AnonymBruker Skrevet i går, 11:51 #1 Skrevet i går, 11:51 Når familien f.eks din søster eller bror inviterer deg på kaffe eller middag i helgen hvor familien samles hos dem, og de gjør det samme dag som det skal skje et par timer før. Betyr det at de ikke har respekt for tiden din, og at du er den siste de tenker på? Anonymkode: 8db77...456
got2go Skrevet i går, 11:53 #2 Skrevet i går, 11:53 Det trenger ikke å bety det? Hva om de bestemte seg på impuls på å invitere? 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:58 #3 Skrevet i går, 11:58 Det skjer ofte med meg, aller helst når mamma inviterer da. Hun vil nemlig høre med den som har størst flokk, og meg som bare er en er det ikke så nøye med. Det forventes gang på gang på gang at jeg skal slippe alt jeg har i hendene og komme, for familien er jo så 🤬la viktig må skjønne! Jeg spyr🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: 2dad2...5c2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:59 #4 Skrevet i går, 11:59 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når familien f.eks din søster eller bror inviterer deg på kaffe eller middag i helgen hvor familien samles hos dem, og de gjør det samme dag som det skal skje et par timer før. Betyr det at de ikke har respekt for tiden din, og at du er den siste de tenker på? Anonymkode: 8db77...456 Kommer jo an på settingen. Har de invitert hele familien 1 uke i forveien, og du får invitasjon 2 timer før middagen starter så ja. Er det en ikke - planlagt middag/kaffe så nei. F.eks kan jeg sende melding til mine foreldre søndag formiddag «Kjøttkaker til middag kl 17 hvis dere vil komme å spise her» da er det ikke en planlagt middag, men jeg ønsker jo at de skal komme, samtidig har jeg forståelse for at det er stor mulighet for at de takker nei siden det er kort varsel. Legger ikke så mye i det heller, vil du ha middag så kom, har du andre planer så går det helt fint 😅 Anonymkode: 71c24...faa 3
svartkatt Skrevet i går, 12:04 #5 Skrevet i går, 12:04 Det er en del folk som ikke kan planlegge slikt, eller ihvertfall ikke hver gang. Når det er søsken og foreldre er jeg mer eller mindre forberedt på at det kan skje noe nokså impulsivt. Jeg har gitt beskjed om at jeg foretrekker å få vite om ting ihvertfall en dag eller to før, men det er enten gått i glemmeboken eller de skjønner ikke at det betyr så mye. Det er ikke noe drama bak det, og hadde jeg vært deg hadde jeg valgt å tro at det ikke er det der heller. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:27 #6 Skrevet i går, 12:27 Hvis man alltid kaster hva man har i hendene når man blir invitert med kort varsel, er det jo ikke rart folk tror det ikke er noe problem. Anonymkode: 39f02...b88
AnonymBruker Skrevet i går, 12:33 #7 Skrevet i går, 12:33 Jeg har fint lite respekt for noe. Anonymkode: f70df...0e5
AnonymBruker Skrevet i går, 12:36 #8 Skrevet i går, 12:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har fint lite respekt for noe. Anonymkode: f70df...0e5 Og du er fint lite hyggelig- det står i stil Anonymkode: b9497...9c3
Raven.Writingdesk Skrevet i går, 12:44 #9 Skrevet i går, 12:44 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Når familien f.eks din søster eller bror inviterer deg på kaffe eller middag i helgen hvor familien samles hos dem, og de gjør det samme dag som det skal skje et par timer før. Betyr det at de ikke har respekt for tiden din, og at du er den siste de tenker på? Anonymkode: 8db77...456 Hvis min søsken hadde invitert alle andre flere dager i forveien og jeg får invitasjon bare timer før så hadde jeg tenkt at jeg enten ble ansett som mindre prioritert eller at de mener jeg er mer fleksibel..? Det er jo umulig å si. Hvis jeg for eksempel uansett var hos denne søsteren veldig ofte kan hun ha bare regnet meg med som en del av selskapet fordi jeg «var der uansett» som regel på helg. Det er liksom ikke en fasit her..
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #10 Skrevet i går, 13:32 Ja. Min familie kjører liknende greie. Planlegger familiebesøk med bursdagsfeiring, og grunnen til at jeg finner ut av det er fordi jeg ringte og spurte om jeg kunne komme innom en liten tur akkurat samme dag. Så da ble jeg jo invitert i siste liten, men jeg er jo absolutt ikke invitert. Alltid vært eksludert fra familien, orker ikke tenke på hva de har sagt om meg heller. Heldigvis vet jeg hvem jeg er selv, jeg har har oppegående venner, så jeg er ikke ensom (som de nok også tror jeg er). Anonymkode: 787d5...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Det spørs helt på konteksten. Kan du forklare litt mer, TS? Anonymkode: bd351...c3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå