Gå til innhold

Må begynne på medisiner som har så mye bivirkninger igjen. Hvordan leve med bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt en medisin mot smerter og søvn i mange år.
Har prøvd og slutte noen ganger, men det går dårlig. 
Brukte veldig lang tid på nedtrapping, det gikk over all forventning, helt til jeg sluttet helt. 
Da har jeg gradvis blitt verre, til og med symptomer jeg ikke ante den hjalp på hjelper den på.
Jeg har nå begynt å kaste opp flere ganger om dagen, veldig kvalm, smertefull kropp så ingen søvn, og fatigue. 
Nå er det 3 måned uten, og formen er helt grusom, såpass at jeg har blitt sykemeldt. 
Så jeg må begynne igjen, det finnes ingen "mildere" enn disse, ingen andre alternativer. 
Bivirkningene er høy puls, vektoppgang, tørr munn og dårlige tenner, hangover på morgen etter jeg har stått opp. 
Det er pulsen og vektoppgangen jeg synes er vanskeligst, spesielt vektoppgang. 
Når jeg begynte på de var jeg ekstremt undervektig, da gjorde det liksom ikke noe. 
Nå er jeg normalvektig, men skulle gjerne gått ned litt i vekt. Det har jeg jo også etter jeg sluttet på de med tanke på kvalme og oppkast, men jeg vil virkelig ikke opp i vekt.
Tror mye av vekten er vann, lagt merke til at jeg har mindre merker etter klær etter jeg sluttet med de.
Så er det pulsen da, føler kroppen alltid er stressa. Etter jeg sluttet med de har jeg mer ro og til og med klokka mi viser store endringer så det stemmer nok det jeg kjenner på. 
Hvordan leve med slike bivirkninger? (Klar over at andre kanskje har verre bivirkninger enn meg, men disse plager meg nok til at jeg ønsket å slutte) 

Anonymkode: a8ab3...6ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sa at det gikk strålene å trappe ned - kan du stå på lavere dose?

Har du hørt med fastlegen om du kan gå på betablokker mot høy puls og ta vanndrivende mot vann i kroppen? Jeg gikk på begge deler en periode da jeg hadde behov for det.

Anonymkode: 13456...e25

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du sa at det gikk strålene å trappe ned - kan du stå på lavere dose?

Har du hørt med fastlegen om du kan gå på betablokker mot høy puls og ta vanndrivende mot vann i kroppen? Jeg gikk på begge deler en periode da jeg hadde behov for det.

Anonymkode: 13456...e25

Skal prøve å trappe forsiktig opp å håpe på lavere dose, selv om dosen var i utgangspunktet lav. 
Kan ikke gå på betablokker fordi jeg har veldig lavt blodtrykk, så når jeg prøvde det svimte jeg bare av og ble veldig dårlig. 
Vanndrivende  skal jeg høre om jeg kan gå på, det kan jo kanskje hjelpe en periode. Om jeg får lov av legen. Ts

Skrevet

Ettersom du sier det ikke finnes noe annet du kan ta, har du prøvd alle andre typer smertestillende liksom? 

Anonymkode: c8f6e...0af

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ettersom du sier det ikke finnes noe annet du kan ta, har du prøvd alle andre typer smertestillende liksom? 

Som man kan bruke uten avhengighet, skade nyrer osv ja. 
Prøvd mye, og det er legen som sier det finnes ikke så mye annet. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som man kan bruke uten avhengighet, skade nyrer osv ja. 
Prøvd mye, og det er legen som sier det finnes ikke så mye annet. Ts

Ville krevet å komme i kontakt med en smerteklinikk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...