AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:48 #1 Skrevet lørdag kl 12:48 Hei! Når er man ikke lenger kjæreste med sine kone eller ektemann? - Når man har pågående konflikter som ikke løses? - Når man ikke snakker nært sammen? Kun logistikk og praktisk ting? - Når man ikke lenger har nærhet / intimitet i hverdagen? - Når man ikke leger har sex ? og, hva gjør man i en slik situasjon når man liksom har prøvd alt? Anonymkode: 9e8ed...166 1
Trolltunge Skrevet lørdag kl 13:16 #2 Skrevet lørdag kl 13:16 Vurderer om man faktisk har prøvd alt, og går i seg selv angående om man har det i seg å fire noe for å komme den andre i møte. Man har ikke prøvd alt før man har oppsøkt profesjonell hjelp, og også tatt en skikkelig selvvurdering angående sin egen rolle i at ting har gått galt. Begge to. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:16 #3 Skrevet lørdag kl 13:16 Jeg skilte meg og flyttet. En venn av meg er utro på 10ende året, og skal ikke skille seg «for barnas skyld» Mange variasjoner…. Anonymkode: f4e5e...c21 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:55 #4 Skrevet lørdag kl 13:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Når er man ikke lenger kjæreste med sine kone eller ektemann? - Når man har pågående konflikter som ikke løses? - Når man ikke snakker nært sammen? Kun logistikk og praktisk ting? - Når man ikke lenger har nærhet / intimitet i hverdagen? - Når man ikke leger har sex ? og, hva gjør man i en slik situasjon når man liksom har prøvd alt? Anonymkode: 9e8ed...166 Vel her nevner du jo mange konkrete ting som ikke nødvendigvis trenger å ha noe med hverandre å gjøre. Samtidig er det ingen andre som kan definere hvor vidt andre er kjærester eller ikke. Pågående konflikt som ikke kan løses hadde for meg vært grunn til ikke lenger å bli i et forhold. Når man ikke snakker nært sammen, er en litt uklar greie. Vi har bodd sammen i over 20 år. Jeg husker ikke sist vi hadde en samtale om «nære/dype ting». Det er sjeldent et behov. Men de gangene det måtte være et behov, så ville jeg syntes det var merkelig å ikke kunne snakke om det. Nærhet/intimitet/sex i hverdagen er lige viktig for min del. Supert og for så vidt viktig for de som har et behov for det, åpenbart. For vår del så er dette en lite viktig del av forholdet. Det er en hyggelig, fin, morsom, deilig ting vi deler, men på ingen måte noe forholdet står og faller på. Det er ikke «lim» i forholdet. Anonymkode: 5302a...180
Carrot Skrevet lørdag kl 14:02 #5 Skrevet lørdag kl 14:02 Trolltunge skrev (44 minutter siden): Vurderer om man faktisk har prøvd alt, og går i seg selv angående om man har det i seg å fire noe for å komme den andre i møte. Man har ikke prøvd alt før man har oppsøkt profesjonell hjelp, og også tatt en skikkelig selvvurdering angående sin egen rolle i at ting har gått galt. Begge to. enig! - konflikter som regel todelt, det samme er dialog, man kan tro man selv er så flink som bare pokker men om man ikke klarer gjøre seg forstått for den andre parten eller klarer forstå den andre er man jo ikke så flink som man vil ha det til.. Men, for mange er det å gå i seg selv umulig og derfor er skilsmisse den eneste veien de ser. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:34 #6 Skrevet lørdag kl 15:34 Nærhet og intimitet er lim i ett forfold, ja visst er der mye annet z men disse tingene gjør at dere er mer kjærester enn venner! Hadde gått uten! Kan være villig til å støtre gjennom sykdom og perioder. Men ikke i mange år eller der den parten som ikke vil ikke går i seg selv og prøver noe! Anonymkode: 71b5a...024
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:46 #7 Skrevet lørdag kl 15:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Når er man ikke lenger kjæreste med sine kone eller ektemann? - Når man har pågående konflikter som ikke løses? - Når man ikke snakker nært sammen? Kun logistikk og praktisk ting? - Når man ikke lenger har nærhet / intimitet i hverdagen? - Når man ikke leger har sex ? og, hva gjør man i en slik situasjon når man liksom har prøvd alt? Anonymkode: 9e8ed...166 Kommer vel helt an på hva partene forventer i forholdet. Hvis begge er fornøyd med å være venner, går jevnt godt overens, og leve uten sex og nærhet så hvorfor ikke. Hvis derimot konfliktnivået er høyt og begge eller en av partene savner sex og nærhet, så syns jeg at det beste er å avslutte. Det høres ikke ut som et godt liv for de voksne, og jeg mener ærlig talt ikke at barn har noe godt av å vokse opp under slike omstendigheter heller. Et samliv er en så stor det livet at det hadde i alle fall vært uaktuelt for meg å «bite i meg» vantrivsel. Du har kanskje bare ett liv, ikke kast det bort! Anonymkode: 0ee37...b0d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:01 #8 Skrevet lørdag kl 20:01 Da jeg var gift, ville jeg ha en kjæreste,en venn, en partner som støttet meg og viste omsorg. Han jeg var gift med ville nok det samme, men vi var for ulike. Jeg ville gjort alt for han, og gjorde forsåvidt det,men mistet meg selv på veien. Han også Det begynte i det små, masse uenigheter, sextørke, krangling, irritasjon og til slutt forakt.Vi klarte ikke å snu det og det ble skilsmisse. En stygg en dessverre. Vi har ingen kontakt i dag, 5 år siden skilsmissen. Barna er heldigvis voksne. Anonymkode: c1c8f...ba0
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden Du er kjæreste til du konkret slår opp. Det er ikke sånn at dere ikke er kjærester på dårlige dager eller dårlige perioder. I de eksemplene TS skrev, så bør man VURDERE om man skal fortsette å være kjærester, eller ta tak i problemene for å prøve å redde forholdet. Anonymkode: 5b469...592
Wor Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 14.48): Hei! Når er man ikke lenger kjæreste med sine kone eller ektemann? - Når man har pågående konflikter som ikke løses? - Når man ikke snakker nært sammen? Kun logistikk og praktisk ting? - Når man ikke lenger har nærhet / intimitet i hverdagen? - Når man ikke leger har sex ? og, hva gjør man i en slik situasjon når man liksom har prøvd alt? Anonymkode: 9e8ed...166 Det spørs på livssituasjon. Hvis man har små barn er dette vanlig. Hvis man da venter 5-6 år og det fortsatt vedvarer kan man vurdere å skille seg Endret 13 timer siden av Wor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå