AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:34 #1 Skrevet lørdag kl 10:34 Jeg vil på ferie, og det skal være varmt der. Tar med meg min kjære, vi er voksne og han har omtrent ikke vært ute av landet på ferie i hele sitt liv. Var alene i Mexico, Playa del Carmen for en del år siden, og drar GJERNE tilbake. Jeg vil ikke bo på resort der, sist bodde jeg ved stranden i sentrum. Det går direkte charterfly fra Stockholm. Mellomlanding i USA utgår. Men så ser jeg at det er enklere og billigere å dra på chartertur til Thailand. Men…for meg har typ guttetur til Thailand alltid vært en dealbreaker, jeg har aldri egentlig ønsket å dra dit selv, men sol og strand har de jo nok av, og 14 dager all inclusive på resort er jo hjernedødt og fint. Kanskje det finnes noen utflukter man kan dra på som ikke innbefatter flatfyll, prostituerte og ladyboys? Ja, jeg er nok fordomsfull. Granca har jeg prøvd et par ganger, og det frister ikke veldig igjen. Skylder litt på charterfeber også 🤪 Han kunne nok tenkt seg Cuba pga han er veldig historieinteressert og sånn, men det er jo en del av det i Mexico også (Chichen Itza etc) Selv kunne jeg egentlig godt tenke meg å dra til Aruba, men der er det vel mye dyrere enn i Norge nå, og jeg ser helst at mat og drikke er litt billigere enn her… Noen tips og råd? Anonymkode: 34c24...8cf
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:50 #3 Skrevet lørdag kl 12:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kenya! Anonymkode: 499ee...c82 Det forbinder jeg med safari, ikke badeferie? Anonymkode: 34c24...8cf
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:20 #4 Skrevet lørdag kl 13:20 Thailand kan være fantastisk! Styr unna Phuket og Pattaya. Koh Samui er en ganske stor øy med masse å oppleve, og bra vær i januar som regel. Alternativt Koh Chang. Det er mange andre mindre øyer også, men på begge disse er det både opplevelser og bading. Nydelige strender også. Om dere er mer eventyrlystne ville jeg sett på Sri Lanka. Anonymkode: cd9cf...e4a 2 2
Grüner Skrevet lørdag kl 13:27 #5 Skrevet lørdag kl 13:27 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det forbinder jeg med safari, ikke badeferie? Anonymkode: 34c24...8cf Zanzibar eller Kapp Verde? Endret lørdag kl 13:30 av Grüner
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:27 #6 Skrevet lørdag kl 13:27 Mauritius. Helt fantastisk. Anonymkode: c8bf3...f3e 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:35 #7 Skrevet lørdag kl 13:35 Playa er dyrt. Var der for to år siden Anonymkode: 117f9...425 1
Skogkatten Skrevet lørdag kl 13:36 #8 Skrevet lørdag kl 13:36 Sri Lanka, kanskje. Finn ut av hvor på øya det er finest i januar. Mye historie for mannen din, i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:39 #9 Skrevet lørdag kl 13:39 Hva med Seychellene? Der er det flott natur og en del og finne på. Ikke bare å ligge på en strand. Jeg har vært på Cuba to ganger. Flott sted å reise, men selvom du bor på de fineste hotellene så er magetrøbbel nesten garantert 😆 Ellers kan du jo prøve Indonesia / Filippinene? Mye god mat og vakker natur. Anonymkode: 25a0a...675 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:45 #10 Skrevet lørdag kl 13:45 Jeg var på Mauritius i januar. Beste ferien 🥰 Anonymkode: 3a9c2...936
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:17 #11 Skrevet lørdag kl 14:17 Kapp Verde var fint. Det går direktecharter fra Oslo. Jeg var på øya Sal. Ikke forferdelig mye historie, men litt. Og så er det gøy å reise andre steder enn der alle andre reiser. Mexico (Yucantan) har jeg vært i flere ganger og går ikke lei. Den siste gangen var vi en hel gjeng og leide minibuss og kjørte rundt selv. Vi badet i mange cenoter, deriblant Rio Secreto. Vi var på Chichen Itza og der er det i alle fall mye historie! Den første gangen jeg var der bodde vi på Mia Reef på Isla Mujeres, bare en liten ferjetur fra Cancun. Selve hotellet jeg anbefaler ligger på en liten øy noen meter fra Isla Mujeres og har helt utrolig utsikt og helt sinnsyke snorklemuligheter. Isla Mujeres er ikke like ødelagt av turisme som Cancun, Playa del Carmen og Cozumel. Det var i alle fall ikke da jeg var der for 11 år siden. Og så er det utrolig gøy å leie golfbil og kjøre rundt på øya. 😂 Fordi det er lov til å kjøre golfbiler på veiene der. Av steder jeg ikke har vært, så vil jeg foreslå Marokko. Jeg har lenge drømt om å reise dit, men reisevenninna mi var skeptisk til stedet og ville ikke være med dit. Der er det mye historie for mannen din. Anonymkode: 5d751...6bc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:22 #12 Skrevet lørdag kl 14:22 Mauritius var laaaaang flytid, men det ser jo fantastisk ut! AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Playa er dyrt. Var der for to år siden Anonymkode: 117f9...425 Hvor dyrt er det blitt? Jeg syntes det var artig med de andre turistene-ble kjent med canadiere og amerikanere, litt mer interessant enn nordmenn og svensker, jeg foretrekker mexicansk mat fremfor mye annet, ble matforgiftet på Subway av alle steder, og ikke på noe streetfoodgreier vi snublet over i en park og spiste på sånn annenhver dag fordi det var digg og kjempebillig… Tidligere har jeg bare vært i Alanya og på Granca. Synes ikke Granca er så billig heller, og da har jeg ikke vært der siden før pandemien…og siden vi er lite reisevant og dårlig på planlegging og beslutninger, er charter midt i blinken. Anonymkode: 34c24...8cf
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:48 #13 Skrevet lørdag kl 14:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det forbinder jeg med safari, ikke badeferie? Anonymkode: 34c24...8cf Kysten er helt nydelig. Absolutt badeferie. Ta et raskt googlesøk på Kenyan coast. Eventuelt Zanzibar! Anonymkode: 499ee...c82
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:19 #14 Skrevet lørdag kl 17:19 Grüner skrev (3 timer siden): Zanzibar eller Kapp Verde? Kapp Verde er ikke egnet for badeferie da. Alt for mye vind og bølger. Thailand er fantastisk. Der fant vi flere lange strender uten en sjel. Og badevann på 28-29 grader Anonymkode: fed3c...004
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:20 #15 Skrevet lørdag kl 17:20 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kapp Verde var fint. Det går direktecharter fra Oslo. Jeg var på øya Sal. Ikke forferdelig mye historie, men litt. Og så er det gøy å reise andre steder enn der alle andre reiser. Mexico (Yucantan) har jeg vært i flere ganger og går ikke lei. Den siste gangen var vi en hel gjeng og leide minibuss og kjørte rundt selv. Vi badet i mange cenoter, deriblant Rio Secreto. Vi var på Chichen Itza og der er det i alle fall mye historie! Den første gangen jeg var der bodde vi på Mia Reef på Isla Mujeres, bare en liten ferjetur fra Cancun. Selve hotellet jeg anbefaler ligger på en liten øy noen meter fra Isla Mujeres og har helt utrolig utsikt og helt sinnsyke snorklemuligheter. Isla Mujeres er ikke like ødelagt av turisme som Cancun, Playa del Carmen og Cozumel. Det var i alle fall ikke da jeg var der for 11 år siden. Og så er det utrolig gøy å leie golfbil og kjøre rundt på øya. 😂 Fordi det er lov til å kjøre golfbiler på veiene der. Av steder jeg ikke har vært, så vil jeg foreslå Marokko. Jeg har lenge drømt om å reise dit, men reisevenninna mi var skeptisk til stedet og ville ikke være med dit. Der er det mye historie for mannen din. Anonymkode: 5d751...6bc Er dessverre ikke mye varme i Marokko i januar, sånn normalt i hvert fall. Ellers et veldig spennende land å besøke. Har vært der flere ganger. Anonymkode: b1713...bc0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:28 #16 Skrevet lørdag kl 17:28 Thailand er trygt og greit om man ikke er så vant til å reise langt... Ikke så veldig mye kultur og historie, men de har jo et av verdens beste kjøkken. Fantastisk mye god sjømat i f.eks. Phuket. Koh Samui er også fint. Behøver jo ikke å være charter, veldig greit å ordne fly på egen hånd. Ta noen dager i Bankgok, fly til til et strandsted og tilbake igjen for et par dager. Har jeg gjort et par ganger selv. Mange fine stedr uten det mange ikke vil se.. ... Cuba vil jeg fraråde hvis man ikke er ekstremt opptatt av å oppleve noe annerledes. Mange år siden jeg var der - men alt som er i nærheten av god mat og service, komfort og vestlig standard, finnes ikke. Men klart - liker man sigarer og synes historien er interessant, så er det verdt en tur - men slik du beskriver det ville jeg valgt det bort. Kenya er fint - men også litt utfordrende - det er et fattig land og det var litt mer følelse av "u-land" enn jeg hadde trodd. Skikkelig safari er veldig dyrt. Thailand er mye enklere ved at man kan gå rundt overalt uten å føle seg utsatt. Som hvit i Kenya blir virkelig sett på som noe litt spesielt som hvit - på godt og vondt. Men skal man til Afrika mener jeg at Sør-Afrika er det klart beste alternativet - med utgangspunkt i Cape Town får man fint vær, det er behagelig for turister - veldig god mat og vin - og dette er veldig-veldig billig! Man får også historie med på kjøpet - og de fleste kjenner jo litt til historien til landet. Det eneste som er litt minus med Cape Town er at det er mye segregering fortsatt - så man "menger seg " ikke i stor grad med mange svarte. Men uansett nok et bedre valg enn Kenya om man først skal til Afrika. Anonymkode: b1713...bc0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:38 #17 Skrevet lørdag kl 17:38 Thailand er fantastisk, bare hold deg unna steder på fastlandet som Pattaya, Hus Hin osv. (der har du absolutt mest middelaldrende Europeiske menn og strippebarer, men det er også en del dersom du drar til de største byene/stedene på øyene) Kultur har de masse av også, men da blir det type Buddha-templer osv. I Bangkok ser man gjerne elefanter på gata (det gjør man også i turistområdene, men da er det av typen en liten en som er satt der for å tjene penger på turistene) Aruba er vakkert, men ganske kjedelig. Usikker på hva man egentlig finner av kultur der, veldig mye er lagt opp etter typiske amerikanske turister, som har max en uke ferie og ikke beveger seg ut av hotellområdet) Mexico er egentlig ikke min favoritt. Dersom mannen din vil ha kultur slår jeg et slag for Egypt. Giza, Luxor, Aswan osv. Men da blir det jo ikke en typisk strandferie. Anonymkode: e7ce8...b36
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:59 #19 Skrevet lørdag kl 19:59 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det forbinder jeg med safari, ikke badeferie? Anonymkode: 34c24...8cf Diani beach i Kenya er helt fantastisk og langt fra en Safari ferie. Thailand er også fantastisk mtp mat, strender, vennlige mennesker osv. Bare unngå Pattaya og de andre typiske reisemålene hvor folk drar på “guttetur”. Filipinene, Sri Lanka og Sør Afrika er også fantastiske reisemål. Anonymkode: 7f609...c29
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:07 #20 Skrevet lørdag kl 20:07 Mauritius 👌🏼 Anonymkode: 290f8...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå