AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:17 #1 Skrevet lørdag kl 16:17 Er dette greit? Samme om det er svigermor på mor eller far sin side. Anonymkode: de473...8d7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:20 #2 Skrevet lørdag kl 16:20 Selvfølgelig Anonymkode: 9006c...1d0 3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:20 #3 Skrevet lørdag kl 16:20 Det er umulig å svare på uten mer kontekst. Jeg tenker selv at jeg ville ønsket at barnet skal ha et godt forhold til besteforeldrene sine selv om jeg ikke har et godt forhold til dem, og lagt til rette for det. Besteforeldre kan være en stor ressurs i barns liv. Men hvis de er helt grusomme folk blir det så klart noe annet. Anonymkode: 2537d...526 3 2
Brunello Skrevet lørdag kl 16:23 #4 Skrevet lørdag kl 16:23 Så lenge barnas foreldre har et godt forhold til sine foreldre, synes jeg de skal ha med barna til foreldrene sine. 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:48 #5 Skrevet lørdag kl 16:48 Brunello skrev (16 minutter siden): Så lenge barnas foreldre har et godt forhold til sine foreldre, synes jeg de skal ha med barna til foreldrene sine. Mener om svigermor ikke greier snakke om begge foreldre på en respektfull måte og gjerne er ugrei mot de. Regler ikke blir respektert og hun utrykker at ene forelderen ikke er en god nok forelder osv. Anonymkode: de473...8d7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:53 #6 Skrevet lørdag kl 16:53 Det kommer jo veldig an på situasjonen. Mine foreldre kommer ikke til å ha kontakt med barna mine før eventuelt mine barn ønsker det og tar initiativ selv (tidligst som tenåringer). Har selv et utrolig dårlig forhold til dem og ønsker ikke at barna mine skal ta skade av kontakten. Men hvis det kun er snakk om vanlig "jeg liker ikke svigermor fordi hun blander seg for mye inn i livet vårt", så er det nok stortsett verdt å finne en kompromiss. Anonymkode: addc5...1d7 2
Jajakvinne12 Skrevet lørdag kl 17:07 #7 Skrevet lørdag kl 17:07 Hvis besteforeldre ikke respekterer foreldre, kan de ta seg en bolle. Man får ikke tilgang til barn uten å ha respekt og hyggelig tone med foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:09 #8 Skrevet lørdag kl 17:09 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mener om svigermor ikke greier snakke om begge foreldre på en respektfull måte og gjerne er ugrei mot de. Regler ikke blir respektert og hun utrykker at ene forelderen ikke er en god nok forelder osv. Anonymkode: de473...8d7 Hva sier partneren oppi dette her da, det er h*ns mor og er like mye forelder til barnet. Det blir fort konflikt hvis foreldrene ikke har samme oppfatning av situasjonen. Anonymkode: a7258...f4f 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:10 #9 Skrevet lørdag kl 17:10 Hos oss får ikke svigers lov å passe mer for de greier ikke servere barna mat. De serverer bare is, godterier, brus osv. Barna våre drikke vann som tørstedrikk, og når svigerfar da sitter å sier «nei æsj vann, stakkars dere» skjønner dere galskapen. Vi ga beskjed mange ganger dette var uakseptabelt til ingen nytte. Nå får vi sms hver tredje mnd eller noe der det er bilde av kake eller is med ingen tekst. Forstå det den som kan. Anonymkode: fcd4f...5be 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:12 #10 Skrevet lørdag kl 17:12 Vel, så lenge det er en baby det er snakk om, så følger gjerne mor med på lasset, og da begrenser kontakten seg selv. Folk som er ufine mot deg er åpenbart ikke velkomne i ditt hjem. At mannen tar babyen med bort til besteforeldrene, på et tidspunkt hvor du uansett skal ha egentid, tenker jeg bør være greit så lenge de er greie mot barnet. Men da blir det jo kun snakk om korte visitter, siden en baby ikke bør være lenge borte fra primæromsorgsperson. Når barnet blir større ringer dere selvsagt ikke svigerforeldrene og ber om barnepass. Det blir unaturlig når tonen ikke er god. Men å aktivt forhindre kontakt, det ville jeg ikke ha gjort. Anonymkode: 94335...3f5 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:18 #12 Skrevet lørdag kl 17:18 Det greieste er å ikke få barn sammen i en slik situasjon. Men etter det: spørs på hva man legger i det? Anonymkode: c277a...6a4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:42 #13 Skrevet lørdag kl 17:42 Barnet skal ha kontakt med besteforeldrene på begge sider. uansett hva du mener om de, Skjerp deg ! Anonymkode: 603c4...7f8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:46 #14 Skrevet lørdag kl 17:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet skal ha kontakt med besteforeldrene på begge sider. uansett hva du mener om de, Skjerp deg ! Anonymkode: 603c4...7f8 Jeg er bare inspirert av diskusjoner her inne pluss ett vennepar. Personlig tror jeg at jeg ikke ville latt mine foreldre være en stor del av mine barns liv og hverdag om de ikke kunne respektere pappa deres. Jeg har ikke barn så vet ikke. Utenkelig at mine foreldre skulle oppføre sånn heller forsåvidt. Anonymkode: de473...8d7 2
Brukernavn84 Skrevet lørdag kl 17:54 #15 Skrevet lørdag kl 17:54 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnet skal ha kontakt med besteforeldrene på begge sider. uansett hva du mener om de, Skjerp deg ! Anonymkode: 603c4...7f8 Hvis man følger din logikk så skal barna ha kontakt med besteforeldre selv om de er dømte barnemisbrukere. Sånn er det selvsagt ikke. 3 1
Derpderp Skrevet lørdag kl 18:21 #16 Skrevet lørdag kl 18:21 Mine foreldre og svigerforeldre får ha kontakt med baby fordi de respekterer og tar vare på relasjonen med meg og min mann. Hadde mine foreldre ikke inkludert, respektert eller ønsket et forhold med min mann hadde nok kontakten mellom dem og baby blitt begrenset - nettopp fordi vi idet vi valgte å stifte familie sammen ble en pakkedeal. I et større perspektiv så vil jeg at mine barn skal vokse opp med inkluderende, sosialt smidige og rause mennesker, og idet foreldre velger å bidra negativt til vår familieenhet så setter de selv ut av situasjonen. Nå tåler både jeg og min mann at vi blir stilt spørsmål ved og blir utfordra, så når våre foreldre er uenige med oss kan vi svare for oss og/eller finne en middelgrunn - og vi forventer det samme tilbake. Skulle det ikke være noe kompromiss så er det jo vi som foreldre som trekker det lengste strået og så må besteforeldre innfinne seg. 2
Jajakvinne12 Skrevet lørdag kl 19:05 #17 Skrevet lørdag kl 19:05 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet skal ha kontakt med besteforeldrene på begge sider. uansett hva du mener om de, Skjerp deg ! Anonymkode: 603c4...7f8 Hahahahah. Nei. Har du ikke vennlig tone med begge foreldrene har du ikke krav på tilgang på barn heller. Barn skal faktisk skånes fra drittfolk. Uavhengig av familiebånd. Endret lørdag kl 19:06 av Jajakvinne12 4
Mymlen Skrevet lørdag kl 21:42 #18 Skrevet lørdag kl 21:42 Ja, alle i kjernefamilien må respekteres. Dine foreldre og partners foreldre er ikke en del av kjernefamilien lengre, og kjernefamilien kommer først 2
AnonymBruker Skrevet i går, 00:03 #19 Skrevet i går, 00:03 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mener om svigermor ikke greier snakke om begge foreldre på en respektfull måte og gjerne er ugrei mot de. Regler ikke blir respektert og hun utrykker at ene forelderen ikke er en god nok forelder osv. Anonymkode: de473...8d7 Å undergrave barnest foreldre er svært skadelig. Barn havner i en lojalitetskonflikt som er skadelig for barnets utvikling. Nei jeg ville ikke latt svigermor få en stor rolle i barnas liv viss hun ikke kan oppføre seg som en voksen. Barn har en enorm lojalitet ovenfor egne foreldre så å skulle bygge en relasjon til en annen voksen som tydeligvis har mange negative ting å si om barnets ene foreldre og viser null respekt for regler barna har og grenser foreldre har satt er ikke en ressurs for barna. Heller motsatt. Barn trenger tydelige og trygge voksen relasjoner. Hva lærer mann barna sine viss mann tillater å bli behandlet såpass respekt løst. Anonymkode: f47c0...11c
AnonymBruker Skrevet i går, 00:15 #20 Skrevet i går, 00:15 Selvfølgelig er det greit. Like selvfølgelig vil samtidig grensen for «klarer ikke oppføre seg» måtte trekkes et rimelig sted. Det finnes hensynsløse og uutholdelige svigerforeldre, og det finnes urimelige og jævlige svigerdøtre og svigersønner. Hvilken av de to (hvis ikke begge) det er snakk om i en enkelt situasjon vil åpenbart måtte vurderes konkret, og det er ikke sånn at enhver svigerforelder som beskrives i lite flatterende ordelag trenger å ha gjort noe galt. Men hvis det først er snakk om et sett med ferske besteforeldre som behandler mor/far til sitt eget barnebarn ufint og urimelig, da kan man selvsagt avskjære dem fra barnebarnet dersom situasjonen er ille nok. Anonymkode: 1f623...801 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå