Bombasi Skrevet lørdag kl 17:12 #1 Skrevet lørdag kl 17:12 (endret) Høsten er i gang, og da er førjulstiden også i gang Dette er den årlige koselige førjulstråden hvor vi julefanatikere og andre kan skryte av hva man har fått til, fått gjort og skal gjøre inn mot advent og jula. Har dere handlet julevarer, julepynt eller julegaver? Hva planlegger dere nå framover mot julen? Og når den tid kommer: har dere kommet i gang med vasking og pynting? Tenk og skryt høyt om gjøremål og førjulstiden deres. Åpen debatt! God førjulstid (Bildet fra KG fotoarkiv) Endret lørdag kl 17:13 av Bombasi 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:58 #2 Skrevet lørdag kl 17:58 How Many Days Till Christmas? | The Official Christmas Countdown Så koselig! 🥰 Synes nesten førjuls tiden er det beste med jula. Starter med "vinterpynt" som ikke er så julete som også kan stå etter at julepynten er tatt ned. Litt ekstra lys, lyslenke på balkongen siden kveldene blir mørke er det første jeg starter med (1 oktober) Starter med å se etter julegaver nå, fordi jeg kan lukte at kulda er på vei, og det er utrolig koselig 😄 Da slipper jeg litt stress når desember kommer. Anonymkode: 9f2b3...4f5 2 1 1
Bombasi Skrevet lørdag kl 18:26 Forfatter #3 Skrevet lørdag kl 18:26 (endret) Tida fra 1. november til 23. desember er så koselig. Med juleforberedelser og stadig mer jul i huset etterhvert som tiden går. Jeg har startet med å lage ønskeliste til meg selv, fått i gang gjøremålslister og begynt å se etter julegaver til andre. Om et par uker så er jeg nok i full gang med julegavehandlingen. 😊 Samt har jeg sett meg rundt etter noe julepynt. Det kommer alltids noe nytt inn i hus hvert år, og kvesten utvides stadig med enda flere juleesker, så hvorfor ikke litt til. Endret lørdag kl 21:01 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:31 #4 Skrevet lørdag kl 18:31 Jeg har satt av penger til julemat,begynte å planlegge julegaver men ikke noe mer. Anonymkode: 5d776...143 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:35 #5 Skrevet lørdag kl 18:35 Jeg har begynt på ønskelista til ikke så mye mer enn det Skulle gjerne ha begynt på julegaver men får ikke gjort det før ønskelister er klare Anonymkode: cca7e...160 1
sommermor Skrevet lørdag kl 19:00 #6 Skrevet lørdag kl 19:00 Jeg har ikke aktivt begynt å planlegge julen ennå. Men har begynt å lese juleblader. 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:22 #7 Skrevet søndag kl 00:22 Har blitt ferdig med alle julegavene, bortsett fra til mannen og barnet. Det tar jeg nærmere jul. Har planlagt at jeg i år begynner pyntingen 2 uker tidligere enn jeg pleier, så da pynter jeg midtveis i November. Nå driver jeg å titter på forskjellig øl til mannens øl-kalender. Det er litt jobb å finne 24 øl som han ikke har smakt før 😅 Anonymkode: d74e0...790 1
Brunhilde Skrevet søndag kl 05:25 #8 Skrevet søndag kl 05:25 Jeg venter med alt til første søndag i advent. Jeg er så gammel at jeg syns det skal være jul i desember og ikke resten av året. Ikke kjøper jeg gaver heller lenger, bortsett fra til de aller nærmeste. Så jeg kan skryte av at jeg er helt i rute med å nyte høsten. 😉🍁🍂 Hilsen Grinch. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:51 #9 Skrevet søndag kl 05:51 Her skal jeg snart begynne å handle inn til julekalenderen. Anonymkode: 9a6ca...381 1 1
SebastianA Skrevet søndag kl 20:56 #10 Skrevet søndag kl 20:56 Denne tråden har jeg gledet meg til siden jeg oppdaget fjordårets tråd i vår😁 Har blitt handlet en del ny julepynt i år, nyhetsbrev med tilbud fra diverse nettsider med jul som spesialitet er farlig🙈 Gledes til å pynte med de nye kjøpene. Har begynt smått å planlegge hva som skal hvor i år og gleder meg som en unge til å begynne pyntingen i starten på November. Ja, jeg begynner så tidlig🙈 Syns julen er over før man får sukk for seg, så her starter jeg tidlig for å kose meg med den lengst mulig. Skal også flytte ut fra kjellerleiligheten hos foreldrene mine i februar så greit å få gå over alle kassene og pakke det godt så det overlever flyttingen Har begynt å planlegge smått hvilke julekakaker som skal bakes i år, samt planlegge litt julegave innkjøp og beregnet hvor mye jeg må sette av i mnd frem til jul til julegaver, julebaks og litt julemat Gledes stort til å følge med i denne tråden frem mot jul 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:00 #11 Skrevet søndag kl 21:00 Brunhilde skrev (15 timer siden): Jeg venter med alt til første søndag i advent. Jeg er så gammel at jeg syns det skal være jul i desember og ikke resten av året. Ikke kjøper jeg gaver heller lenger, bortsett fra til de aller nærmeste. Så jeg kan skryte av at jeg er helt i rute med å nyte høsten. 😉🍁🍂 Hilsen Grinch. Ses om noen mnd da! 😄 Anonymkode: 9f2b3...4f5 1 1
kissmequick Skrevet søndag kl 21:14 #12 Skrevet søndag kl 21:14 Vi skal til porto snart og planlegger å kjøpe alt for mye småflasker med portvin, bake pepperkaker eller ingefærkjeks, og gi gaver til alle som er portvin + pepperkaker og litt god stilton. Det gleder jeg meg til, og jeg liker å gi liten gave til mange, så i år tror jeg den blir fin. Ikke sånn gi gave for å få gave, men mer sånn så mange som mulig får gave greie. utover det planlegger jeg julemarked på skolen, så det er jo litt stemning det og🎄 1
Sirah Skrevet søndag kl 21:20 #13 Skrevet søndag kl 21:20 Jeg har kjøpt en del julegaver allerede Har ganske mange jeg gir til så er nødt til å fordele det utover. Handler på salg gjennom hele året. Til de som får "større gaver" så venter jeg så klart på ønskelisten når den kommer. Vanligvis pyntes jeg i begynnelsen av desember, men jeg er så veldig glad i julepynten min så i år kommer den opp i november. I fjor kjøpte jeg meg også plastre så det kommer nok også opp i midten av desember tenker jeg! 1
Lesehest1 Skrevet søndag kl 21:29 #14 Skrevet søndag kl 21:29 Jeg pynter litt til advent først, og så pynter jeg til jul etter hvert i desember. Jeg prøver å holde på julen en stund, så juletreet står til etter nyttårsaften. I fjor så jeg noen pynte tidlig i november og så fjerne alt 1. juledag. Det blir feil for meg. Førjulstiden er utrolig koselig, og jeg gleder meg til å bake. Kan hende jeg baker krumkaker eller noen andre julekaker tidlig i desember.😊 Jeg håper på en god romjul! 1
Bingo Bongo Skrevet søndag kl 21:43 #15 Skrevet søndag kl 21:43 Jeg prøver å kjøpe julegaver og ikke minst kalendergaver hele året, for å spre utgiftene. (De aller fleste julegavene blir nok kjøpt i løpet av høsten, men jeg har nå i hvertfall BEGYNT) Jeg begynner ikke med julepynt, julebrus, julefilm osv før 1. desember, evt 1. søndag i advent (det som kommer først) Å begynne med slikt i oktober/ november blir helt feil for meg. Men jeg koser meg med å glede meg til jeg kan gå "all in". 1 2
MarianneE Skrevet mandag kl 04:27 #16 Skrevet mandag kl 04:27 Kjøpt adventskalender til datter. Her hjemme har Trekløveret (HusetsHerre, datter og megselv) tatt praten om hvor vi IKKE ønsker å tilbringe julaften. Det får holde inntil videre 1 1
Bombasi Skrevet mandag kl 09:20 Forfatter #17 Skrevet mandag kl 09:20 SebastianA skrev (12 timer siden): Denne tråden har jeg gledet meg til siden jeg oppdaget fjordårets tråd i vår😁 Fantastisk. Og artig å se at du og dere andre har svart i tråden. Håper du/dere holder oss oppdaterte på veien din/deres mot jul etterhvert. Synes det er koselig å lese hva andre tenker, har gjort og skal gjøre inn mot juletida. Det fungerer som inspirasjon og motivasjon. 1 2
Lesehest1 Skrevet mandag kl 09:29 #18 Skrevet mandag kl 09:29 Bingo Bongo skrev (11 timer siden): Jeg prøver å kjøpe julegaver og ikke minst kalendergaver hele året, for å spre utgiftene. (De aller fleste julegavene blir nok kjøpt i løpet av høsten, men jeg har nå i hvertfall BEGYNT) Jeg begynner ikke med julepynt, julebrus, julefilm osv før 1. desember, evt 1. søndag i advent (det som kommer først) Å begynne med slikt i oktober/ november blir helt feil for meg. Men jeg koser meg med å glede meg til jeg kan gå "all in". Jeg kjøper også julegaver tidligere dersom jeg kommer over noe, siden det er bedre for økonomien. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Endelig er denne tråden oppe og går! Det er så koselig og inspirerende å lese om andres forberedelser! Jeg har ikke kommet så godt i gang, men har begynt på listene mine (og de er det mange av)📃❤️ Mange av de voksne ønsker seg matgaver, så har laget sylteagurk, håper å finne rognebær til gele, og resten av familien jakter, så blir nok en del kjøttgaver også. I år har vi ikke sauer, men skal etterhvert salte ned rådyr- og hjortelår (samler i fryseren til vi har rett mengde) til julens spekematlag og julegaver. Vi har gradvis gått over til aktivitetskalender, med evnt noen få gaver innimellom, så slipper stresset med en drøss med gaver der. Bare minstejenta på 13 år som er hjemme i ukedagene nå, så blir nok mange jentekvelder på oss❤️ Litt usikker på hvor mange vi blir på julaften, alt fra 6 til 13. Koselig blir det uansett🥰 Anonymkode: a0333...adc 1
Gardkjærringa Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endelig er denne tråden oppe og går! Det er så koselig og inspirerende å lese om andres forberedelser! Jeg har ikke kommet så godt i gang, men har begynt på listene mine (og de er det mange av)📃❤️ Mange av de voksne ønsker seg matgaver, så har laget sylteagurk, håper å finne rognebær til gele, og resten av familien jakter, så blir nok en del kjøttgaver også. I år har vi ikke sauer, men skal etterhvert salte ned rådyr- og hjortelår (samler i fryseren til vi har rett mengde) til julens spekematlag og julegaver. Vi har gradvis gått over til aktivitetskalender, med evnt noen få gaver innimellom, så slipper stresset med en drøss med gaver der. Bare minstejenta på 13 år som er hjemme i ukedagene nå, så blir nok mange jentekvelder på oss❤️ Litt usikker på hvor mange vi blir på julaften, alt fra 6 til 13. Koselig blir det uansett🥰 Anonymkode: a0333...adc Skulle ikke være anonym! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå