Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kalkula skrev (4 timer siden):

Hele greiene er jo et spill, så da gjør jo hver enkelt som man vil. Noen vil ikke stå igjen med penger, andre ønsker det.

Så det er ikke rimelig spesielt at noen tar så mye de vil, fordi det er jo det dette handler om! VALG!

Du må forstå konseptet.

Jeg forstår da konseptet selv om jeg mener disse VALGene som blir tatt er egoistiske?

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår da konseptet selv om jeg mener disse VALGene som blir tatt er egoistiske?

Kan ikke forstå at valgene de gjør er egoistiske, uansett valg.

Skrevet
Kalkula skrev (3 minutter siden):

Kan ikke forstå at valgene de gjør er egoistiske, uansett valg.

Da er det vel du som ikke forstår hva vi diskuterer.

Mona er jo definisjonen av egoistisk. Selvfølgelig er det egoistisk å ta fra en fellespott for å kose seg på andres bekostning? Hvis det ikke er egoistisk, hva slags definisjon på egoistisk har du?

https://snl.no/egoisme

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Ikke lest diskusjonstråden her inne ,ei sett programmet.
Så da spørr jeg: er det verdt å se? for underholdningen sin del?Eller er det bare møl

Skrevet
Harehopp33 skrev (Akkurat nå):

Ikke lest diskusjonstråden her inne ,ei sett programmet.
Så da spørr jeg: er det verdt å se? for underholdningen sin del?Eller er det bare møl

Bare møl! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om hvis Mona tar 400k neste episode blir det drama håper jeg.

Skrevet
Blåttvann skrev (5 timer siden):

Hadde det vært Monopolpenger så hadde jo ingen reagert så sterkt.

Det er jo i praksis monopolpenger. De kom der tomhendte og vil mest sannsynlig forlate tomhendte.

Jeg hadde tatt alle fristelsene som kom – uten tvil.

• Nyttig 2
Skrevet
Filla_2375 skrev (3 minutter siden):

Om hvis Mona tar 400k neste episode blir det drama håper jeg.

Man er jo smart om man tar 400k! :) 

Karen1987 skrev (2 minutter siden):

Det er jo i praksis monopolpenger. De kom der tomhendte og vil mest sannsynlig forlate tomhendte.

Jeg hadde tatt alle fristelsene som kom – uten tvil.

Helt enig.

Skrevet
Blåttvann skrev (50 minutter siden):

Da er det vel du som ikke forstår hva vi diskuterer.

Mona er jo definisjonen av egoistisk. Selvfølgelig er det egoistisk å ta fra en fellespott for å kose seg på andres bekostning? Hvis det ikke er egoistisk, hva slags definisjon på egoistisk har du?

https://snl.no/egoisme

Handler om at det er en del av konseptet.

Skrevet
Kalkula skrev (10 minutter siden):

Ddet å delta på eit program som Ville fristelser kan gje høve til drama og sterke reaksjonar, men det fritar ikkje Mona (eller nokon deltakar) frå ansvar for korleis ho framstår. Publikum kan oppfatte handlingane hennar som usmaklege, og då kan ho ikkje berre skylde på konseptet ,sjølv om programmet setter deltakarane i utfordrande situasjonar, er det hennar val korleis ho reagerer og oppfører seg.Programmet forklarar konteksten, men ikkje åtferda. Mona bli sett på som usmakleg, og det er ho sjølv som har handla.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Hva tror dere det høyste budet på fristelsen var?

Skrevet
Kalkula skrev (11 minutter siden):

Vet ikke om det kanskje er du som ikke helt har forstått siden du er så opptatt å forsvare Mona og bedyre at hennes valg ikke er egoistiske. Ja, det er lagt opp for at noen skal ryke på fristelser underveis, og ulike deltakere har ulik motivasjon for å delta, og det er definitivt castet deretter og, slik at produksjonen vet at det garantert er noen som tar fristelser. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så tas fristelsene av en felles pott som skal fordeles. Når Mona tar godt fra denne, samtidig som hun klikker i vinkel om hun ikke får viljen sin, så går det ikke å si at det ikke er egoistisk. Og så er det noe med måten hun gjør det på, som er ekstremt provoserende. Johnny tar også fristelser, men  han oppfører seg på en helt annen måte. Kun Mona som skaper fryktkultur. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet

Problemet mitt med Mona er egentlig ikke at hun tar fristelser, det er en del av spillet og ingenting å bli sur av. Men måten hun forsøker å styre de andre deltagerne, vekselsvis med å bli sint og nedlatende, eller ved å spille på sympati og hvor synd det er på henne, er temmelig kvalmt å se på. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
17.11 skrev (2 minutter siden):

Problemet mitt med Mona er egentlig ikke at hun tar fristelser, det er en del av spillet og ingenting å bli sur av. Men måten hun forsøker å styre de andre deltagerne, vekselsvis med å bli sint og nedlatende, eller ved å spille på sympati og hvor synd det er på henne, er temmelig kvalmt å se på. 

Nemlig!!!! Samme her. Handler ikke om fristelsene men den fæle oppførselen.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Mona er rett og slett et uspiselig menneske. Hun lyver og manipulerer, er blottet for selvinnsikt og rett og slett noe av det mest egoistiske jeg har sett.  De alle har tatt fristelser også men måten hun trkker de andre ned i dritten underveis er kvalmt.

Deltakerene får trøste seg med at de er kvitt henne etter programmet. Finnes vel individer som er støkk med henne på heltid.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Nymphadora skrev (1 time siden):

Vet ikke om det kanskje er du som ikke helt har forstått siden du er så opptatt å forsvare Mona og bedyre at hennes valg ikke er egoistiske. Ja, det er lagt opp for at noen skal ryke på fristelser underveis, og ulike deltakere har ulik motivasjon for å delta, og det er definitivt castet deretter og, slik at produksjonen vet at det garantert er noen som tar fristelser. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så tas fristelsene av en felles pott som skal fordeles. Når Mona tar godt fra denne, samtidig som hun klikker i vinkel om hun ikke får viljen sin, så går det ikke å si at det ikke er egoistisk. Og så er det noe med måten hun gjør det på, som er ekstremt provoserende. Johnny tar også fristelser, men  han oppfører seg på en helt annen måte. Kun Mona som skaper fryktkultur. 

Dette er jo bare gøy, endel av konseptet. Er jo slikt som lager tv-underholdning.

Skrevet
Kalkula skrev (2 timer siden):

Kalkula skrev (3 timer siden):

Enda en som ikke forstår konseptet, som tar ting personlig.

Jo da, jeg skjønner at det er et TV-konsept og konkurranse, men det går likevel an å vise litt folkeskikk og sette andre foran seg selv i et spill. Når noen konsekvent setter seg selv først, i et konseptet som går ut på å motstå fristelser også forresten, så lyser det egoisme, uavhengig av om kameraene ruller eller ikke. Spesielt når hun argumentene hun bruker er at alle skal komme seg i gjennom ukene i jungelen, og da må noen ta fristelser. Problemet er jo at hun tar fristelser hele tiden, og blir sur og "monsteret" kommer fram når hun ikke får det som hun vil. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Men om alle tar 400.000kr i uttak neste episode, så blir jo det 4.000.000kr. Av en pot på 2.500.000kr. (Som er vesentlig redusert... noen som har ført reknskap?)

Hvordan fungerer det?

Skrevet

Her ser vi egentlig litt hvordan kapitalismen fungerer i praksis.De som karrer seg frem ved å tråkke på andre, mindre brautende og felleskapsorienterte mennesker,  tjener mest og rettferdiggjør seg selv. Håper det kommer en plottwist på slutten, der de som har tatt minst fristelser får med seg mest hjem. 

Usannsynlig arrogant av Mona å si at å betale ned lån som noen vil betyr ingenting, for opplevelser kan ikke måles i penger! Eh… jo, er jo nettopp det det gjør - ANDRES penger 😟 good for you at du er godt voksen dessertgenerasjon-dame, men de yngre der (bortsett fra Kathrine) trenger faktisk pengene. 

• Liker 10
  • Nyttig 13
Skrevet
LibertyNoCap skrev (1 time siden):

Men om alle tar 400.000kr i uttak neste episode, så blir jo det 4.000.000kr. Av en pot på 2.500.000kr. (Som er vesentlig redusert... noen som har ført reknskap?)

Hvordan fungerer det?

Kanskje det er slik at hvis en velger en sum så blir den tatt og ingen andre kan velge den? 

Neste episode blir uansett spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...