Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

slettet da jeg er redd for å bli gjenkjent. 

Endret av kflu
Slettet
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det slutt. 

• Liker 7
Skrevet

Run dont walk away

Anonymkode: f3a2c...8e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dump! 

• Liker 3
Skrevet

Herregud🙄 Du skjønner vel selv hva du må gjøre?

• Liker 2
Skrevet

I allverden hvorfor er du fortsatt i forholdet ? Røde flag i alle retninger. Barna skal være redde foreldre ?! Sur fordi du går på biblioteket?!  Liker ikke at du har venner ???

Anonymkode: fcb7c...f53

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
kflu skrev (22 minutter siden):

Hva ville dere gjort?

EKS-samboer hadde jeg kalt han der. 

Anonymkode: 56719...2cc

• Liker 1
Skrevet

Mann her.. jeg leste bare halvparten og har allerede konkludert med at du burde kvitte deg med han. Hadde du vært min datter hadde jeg vurdert å gi han ei runde juling med et balltre! Den mannen har null respekt for deg. 

Anonymkode: dce52...72e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Gud forby at barna skulle finne på å leser en bok... Annet enn bibelen og koranen.

Anonymkode: 73c0d...b8f

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir utrolig frustrert på dine vegner her. 

Han skal fortelle deg hvordan du skal oppdra barna dine og de skal være redde deg, fordi det er hans erfaring. Det forteller mer om hans oppvekst enn noe annet. Rødt flagg. 

Fordi han ikke har møtt noen barn, ei heller seg selv, som er interessert i bøker, så skal ikke dine være det heller. Om absolutt ingen barn var interessert i bøker, hadde det jo ikke blitt lagd bøker til barn. Nok er rødt flagg. 

Han ønsker å isolere deg, det er nok for deg å være med kun han (og barna), men han skal være med kompiser. Enda et gedigent rødt flagg (og dette alene er mer enn nok til å løpe i andre retning) 

Det samme ang lønningspilsen din. Det er nok et forsøk på å isolere deg. Kontrollere deg. Giga rødt flagg

Hans soving viser at han tar null ansvar i heimen. Det sikkert du som gjør alt i huset også? 

'Så du er sikkert ikke fornøyd da?' er også et forsøk på manipulering. Hvis han sier dette igjen så skal du svare: nei, jeg er ikke fornøyd og nå har jeg fått nok. Dette forholdet er over. 

Han der må du ikke finne på å fortsette forholdet med. Om dere har flyttet inn til han: Se deg etter noe annet asap. Om han har flyttet inn til deg: Gi han skriftlig oppsigelse i dag (da det anses som et leieforhold) og informer alle dine nærmeste om dette! 

Anonymkode: 56719...2cc

• Liker 2
Skrevet

Er det noen grunn til at du ikke ser de samme røde flaggene som samtlige her ser?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde dumpet i det han nevnte at barn skal være redde for foreldrene sine. Lengre hadde vi ikke kommet.

Skrevet

Kom deg vekk❤️ Du og barna fortjener så mye bedre! Og jeg får vondt av at du ikke ser det selv.

Anonymkode: 3c18a...7aa

Skrevet

Jeg ville gjort det slutt. Han er kontrollerende og mener barn skal være redde foreldrene sine. Jeg vokste opp med sånne foreldre. De er psykopat begge to og jeg går til psykolog og har problemer i dag pga de.

Og å lese for barna sine er veldig anbefalt. Men jeg tenker han ikke vil at du skal gi barnet noe ekstra oppmerksomhet eller omsorg. Han er ikke glad i dere. Kvitt deg med han asap.

Anonymkode: 3d8bc...5bb

Skrevet
kflu skrev (53 minutter siden):

Hei, 

Trenger litt råd - dette kan bli langt. Takk for at du tar deg tid til å lese. 

Jeg har barn fra tideligere forhold, dette er snakk om min samboer og da stefar til barna. Usikker på om det er jeg som tar meg veldig nær av ting og overreagerer eller om jeg har grunn til å føle det jeg gjør.

Dette er ting som har skjedd: 

- Han satt seg ned med meg og sa at jeg oppdro barna mine feil, han mente jeg var ALT for snill og ikke streng nok. Noe jeg var uenig i, jeg disiplinerer når det trengs og roser når det trengs. Han mente at barn skulle være redde foreldrene sine (han har ingen erfaring med barn). 

- Han begynte å krangle når jeg tok med barna på bibliotek for å låne bøker, jeg mente at både jeg og ungene har godt av lesestund på kvelden (ungene ville selv dette), han mente at det holdt med å kjøpe noen blad som de kunne se i på egenhånd. For han hadde aldri møtt barn som var intr i bøker. 

- Han hadde en helg hvor han var med kompiser, de var ute å spiste. I den forbindelse sa jeg at jeg ønsker å gjennoppta kontakt med noen gamle venninner da jeg siden barn har følt meg litt ensom på den fronten. Dette resulterte i en krangel da han mente det burde holde at jeg hadde han. Han syns det var synd at jeg hadde behov for andre enn han. 

- Han blir sur hvis jeg går på lønningspils/arrangement med jobben, selv om han også er invitert. Han liker ikke at jeg har venner fra jobb. Han viste da vi ble ilag at sosialt via jobb var noe jeg satte stor pris på. 

- Han legger seg mellom 03-04 og sover til 13 i helgene.

Dette er bare LITT av hva som har skjedd, kan skrive en bok om alt. 

Igjennom flere episoder så ser jeg andre sider av samboer, noe som gjør at jeg merker at følelsene forsvinner gradvis. Og hvis jeg tar opp hva som plager meg så sier han alltid «så du er ikke fornøyd da?» og skal alltid få meg til å virke utakknemlig.

Hva ville dere gjort?

Du bør tiltale han som eks snarest. Hvorfor gidde å holde ut når du kan skrive en hel bok om det?

Bare gjør det slutt, jo før jo bedre for deg og barna.

Skrevet

Du vet selv at dette ikke er rett, det er helt tydelig på måten du skriver på. Les gjennom en gang til og tenk på hva du ville anbefalt en venninne å gjøre❤️

Skrevet
kflu skrev (1 time siden):

Hei, 

Trenger litt råd - dette kan bli langt. Takk for at du tar deg tid til å lese. 

Jeg har barn fra tideligere forhold, dette er snakk om min samboer og da stefar til barna. Usikker på om det er jeg som tar meg veldig nær av ting og overreagerer eller om jeg har grunn til å føle det jeg gjør.

Dette er ting som har skjedd: 

- Han satt seg ned med meg og sa at jeg oppdro barna mine feil, han mente jeg var ALT for snill og ikke streng nok. Noe jeg var uenig i, jeg disiplinerer når det trengs og roser når det trengs. Han mente at barn skulle være redde foreldrene sine (han har ingen erfaring med barn). 

- Han begynte å krangle når jeg tok med barna på bibliotek for å låne bøker, jeg mente at både jeg og ungene har godt av lesestund på kvelden (ungene ville selv dette), han mente at det holdt med å kjøpe noen blad som de kunne se i på egenhånd. For han hadde aldri møtt barn som var intr i bøker. 

- Han hadde en helg hvor han var med kompiser, de var ute å spiste. I den forbindelse sa jeg at jeg ønsker å gjennoppta kontakt med noen gamle venninner da jeg siden barn har følt meg litt ensom på den fronten. Dette resulterte i en krangel da han mente det burde holde at jeg hadde han. Han syns det var synd at jeg hadde behov for andre enn han. 

- Han blir sur hvis jeg går på lønningspils/arrangement med jobben, selv om han også er invitert. Han liker ikke at jeg har venner fra jobb. Han viste da vi ble ilag at sosialt via jobb var noe jeg satte stor pris på. 

- Han legger seg mellom 03-04 og sover til 13 i helgene.

Dette er bare LITT av hva som har skjedd, kan skrive en bok om alt. 

Igjennom flere episoder så ser jeg andre sider av samboer, noe som gjør at jeg merker at følelsene forsvinner gradvis. Og hvis jeg tar opp hva som plager meg så sier han alltid «så du er ikke fornøyd da?» og skal alltid få meg til å virke utakknemlig.

Hva ville dere gjort?

Løp...

Fyren er crazy. Ser du ikke det selv? Stakkars barna si dine. Tenk på de

Anonymkode: 1fb06...cc9

Skrevet

Takk for svar alle ❤️

Jeg har selvfølgelig sett de røde flaggene selv. Men får heletiden høre at jeg overtenker. Har dessverre ingen venninner å få råd av, så måtte høre her. 

• Hjerte 3
Skrevet
kflu skrev (13 minutter siden):

Takk for svar alle ❤️

Jeg har selvfølgelig sett de røde flaggene selv. Men får heletiden høre at jeg overtenker. Har dessverre ingen venninner å få råd av, så måtte høre her. 

Er det han som har ødelagt for vennskapene dine?❤️

Skrevet
kflu skrev (3 timer siden):

Takk for svar alle ❤️

Stol på magefølelsen din. Den er rett og er der for en grunn. For å redde deg fra dårlige situasjoner. Jeg overså min dårlige magefølelse pga barndomsredsler og jeg fikk livet mitt ødelagt. Det startet med at han tok tlf min så ikke eksen min og jeg skulle kunne ha kontakt. Jeg og eksen hadde null kontakt. Men det var sjalusien hans som snakket og han sa det i begynnelsen på en spøkefull måte. Men jeg visste han mente det.

Det endte med at jeg ikke lenger hadde tilgang til mat og drikke. Eller toalett og dusj uten tillatelse. Jeg kunne heller ikke forlate hjemmet mitt. Jeg ble ofte truet med drap hvis jeg gikk fra han eller hvis jeg kontaktet politi ang volden han utsatte meg for. 

Jeg kunne så ønske jeg lyttet til magefølelsen og bare gikk helt i starten

Da hadde jeg ikke visst hvilket monster han var og jeg hadde et annet liv.

Ikke la barna dine være alene med han. Du hørte hva han sa, han mener at barna dine skal være redd han.

Anonymkode: 3d8bc...5bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...