Gå til innhold

Hva tenker dere om denne ordningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er i starten av 20-årene og foreløpig på jakt etter jobb. Planen hennes er å ta et fag som privatist, før hun fortsetter på videre studier om et år. Hun bor hjemme og har ingen faste utgifter, selv mobilregningen hennes er det moren vår som dekker. Vurderer å foreslå at hun kan hjelpe til hjemme hos oss noen timer i uka mens hun leter etter jobb, selvsagt mot betaling. Både fordi jeg ønsker å hjelpe henne med litt lommepenger i denne perioden, men også fordi vi gjerne skulle hatt litt hjelp selv. Vi har tre små barn og et hus som ikke akkurat rengjør seg selv. 

Typiske oppgaver jeg ser for meg:

- Rydde og rengjøre kjøkkenet de dagene vi ikke har fått tid til det.

- Støvsuge, vaske og skifte sengetøy på soverommene en gang i uka.

- Brette klær (vi har tusen små barneklær og vasker/tromler mange ganger i uka).

- Støvsuge og vaske gangen i kjelleren.

- Rydde barnas leker. 

Ca. en time per dag, i hverdagene. Så for meg 1000-1500 kr i uka. Synes dere det virker som en grei ordning? Hva tenker dere om lønna? 

Ha i bakhodet at alternativet er at hun nesten ikke gjør noe som helst og ikke tjener penger 😊

Anonymkode: 68d3c...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er altså snakk om søsteren min, ser det ikke kom så tydelig fram.

Skrevet

Det er vel bare å spørre. Kan ikke fatte at hun ikke betaler noe som helst hjemme.. eller at hun ikke gjør noe hjemme?? Får alt gratis uten å løfte en finger? Bedre at hun jobber litt for deg da, ja..

• Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (2 minutter siden):

Det er vel bare å spørre. Kan ikke fatte at hun ikke betaler noe som helst hjemme.. eller at hun ikke gjør noe hjemme?? Får alt gratis uten å løfte en finger? Bedre at hun jobber litt for deg da, ja..

Det er en sak mellom min mor og min søster, og heller ikke relevant for emnet. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt at det var en god ordning fordi det kan skape gnisninger i forholdet deres ved en slik rollefordeling der en er arbeidsgiver og den andre en ansatt. Jeg tenker det der går bra i toppen en måned. 

Anonymkode: 738b6...604

Skrevet

Tror kanskje det er litt vanskelig å blande "lønn" og søsterskip. 

men uansett, hvor mange timer er det snakk om. Jeg synes faktisk det høres ut som lav betaling, men vet ikke hvor mange timer det er snakk om i uka?

AnonymBruker
Skrevet

For 4-6000 i måneden får dere garantert mer hjelp om dere har proff vaskehjelp. 

Anonymkode: 67537...be0

Skrevet

Jeg tenker det er en super løsning for søsteren din 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...