Gå til innhold

Folk som mener og gå uten bh bare er får og provosere og vise seg frem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener det? Så forklar

Det er jo ikke så noen kan se noe akuratt

Anonymkode: b42f4...72b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor bruker aldri bh. Brystvortene på hengepuppene syns godt. Det er ekkelt. Og veldig dumt når det tas familiebilder og alle ser brystvortene til farmor på 70, ikke noe man kan henge opp på veggen akkurat.

Anonymkode: 8590a...651

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Svigermor bruker aldri bh. Brystvortene på hengepuppene syns godt. Det er ekkelt. Og veldig dumt når det tas familiebilder og alle ser brystvortene til farmor på 70, ikke noe man kan henge opp på veggen akkurat.

Og dere kan ikke si det til henne fordi…? 

Anonymkode: db98f...4aa

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da bør du gå inn i deg selv og tenke over hvorfor du synes det er ekkelt. 

Anonymkode: e45ad...007

• Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg bruker aldri Bh, kan ikke fordra det. Brukte BH hele tiden frem til jeg opererte de mindre. Nå hverken henger eller er de store lenger.

Skal jeg ha besøk eller bort, så tar jeg en lett jakke over så brystvortene ikke skal synes. Synes ikke det er noe artig om det skjer, selv om de er helt normale.

Bruker ikke BH på jobb engang, men der bruker jeg uniform hvor vortene ikke ville syntes uansett hvor mye andre måtte glo.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener det? Så forklar

Det er jo ikke så noen kan se noe akuratt

Det hele ligger i seksualiseringen av kvinnekroppen. Menn kan fint gå i bar overkropp. Ingen bryr seg. Men så snart man ser en antydning til en kvinnelig brystvorte, da tenkes det sex med en gang.

Bare se når det skal ammes. Kvinner kan ikke amme en gang uten at mange tror at de gjør det for å vise seg fram. Man blir bedt om å skjule seg, gå på do for amme. Det er jo rett og slett hårreisende! 

En såkalt attraktiv kvinne kan fint vise brystvortene sine gjennom klærne, men ikke en kvinne som ikke 'kan brukes' til sex.

En ser stadig menns brystvorter gjennom klærne også, men det nevnes aldri. Menns kropp betyr ikke noe, for den er ikke seksualisert i den grad som en kvinnes kropp er. 

• Liker 28
  • Nyttig 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og dere kan ikke si det til henne fordi…? 

Anonymkode: db98f...4aa

Fordi vi ikke vil såre henne og skjemme henne ut. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da bør du gå inn i deg selv og tenke over hvorfor du synes det er ekkelt. 

Jeg syns ikke det er noe bedre når tenåringsjenta sine pupper nesten spretter over kanten på den syltynne singleten hun insisterer på å gå med nå på høsten. Skjønner ikke behovet for åvise frem alt man har. Kanskje jeg skal begynne å gå i hvite, trange sykkelbukser uten boxer.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hele ligger i seksualiseringen av kvinnekroppen. Menn kan fint gå i bar overkropp. Ingen bryr seg. Men så snart man ser en antydning til en kvinnelig brystvorte, da tenkes det sex med en gang.

Bare se når det skal ammes. Kvinner kan ikke amme en gang uten at mange tror at de gjør det for å vise seg fram. Man blir bedt om å skjule seg, gå på do for amme. Det er jo rett og slett hårreisende! 

En såkalt attraktiv kvinne kan fint vise brystvortene sine gjennom klærne, men ikke en kvinne som ikke 'kan brukes' til sex.

En ser stadig menns brystvorter gjennom klærne også, men det nevnes aldri. Menns kropp betyr ikke noe, for den er ikke seksualisert i den grad som en kvinnes kropp er. 

Vell det var min søster som sa det når jeg skulle avsted og ikke bruker bh så jeg gadd ikke gå når hun har sånne meninger om meg pga jeg ikke brukte bh 😅 jeg sa at jeg synes det er feil at kvinner skal bruke bh pga menn og da sa hun det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke det er noe bedre når tenåringsjenta sine pupper nesten spretter over kanten på den syltynne singleten hun insisterer på å gå med nå på høsten. Skjønner ikke behovet for åvise frem alt man har. Kanskje jeg skal begynne å gå i hvite, trange sykkelbukser uten boxer.

Mannemoralist? Damer bestemmer selv hva de skal gå med. Jeg gidder sjelden å bruke bh, og bader stort sett bare i bikinibuksa. Mye mer praktisk og behagelig. Bryr meg rett og slett ikke om hva folk mener om at jeg ikke bruker bh eller bikinitopp, det har ikke de noe med.

Anonymkode: 7ce4f...b01

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannemoralist? Damer bestemmer selv hva de skal gå med. Jeg gidder sjelden å bruke bh, og bader stort sett bare i bikinibuksa. Mye mer praktisk og behagelig. Bryr meg rett og slett ikke om hva folk mener om at jeg ikke bruker bh eller bikinitopp, det har ikke de noe med.

Anonymkode: 7ce4f...b01

Rart at kvinner dekker seg til med en gang noen ser dem i undertøyet, men viser seg villig frem om en bytter ut underøy med bikini. En ser jo akkurat det samne.

Anonymkode: a2e45...a42

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi vi ikke vil såre henne og skjemme henne ut. 

Men hun skjemmer seg jo selv ut, bedre at hun får beskjed tenker jeg. 

Anonymkode: 3a384...f59

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor tenker du at hun gjør det for å vise seg fram? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, dette er jo helt greie faktaopplysninger. Dog tror jeg ikke at flertallet tror at kvinner som ammer gjør det for å vise seg fram. 

Men jeg er litt usikker på hva du mener her - er det galt at kvinners bryster er et seksuelt objekt, eller ikke. 

Det er jo faktisk lovfestet - å ta en kvinne på brystene regnes som en seksuell handling. Det samme gjelder ikke for å ta på manens overkropp. 

Å lage dette til en sak om "likestilling" er noe av det dummeste jeg hører. 

Anonymkode: d3f22...064

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Amming er ekkelt, det har ikke noe med å vise seg frem å gjøre, men å ta seg til rette. Ingen som er på kafe har lyst til å sitte å se på en baby som gulper menneskemelk.

Anonymkode: afe6e...561

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor tenker du at hun gjør det for å vise seg fram? 

Hvorfor tror du tenåringsjenter bruker pushup-bh og liten magetopp? Hvorfor tror du toppidrettsgutter bruker tynne t-skjorter klistret til huden? Det er jo for å vise frem varene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, dette er jo helt greie faktaopplysninger. Dog tror jeg ikke at flertallet tror at kvinner som ammer gjør det for å vise seg fram. 

Men jeg er litt usikker på hva du mener her - er det galt at kvinners bryster er et seksuelt objekt, eller ikke. 

Det er jo faktisk lovfestet - å ta en kvinne på brystene regnes som en seksuell handling. Det samme gjelder ikke for å ta på manens overkropp. 

Å lage dette til en sak om "likestilling" er noe av det dummeste jeg hører. 

Det er ikke et ord i lovteksten som omfatter ordet bryst.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror du tenåringsjenter bruker pushup-bh og liten magetopp? Hvorfor tror du toppidrettsgutter bruker tynne t-skjorter klistret til huden? Det er jo for å vise frem varene. 

Tankegangen din er ganske skremmende. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke et ord i lovteksten som omfatter ordet bryst.

En seksuell handling kan være å ta på en annens pupper eller kjønnsorgan mot noen som ikke vil. Det er ikke lov å gjøre dette med noen som er under 16 år. Det gjelder uansett om han eller hun vil det eller ikke.

Her er noen eksempler:

• å ta noen på puppene eller rumpa utenpå eller innenfor klærne
  • å kline med noen som ikke vil
  • å ta noen på kjønnsorganet utenpå eller innenfor klærne

Straffeloven § 297, § 304

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tankegangen din er ganske skremmende. 

Hva er det du synes er skremmende? At jenter sexualiserer seg selv med pushups og liten magetopp, eller at noen påpeker det?

Anonymkode: afe6e...561

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...