Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Kjøpte en knoll/rot som jeg ikke vet hva er. Kan dere hjelpe meg? Den var på størrelse med en appelsin, ganske rund. Den var brun med litt "hårete skall" som lot seg skjære bort ganske lett med en kniv, men kunne sikkert ha brukt potetskreller også. Inni var den hvit. For sikkerhetsskyld la jeg den i en skål med vann mens jeg rensket resten av grønnsakene. Da jeg tok den ut, var den litt sleip. Hva kan det være? Jeg har lett litt på nettet, men jeg finner den ikke. Det er ikke kassava, jordskokk, skorsonrot...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Nei, det har jeg også, men det er ikke den. Den er mørkere. Flere forslag???
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Hm, den ligner, selv om de på bildet var mer avlange og litt lysere. Min var mørkere som en kokosnøtt kanskje i fargen. Men den skal jo finnes i flere størrelser, så kanskje. Vet du tilfeldigvis hvordan den smaker? Synes den hadde lite smak; stekte den i litt smør sammen med poteter og søtpoteter.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Huff, hvis det er taro, var jeg vel ganske dum som stekte den? Fant noe om at den er giftig hvis man ikke koker den og kaster kokevannet? Hjelp, noen som vet noe om det??? Arkana, det virker som om du kjenner denne knollen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå