Gå til innhold

Utrolig vanskelig å gå ned i vekt. Trenger noe enkelt,hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så utolig komplisert å gå ned i vekt. Jeg tror det er pga det er så mye å forholde seg til. Har lyst til å bare begrense meg til noen få matvarer og lage mat selv dvs ikke gå ut og spise heller. Kunne det gått?

Anonymkode: 3021d...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye enklere med periodisk faste, hvis det fungerer for deg. Da trenger du ikke forholde deg til noe annet enn klokkeslett. Det tar noen få dager å venne seg til det, men ellers er det virkelig det enkleste du kan gjøre for å gå ned i vekt.

Anonymkode: 6e710...564

Skrevet

Selv om du ikke går ut og spiser og bare begrenser deg til noen matvarer så kan du fortsatt slite med å gå ned i vekt. Tenk macros, finn ut hvor mye av protein, karbohydrater og fett du skal ha i deg i løpet av en dag så lager du måltider ut i fra dette. 

Anonymkode: b2172...7c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte mer noe som potet, brokkoli, tomat, agurk, knekkebrød og kanskje kyllingbryst og at jeg holder meg til det. Så hvis middag er potet, brokkoli og kyllingbryst, jobb blir knekkebrød med agurk og tomat og at det holder. Altså jeg er kommet dit at jeg ikke orker å forholde meg til kaloritelling eller noe som helst lenger. Snart gir jeg opp og blir bare norges feiteste. 

Eventuelt at jeg holder meg til salater. Altså alt jeg spiser er en eller annen form for bladsalat. Eller frukt. Kategorier på en eller annen måte

Anonymkode: 3021d...1ea

Skrevet

Hvis du kombinerer periodisk faste (f eks 16:8) med å unngå ultraprosessert mat, så går du ned i vekt. Jeg garanterer.

Gikk selv ned over 30 kg på denne måten over noen mnd. Før det hadde jeg prøvd ALT.

Anonymkode: ec827...8b2

• Nyttig 1
Skrevet

Vektnedgang er i teorien veldig enkelt. Det handler ikke om hva du spiser, men hvor mye. Du kan gå ned i vekt på all slags mat, bare du spiser lite nok av den.

Det blir jo veldig komplisert når man skal begynne med alle slags dietter, kalorier, glykemisk indeks, antioksidanter og alle slike detaljer. Men det trenger ikke være så vanskelig. Det går an å gå ned i vekt ved å spise helt vanlig mat, akkurat den maten du spiste før og mat du liker. Du må bare spise lite nok av det.

Jeg ville sett bort i fra alle slags matvaretyper i første omgang og bare fokusert på en enkelt ting, nemlig kalorier. Det finnes apper og nettsider som kan hjelpe deg å beregne kaloriinnholdet i det du spiser. Så er det bare å passe på at du spiser mindre kalorier enn det du forbruker, og det finnes det også apper og nettsteder som kan hjelpe deg med å beregne.

Anonymkode: da340...728

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

800 g grønt (hovedsakelig grønnsaker og litt frukt) om dagen, kombinert med begrensninger på det du har størst problemer med.

Anonymkode: 9ac01...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...