AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #21 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blodsukkeret? Blodsukkeret mitt er strålende. Akkurat som sexlivet 💁🏼♀️ Anonymkode: 0c4bf...4c5 Det var en fleip, siden du gjentok hvor svimmel du var Anonymkode: bc462...47f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #22 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): ...så du ønsker deg en underdanig mann? Som skal måtte gjøre seg fortjent til seksuelle handlinger? Anonymkode: 71051...f71 Nei. Det er ikke det det handler om. Dette her opplever jeg er tatt helt ut av kontekst og sammenhengen. Jeg trenger en mann som er god på å ha kontroll over seg selv. Det er ikke det samme som underdanig. Det kunne jeg ikke tenkt meg. Anonymkode: 2b060...e52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #23 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nesten alle damer vil være underdanig / passiv / vil slippe å måtte gjøre noe. Nesten ingen menn liker dette. Anonymkode: 71051...f71 Jeg er ikke slik. Liker begge deler. Er glad i å være aktiv. Anonymkode: 2b060...e52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #24 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette her opplever jeg er tatt helt ut av kontekst og sammenhengen. Anonymkode: 2b060...e52 Med all respekt, jeg er trådstarter, så det er jeg som bestemmer hva tråden handler om og hva konteksten er. Det er vel kun én så langt som har forstått hvor jeg vil, og han eller hun er spot on vedrørende det de kaller ‘topping fra bunnen’. Altså at det er den underdanige som egentlig agerer som en dominant person. Det er dette jeg forsøker å snakke om i tråden, jeg tror det kunne vært til hjelp for en del, men jeg opplever at man helst vil storke den opplysningen. Anonymkode: bc462...47f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #25 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Med all respekt, jeg er trådstarter, så det er jeg som bestemmer hva tråden handler om og hva konteksten er. Det er vel kun én så langt som har forstått hvor jeg vil, og han eller hun er spot on vedrørende det de kaller ‘topping fra bunnen’. Altså at det er den underdanige som egentlig agerer som en dominant person. Det er dette jeg forsøker å snakke om i tråden, jeg tror det kunne vært til hjelp for en del, men jeg opplever at man helst vil storke den opplysningen. Anonymkode: bc462...47f Med all respekt så ble mitt innlegg mistolket så til de grader og jeg ble beskyldt for tanker jeg ikke har! Uavhengig av hva tråden handler om så går ikke sånt an. Om man lurer på hva andre mennesker mener så spør man. Man tillegger de ikke tanker eller følelser de ikke har. Å angripe andre mennesker er ikke en god diskusjonsteknikk. Det er ved å diskutere man velger å utforske de ulike begrepene, og det finnes mange perspektiver innenfor samme tema. Jeg prøver så godt jeg kan å svare utifra de forutsetningene jeg har. Underdanig synes jeg personlig er et nedrig begrep. Føler det handler mer om undertrykkelse skal jeg være helt ærlig. Det kan godt være at en som føler seg underlegen den andre har behov for å dominere. Jeg har tro på likeverd og jeg kan la meg dominere eller gi fra meg kontroll. Anonymkode: 2b060...e52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #26 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med all respekt så ble mitt innlegg mistolket så til de grader og jeg ble beskyldt for tanker jeg ikke har! Uavhengig av hva tråden handler om så går ikke sånt an. Om man lurer på hva andre mennesker mener så spør man. Man tillegger de ikke tanker eller følelser de ikke har. Å angripe andre mennesker er ikke en god diskusjonsteknikk. Anonymkode: 2b060...e52 Kunne ikke sagt meg mer enig, hilsen trådstarter som har blitt konsekvent misforstått og vridd på og beskyldt, uten at noen av dere har tatt dere bryet med å spørre hva jeg mener. Rart hvordan man må oppleve dette selv, før man klarer å forstå hvor vondt det føles Anonymkode: bc462...47f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #27 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kunne ikke sagt meg mer enig, hilsen trådstarter som har blitt konsekvent misforstått og vridd på og beskyldt, uten at noen av dere har tatt dere bryet med å spørre hva jeg mener. Rart hvordan man må oppleve dette selv, før man klarer å forstå hvor vondt det føles Anonymkode: bc462...47f Vondt? Ikke i det hele tatt faktisk. Det går veldig bra. Takk for omtanken. Anonymkode: 2b060...e52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #28 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Med all respekt, jeg er trådstarter, så det er jeg som bestemmer hva tråden handler om og hva konteksten er. Det er vel kun én så langt som har forstått hvor jeg vil, og han eller hun er spot on vedrørende det de kaller ‘topping fra bunnen’. Altså at det er den underdanige som egentlig agerer som en dominant person. Det er dette jeg forsøker å snakke om i tråden, jeg tror det kunne vært til hjelp for en del, men jeg opplever at man helst vil storke den opplysningen. Anonymkode: bc462...47f Mener du at underdanige ikke skal bestemme hvor grensene går? Eller misforstår jeg deg? Anonymkode: 2f63b...6bf
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #29 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du at underdanige ikke skal bestemme hvor grensene går? Eller misforstår jeg deg? Anonymkode: 2f63b...6bf Du misforstår veldig, ja. Vi er langt unna å snakke om grenser, når vi ikke en gang har en kjæreste. Det jeg prøver å snakke om er å finne noen, noen som faktisk er bra og som samtidig ønsker å dominere, slik at man ikke tar til takke med falske dominante. Hadde man tatt seg tiden og bryet med å finne en bra dominant, så hadde man ikke vært stålfokusert på hvor grensene går, for en bra dominant ville ikke revet og slitt i disse grensene. Men altså, jeg kjenner jeg er allerede helt utslitt av denne tråden. Man oppfører seg som unger, vrir og vrenger og mistenker meg for å være en av de som utnytter andre, enda tråden var ment for å dele tips og være grei. Det finnes grenser for hvor lenge jeg orker å holde det gående med umodenhet og krangel. Dere får fortsette som dere stevner, og så får dere takke dere selv når dere for n’te gang blir sammen med en eller annen tosk, fremfor en god person. Anonymkode: bc462...47f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #30 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du misforstår veldig, ja. Vi er langt unna å snakke om grenser, når vi ikke en gang har en kjæreste. Det jeg prøver å snakke om er å finne noen, noen som faktisk er bra og som samtidig ønsker å dominere, slik at man ikke tar til takke med falske dominante. Hadde man tatt seg tiden og bryet med å finne en bra dominant, så hadde man ikke vært stålfokusert på hvor grensene går, for en bra dominant ville ikke revet og slitt i disse grensene. Men altså, jeg kjenner jeg er allerede helt utslitt av denne tråden. Man oppfører seg som unger, vrir og vrenger og mistenker meg for å være en av de som utnytter andre, enda tråden var ment for å dele tips og være grei. Det finnes grenser for hvor lenge jeg orker å holde det gående med umodenhet og krangel. Dere får fortsette som dere stevner, og så får dere takke dere selv når dere for n’te gang blir sammen med en eller annen tosk, fremfor en god person. Anonymkode: bc462...47f Jeg har funnet en veldig god person, en sunn dominant Lykke til for deg! Anonymkode: 2f63b...6bf
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #31 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du misforstår veldig, ja. Vi er langt unna å snakke om grenser, når vi ikke en gang har en kjæreste. Det jeg prøver å snakke om er å finne noen, noen som faktisk er bra og som samtidig ønsker å dominere, slik at man ikke tar til takke med falske dominante. Hadde man tatt seg tiden og bryet med å finne en bra dominant, så hadde man ikke vært stålfokusert på hvor grensene går, for en bra dominant ville ikke revet og slitt i disse grensene. Men altså, jeg kjenner jeg er allerede helt utslitt av denne tråden. Man oppfører seg som unger, vrir og vrenger og mistenker meg for å være en av de som utnytter andre, enda tråden var ment for å dele tips og være grei. Det finnes grenser for hvor lenge jeg orker å holde det gående med umodenhet og krangel. Dere får fortsette som dere stevner, og så får dere takke dere selv når dere for n’te gang blir sammen med en eller annen tosk, fremfor en god person. Anonymkode: bc462...47f Hva er en falsk dominant? Anonymkode: 2b060...e52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #32 Skrevet 6. september 2025 Om spørsmålet var hvordan en får vekket dominante handlinger hos den andre, føler jeg at jeg har noen relevante erfaringer. Veklsinga mellom leken utforskning og dype samtaler tror jeg har fungert noen ganger i det livet jeg har hatt. Dette er mannfolk som har vært veldig påståelig submissive ovenfor meg, fram til de skjønner at de er kinky dominante. Dessverre er interessen min for dominante mannfolk ikke tilstede, men om ikke annet har jeg fått dette fram i dem. Ellers er det langt mer vanlig at folk switcher i en eller annen grad. Anonymkode: 9345c...1d2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #33 Skrevet 6. september 2025 Alt for mange menn misforstår totalt hva en god dominant faktisk er. De vil kun sjefe over kvinner og tvinge dem til å gjøre akkurat som de vil, og forstår ikke at god og sunn bdsm er kommunikasjon, respekt og likeverd. Jeg er ikke sub, jeg er en domme leaning switch, og jeg er skeiv, og gjør kink kun med kvinner, som det står veldig tydelig på profilen min- og jeg får drøssevis med såkalte doms i innboksen min på Fetlife. Som skal i gang og nedverdige meg og dra meg inn i fantasier uten å gi meg sjangsen til å samtykke engang. Det skjer minst en gang i uka. En dom har et helt spesielt ansvar for å ta vare på sin(e) sub(s), ikke holde på sånn som det der. Er sjeleglad jeg er skeiv og ikke forholder meg til menn verken romantisk, seksuelt eller kinkmessig. Menn gjør seg ikke nødvendigvis bra som subs heller. Har en venninne som driver med betalt femdom for menn. Dvs at disse mennene betaler for hennes tid og samvær (ikke sex). Og så mange av de som tar kontakt med henne greier ikke å holde seg til de enkleste regler. Alt fra å dukke opp til riktig tid, faktisk gjennomføre ordre, holde avtaler osv. Anonymkode: a8853...21b 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #34 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om spørsmålet var hvordan en får vekket dominante handlinger hos den andre, føler jeg at jeg har noen relevante erfaringer. Veklsinga mellom leken utforskning og dype samtaler tror jeg har fungert noen ganger i det livet jeg har hatt. Dette er mannfolk som har vært veldig påståelig submissive ovenfor meg, fram til de skjønner at de er kinky dominante. Dessverre er interessen min for dominante mannfolk ikke tilstede, men om ikke annet har jeg fått dette fram i dem. Ellers er det langt mer vanlig at folk switcher i en eller annen grad. Anonymkode: 9345c...1d2 Den som venter på noe godt.. 🤩🙌🏻🤭 Ja, det er akkurat sånne ting jeg tenker på! Jeg har tidligere identifisert som underdanig, enda jeg blir oppfattet som dominerende. Jeg har aldri tent på å dominere, enda mange har maset på meg om det. Men så, plutselig, så var det noen som knekte koden. Dermed er jeg så klart nysgjerrig på hva det var som skjedde. Denne personen er utpreget cocky og dominant i hverdagen, og samtidig utpreget ridderlig og mild overfor meg. I tillegg er det noe med å være nøyaktig og et petimeter. Tror denne komboen som gjorde susen, litt sånn surt, søtt og salt. Det er noe som heter conscientiousness, det er et begrep som jeg ikke så lett finner noen god oversettelse av på norsk. Det er å være nøyaktig og gjennomført. Det er det motsatte av å være easy going og disorderly. Veldig mange underdanige er bent frem slappe, late og barnslige. Kunne ikke falt meg inn å dominere disse, og jeg fatter ikke at de tror de sjarmerer noen heller. Så mulig det som skal til, for å få noen til å dominere, er å være dominant selv, eller i det mindre uinteressert i at noen skal ta kontrollen? Litt sånn klisje, at det skjer når man minst venter det. Anonymkode: bc462...47f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #35 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg leser veldig ofte her inne om dominante menn som er mer eller mindre ‘gode’ på å dominere, mer eller mindre ‘ekte’ eller ‘naturlig’ dominante. Greit nok, jeg ser ikke bort fra at enkelte menn skryter på seg evnen til å dominere, bare for å få seg dame, og at når det kommer til stykket, så vil de ikke dominere. Men… Som en som tidvis kan la meg inspirere til å ta kontrollen, og dominere, er det helt åpenbart at det er forskjell på hvor gode mennesker er på å være underdanige og på å vekke ønsket om å dominere. Det er heller ingen tvil om at mange som kaller seg underdanige fremstår som langt mer kontrollerende og dominerende enn hva som er forenlig med at partneren også er det. Dermed tenker jeg at dette faktisk har å gjøre med den underdanige sin adferd også, ikke bare at mennesker er enten dominerende eller ei. Jeg hadde tenkt å kalle tråden for den ‘gode’ eller den ‘ekte’ eller den ‘naturlig’ underdanige, men jeg ombestemte meg, og gikk for begrepet ‘den smarte underdanige’. Poenget med tråden er å dele ulike hacks, ulike dos and don’ts for å vekke dominans i andre mennesker. Hva er det som slår av andre menneskers ønske om å dominere, og hva er det som vekker ønsket om det. Anonymkode: bc462...47f Sovnet halveis i innlegget.. zz? ja. eller nei. Anonymkode: 2937f...385
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #36 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med all respekt, jeg er trådstarter, så det er jeg som bestemmer hva tråden handler om og hva konteksten er. Det er vel kun én så langt som har forstått hvor jeg vil, og han eller hun er spot on vedrørende det de kaller ‘topping fra bunnen’. Altså at det er den underdanige som egentlig agerer som en dominant person. Det er dette jeg forsøker å snakke om i tråden, jeg tror det kunne vært til hjelp for en del, men jeg opplever at man helst vil storke den opplysningen. Anonymkode: bc462...47f Kan du forklare dette med å "toppen fra bunnen". Jeg har hørt uttrykket mange ganger men skjønner det. Kan du gi et eksempel? Anonymkode: 4c494...8c4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #37 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Om spørsmålet var hvordan en får vekket dominante handlinger hos den andre, føler jeg at jeg har noen relevante erfaringer. Hadde bare lyst til å sitere deg en ekstra gang på dette, sånn i tilfelle det sitter noen der ute og lurer på hva de skal si for å appellere til noens dominerende side. Dette her er et godt eksempel. Man har lest teksten helt til man har dannet seg et bilde av hva som etterspørres, man legger frem på en voksen og saklig måte hvordan man har forstått ting og hva man selv kan bidra med. Dette er hva som vekker tillit hos en potensielt dominerende person, og som gjør at han eller hun kan gå fra å ikke ville ta kontroll til å faktisk ville det. Nå kan så klart noen innvende at det jeg sier her er svogerforskning, men når både jeg som er kvinne og ikke kjenner denne personen, og den personen forteller om flere menn, og alle opplever det samme, så tenker jeg det kan være smart å ta det til vurdering. Anonymkode: bc462...47f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #38 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde bare lyst til å sitere deg en ekstra gang på dette, sånn i tilfelle det sitter noen der ute og lurer på hva de skal si for å appellere til noens dominerende side. Dette her er et godt eksempel. Man har lest teksten helt til man har dannet seg et bilde av hva som etterspørres, man legger frem på en voksen og saklig måte hvordan man har forstått ting og hva man selv kan bidra med. Dette er hva som vekker tillit hos en potensielt dominerende person, og som gjør at han eller hun kan gå fra å ikke ville ta kontroll til å faktisk ville det. Nå kan så klart noen innvende at det jeg sier her er svogerforskning, men når både jeg som er kvinne og ikke kjenner denne personen, og den personen forteller om flere menn, og alle opplever det samme, så tenker jeg det kan være smart å ta det til vurdering. Anonymkode: bc462...47f Denne samtalen er nyttig for meg. Det er en mulighet jeg vil tenke over, at det er tryggere å ta kontroll ovenfor noen som er et tydelig og personlighetsmessig stødig menneske. Kommer tilbake til diskusjonen om noen lange strakser, trolig uker fram i tid. Anonymkode: 9345c...1d2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #39 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva er en falsk dominant? Anonymkode: 2b060...e52 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du forklare dette med å "toppen fra bunnen". Jeg har hørt uttrykket mange ganger men skjønner det. Kan du gi et eksempel? Anonymkode: 4c494...8c4 Jeg kommer til å svare på disse innleggene, ut fra hva jeg mente med denne tråden. Begge disse spørsmålene lar seg relativt enkelt besvare hvis man går inn på google og forsøker å finne det ut. Likevel velger dere heller å spørre meg. På denne måten utstråler dere en hjelpesløshet, som dere ikke ville ha utstrålt, hvis dere hadde googlet og lest. Er dere enig så langt? Og her er poenget mitt; Når man utstråler hjelpesløshet så vekker man ikke dominans i gode menn og kvinner. I stedet tiltrekker man seg ulver og hyener. Vil dere vekke dominans i gode menn og kvinner, så gjelder det å fremstå som mest mulig selvhjulpen og selvstendig. Lær av det som AB 1d2 og jeg skriver om over her, om å være nøyaktig og gjennomført. Jeg vet ikke en gang om AB 1d2 tuller med oss en gang, når han eller hun skriver dette; AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer tilbake til diskusjonen om noen lange strakser, trolig uker fram i tid. Anonymkode: 9345c...1d2 (Hahaha fantastisk!) …men faktum er at det finnes mennesker som bruker mye tid på å tenke og reflektere sammenlignet med hvor mye tid de bruker på å snakke, spørre, mase, innvende. At man skal komme tilbake om noen uker, er kanskje litt overdrevet, men det får uansett frem poenget mitt på en helt glimrende måte. Applaus til AB 1d2 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: bc462...47f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #40 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Denne samtalen er nyttig for meg. Det er en mulighet jeg vil tenke over, at det er tryggere å ta kontroll ovenfor noen som er et tydelig og personlighetsmessig stødig menneske. Kommer tilbake til diskusjonen om noen lange strakser, trolig uker fram i tid. Anonymkode: 9345c...1d2 Helt fantastisk. Kommer til å le en stund av denne. Det verste er at jeg kjenner meg sååå godt igjen. Jeg husker en gang det var en dame som spurte meg om en sak. Vi snakket sammen, drakk kaffe, snakket mer, og så, etter omlag en time, så sa jeg ‘…og dermed har jeg svart på det du lurte på.’ Hun så helt overrasket ut, forsto ikke at alt vi hadde snakket om siste timen, faktisk var relatert til det hun lurte på. Pass opp, før du vet ordet av det har du vekket noen flere skap-dominante personer på din vei Anonymkode: bc462...47f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå