heiheioslo Skrevet lørdag kl 14:14 #1 Skrevet lørdag kl 14:14 Hei har fått en jobbintervjue jeg er relativ kvalifisert for i staten - og er førstegangs interjue, jeg er veldig interessert men lønn er en faktor. bør jeg si det rett ut er veldig interessert men har ne bolig å nedbetale hva tilbyr dere - så klart i finere ord?
Mezzosoprena Skrevet lørdag kl 14:19 #2 Skrevet lørdag kl 14:19 heiheioslo skrev (4 minutter siden): Hei har fått en jobbintervjue jeg er relativ kvalifisert for i staten - og er førstegangs interjue, jeg er veldig interessert men lønn er en faktor. bør jeg si det rett ut er veldig interessert men har ne bolig å nedbetale hva tilbyr dere - så klart i finere ord? Det er helt innafor å spørre om lønn på et intervju 🙂
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:21 #3 Skrevet lørdag kl 14:21 Det heter intervju Anonymkode: 3d660...93b 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:03 #4 Skrevet lørdag kl 17:03 Hvis det er en jobb i staten, så står vel lønnsspennet nederst i annonsen? De kan strekke seg litt over, men som regel ikke veldig mye. Og at du eier bolig er selvfølgelig ikke et spesielt godt argument. Det gjør omtrent alle. Bruk heller din erfaring, kompetanse o.l. som argumenter. Anonymkode: 664e5...7a6 2
Fremmed fugl Skrevet lørdag kl 17:05 #5 Skrevet lørdag kl 17:05 heiheioslo skrev (2 timer siden): Hei har fått en jobbintervjue jeg er relativ kvalifisert for i staten - og er førstegangs interjue, jeg er veldig interessert men lønn er en faktor. bør jeg si det rett ut er veldig interessert men har ne bolig å nedbetale hva tilbyr dere - så klart i finere ord? Vent til andre gangs intervju. Der spør jeg alltid den jeg intervjuer rett ut om den har noen spesielle lønnsforventninger. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:52 #6 Skrevet lørdag kl 20:52 Jeg syns det er helt greit at dette kommer opp tidlig i intervju når jeg ansetter, for om forventningen til kandidaten er mye høyere enn det vi kan tilby så blir vi ofte enige om å avslutte prosessen med en gang så ingen av partene kaster bort tid unødvendig. Anonymkode: 7a082...21b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:22 #7 Skrevet lørdag kl 23:22 Du kommer til å bli spurt om lønns forventninger, så hadde ikke tatt det opp før det Anonymkode: 920b9...37f
c_buk Skrevet søndag kl 07:23 #8 Skrevet søndag kl 07:23 I intervjuer ifm. jobb i staten har jeg alltid blitt spurt om forventninger i første intervju (f.eks om lønnsspennet i annonsen står til forventningene eller lignende). Under andre intervju pleier intervjuer å høre omtrentlig forventninger til lønn mer spesifikt (hvis jeg er blant de mest relevante). Hvis jeg blir innstilt på første har jeg noen ganger blitt kontaktet per telefon før et spesifikt jobbtilbud. Egentlig mest for at vi skal slippe en treg forhandlingsprosess på lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå