Cambria Skrevet 26. oktober #201 Skrevet 26. oktober (endret) LibertyNoCap skrev (2 timer siden): Men om alle tar 400.000kr i uttak neste episode, så blir jo det 4.000.000kr. Av en pot på 2.500.000kr. (Som er vesentlig redusert... noen som har ført reknskap?) Hvordan fungerer det? Jeg ser for meg at de kanskje sammen lager en rekkefølge på hvem som skal gå først og sist? På den måten velger man de man stoler mest på først. Og hvis førstemann da velger 400 000 kroner ser jeg for meg at det er tomt. Også tror jeg de pengene i minibanken bare er for de som har sagt de ønsker å sikre seg en større del av potten. Det er hvertfall min teori på minibanken, men kan jo hende det er noe helt annet enn det vi har fått inntrykk av også. Endret 26. oktober av Cambria
Tradegy Skrevet 26. oktober #202 Skrevet 26. oktober (endret) Beret må jo vaske seg med rompekluten daglig. Endret 26. oktober av Tradegy
late_argument Skrevet 26. oktober #203 Skrevet 26. oktober Kalkula skrev (7 timer siden): Dette er et spill 100%, er jo det alt handler om. Hvilke valg den enkelte tar i spillet. Men når jeg ser på svarene her så er det ikke mange som forstår 😳 Er nok bare du som gjør det ja. 2
CrazyCatLady2500 Skrevet 26. oktober #204 Skrevet 26. oktober Tradegy skrev (35 minutter siden): Beret må jo vaske seg med rompekluten daglig. Hva prater du om? 5
jodajipp Skrevet 26. oktober #205 Skrevet 26. oktober (endret) Ikke overraskende at Mona har endt opp i et yrke med minimal kontakt med andre mennesker.. Katrine skal prise seg lykkelig for at Mona er med. Hun virker i det minste til å ha en form for moralt kompass bak all manipuleringen, i motsetning til Mona. Endret 26. oktober av jodajipp 7 1
os Maxilla Skrevet 26. oktober #206 Skrevet 26. oktober (endret) LibertyNoCap skrev (4 timer siden): Men om alle tar 400.000kr i uttak neste episode, så blir jo det 4.000.000kr. Av en pot på 2.500.000kr. (Som er vesentlig redusert... noen som har ført reknskap?) Hvordan fungerer det? Kanskje (pleeease!) den som har brukt minst penger får gå først, og så den som har brukt nest minst, helt til det er TOMT rett før de siste skal ta *Krysser fingrene på begge hender* Edit: tipper det bare er de som svarte ja på det spørsmålet de fikk tidligere, om å sikre seg mer penger av potten, som får tilbud om å ta ut så mye Endret 26. oktober av os Maxilla 4 4
jodajipp Skrevet 26. oktober #207 Skrevet 26. oktober marsvin skrev (2 timer siden): Her ser vi egentlig litt hvordan kapitalismen fungerer i praksis.De som karrer seg frem ved å tråkke på andre, mindre brautende og felleskapsorienterte mennesker, tjener mest og rettferdiggjør seg selv. Håper det kommer en plottwist på slutten, der de som har tatt minst fristelser får med seg mest hjem. På ingen måte. Ingenting blir skapt i dette programmet. Dette er en form for offentlig sektor med ledere (Mona) og de som jobber på gulvet. 4 1
theoneandonly4 Skrevet 26. oktober #208 Skrevet 26. oktober marsvin skrev (3 timer siden): Her ser vi egentlig litt hvordan kapitalismen fungerer i praksis.De som karrer seg frem ved å tråkke på andre, mindre brautende og felleskapsorienterte mennesker, tjener mest og rettferdiggjør seg selv. Håper det kommer en plottwist på slutten, der de som har tatt minst fristelser får med seg mest hjem. Usannsynlig arrogant av Mona å si at å betale ned lån som noen vil betyr ingenting, for opplevelser kan ikke måles i penger! Eh… jo, er jo nettopp det det gjør - ANDRES penger 😟 good for you at du er godt voksen dessertgenerasjon-dame, men de yngre der (bortsett fra Kathrine) trenger faktisk pengene. Og Mona som sa at motivasjonen i programmet var å få med seg mest mulig penger hjem......... Hvor barnslig går det an å bli? Når Mona ikke får viljen sin og føler seg tråkket på så skal hun ødelegge mest mulig. I tillegg er hun eldst i programmet, men den mest blåste, egoistiske og barnslige. Tar meg av hatten for Martin. Det vet jeg at jeg aldri hadde klart. 14 1
Djækklåsst Skrevet 26. oktober #209 Skrevet 26. oktober (endret) Blåttvann skrev (8 timer siden): Da er det vel du som ikke forstår hva vi diskuterer. Mona er jo definisjonen av egoistisk. Selvfølgelig er det egoistisk å ta fra en fellespott for å kose seg på andres bekostning? Hvis det ikke er egoistisk, hva slags definisjon på egoistisk har du? https://snl.no/egoisme Mye dobbeltmoral ute og går. Mona svarte f.eks nei på spørsmålet om hun ville sikre penger til seg selv fra potten. Det samme gjorde Katrine, Jonny, Martin og Ragnar. De andre fem svarte ja. Det er ikke mer egoistisk å ta penger fra fellespotten til fristelser enn å ta penger fra fellespotten til seg selv. Uansett er dette et underholdningsprogram, og det hadde fungert dårlig uten «livsnyterne», samt den nevnte dobbeltmoralen fra øvrige, og all kranglingen. Som selvsagt er grunnen til at Monster har castet slik de har gjort. Svært vellykket! Endret 26. oktober av Djækklåsst 2
Melodey Skrevet 26. oktober #210 Skrevet 26. oktober Overnatting i kokkosnøtta kan ikke måles i penger… Bortsett fra at det kan den. Koster NOK 1133 natten, inkludert frokost. https://www.booking.com/hotel/my/coconest-one-langkawi.no.html?aid=1288382&label=metagha-link-LUNO-hotel-13883327_dev-mobile_los-1_bw-0_dow-Monday_defdate-1_room-0_gstadt-2_rateid-public_aud-0_gacid-21415124764_mcid-50_bc-ANPXvw_ppa-0_clrid-0_ad-1_gstkid-0_checkin-20251027_ppt-B_lp-2578_r-12166560881540877418-ZydMt3%401761510462&sid=6d77f9dec014c61fc275a611c1e22174&all_sr_blocks=1388332701_410829802_2_1_0&checkin=2025-10-27&checkout=2025-10-28&dest_id=13883327&dest_type=hotel&dist=0&group_adults=2&group_children=0&hapos=1&highlighted_blocks=1388332701_410829802_2_1_0&hpos=1&matching_block_id=1388332701_410829802_2_1_0&no_rooms=1&req_adults=2&req_children=0&room1=A%2CA&sb_price_type=total&sr_order=popularity&sr_pri_blocks=1388332701_410829802_2_1_0__47746&srepoch=1761514132&srpvid=ec819709c105006f&type=total&ucfs=1& 8 4
Zikkzakk Skrevet 26. oktober #211 Skrevet 26. oktober Har noen sett den engelske versjonen "tempting fortune"? Det er to sesonger og i sesong 1 var det visst en twist som gjorde at pengebruken gikk ut av individuell pott og ikke fellespotten i følge en bruker på reddit, men vet ikke om dette stemmer. Spent på om denne twisten blir på norsk. 8
jodajipp Skrevet 26. oktober #212 Skrevet 26. oktober Zikkzakk skrev (4 minutter siden): Har noen sett den engelske versjonen "tempting fortune"? Dette vil nok gå under spoiling 1
Tradegy Skrevet 27. oktober #213 Skrevet 27. oktober CrazyCatLady2500 skrev (8 timer siden): Hva prater du om? Bare ment som humor Jeg får bare veldig dårlig vibber av Beret på TV, det er nok det jeg prøvde å si. Surfjes, selv når hun er blid. 2
Zikkzakk Skrevet 27. oktober #214 Skrevet 27. oktober jodajipp skrev (9 timer siden): Dette vil nok gå under spoiling Det tenkte jeg ikke på. Jeg tenkte bare å høre om det stemmer at det var slik i sesong 1 da jeg ikke finner noe ved å google, men i sesong 2 var det visst ikke noen twist ihvertfall. Det betyr jo ikke at det blir slik eller ikke i den norske versjonen. 1
late_argument Skrevet 27. oktober #215 Skrevet 27. oktober Zikkzakk skrev (1 time siden): Det tenkte jeg ikke på. Jeg tenkte bare å høre om det stemmer at det var slik i sesong 1 da jeg ikke finner noe ved å google, men i sesong 2 var det visst ikke noen twist ihvertfall. Det betyr jo ikke at det blir slik eller ikke i den norske versjonen. Håper Mona mister alle pengene sine 14 1
KomleKjetil Skrevet 27. oktober #216 Skrevet 27. oktober late_argument skrev (1 time siden): Håper Mona mister alle pengene sine me 2 3 1 1
Cockerlover Skrevet 27. oktober #217 Skrevet 27. oktober (endret) oss-to skrev (22 timer siden): Ddet å delta på eit program som Ville fristelser kan gje høve til drama og sterke reaksjonar, men det fritar ikkje Mona (eller nokon deltakar) frå ansvar for korleis ho framstår. Publikum kan oppfatte handlingane hennar som usmaklege, og då kan ho ikkje berre skylde på konseptet ,sjølv om programmet setter deltakarane i utfordrande situasjonar, er det hennar val korleis ho reagerer og oppfører seg.Programmet forklarar konteksten, men ikkje åtferda. Mona bli sett på som usmakleg, og det er ho sjølv som har handla. Ville fristelser er et realityprogram, en lek, en konkuranse, ren underholdning. Det er fullt lov å ta fristelsene. Nrk caster deltakere som tar og motstår fristelser, for å skape underholdning, og det er har de virkelig klart. Hva mener du med at Mona har et ansvar for hvordan hun fremstår? Mona har et ansvar for å være en god person for de irundt seg, og følge reglene NRK har satt. I siste episode reagerte også jeg på oppførselen hennes mot resten av gruppa. Men jeg diskuterte det med kjæresten, ikke offentlig. Jeg synes det er trist, hvordan tonen er blitt på internett. Hvor hard og stygg den kan være. En ting er å kalle foreksempel trailermannen narsisist. Eller diskutere dårlig moral som styret i Helse Nord eller foreksempel Sophie Elise har. Det er viktig å kritisere offentlige personer som har innflytelse på samfunnet. Men realitydeltakere er jo på skjermen for å underholde, hva hun gjør i jungelen har ingen påvirkning på meg. Derfor så synes jeg det blir drøyt å skrive så stygge ting om henne. Endret 27. oktober av Cockerlover 2 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 27. oktober #218 Skrevet 27. oktober Cockerlover skrev (1 time siden): Ville fristelser er et realityprogram, en lek, en konkuranse, ren underholdning. Det er fullt lov å ta fristelsene. Nrk caster deltakere som tar og motstår fristelser, for å skape underholdning, og det er har de virkelig klart. Hva mener du med at Mona har et ansvar for hvordan hun fremstår? Mona har et ansvar for å være en god person for de irundt seg, og følge reglene NRK har satt. I siste episode reagerte også jeg på oppførselen hennes mot resten av gruppa. Men jeg diskuterte det med kjæresten, ikke offentlig. Jeg synes det er trist, hvordan tonen er blitt på internett. Hvor hard og stygg den kan være. En ting er å kalle foreksempel trailermannen narsisist. Eller diskutere dårlig moral som styret i Helse Nord eller foreksempel Sophie Elise har. Det er viktig å kritisere offentlige personer som har innflytelse på samfunnet. Men realitydeltakere er jo på skjermen for å underholde, hva hun gjør i jungelen har ingen påvirkning på meg. Derfor så synes jeg det blir drøyt å skrive så stygge ting om henne. Takke meg til Sophie Elise framfor Mona fra Ville fristelser. 16 1 4
Mystikk Skrevet 27. oktober #219 Skrevet 27. oktober Cockerlover skrev (2 timer siden): Ville fristelser er et realityprogram, en lek, en konkuranse, ren underholdning. Det er fullt lov å ta fristelsene. Nrk caster deltakere som tar og motstår fristelser, for å skape underholdning, og det er har de virkelig klart. Hva mener du med at Mona har et ansvar for hvordan hun fremstår? Mona har et ansvar for å være en god person for de irundt seg, og følge reglene NRK har satt. I siste episode reagerte også jeg på oppførselen hennes mot resten av gruppa. Men jeg diskuterte det med kjæresten, ikke offentlig. Jeg synes det er trist, hvordan tonen er blitt på internett. Hvor hard og stygg den kan være. En ting er å kalle foreksempel trailermannen narsisist. Eller diskutere dårlig moral som styret i Helse Nord eller foreksempel Sophie Elise har. Det er viktig å kritisere offentlige personer som har innflytelse på samfunnet. Men realitydeltakere er jo på skjermen for å underholde, hva hun gjør i jungelen har ingen påvirkning på meg. Derfor så synes jeg det blir drøyt å skrive så stygge ting om henne. Jeg er enig i at personangrep ikke hører hjemme, men når man velger å delta i et konsept, som nettopp spiller på grådighet, egoisme og fristelser, så må man jo forvente reaksjoner på når man framstår nettopp det. Hele poenget med programmet er jo å se hvordan deltakerne håndterer slike situasjoner. Da er det også naturlig at man kommenterer nettopp de egoistiske handlingene. 8 1 2
Blåttvann Skrevet 27. oktober #220 Skrevet 27. oktober (endret) Cockerlover skrev (4 timer siden): Ville fristelser er et realityprogram, en lek, en konkuranse, ren underholdning. Det er fullt lov å ta fristelsene. Nrk caster deltakere som tar og motstår fristelser, for å skape underholdning, og det er har de virkelig klart. Hva mener du med at Mona har et ansvar for hvordan hun fremstår? Mona har et ansvar for å være en god person for de irundt seg, og følge reglene NRK har satt. I siste episode reagerte også jeg på oppførselen hennes mot resten av gruppa. Men jeg diskuterte det med kjæresten, ikke offentlig. Jeg synes det er trist, hvordan tonen er blitt på internett. Hvor hard og stygg den kan være. En ting er å kalle foreksempel trailermannen narsisist. Eller diskutere dårlig moral som styret i Helse Nord eller foreksempel Sophie Elise har. Det er viktig å kritisere offentlige personer som har innflytelse på samfunnet. Men realitydeltakere er jo på skjermen for å underholde, hva hun gjør i jungelen har ingen påvirkning på meg. Derfor så synes jeg det blir drøyt å skrive så stygge ting om henne. Deg om det. Ville fristelser ligger på statskanalen og barn og unge som ser på VF vil også se hvordan voksne folk oppfører seg. Og lære av det. På enten den ene eller andre måten. Og jeg håper de da ikke lærer at det lønner seg å være idiot, håper det er en twist på slutten og at de lærer at det å oppføre seg slik straffer seg i lengden. Endret 27. oktober av Blåttvann 4 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå