i februar så greit å få gå over alle kassene og pakke det godt så det overlever flyttingen :) 

Har begynt å planlegge smått hvilke julekakaker som skal bakes i år, samt planlegge litt julegave innkjøp og beregnet hvor mye jeg må sette av i mnd frem til jul til julegaver, julebaks og litt julemat :)

Gledes stort til å følge med i denne tråden frem mot jul :juletre2:

Samme her! Jeg pynter første uken i november hvert år, gjort i mange år nå🤣 Gleder meg også til å henge opp julelysene ute 😍 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så deilig å endelig komme over en koselig tråd hvor folk ikke bare rakker ned på hverandre. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg var på et gartneri der jeg kjøpte blomsterløk pluss to julepynt. De hadde rester fra i fjor til 70%. Den ene pynten er en snømann, og løfter man hodet er det en krukke til å ha noe julesnop eller småkaker i. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...