AnonymBruker Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september Jeg har søkt på to stillinger på asylmottak og fått tilbud om en stilling. Jeg kan få velge mellom å ha ansvar for informasjonsarbeid eller ansvar for barn og familier. Er det noen som jobber med dette og kan si litt om hva jobben går ut på, rutiner etc? Har fått litt info og har lest på udi sine nettsider men synes mye er uklart. Derfor trenger jeg sårt råd og tips. Må bestemme meg innen midten av neste uke. Det er et vikariat så ikke så langvarig men tenker å søke permisjon fra nåværende jobb for å prøve noe nytt. På forhånd tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: db57f...c8c
AnonymBruker Skrevet 6. september #2 Skrevet 6. september Jeg personlig hadde valgt informasjon, uten egentlig å vite hva noen av delene innebærer, fordi det hadde passet min personlighet best. Jeg foretrekker å undervise grupper, og ikke være så tett på enkeltpersoner. Hadde nok blitt emosjonelt mye mer sliten av barne- og familiearbeidet, enn å stå for informasjon. Anonymkode: fc1fc...ce1
AnonymBruker Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg personlig hadde valgt informasjon, uten egentlig å vite hva noen av delene innebærer, fordi det hadde passet min personlighet best. Jeg foretrekker å undervise grupper, og ikke være så tett på enkeltpersoner. Hadde nok blitt emosjonelt mye mer sliten av barne- og familiearbeidet, enn å stå for informasjon. Anonymkode: fc1fc...ce1 Takk for svar. Anonymkode: db57f...c8c
AnonymBruker Skrevet 7. september #4 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 18.14): Jeg har søkt på to stillinger på asylmottak og fått tilbud om en stilling. Jeg kan få velge mellom å ha ansvar for informasjonsarbeid eller ansvar for barn og familier. Er det noen som jobber med dette og kan si litt om hva jobben går ut på, rutiner etc? Har fått litt info og har lest på udi sine nettsider men synes mye er uklart. Derfor trenger jeg sårt råd og tips. Må bestemme meg innen midten av neste uke. Det er et vikariat så ikke så langvarig men tenker å søke permisjon fra nåværende jobb for å prøve noe nytt. På forhånd tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: db57f...c8c Jeg jobber selv på mottak og har erfaring fra ansvar for barn og familier. Det innebærer mye samarbeid med skole, barnehage, PPT, barnevern og helse, samt oppfølging av foreldrerollen. Det kan være krevende, men også veldig meningsfullt fordi man ser utvikling og trygghet hos barna. Informasjonsarbeid er mer strukturert og handler mye om å gi beboerne oversikt over rettigheter, plikter og hverdagsliv i Norge. Begge rollene gir verdifull erfaring, men på litt ulike måter, så tenk over om du trives best med tett relasjonsarbeid eller mer praktisk/organisatorisk arbeid. Anonymkode: 8ae89...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå