AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:20 #1 Skrevet lørdag kl 12:20 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men jeg må bare få det ut. Jeg veier 147 kg. Og det er ikke fordi jeg ikke har prøvd å trene og ikke fordi jeg ikke har prøvd å telle kalorier. Jeg har slanket meg mer eller mindre konstant i 20 år. Og har et veldig komplisert forhold til mat og kropp nå. Jeg veier 147 kg fordi jeg har prøvd alt og prøvd alt for lenge. Nå orker jeg ikke mer. Jeg har jojo slanket meg opp i vekt over en periode på 20 år. Jeg går ned og opp igjen mer for hver eneste gang. Og det gjør psyken min helt kokko fordi jeg føler meg mer mislykket enn noen gang hver gang jeg ikke får det til. Jeg hater å være så stor, men jeg hater enda mer følelsen av å mislykkes igjen og igjen. Jeg har prøvd slankemedisiner uten langvarig hell. Operasjon tørr jeg ikke da jeg både er redd for selve operasjonen, komplikasjoner og ikke minst redd for at det heller ikke skal fungere i lengden. Og den skuffelsen den vil jeg ikke klare å takle. Anonymkode: f1965...3b9 1 32
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:27 #2 Skrevet lørdag kl 12:27 Klem til deg. Jeg er i samme situasjon med mine 122 kg. Har prøvd "alt" for å gå ned i vekt siden jeg var 6 år(!). Og det ble ikke akkurat bedre da jeg fikk påvist stoffskiftesykdom. Operasjon eller sprøyter tør jeg ikke. I tillegg har jeg en mann som saboterer alle forsøk på å spise sunnere og forsøk på å få tid til trening. Anonymkode: 31c88...b8c 2 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:31 #3 Skrevet lørdag kl 12:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klem til deg. Jeg er i samme situasjon med mine 122 kg. Har prøvd "alt" for å gå ned i vekt siden jeg var 6 år(!). Og det ble ikke akkurat bedre da jeg fikk påvist stoffskiftesykdom. Operasjon eller sprøyter tør jeg ikke. I tillegg har jeg en mann som saboterer alle forsøk på å spise sunnere og forsøk på å få tid til trening. Anonymkode: 31c88...b8c Men må du spise det samme som mannen din, da? Og hindrer han deg i å trene? Jeg har en overvektig mann som stadig drar kaloribomber inn i huset, men JEG velger jo selv hva JEG skal spise. Jeg er slank. Anonymkode: b70d2...a2a 22 1 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:32 #4 Skrevet lørdag kl 12:32 95 % av vekten deres handler om kosthold. Ikke tenk på trening, annet enn at det er veldig sunt for psyken å komme seg ut på en daglig tur i frisk luft. Det er forferdelig vondt når mat er nesten det eneste man tenker på. Når man kan glede seg hele dagen fordi man skal fråtse på kvelden, når alt av kos MÅ skje sammen med mat. Man føler seg desperat og mislykket. Mine slankende perioderi livet ar vært når jeg har vært travel og opptatt med andre ting. Når jeg var på språkreise, backpacking, når jeg hadde en spennende jobb som jeg elsket. Da var det mye lettere å glemme den altoppslukende maten. Anonymkode: 92bee...022 25 1 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:33 Populært innlegg #5 Skrevet lørdag kl 12:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men må du spise det samme som mannen din, da? Og hindrer han deg i å trene? Jeg har en overvektig mann som stadig drar kaloribomber inn i huset, men JEG velger jo selv hva JEG skal spise. Jeg er slank. Anonymkode: b70d2...a2a Så fint for deg da. Du hadde vel satt en flaske vin ved siden av en alkoholiker og tenkt at det er jo bare å la være å drikke også? Anonymkode: 92bee...022 28 26
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:39 #6 Skrevet lørdag kl 12:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fint for deg da. Du hadde vel satt en flaske vin ved siden av en alkoholiker og tenkt at det er jo bare å la være å drikke også? Anonymkode: 92bee...022 Altfor mange skylder på andre for egen overvekt. Hva gjelder alkohol, så lever vi et samfunn med alkohol rundt oss. Man kan ikke kreve at andre skal avstå fra et glass vin selv om man selv ikke bør drikke det. Samme med godteri og junk food. Om du f eks er allergisk mot en matvare, så kan du ikke kreve at alle rundt deg skal slutte å spise den matvaren også. DU er ansvarlig for hva du selv putter i munnen. Anonymkode: b70d2...a2a 24 1 4
ivfmamma78 Skrevet lørdag kl 12:45 #7 Skrevet lørdag kl 12:45 Anbefaler absolutt slankeoperasjon. Har et helt nytt liv og ingen komplikasjoner. Angrer på at jeg ikke tok den tidligere. Gått ned over 40 kg . Trener 4 ganger i uka og har fått selvtilliten og livet tilbake. 7 3 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:50 #8 Skrevet lørdag kl 12:50 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altfor mange skylder på andre for egen overvekt. Hva gjelder alkohol, så lever vi et samfunn med alkohol rundt oss. Man kan ikke kreve at andre skal avstå fra et glass vin selv om man selv ikke bør drikke det. Samme med godteri og junk food. Om du f eks er allergisk mot en matvare, så kan du ikke kreve at alle rundt deg skal slutte å spise den matvaren også. DU er ansvarlig for hva du selv putter i munnen. Anonymkode: b70d2...a2a Nå er du urettferdig mot den som skrev det der. Jeg sliter ikke med overvekt men jeg har full forståelse for at det må være enormt krevende. Så du mener at hvis du har et alkoholproblem og forteller din mann om det, så bør og skal du tåle at han likevel kommer hjem med vinflasker??? Er du født under en stein?? SELVFØLGELIG skal en partner støtte opp og hjelpe til når kjæresten åpner seg opp om et problem. Det skulle jo virkelig bare mangle Anonymkode: 6f801...add 23 2 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:51 #9 Skrevet lørdag kl 12:51 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men må du spise det samme som mannen din, da? Og hindrer han deg i å trene? Jeg har en overvektig mann som stadig drar kaloribomber inn i huset, men JEG velger jo selv hva JEG skal spise. Jeg er slank. Anonymkode: b70d2...a2a Problemet er helst at han blir sur og nekter å spise hvis det er for mye grønnsaker og annen "sunn dritt" som han kaller det. Og for å "hevne seg" setter han i gang oppussingsprosjekter, opprydding o.l som jeg må hjelpe han med i det jeg er på vei ut døra f.eks for å sykle en tur. Anonymkode: 31c88...b8c 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:53 #10 Skrevet lørdag kl 12:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er du urettferdig mot den som skrev det der. Jeg sliter ikke med overvekt men jeg har full forståelse for at det må være enormt krevende. Så du mener at hvis du har et alkoholproblem og forteller din mann om det, så bør og skal du tåle at han likevel kommer hjem med vinflasker??? Er du født under en stein?? SELVFØLGELIG skal en partner støtte opp og hjelpe til når kjæresten åpner seg opp om et problem. Det skulle jo virkelig bare mangle Anonymkode: 6f801...add Her er det vel mat Ts har problemer med. Jeg kunne aldri drømt om å detaljstyre hva mannen min handler inn av mat til huset. Hvis han vil ha sjokolade, så kjøper han vel inn det. JEG trenger jo ikke spise den. Et minimum av viljestyrke og selvrespekt er fint å ha. Anonymkode: b70d2...a2a 6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:55 #11 Skrevet lørdag kl 12:55 Jeg startet på nesten samme vekt og har hatt stort hell med slankemedisin og har gått ned 40kg, har fortsatt 15-20 kg til og jeg har føler at jeg har fått tilbake livet mitt. Om ikke medisinene hadde fungert for meg ville jeg jobbet for å få operasjon, så bra jeg føler meg nå er verdt all risikoen og bivirkninger for en operasjon Anonymkode: 7d985...f1e 6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:55 #12 Skrevet lørdag kl 12:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemet er helst at han blir sur og nekter å spise hvis det er for mye grønnsaker og annen "sunn dritt" som han kaller det. Og for å "hevne seg" setter han i gang oppussingsprosjekter, opprydding o.l som jeg må hjelpe han med i det jeg er på vei ut døra f.eks for å sykle en tur. Anonymkode: 31c88...b8c Kan han ikke bare ta til seg litt mindre grønnsaker hvis han synes det er ekkelt? Det er uansett ikke fra middagen alle karbohydratene kommer. Anonymkode: 1891f...96f 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:57 #13 Skrevet lørdag kl 12:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er helst at han blir sur og nekter å spise hvis det er for mye grønnsaker og annen "sunn dritt" som han kaller det. Og for å "hevne seg" setter han i gang oppussingsprosjekter, opprydding o.l som jeg må hjelpe han med i det jeg er på vei ut døra f.eks for å sykle en tur. Anonymkode: 31c88...b8c Dette høres veldig spesielt ut. Ikke bra. Men her er det jo andre problemer enn hvilke matvarer som finnes i huset. Han får lage seg sin egen mat da, hvis han ikke vil ha den sunne maten som du lager. Bortskjemt og umoden fyr. Bare barn har “lov” til å klage over grønnsaker. Han burde jo være veldig takknemlig for at du lager sunn mat som også bidrar til at HAN blir friskere og slankere. Anonymkode: b70d2...a2a 13 1 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:59 #14 Skrevet lørdag kl 12:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er det vel mat Ts har problemer med. Jeg kunne aldri drømt om å detaljstyre hva mannen min handler inn av mat til huset. Hvis han vil ha sjokolade, så kjøper han vel inn det. JEG trenger jo ikke spise den. Et minimum av viljestyrke og selvrespekt er fint å ha. Anonymkode: b70d2...a2a Hvorfor i alle dager svarer du i temaer som du ikke har den snøreste peiling på??? Spisefortyrrelse er en sykdom Alkoholisme er en sykdom Så flott for deg at du klarer å styre deg når mannen din kommer hjem med masse junk! Men det var ikke det ts spurte om, og denne tråden handler ikke om deg og hvor flink du er Anonymkode: 6f801...add 15 3 19
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:01 #15 Skrevet lørdag kl 13:01 Jeg vil anbefale operasjon. Det er veldig tøft, selvfølgelig. Men mange får et nytt liv etterpå. Mannen min har gått ned 55 kg etter gastrisk bypass. Eneste han angrer på er at han ikke gjorde det før. Anonymkode: 246ec...ef8 6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:05 #16 Skrevet lørdag kl 13:05 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor i alle dager svarer du i temaer som du ikke har den snøreste peiling på??? Spisefortyrrelse er en sykdom Alkoholisme er en sykdom Så flott for deg at du klarer å styre deg når mannen din kommer hjem med masse junk! Men det var ikke det ts spurte om, og denne tråden handler ikke om deg og hvor flink du er Anonymkode: 6f801...add Hvor står det at Ts har en spiseforstyrrelse? Ingen steder. Anonymkode: b70d2...a2a 2 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:07 #17 Skrevet lørdag kl 13:07 Ser mange anbefaler operasjon. Med en sånn mann tror jeg ikke det hjelper. Her må du først få orden på hjemmesituasjon. Parterapi? Er mannen din villig til å gjøre det som trengs for at du skal få et sunt liv? For det er det det handler om her. Ikke vekt. For livsstilen dreper deg jo sakte. Hvis ikke mannen din er villig så må du vurdere hva som er viktigst for deg. Er sunt liv eller mannen. Anonymkode: 00fbc...818 16 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:12 #18 Skrevet lørdag kl 13:12 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor står det at Ts har en spiseforstyrrelse? Ingen steder. Anonymkode: b70d2...a2a Mener det er rett og slett ufint å anta at det ligger en spiseforstyrrelse/psykisk lidelse bak enhver som sliter med vekta over tid. Anonymkode: b86db...c20 5 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:13 #19 Skrevet lørdag kl 13:13 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis ikke mannen din er villig så må du vurdere hva som er viktigst for deg. Er sunt liv eller mannen. Sabotere høres jo veldig spesielt ut, da hadde jeg valgt ham vekk. Men, om å sabotere er å ikke ville selv legge om kostholdet, som jo kanskje er det mest nærliggende å tenke, så er ikke det akkurat grunn for å skilles. Mannen må vel kunne velge selv, akkurat som hun burde kunne. Anonymkode: b86db...c20 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:15 #20 Skrevet lørdag kl 13:15 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener det er rett og slett ufint å anta at det ligger en spiseforstyrrelse/psykisk lidelse bak enhver som sliter med vekta over tid. Anonymkode: b86db...c20 Helt enig i det. Det står ingenting om at Ts har en spiseforstyrrelse i HI. Folk som er veldig tynne blir også raskt mistenkt for å ha en spiseforstyrrelse. Veldig spesielt, da man ikke trenger å ha en spiseforstyrrelse for å ha overvekt eller undervekt. Anonymkode: b70d2...a2a 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå