Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Blåttvann skrev (2 timer siden):

Blir det flere sesonger av dette da? Det er vel ikke det mest sette programmet til NRK..?

Blir visst èn til i allefall, ifølge NRK og VG: https://www.vg.no/rampelys/i/rPk0MK/nrk-fortsetter-med-ville-fristelser-blir-ny-sesong

Men du sier noe der. Edit: la ikke merke til at det sto seertall i artikkelen første gang jeg posta, men er visstnok ca. 600.000. Overraska meg litt, for å være ærlig. Men det er kanskje fordi det er et nytt konsept? 

Endret av Malleus
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Malleus skrev (11 timer siden):

Så fra start hadde hver deltaker en premiepot på 250.000 kr (regner med de var ti?), og hvis Katrine har brukt ca. 149.000 allerede så står hun igjen med 101.000. Å, så gøy det hadde vært hvis de faktisk fikk den fordelte summen minus sitt eget bruk til slutt! Så Katrine (som eksempel) blir 250.000 - 149.000 (til nå). Ergo at de som brukte mest fikk minst. Mon tro om jungel-livsnyterne hadde vært like fornøyd med å «prioritere opplevelsen» da😅 Men det hadde vel bare funka i èn sesong som en twist. 

Hvis jeg husker riktig, så har vel noen av deltakerne trykket på en knapp med valg om å sikre seg selv en del av potten?  Hvis de med størst forbruk har brukt opp hele andelen på 250.000, så sikrer de seg i tillegg mange tusen fra de andre.  Ha ha, kan nok bli litt bråk der da.  Det er så utrolig forskjell på folk.

• Liker 3
Skrevet
Malleus skrev (3 timer siden):

Blir visst èn til i allefall, ifølge NRK og VG: https://www.vg.no/rampelys/i/rPk0MK/nrk-fortsetter-med-ville-fristelser-blir-ny-sesong

Men du sier noe der. Edit: la ikke merke til at det sto seertall i artikkelen første gang jeg posta, men er visstnok ca. 600.000. Overraska meg litt, for å være ærlig. Men det er kanskje fordi det er et nytt konsept? 

600 tusen!? Det er det mest sjokkerende ved hele serien. 😅

• Liker 2
Skrevet

Blir litt for opplagt at noen er valgt ut til å spille en rolle i dette programmet. Er hvert fall tre stykker der som åpenbart er der for å skape friksjon. 

• Liker 6
Skrevet
Perine skrev (3 timer siden):

Hvis jeg husker riktig, så har vel noen av deltakerne trykket på en knapp med valg om å sikre seg selv en del av potten?  Hvis de med størst forbruk har brukt opp hele andelen på 250.000, så sikrer de seg i tillegg mange tusen fra de andre.  Ha ha, kan nok bli litt bråk der da.  Det er så utrolig forskjell på folk.

Sant det, de sa jo ja/nei til mer av potten sjøl. Men etter hva jeg husker så beit vel samvittigheten noen av disse jungelsløserne litt bak, og flere av dem trykka «nei» sist? Har innsett at jeg bare må se helt til slutten for å se hvordan i all verden dette ender😅

• Nyttig 1
Skrevet
Denrosakon skrev (På 4.10.2025 den 7.31):

Lurer på om noen av deltakerne skjønner at deres oppførsel i tv programmet kan få følger utenfor skjermen (typ jobb etc.) . Ikke bare oppfører flere seg dårlig, men produksjonen redigerer programmet slik at det skal være drama. At folk orker å holde på sånn..

Ikke så mye å ta seg til i drittværet i dag, så ble en ville Fristelser maraton 😊 Ble så provosert av Mona og Katrines selvgodhet, løgner og plutselige skader når det var opportunt å claime det. Og også særlig manipuleringen av andre til å ta fristelser, så de ikke skulle fremstå som de eneste selv. Bare måtte inn her å se om jeg var alene om å bli frustrert.

Men nei da, her var det som vanlig. Så godt som alle hadde samme rettferdighetssans som meg, og håpet på  at denne oppførselen ville straffe seg i løpet av programmet, men det kommer neppe til å skje. Så jeg fikk samme tanke som Denrosakon. Katrine virker ikke til å ha bedre selvinnsikt enn at hun trodde at det å vise seg fram i et Reality-program ville gjøre henne enda mer populær som eiendomsmegler. Men for noen er det best at deres indre egentlige personlighet ALDRI kommer fram. 

Så ut i fra kommentarene her, virker det som om de fleste her ville reagert som meg hvis jeg skulle selge huset, og eiendomsmeglerfirmaet hadde sendt Katrine. Da hadde jeg sagt nei takk, vennligst send en annen. Så blir nok noe færre oppdrag for henne framover. Så straffen kommer, men først etter programmet, og blir mye hardere og mer rettferdig enn noe straff hun ville kunne fått i programmet.  

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
BrukonymAner skrev (21 timer siden):

Blir litt for opplagt at noen er valgt ut til å spille en rolle i dette programmet. Er hvert fall tre stykker der som åpenbart er der for å skape friksjon. 

Selvsagt, det er jo poenget med serien, en studie i menneskelig psykologi. Å få folk til å krangle, fordi folk (i dette tilfelle unntatt presten) er egoister som tenker på seg selv. Hadde det vært ti personer som alle var innstilt på gå gjennom jungelen uten å la seg friste av noe, så hadde det blitt en kvart million på alle, og en svært kjedelig serie.

Katrine gjør ikke noe "galt", formelt sett. Hun er ikke forpliktet til å si nei til noen fristelser bare fordi dette fører til at andre får mindre penger til slutt. Så kan man si at det er moralsk galt. Men man kan også snu på det. Når Elias eller André kjefter på Katrine, hva er motivet deres for det? Jo, det er ren egoisme. "Hvis du ikke godtar å ha det mer ubehagelig enn du trenger, så får jeg mindre penger til slutt, og det liker jeg ikke". Men Katrine, eller Jonny, er ikke der for pengenes skyld. 

Det største problemet jeg har med Katrine, er måten hun unnskylder seg på. Jonny er bare rett frem og ærlig, og det skaper mye mindre friksjon. Men kjeftingen til Elias og André som bare handler om at de selv "taper" penger (de aldri har hatt), gjør ikke at de kommer så mye bedre fra det, vil jeg si.

Hadde jeg selv vært med på dette, hadde jeg ikke sløst med potten. Men hadde selvsagt skjønt at NRK hadde castet 2-3 personer som ville hatt null eller liten interesse for å stå over fristelser for at potten skal bli størst mulig. Ergo hadde jeg skjønt at det neppe vil blitt 250 000 til slutt, men uansett langt mindre. Og løsningen er selvsagt ikke å kjefte på de som NRK bevisst har brakt inn for å generere krangling, da vil sluttpotten sannsynligvis bare bli enda mindre.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 5
Skrevet

Dette programmet er akkurat som i virkeligheten. Noen få egoister som ødelegger for alle andre. 😛 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Hjertefisk skrev (8 minutter siden):

Dette programmet er akkurat som i virkeligheten. Noen få egoister som ødelegger for alle andre. 😛 

Tja, jeg vet ikke det. Presten er et unntak, ellers viser alle egoistiske sider.

De som ikke bryr seg mer om pengene de får til slutt enn opplevelsen underveis og tar fristelser, blir sett på som de som “ødelegger” for fellesskapet, mens de som kjefter, egentlig prøver å bevare sin egen gevinst under dekke av moral.

Elias, André osv sier i praksis: "Katrine og Mona, dere bør lide for at jeg skal tjene mer." Det er ikke noe mindre egoistisk, bare en annen form for egeninteresse.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan sikkert mene mye om oppførselen til Katrine, men fy søren så deilig hun er! En vakker dame med en perfekt kropp 😍

• Liker 1
Skrevet
Denrosakon skrev (På 4.10.2025 den 7.31):

Lurer på om noen av deltakerne skjønner at deres oppførsel i tv programmet kan få følger utenfor skjermen (typ jobb etc.) . Ikke bare oppfører flere seg dårlig, men produksjonen redigerer programmet slik at det skal være drama. At folk orker å holde på sånn..

Jeg vet iallfall hvilken eiendomsmegler jeg ikke ville valgt. For hadde hatt vanskelig for å tro at hun ville mitt beste som selger, hun gjør nok også i arbeidslivet kun det som hun vinner mest på.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Djækklåsst skrev (1 time siden):

Selvsagt, det er jo poenget med serien, en studie i menneskelig psykologi. Å få folk til å krangle, fordi folk (i dette tilfelle unntatt presten) er egoister som tenker på seg selv. Hadde det vært ti personer som alle var innstilt på gå gjennom jungelen uten å la seg friste av noe, så hadde det blitt en kvart million på alle, og en svært kjedelig serie.

Katrine gjør ikke noe "galt", formelt sett. Hun er ikke forpliktet til å si nei til noen fristelser bare fordi dette fører til at andre får mindre penger til slutt. Så kan man si at det er moralsk galt. Men man kan også snu på det. Når Elias eller André kjefter på Katrine, hva er motivet deres for det? Jo, det er ren egoisme. "Hvis du ikke godtar å ha det mer ubehagelig enn du trenger, så får jeg mindre penger til slutt, og det liker jeg ikke". Men Katrine, eller Jonny, er ikke der for pengenes skyld. 

Det største problemet jeg har med Katrine, er måten hun unnskylder seg på. Jonny er bare rett frem og ærlig, og det skaper mye mindre friksjon. Men kjeftingen til Elias og André som bare handler om at de selv "taper" penger (de aldri har hatt), gjør ikke at de kommer så mye bedre fra det, vil jeg si.

Hadde jeg selv vært med på dette, hadde jeg ikke sløst med potten. Men hadde selvsagt skjønt at NRK hadde castet 2-3 personer som ville hatt null eller liten interesse for å stå over fristelser for at potten skal bli størst mulig. Ergo hadde jeg skjønt at det neppe vil blitt 250 000 til slutt, men uansett langt mindre. Og løsningen er selvsagt ikke å kjefte på de som NRK bevisst har brakt inn for å generere krangling, da vil sluttpotten sannsynligvis bare bli enda mindre.

Jeg tror ikke jeg syns det. Det er mange reality-serier der det legges mye mer opp til samarbeid, eller i alle fall at det ikke legges opp til så mye drama mellom deltagerne. Jeg likte godt f. eks Anno, der det ikke var noe særlig drama på den måten men det handlet mer om å mestre ulike ferdigheter og sånne ting. Samme med Mesternes Mester og Norges tøffeste. Det er prestasjonene og hva de klarer å få til som er i fokus og ikke krangling og drama. 
Jeg slo av halvveis i andre episode av ville fristelser, syns det ble alt for mye krangling. Kjedelig å se på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Me for life skrev (28 minutter siden):

Jeg vet iallfall hvilken eiendomsmegler jeg ikke ville valgt. For hadde hatt vanskelig for å tro at hun ville mitt beste som selger, hun gjør nok også i arbeidslivet kun det som hun vinner mest på.

Ja, ville vært helt utelukket for meg også. En eiendomsmegler må man ha full tillit at representerer en selv med ærlighet og et moralsk kompass som stemmer overens med  ens egne verdier. En som tydelig har vist at bløff, manipulasjon og uærlighet er en vesentlig del av deres personlighet har jeg 0 tillit til. Ville også lett kunne bli konflikter i etterkant med kjøpere om saker som er sagt, men som slettes ikke stemmer også.

Så som sagt, ville jeg bedt Aktiv Eiendomsmegling om vennligst å gi meg en annen megler i så fall. Eller mest sannsynlig ville jeg ikke ha valgt Aktiv i det hele tatt. Så er faktisk mulig at Katrine ikke bare har ødelagt for seg selv, men også for firmaet hun jobber i. 

Endret av Taremero
skrivefeil
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Gliffy skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg syns det. Det er mange reality-serier der det legges mye mer opp til samarbeid, eller i alle fall at det ikke legges opp til så mye drama mellom deltagerne. Jeg likte godt f. eks Anno, der det ikke var noe særlig drama på den måten men det handlet mer om å mestre ulike ferdigheter og sånne ting. Samme med Mesternes Mester og Norges tøffeste. Det er prestasjonene og hva de klarer å få til som er i fokus og ikke krangling og drama. 
Jeg slo av halvveis i andre episode av ville fristelser, syns det ble alt for mye krangling. Kjedelig å se på. 

Hele dette konseptet er bygget rundt konflikter som oppstår når noen lar seg friste og tar fra fellespotten. Dette visste NRK, og derfor tok de inn tre personer som det var åpenbart at ville ta fristelser. Uten dette, så ville det vært helt uinteressant. For min del. Mulig andre ville likt å se ti trente personer gå gjennom jungelen og si nei til godsaker, behagelige senger osv. og få en kvart millioner hver til slutt, men det høres utrolig kjedelig ut.

Anno, mesternes mester og Norges tøffeste handler om noe helt annet, diverse øvelser/konkurranser i hver episode, hvor noen ryker ut. I Ville Fristelser er det jo ikke snakk om at noen skal ryke ut i det hele tatt, tvertimot. Det handler om fristelsene, og dynamikken i gruppen rundt konsekvenser.

Men jeg skjønner selvsagt at Ville Fristelser ikke appellerer til de som ikke synes det er underholdende å se ukjente folk krangle, vise mangel på selvinnsikt og utvise dobbeltmoral osv. For min del blir det en interessant studie i menneskelig psykologi, hvor jeg mener det er langt mer kompleks enn bare at "Katrine og Mona (og til en viss grad Jonny) er ufordragelige egoister". Kun presten fremstår som en sann altruist med gode prinsipper i mine øyne.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Djækklåsst skrev (1 time siden):

Hele dette konseptet er bygget rundt konflikter som oppstår når noen lar seg friste og tar fra fellespotten. Dette visste NRK, og derfor tok de inn tre personer som det var åpenbart at ville ta fristelser. Uten dette, så ville det vært helt uinteressant. For min del. Mulig andre ville likt å se ti trente personer gå gjennom jungelen og si nei til godsaker, behagelige senger osv. og få en kvart millioner hver til slutt, men det høres utrolig kjedelig ut.

Anno, mesternes mester og Norges tøffeste handler om noe helt annet, diverse øvelser/konkurranser i hver episode, hvor noen ryker ut. I Ville Fristelser er det jo ikke snakk om at noen skal ryke ut i det hele tatt, tvertimot. Det handler om fristelsene, og dynamikken i gruppen rundt konsekvenser.

Men jeg skjønner selvsagt at Ville Fristelser ikke appellerer til de som ikke synes det er underholdende å se ukjente folk krangle, vise mangel på selvinnsikt og utvise dobbeltmoral osv. For min del blir det en interessant studie i menneskelig psykologi, hvor jeg mener det er langt mer kompleks enn bare at "Katrine og Mona (og til en viss grad Jonny) er ufordragelige egoister". Kun presten fremstår som en sann altruist med gode prinsipper i mine øyne.

Ja, jeg skjønner at du og mange andre også syns det er interessant med sånn krangling. Jeg mente bare å si at det ikke må bli et kjedelig program, det går an å legge det opp annerledes enn å fokusere på drama. Ved at de skal jobbe som et team for å oppnå mest mulig og så kan det være utfordringer i veien for det og sånn, som de jo gjør i andre serier. Det var jo litt av det i ville fristelser også, det var en som hadde skadet seg og så hjalp de henne sånn at de ikke skulle bruke penger på taxi. At de jobber sammen for å finne løsninger for å komme seg gjennom uten å bruke penger kan jo også være underholdning. Det er helt sikkert måter de kunne ha laget det programmet på med mer fokus på lagarbeid og ikke så mye på konflikter, men jeg skjønner jo at det ikke er konseptet denne gangen. 

• Liker 6
Skrevet
Gliffy skrev (3 timer siden):

Ja, jeg skjønner at du og mange andre også syns det er interessant med sånn krangling. Jeg mente bare å si at det ikke må bli et kjedelig program, det går an å legge det opp annerledes enn å fokusere på drama. Ved at de skal jobbe som et team for å oppnå mest mulig og så kan det være utfordringer i veien for det og sånn, som de jo gjør i andre serier. Det var jo litt av det i ville fristelser også, det var en som hadde skadet seg og så hjalp de henne sånn at de ikke skulle bruke penger på taxi. At de jobber sammen for å finne løsninger for å komme seg gjennom uten å bruke penger kan jo også være underholdning. Det er helt sikkert måter de kunne ha laget det programmet på med mer fokus på lagarbeid og ikke så mye på konflikter, men jeg skjønner jo at det ikke er konseptet denne gangen. 

Ja, det er jo et valg man har tatt i dette konseptet, at det skal handle om penger, grådighet, egoisme, krangling osv. Jeg har ikke noe imot konsepter som fungerer på den måten du forslår, som Kompani Lauritzen-utgaven med ukjente mennesker i 20-årene, for eksempel. Der er det heller ikke snakk om premie i form av penger. Så det blir noe helt annet.

• Liker 1
Skrevet

Nei, altså, etter denne episoden orker jeg ikke mer dustedrama! Er for gammel for dette! I’m out! 😅

• Liker 4
Skrevet

Det blir for dumt når Katrine skal "invitere" en annen til å dele seng, som en gest. Det er like mye de andre som betaler for det...🙉

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Men hvorfor får ikke Beret noe pes her? Som snek seg til å ta deo under visninga, for så å nekte å stå i at ho dreit seg ut. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
os Maxilla skrev (På 4.10.2025 den 23.55):

(…)

Katrine står for 149000 (hvis man skylder begge de sengene idag på henne, og det gjør jeg) (+9000) Skyteskiva! :dåne:

Mona 139000 (+9000)

Jonny 72000 (+9000)

Andre 4500 (+9000)

(…)

Her må faktisk Beret få stå for den ene, hva har Katrine med at Beret snek seg til deo å gjøre? 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...