Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
lalaB skrev (14 minutter siden):

Her må faktisk Beret få stå for den ene, hva har Katrine med at Beret snek seg til deo å gjøre? 

Jeg kan ikke reglene der inne, oppfattet det som at Katrine kastet Beret under bussen i en situasjon som ikke ellers hadde blitt oppdaget engang.

Det naturlige hadde vært at programlederen steg inn og informerte om at et regelbrudd førte til at de måtte ta den senga. Ikke at en deltaker insistererte på det. Og når Katrine uansett skulle ta seng, som vanlig, hvorfor foreslo hun ikke da å ta DET rommet da? 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er sagt er jeg ikke spesielt fan av Beret heller, hun virker som verdens sureste person med GOD margin :haar:

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
os Maxilla skrev (9 timer siden):

Når det er sagt er jeg ikke spesielt fan av Beret heller, hun virker som verdens sureste person med GOD margin :haar:

Ja, virkelig 

• Liker 3
Skrevet
os Maxilla skrev (På 7.10.2025 den 0.04):

Jeg kan ikke reglene der inne, oppfattet det som at Katrine kastet Beret under bussen i en situasjon som ikke ellers hadde blitt oppdaget engang.

Det naturlige hadde vært at programlederen steg inn og informerte om at et regelbrudd førte til at de måtte ta den senga. Ikke at en deltaker insistererte på det. Og når Katrine uansett skulle ta seng, som vanlig, hvorfor foreslo hun ikke da å ta DET rommet da? 

Det var vel filmet at Beret tok av deon, så de hadde nok blitt trukket for det uavhengig om Katrine hadde påpekt det eller ikke tror jeg. Men ble jo en ypperlig mulighet til å legge det over på Katrine for dramaturgi. Siden hun tydelig er castet som syndebukk. 

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg fortsetter å se på. Skjer i praksis det samme i hver episode, men klarer likevel ikke å la være når man først har sett så langt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det noe jeg ikke har forstått her? Har de fått utdelt roller? Eller går det an å være så sjølopptatt som Kathrine eller så manipulerende som Mona, samt at begge har vont når det passer seg (hele tida)

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
nestenubrukelig skrev (11 timer siden):

Er det noe jeg ikke har forstått her? Har de fått utdelt roller? Eller går det an å være så sjølopptatt som Kathrine eller så manipulerende som Mona, samt at begge har vont når det passer seg (hele tida)

De har på sett og vis fått «utdelt roller». NRK har åpenbart castet Katrine, Mona og Jonny fordi de antok at de ville ta fristelser og provosere de andre, nettopp for å skape konflikter.

Endret av Djækklåsst
  • Nyttig 4
Skrevet

Martin i siste episode. 😍

• Liker 2
Skrevet
Nymphadora skrev (På 8.10.2025 den 23.13):

Det var vel filmet at Beret tok av deon, så de hadde nok blitt trukket for det uavhengig om Katrine hadde påpekt det eller ikke tror jeg. Men ble jo en ypperlig mulighet til å legge det over på Katrine for dramaturgi. Siden hun tydelig er castet som syndebukk. 

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg fortsetter å se på. Skjer i praksis det samme i hver episode, men klarer likevel ikke å la være når man først har sett så langt. 

Hun er ikke castet som syndebukk, den rollen fyller hun til perfeksjon med sin provoserende personlighet, egoisme og sutring. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenåringen min påpekte dette; Mona og Katrine som vanligvis ikke nøler ett sekund med å ta langt dyrere fristelser sto over den siste, billige, fristelsen med å snakke med familien - det er spesielt! Virker jo som komfort og overfladiske ting betyr mer enn familien.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Babyface skrev (23 timer siden):

Tenåringen min påpekte dette; Mona og Katrine som vanligvis ikke nøler ett sekund med å ta langt dyrere fristelser sto over den siste, billige, fristelsen med å snakke med familien - det er spesielt! Virker jo som komfort og overfladiske ting betyr mer enn familien.

Godt observert! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (På 15.10.2025 den 20.55):

Hun er ikke castet som syndebukk, den rollen fyller hun til perfeksjon med sin provoserende personlighet, egoisme og sutring. 

Det jeg mener når det skrives at hun er castet som syndebukk, er ikke at hun spiller en rolle nødvendigvis, men at produksjonen bevisst caster folk med en viss personlighet for å skape konflikt. Og så skal man faktisk ikke se bort fra at deltakere kan få beskjed om å overspille for å skape underholdning.   

• Liker 6
Skrevet
Nymphadora skrev (8 timer siden):

Det jeg mener når det skrives at hun er castet som syndebukk, er ikke at hun spiller en rolle nødvendigvis, men at produksjonen bevisst caster folk med en viss personlighet for å skape konflikt. Og så skal man faktisk ikke se bort fra at deltakere kan få beskjed om å overspille for å skape underholdning.   

Det har du helt rett i. Produksjonen visste hva de ville få da de castet Katrine, Jonny og Mona. De ville ha noen til å ta fristelser over en lav sko, for å provosere de som var på jakt etter penger, med krangling som resultat. Deltakere og seere burde nok klare å forstå dette litt bedre, og ikke la seg provosere slik. Det var aldri meningen at premiepotten skulle bli særlig stor til slutt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, hvorfor truer ikke de som ikke vil ta fristelsene med at de reiser hjem hele gjengen? Så er det ikke mere penger igjen å krangle om🤷‍♀️ Hvem gidder tråkke rundt i jungelen i timesvis hver dag uten å ha noe igjen for det? Om noen bruker penger på tull og tøys, så blir det jo ikke mye igjen å vinne. Synes ærlig talt ikke det er noe fint i den jungelen, så noen stor opplevelse kan det jo ikke være i seg selv.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Djækklåsst skrev (34 minutter siden):

Ja, det skjønte vel de fleste med én gang, i hvert fall temmelig tidlig.

Ja, men siden det er diskusjoner om det her inne, så var det jo greit å linke til saken hvor hun sier det rett ut, tenkte jeg.

• Liker 1
Skrevet

Så følelsene/kranglene hun viste der inne var skuespill da, siden hun mener seerne ikke burde ta det seriøst? Og at hun faktisk er castet for å oppføre seg sånn.

De som blir irritert på henne i øyeblikkene vet ikke dette da eller?

Noen troll og raringer slenger sikkert drøye kommentarer (som de fleste på tv opplever), men rekner med det meste av kritikken går på det samme som hun får høre av de som faktisk er i jungelen sammen med hun.

Og Mona.... Tviler på hun er så god skuespiller at hun klarer å stå i den karakteren der så lenge. Men at hun er oppfordret til å ta fristelser gjennom produksjonen kan jeg tro på.

Det får meg til å tenke at Nrk har lagt det opp på denne måten for å "spare" premiepengene. Da fristelsene allerede er betalt for, så vil de sikkert "krympe" 2.5milioner budsjettet så mye som mulig. Om det i det heletatt er reellt.

Jeg synest deltakerene er underholdende nok i seg selv, men konseptet koker fullstendig vekk i kålen med deltakere som ikke er ekte, pengepremie som ikke er ekte, at de går i ring og later som om de går dypere og dypere i jungelen, at fristelsene er så og si det samme hele veien, hver episode er så og si det samme. Etc etc

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
LibertyNoCap skrev (4 timer siden):

Så følelsene/kranglene hun viste der inne var skuespill da, siden hun mener seerne ikke burde ta det seriøst? Og at hun faktisk er castet for å oppføre seg sånn.

De som blir irritert på henne i øyeblikkene vet ikke dette da eller?

Noen troll og raringer slenger sikkert drøye kommentarer (som de fleste på tv opplever), men rekner med det meste av kritikken går på det samme som hun får høre av de som faktisk er i jungelen sammen med hun.

Og Mona.... Tviler på hun er så god skuespiller at hun klarer å stå i den karakteren der så lenge. Men at hun er oppfordret til å ta fristelser gjennom produksjonen kan jeg tro på.

Det får meg til å tenke at Nrk har lagt det opp på denne måten for å "spare" premiepengene. Da fristelsene allerede er betalt for, så vil de sikkert "krympe" 2.5milioner budsjettet så mye som mulig. Om det i det heletatt er reellt.

Jeg synest deltakerene er underholdende nok i seg selv, men konseptet koker fullstendig vekk i kålen med deltakere som ikke er ekte, pengepremie som ikke er ekte, at de går i ring og later som om de går dypere og dypere i jungelen, at fristelsene er så og si det samme hele veien, hver episode er så og si det samme. Etc etc

Enig med deg, konseptet er noe tynt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Janzypants skrev (På 17.10.2025 den 23.08):

Intervju med Katrine.

https://www.vg.no/rampelys/i/eMbrWK/katrine-edvardsen-fra-ville-fristelser-jeg-trigger-vel-hele-foelelsesregisteret

Her sier hun det rett ut at hun er castet for å ta fristelser. 

Ja, er det ikke det alle sier da ? Dvs de som har kommet i skade for å vise sin indre ekte personlighet på reality ? Ja, men da må vi vel tro på det da. At hun er et sympatisk og uegoistisk menneske som alltid setter andre fremfor seg selv 😅

Nei spøk tilside. Det er når det blir litt stritt, at den falske fasaden forsvinner, og vi får se hva folk er laget av. Og det er akkurat det vi ser her.  Når det er sagt, så tror jeg at NRK må være den kanalen i hele verden som bruker dette konseptet, som har klart det kunststykket å gjøre det kjedeligst mulig. Alt fra programleder til filmingene, utvalg av de scenene de viser mm mm. For om jeg skal være ærlig er hele greia nå repetativt, forutsigbart, og møkk kjedelig faktisk 🥱

Endret av Taremero
skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...