Gå til innhold

Den smarte underdanige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser veldig ofte her inne om dominante menn som er mer eller mindre ‘gode’ på å dominere, mer eller mindre ‘ekte’ eller ‘naturlig’ dominante.

Greit nok, jeg ser ikke bort fra at enkelte menn skryter på seg evnen til å dominere, bare for å få seg dame, og at når det kommer til stykket, så vil de ikke dominere. Men…

Som en som tidvis kan la meg inspirere til å ta kontrollen, og dominere, er det helt åpenbart at det er forskjell på hvor gode mennesker er på å være underdanige og på å vekke ønsket om å dominere.

Det er heller ingen tvil om at mange som kaller seg underdanige fremstår som langt mer kontrollerende og dominerende enn hva som er forenlig med at partneren også er det.

Dermed tenker jeg at dette faktisk har å gjøre med den underdanige sin adferd også, ikke bare at mennesker er enten dominerende eller ei. 

Jeg hadde tenkt å kalle tråden for den ‘gode’ eller den ‘ekte’ eller den ‘naturlig’ underdanige, men jeg ombestemte meg, og gikk for begrepet ‘den smarte underdanige’. Poenget med tråden er å dele ulike hacks, ulike dos and don’ts for å vekke dominans i andre mennesker. Hva er det som slår av andre menneskers ønske om å dominere, og hva er det som vekker ønsket om det. 

Anonymkode: bc462...47f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo starte med å si at for min del er det å takle ting på en lettvint måte og unngå offerrollen, det kanskje aller største insentivet. Skal man slippe seg løs med et annet menneske, så er det paramount at det andre mennesket ikke plutselig surner til og angriper en for å være slem.

Og mange har denne tendensen uten å være klar over det selv. De er flink pike, de påtar seg oppgaver, de sier ikke nei, de har pliktsex med mannen sin, og så - booom! - plutselig en dag innser de at de er utrolig slitne, men i stedet for å ta ansvar for den rovdriften de har bedrevet mot seg selv, så finner de ut at dette er noen andre menneskers skyld; foreldrene, samfunnet, menn, kjæresten, etc.

Få av oss ønsker å være der når det skjer, for å si det sånn…

Skrevet

Hjelpes. 

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 2f63b...6bf

• Nyttig 3
Skrevet

Driver du helt faktisk med bdsm, eller mener du aktiv og passiv? 

Jeg og min mann har mest vanilje, men innimellom kan vi på en måte ta følelser ut ved å ha ganske rå og brutal sex. Vi bruker da ingen remedier, men er innom bdsm angående dominans og underkastelse, og kan tildele klaps, holde hardt fast, kommandere, rive hverandre rundt ganske hardt og så videre. 

Siden vi tar ut frustrasjon og følelser på denne måten er mitt beste triks for å pirre hans dominerende side egentlig at jeg har gjort ham frustrert/sinna/sjalu og lignende, men dette gjør jeg selvfølgelig ikke med viten og vilje. Jeg underkaster meg imidlertid hans dominans når han tar ut sine følelser på den måten, og han gjør det samme omvendt. 

For oss er dette en fin måte å vise og leve ut følelser på, som ikke blir mye ord og krangel, men å erkjenne at man har såret/frustrert den andre, og så underkaster seg utløp av de følelser, som ent ydmykt unnskyld. 

Jeg prøvde engang å forklare dette til noen, og fikk som svar at dette er en usunn måte å ta ut følelser og si unnskyld på, men i vår dynamikk og forståelse for hverandre er det absolutt ikke det, det er en non- verbal bro og gjensidig kjærlighetserklæring, hvor det brutale aldri går lengre enn at det også er deilig sex for begge. Etter en slik omgang, der ene har tatt ut sin frustrasjon ved dominans, og den andre har vist sitt unnskyld i å være underdanig i akten, er vi ferdig med deg som ble dumt, og ligger begge fornøyd inntil hverandre. Forløste, og med vår unike relasjon og sterke følelser for hverandre bekreftet for begge. 

Men altså, dette skjer naturlig og spontant, ut av ekte oppståtte følelser. Jeg kan også trigge ham til å bli dominant ved å erte og pirre det frem, eller jeg kan ta den dominerende rollen ved å bare handle dominerende. Da er dette mer ren seksuell lek. 

Anonymkode: 937f8...e51

• Liker 1
Skrevet

Snakker om konvensjonell maktoverføring hvor den ene - frivillig og bevisst - påtar seg mer av kontrollen og den andre - frivillig og bevisst - frasier seg mer av kontrollen.

Det behøver slett ikke være noen brutalitet involvert, gentle domination er også dominering.

Er ikke egentlig så interessert i lange personlige utgreiinger og kommer heller ikke til å fortelle hva jeg ‘driver med’, som en av dere kaller det. Dere er ikke ment verken som en runkettåd eller en tråd for posører.

Det jeg ønsket meg er saklig diskusjon om hva som vekker menneskers ønske om å frivillig påta seg mer av kontrollen. Det virker som en del underdanige tror at det er bare ha ha hi hi ho ho å kunne bestemme mer, de tenker tydeligvis ikke på hva slags ansvar som følger med.

Er vel kanskje også mer interessert i svar fra andre dominante, når jeg tenker meg om. Det er tross alt de som kjenner seg selv best og vet hva som skal til.

Skrevet

Selv tenker jeg løselig at det finnes to typer underdanige;

1. den som har mye makt og ansvar i det daglige liv og som helt bevisst ønsker å frasi seg kontrollen på ett eller flere områder, seksuelt og kanskje også romantisk

2. den som har traumer og sår etter en vanskelig oppvekst og som forsøker å gjenskape den velkjente situasjonen hvor de ble holdt nede og ikke kunne eller måtte ta avgjørelser

Slik jeg ser det, er førstnevnte type den trygge, den som vet når han eller hun har gått for langt, mens sistnevnte type er litt som en landmine, kun et tidsspørsmål før det slår tilbake.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg leser veldig ofte her inne om dominante menn som er mer eller mindre ‘gode’ på å dominere, mer eller mindre ‘ekte’ eller ‘naturlig’ dominante.

Greit nok, jeg ser ikke bort fra at enkelte menn skryter på seg evnen til å dominere, bare for å få seg dame, og at når det kommer til stykket, så vil de ikke dominere. Men…

Som en som tidvis kan la meg inspirere til å ta kontrollen, og dominere, er det helt åpenbart at det er forskjell på hvor gode mennesker er på å være underdanige og på å vekke ønsket om å dominere.

Det er heller ingen tvil om at mange som kaller seg underdanige fremstår som langt mer kontrollerende og dominerende enn hva som er forenlig med at partneren også er det.

Dermed tenker jeg at dette faktisk har å gjøre med den underdanige sin adferd også, ikke bare at mennesker er enten dominerende eller ei. 

Jeg hadde tenkt å kalle tråden for den ‘gode’ eller den ‘ekte’ eller den ‘naturlig’ underdanige, men jeg ombestemte meg, og gikk for begrepet ‘den smarte underdanige’. Poenget med tråden er å dele ulike hacks, ulike dos and don’ts for å vekke dominans i andre mennesker. Hva er det som slår av andre menneskers ønske om å dominere, og hva er det som vekker ønsket om det. 

Tror du misforstår hele konseptet. Å være underdanig betyr ikke alltid at man bare bukker for den dominante. Man kan være en sterk underdanig med mange meninger, men man ønsker en som tar kontrollen likevel. Man må finne sin match. Det er ikke en riktig eller uriktig måte å være underdanig eller dominant på. 

Anonymkode: 0fbd8...926

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en riktig eller uriktig måte å være underdanig eller dominant på. 

Anonymkode: 0fbd8...926

Det har jeg heller ikke påstått.

Fint om dere leser det som står i hovedinnlegget før dere svarer. Minner om at man ikke er nødt til å svare i alle tråder her inne, heller ikke denne, med mindre man har noe å si om selve temaet.

Min påstand er at det er noen som sliter med å finne noen som vil være dominant mens andre finner dette lett som en plett.

Nettopp derfor har jeg kalt tråden for den smarte underdanige, ikke verken den gode eller ekte eller naturlige underdanige. 

Skrevet

Nesten alle damer vil være underdanig / passiv / vil slippe å måtte gjøre noe.

Nesten ingen menn liker dette. 

Anonymkode: 71051...f71

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nesten alle damer vil være underdanig / passiv / vil slippe å måtte gjøre noe.

Nesten ingen menn liker dette. 

Takk! :)

Det er i stor grad det samme som jeg også ser, og det er av denne årsak at jeg har startet denne tråden.

Det finnes tilsynelatende mange damer som vil være underdanig fordi de ikke kan eller vil eller tør ta plass, og ikke fordi de normalt sett tar mye plass og kun behøver å ta en pause. Så klart, er denne dama konserndirektør, med mange ansatte, så kan det godt tenkes at hun, på samme måte som mange menn, ønsker seg en pause fra ansvaret akkurat når hun skal ha sex. Men om ansvaret hun påtar seg handler om hennes egne nevroser for husvask og detaljstyring, så er sjansen mindre for at hun klarer å legge det fra seg.

Da blir det at mannen - eller kvinnen - hun skal ha sex med, ikke orker å skulle påta seg noe ekstra ansvar. Det blir som å påta seg å støvsuge eller vaske opp, når man uansett får høre at man gjør det feil, eller man blir pirket på eller møtt med et sukk.

Det å motivere mennesker til å bli den beste versjonen av seg selv, eller til å utvikle seg i en bestemt retning, det krever kunnskap og evner. Det holder ikke å mase og kjefte. Ikke nok med det, det virker kontraproduktivt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er det litt forskjell på. Noen kan begge deler. Det er det aller beste. Bytte på roller.

Jeg lar ikke en mann få kontroll over meg med mindre jeg får lyst til det. Han må fortjene den kontrollen. Først da får han lov. Så dette er helt opp til han selv. 

Så kommer det nok litt an på lysten og hva man vekker i hverandre. Det er veldig spennende å utforske. 

Anonymkode: 2b060...e52

Skrevet

Blir litt svimmel av alt dette «underdanning/submissive/dominant/aktiv/passiv» greiene jeg. 
Kult at noen lever livene sine i sånne roller og predefinerte tenningsmønster på den måten altså, men personlig blir jeg svimmel.

Anonymkode: 0c4bf...4c5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg lar ikke en mann få kontroll over meg med mindre jeg får lyst til det. Han må fortjene den kontrollen. Først da får han lov. Så dette er helt opp til han selv. 

Fortjene?

Har du hørt uttrykket beggars can’t be choosers?

Det er i alle fall dette synet her;

«Jeg er underdanig. Jeg er så spesiell og ettertraktet. Jeg har råd til å være kresen, en dominant person må leve opp til mine krav.»

…jeg forsøker å få mennesker til å våkne opp fra.

I virkeligheten er det jo motsatt. I virkeligheten er det en overflod av underdanige, og et virkelig magert utvalg av de som gidder å dominere. Likevel går altså disse underdanige rundt med nesen i sky og tror at andre må jobbe for å få deres tillit.

Da er det jammen ikke rart man ikke forstår hvorfor ‘han som sa han har dominant og viste meg alle piskene sine’, ikke egentlig er dominant når det kommer til stykket.

Det å være underdanig kvinne og ønske at en mann skal kjempe om hennes gunst, er litt som å være søtten år gammel gutt med kviser og tåfis, som gjerne ønsker at en vakker kvinne sultent skal sjekke han opp.

Det blir helst med drømmen…

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Blir litt svimmel av alt dette «underdanning/submissive/dominant/aktiv/passiv» greiene jeg. 
Kult at noen lever livene sine i sånne roller og predefinerte tenningsmønster på den måten altså, men personlig blir jeg svimmel.

Huff, huff, kan jeg by på en krakk å sitte på og et glass melk for å stabilisere blodsukkeret? 🪑🥛🍪

Så skal jeg finne noen som kan hjelpe deg over på et annet forum når du har kommet til :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg lar ikke en mann få kontroll over meg med mindre jeg får lyst til det. Han må fortjene den kontrollen. Først da får han lov

...så du ønsker deg en underdanig mann? Som skal måtte gjøre seg fortjent til seksuelle handlinger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

...så du ønsker deg en underdanig mann? Som skal måtte gjøre seg fortjent til seksuelle handlinger?

Godt poeng! 🏆

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fortjene?

«Jeg er underdanig. Jeg er så spesiell og ettertraktet. Jeg har råd til å være kresen, en dominant person må leve opp til mine krav.»

I virkeligheten er det jo motsatt. I virkeligheten er det en overflod av underdanige, og et virkelig magert utvalg av de som gidder å dominere. Likevel går altså disse underdanige rundt med nesen i sky og tror at andre må jobbe for å få deres tillit.

Da er det jammen ikke rart man ikke forstår hvorfor ‘han som sa han har dominant og viste meg alle piskene sine’, ikke egentlig er dominant når det kommer til stykket.

Det å være underdanig kvinne og ønske at en mann skal kjempe om hennes gunst, er litt som å være søtten år gammel gutt med kviser og tåfis, som gjerne ønsker at en vakker kvinne sultent skal sjekke han opp.

HELT uenig med deg. 

Altfor mange "dominante" som absolutt ikke aner hva de driver med annet enn å råde for eget behov uten sunne BDSM-grenser.

Disse fortjener absolutt ikke å ha tilgang til underdanige. Underdanige bør definitivt være kresne med hvem de gir den makten til, for det er mange som ønsker å utnytte den. Svært mange. 

Magefølelsen min sier at du er en av dem...

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fortjene?

Fortjene som i at jeg ser at han vet hva han gjør. Noe annet er idioti...

Nesa i sky?

Hmmm...🤔 

Det er ikke noe jeg kjenner til...

Jeg har mange drømmer for framtiden.

Tiden vil vise om det blir noe av dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Huff, huff, kan jeg by på en krakk å sitte på og et glass melk for å stabilisere blodsukkeret? 🪑🥛🍪

Så skal jeg finne noen som kan hjelpe deg over på et annet forum når du har kommet til :) 

Blodsukkeret? Blodsukkeret mitt er strålende. Akkurat som sexlivet 💁🏼‍♀️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

HELT uenig med deg. 

Altfor mange "dominante" som absolutt ikke aner hva de driver med annet enn å råde for eget behov uten sunne BDSM-grenser.

Disse fortjener absolutt ikke å ha tilgang til underdanige. Underdanige bør definitivt være kresne med hvem de gir den makten til, for det er mange som ønsker å utnytte den. Svært mange. 

Magefølelsen min sier at du er en av dem...

Har aldri ment at man skal ta til takke, snarere tvert i mot.

Men det er forskjell på å ikke ta til takke og det å kreve at andre skal kjempe om ens gunst.

Uansett, klimaet i tråden er nokså nedrig når man begynner å slenge rundt seg med røde flagg og beskyldninger om å utnytte andre. Egentlig en god illustrasjon av mitt poeng om hvorfor gode og fine dominerende personer holder seg unna, mens bare de rovdyraktige dominante blir igjen.

Vi får se om nivået tar seg opp, og inntil videre får dere ha en god kveld :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...