Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mollami skrev (1 time siden):

Jeg er skeptisk til ‘alvolighetsgraden’ i ryggsmertene hennes.Hun er en manipulator, det sensa jeg ganske tidlig 

Ja hun virker ikke i vater. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte lenger med denne serien. Iløpet av den første delen av forrige episode tok jeg meg selv i å bli litt flau over at jeg igjen så på det. Dårlig stemning ved hotellet, krangling over filosofien rundt pengebruken, de samme sløserne som sløser og provoserer, de samme som blir oppgitt og sure over sløserne, og presten + blått hår som prøver å mekle. Fint å se at Kathrine begynte å tenke litt over ting, og dempa trassheten sin litt. Mona gir seg selvfølgelig ikke (selv om det er konflikten mellom Kathrine og Elias(?) ho fyrer seg opp over?..), og mener det må unnskyldninger, god stemning, ja til fristelser og whatnot til for at ho skal komme på godsida. Helt blotta for tanken på at andre har et annet synspunkt på konkurransen enn ho selv🙄 Og er det ikke litt dumt å melde seg på fysisk reality når man har ryggproblemer?🤔

Ellers var småfristelsene etter hotellet dølle. Ingen var vel overraska over at Jungel-Jonny tok ølen med en gang, og de andre lot være når det var snakk om dagkrem, deodorant og sånne ting. Rebeccas tankegang og refleksjoner er nesten det mest interessante nå, i og med at ho virkelig går inn for å følge et moralsk kompass og utvikle seg. Og som flere nevner: to av damene på «anti-kosegruppa» forsvinner hele tiden. Skulle gjerne sett mer til dem, annet enn når de blir irriterte i en eller annen konflikt/diskusjon. 

Har egentlig ikke mer. Mye av det samme. Mon tro om det blir noe mer enn jungelsafari og fristelser. Konkurranser kanskje? At de må teame opp? Konsekvenser for hva de trykker i skjul av ja/nei til mer penger selv? Antar vi bare får se..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på om noen av deltakerne skjønner at deres oppførsel i tv programmet kan få følger utenfor skjermen (typ jobb etc.) . Ikke bare oppfører flere seg dårlig, men produksjonen redigerer programmet slik at det skal være drama. At folk orker å holde på sånn..

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kan ikke tro at jeg begynte å se på dette programmet! Har aldri likt sånt siden jeg så Hollywoodfruer da jeg var ung, og fikk det opp i halsen. Likevel klikket jeg meg inn og ble hektet! 😂

Mona sitt opplegg med å si at hun kommer til å bruke penger som bare det hvis noen gjør sånn eller sånn er jo vondt å se på! Det blir det samme som om en av de andre skulle sagt at hvis du bruker penger, så skjærer jeg hull i skoene dine el.l En voksen dame som ikke skjønner såpass? Enda mer pinlig enn at jeg ser på! 😜

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Katrine som griner over å være målskive, men alt hun gjør er jo provoserende. Tenk å be om trøbbel i den grad hun gjør og så leke offer fordi hennes oppførsel får konsekvenser.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Detter er et godt eksempel på hvordan folk forvalter felles verdier. 

Katrine sier hun ikke er der for pengenes skyld, men trykker ja for å ta en større del av potten dersom muligheten dukker opp. Det henger ikke på greip. Lurer på hva hun tenker om egen fremstilling og oppførsel? Hadde aldri valgt henne som megler. Hun jobber visst i aktiv eiendomsmegling. 

Mona er et kapittel for seg selv og argumentasjonen er som en treåring i trassalderen. 

Elias er god. Burde aldri sagt unnskyld til de andre, det var ingenting å unnskylde. 

Endret av Jojo345
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Å, jeg blir også provosert idag igjen. Synes Andre hadde god grunn til å reagere, jeg. Det er de samme som tar fristelser hele tiden. Noen av de har garantert tatt fristelser for over 400 000, så ja.. hvor mye er det verdt for å holde på folk?

Endret av Mystikk
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke, klipte de bort den verste del av den seansen eller? Jeg synes ikke André gikk over streken i det hele tatt! 🤔

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror ikke det blir mye penger igjen til slutt. Bli spennende å se.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
IDGAF skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke, klipte de bort den verste del av den seansen eller? Jeg synes ikke André gikk over streken i det hele tatt! 🤔

Det tenkte jeg også. Er det vandt til å bli håndtert med silkehansker, eller noe? Synes ikke han gikk over streken i det hele tatt jeg heller.. og tar de fristelser hele tiden, så må de vel forvente at noen reagerer til slutt. Skulle ønske noen var enda mer tøff og turte å stå mer opp mot de.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg takler ikke to av personene som tar mye plass. Ser i kveldens program at den ene har fått lyserød farge . Sola tærer på kropp og sjel virker det som

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Katrine og Mona må tåle at andre gir negative tilbakemeldinger når de stadig forsyner seg av fellespotten og må gi seg selv belønninger og goder "hele tiden". Var det ikke bare dag åtte i siste episode? Ganske utrolig at det ikke går an å ofre seg bittelitt for et fellesskap en drøy uke.

Jeg håper inderlig de som har forsynt seg grovt så langt får lite til slutt.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Merkelig at det alltid er Katrine og Mona som blir målskivene, gang på gang..🙄 Katrine har jo begynt å prøve sånn 1% på å kommunisere sine valg og tanker på enn annen måte nå enn i de første episodene. Blant annet ved at hun tar opp at hun syns det er urettferdig at hun får så mye reaksjoner når hun tar fristelse vs. når Jungel-Jonny tar fristelser. Men jeg tror litt av greia er at Jungel-Jonny som regel er i et godt humør, eller "happy-go-lucky". Og jeg tror folk provoseres av det og, men kanskje ikke på samme måte. Katrine og Mona er bare sure og tverre. Skjønner godt at Andrè nærmest klikka etter all klaginga i dag. Jeg sitter liksom bare og lurer på hvorfor i all verden de har meldt seg på? 

Skjønner at flere valgte fristelsen i dag da, med tanke på gjørmevandringa. Var vel såpass "rimelig" pris også nettopp for at folk skulle føle det var mer ok å faktisk få dusja og vaska seg. Overnatting skjønte jeg ikke helt vitsen med. Når man har fått 3 timer med dusj, mat, basseng, så må det jo uansett ha føltes bra nok å komme tilbake til campen ren og klar for kvelden? Jaja. 

Fikk litt sansen for presten da. Forfriskende at han er såpass tydelig på målene sine med reisen, og samtidig ikke er belærende eller presser sine moralske prinsipper på de andre. Gøy å se han trives så godt med alenetiden sin!  

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sveipet kjapt gjennom de gamle episodene etter dagens episide, lurte på hvor mye som var igjen av potten. Med mindre jeg misset noe, (som jeg sikkert har) eller har regnet feil (som jeg garantert har) har de brukt 446000 til nå. Trodde faktisk det var myye verre.

Fordelingen blir sikkert ikke helt riktig, jeg fordelte summene på de som har stemt for ulike ting. Men omtrent sånn her da: 

Katrine står for 149000 (hvis man skylder begge de sengene idag på henne, og det gjør jeg) (+9000) Skyteskiva! :dåne:

Mona 139000 (+9000)

Jonny 72000 (+9000)

Andre 4500 (+9000)

Setter 9000 i parantes siden dagens 81000 var såpass felles avgjørelse, og den summen har nå alle de andre bortsett fra Martin. Han er den eneste som har takket nei til alt, til og med ekstra penger (husker ikke om han endret på det når han fikk sjansen?).

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
os Maxilla skrev (9 minutter siden):

Jeg sveipet kjapt gjennom de gamle episodene etter dagens episide, lurte på hvor mye som var igjen av potten. Med mindre jeg misset noe, (som jeg sikkert har) eller har regnet feil (som jeg garantert har) har de brukt 446000 til nå. Trodde faktisk det var myye verre.

Fordelingen blir sikkert ikke helt riktig, jeg fordelte summene på de som har stemt for ulike ting. Men omtrent sånn her da: 

Katrine står for 149000 (hvis man skylder begge de sengene idag på henne, og det gjør jeg) (+9000) Skyteskiva! :dåne:

Mona 139000 (+9000)

Jonny 72000 (+9000)

Andre 4500 (+9000)

Setter 9000 i parantes siden dagens 81000 var såpass felles avgjørelse, og den summen har nå alle de andre bortsett fra Martin. Han er den eneste som har takket nei til alt, til og med ekstra penger (husker ikke om han endret på det når han fikk sjansen?).

Tenk om den som ikke har tatt noen fristelser eller den som har tatt færrest fristelser får alt. 🤣

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Begynte å se på programmet men måtte slå av etter noen episoder fordi jeg ble så sinnsykt provosert av Katrine og Mona. Skjønner ikke at det går ann å være så egoistisk sutrekjærring som det Katrine er. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
os Maxilla skrev (38 minutter siden):

Mona 139000 (+9000)

Jonny 72000 (+9000)

Andre 4500 (+9000)

Har lurt på de summene selv, og håpa noen gadd å følge med og lage en oversikt! Takk! Dette var interessant👏

149.000 mot 72.000 (ca).. Trenger Katrine flere grunner for hvorfor folk er litt mer irriterte på henne kontra Jonny?🙈 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Malleus skrev (10 minutter siden):

Har lurt på de summene selv, og håpa noen gadd å følge med og lage en oversikt! Takk! Dette var interessant👏

149.000 mot 72.000 (ca).. Trenger Katrine flere grunner for hvorfor folk er litt mer irriterte på henne kontra Jonny?🙈 

Og hvis man trekker fra bare Mona og Katrines "bidrag" har alle de andre ÅTTE deltakerne brukt ca 140000 til sammen... Der Jonny igjen står for halvparten av det 🙄

Så og si hele resten av summen gikk i dagens episode, og dette var egentlig en ganske god deal også, med tanke på hvor mye de fikk igjen for prisen. Jonny har betalt 4000 for én øl liksom. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
os Maxilla skrev (5 minutter siden):

Og hvis man trekker fra bare Mona og Katrines "bidrag" har alle de andre ÅTTE deltakerne brukt ca 140000 til sammen... Der Jonny igjen står for halvparten av det 🙄

Så og si hele resten av summen gikk i dagens episode, og dette var egentlig en ganske god deal også, med tanke på hvor mye de fikk igjen for prisen. Jonny har betalt 4000 for én øl liksom. 

Så fra start hadde hver deltaker en premiepot på 250.000 kr (regner med de var ti?), og hvis Katrine har brukt ca. 149.000 allerede så står hun igjen med 101.000. Å, så gøy det hadde vært hvis de faktisk fikk den fordelte summen minus sitt eget bruk til slutt! Så Katrine (som eksempel) blir 250.000 - 149.000 (til nå). Ergo at de som brukte mest fikk minst. Mon tro om jungel-livsnyterne hadde vært like fornøyd med å «prioritere opplevelsen» da😅 Men det hadde vel bare funka i èn sesong som en twist. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Malleus skrev (7 timer siden):

Så fra start hadde hver deltaker en premiepot på 250.000 kr (regner med de var ti?), og hvis Katrine har brukt ca. 149.000 allerede så står hun igjen med 101.000. Å, så gøy det hadde vært hvis de faktisk fikk den fordelte summen minus sitt eget bruk til slutt! Så Katrine (som eksempel) blir 250.000 - 149.000 (til nå). Ergo at de som brukte mest fikk minst. Mon tro om jungel-livsnyterne hadde vært like fornøyd med å «prioritere opplevelsen» da😅 Men det hadde vel bare funka i èn sesong som en twist. 

Blir det flere sesonger av dette da? Det er vel ikke det mest sette programmet til NRK..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...