Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emmajunga

Startvekt fra tidligere: 93kg (starten av mai)
Høyde: 172 cm 

Startvekt for denne tråden: -79,7-
Mål før jul: 70 kg

September 2025
  5. september (0) -79,7-
12. september (1) -- 78,2 (-1,5kg)
19. september (2)  79,5 kg (-+1,3kg)
26. september (3) -- kg (-kg)

Oktober 2025
  3. oktober (4) -- kg (-kg)
10. oktober (5): -- kg (-kg)
17. oktober (6) -- kg (-kg)
24. oktober (7) -- kg (-kg)
31. oktober (8) -- kg (-kg)

November 2025
  7. november (9) -- kg (-kg)
14. november (10) -- kg (-kg)
21. november (11) -- kg (-kg)
28. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025
  5. desember (13) -- kg (-kg)
12. desember (14) -- kg (-kg)
19. desember (15) -- kg (-kg)

Total vektnedgang denne tråden: 0,2 kg

Total vektnedgang (siden starten av mai: 13,5kg)

Det var litt ventet… For det første er det feil tid på måneden, for det andre hamstrer magen mat og det er nesten så jeg føles meg forstoppet. For det tredje gikk jeg på en sjokolade og potetgullsmell utover dagens kalorier, og det tipper jeg holder ekstra vann, og så har jeg trent mer styrke enn jeg pleier. Så sånn sett er jeg temmelig godt fornøyd med å fortsatt litte under 80 totalt også på dager man føler seg ekstra tung. Og siden vekta ikke var helt på min side, tok jeg heller fram målebåndet. 2 cm ned rundt navel, og hofte, og 1 cm rundt lår siden 28 august. Dette går riktig vei. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvist skrev (14 timer siden):

Hva gjør dere andre for å gå ned? Følger dere spesielle dietter, teller kalorier eller hva?

Jeg la om livsstilen min for tre år siden, som det så fint heter. Nådde et bunnpunkt. Har vært på utallige dietter i løpet av mine 20 voksne år, men vekten bare økte. Så måtte gå dypt inn i meg selv, mentalt og gjøre små små endringer over tid. Trodde aldri det skulle fungere, men vekten har tikket sakte men sikkert nedover siden da. Så det hjalp å gjøre noe annet enn det jeg alltid har gjort. Altså ikke være på diett. Men tenke at alt er lov, bare i moderat mengde så klart. Holde meg unna alt som heter kaloritelling og unnvike visse matretter. Men passe på mengden av alt jeg spiser, samt være i jevnlig aktivitet (for tre år siden var jeg svææært inaktiv). I fjor begynte jeg også på (lav dose) wegovy, da kroppen stoppet helt opp på egen hånd, så ble tvunget til å be om hjelp for at det skulle bli noe mer nedgang.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

K3
Føles ekstra godt å se vektnedgang denne uken. Hadde hotellopphold i helga og selvom jeg ikke tok helt av som jeg ville gjort før, så var det ikke helt kontroll på kaloriene heller… 

Har heller ikke fått trent helt som ønsket denne uka heller, me. kaloriunderskuddet har gått veldig fint etter vi kom hjem.

Såå glad for at jeg fortsatt kjenner meg såpass motivert til å få til denne reisen. 

Anonymkode: d5dd1...2cf

Gratulerer med fantastisk resultat i dag! :danse2: Skjønner det føles ekstra bra når man har vært igjennom litt som gjør at det ikke er et resultat "å ta for gitt".

Emmajunga skrev (22 minutter siden):

Det var litt ventet… For det første er det feil tid på måneden, for det andre hamstrer magen mat og det er nesten så jeg føles meg forstoppet. For det tredje gikk jeg på en sjokolade og potetgullsmell utover dagens kalorier, og det tipper jeg holder ekstra vann, og så har jeg trent mer styrke enn jeg pleier. Så sånn sett er jeg temmelig godt fornøyd med å fortsatt litte under 80 totalt også på dager man føler seg ekstra tung. Og siden vekta ikke var helt på min side, tok jeg heller fram målebåndet. 2 cm ned rundt navel, og hofte, og 1 cm rundt lår siden 28 august. Dette går riktig vei. 

Så bra du tok frem målbåndet! Det er ikke alltid at vekten "spiller på lag", og som du sier så vet du jo hvorfor den viste oppgang i dag. Da er det viktig å fokusere på det positive :nikke: Jeg er sikker på at til neste uke så er du nede igjen!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Amatariel

Startvekt fra tidligere: 104,2 kg
Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 81,1 kg
Mål før jul: 78 kg

September 2025
  5. september (0) 81,1 kg
12. september (1) 81,7 kg (+0,6 kg)
19. september (2)  81,0 kg (-0,7 kg)

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Total vektnedgang: - 0,1 kg

Total vektnedgang: - 23,2 kg

Opp og ned og opp og ned! Sånn går nå høsten... blir litt smågal, men er selvfølgelig VELDIG glad i dag for at det gikk ned når jeg jo hadde den oppgangen forrige uke. Drømmer stadig vekk om å bryte mønsteret. Kan det være mulig å få nedgang neste uke også!?? Nå har jeg vært på 81-tallet i over én måned, så hadde vært maaaagisk å se 80 neste uke.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Tusen takk :) Blir ålreit å ha noen å "rapportere" til, litt ekstra forpliktelse liksom.

Hva gjør dere andre for å gå ned? Følger dere spesielle dietter, teller kalorier eller hva?

Spiser alt. Teller kalorier og logger i app 🙂 er 500 kcal i underskudd hver dag, og har fokus på NOK proteiner.  passer meg bra, da jeg er en detaljfokusert tall-nerd 😄 men en behøver ikke være det for å telle kalorier altså. Det er lærerikt synes jeg!! 

I tillegg Food-prepper jeg. så jeg slipper å "telle kalorier hver dag". Da vet jeg at måltidene jeg har laget ferdig gjør at jeg når målene mine.  For meg hjelper det veldig å ha maten forberedt for dagen, enten med ferdige porsjoner, eller ingrediensene klar i kjøleskapet.  sånn unngår jeg impulsive løsninger når jeg er sulten. 

Jeg logger som regel alt i appen på morgenen , som også føles "forpliktende" på en måte. 

Føler på ingen måte jeg må holde meg selv i nakken på noe vis. Spiser så MYE og GOD mat at jeg knapt craver noe som helst.

Jeg jobber fortsatt med å få i meg mer tidligere av dagen, er noen dager da jeg ender med å spise mer enn jeg egentlig orker på kvelden for å fylle opp med kalorier.

Trener ca 3 dager i uka, og prøver å få til 1-2 lange gåturer utenom.

Endret av MiniMjau
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hulderen

Startvekt fra tidligere: 69,9 kg
Høyde: 160 cm 

Startvekt for denne tråden: 67,4 kg
Mål før jul: 62,0 kg

September 2025
  5. september (0) 67,4 kg
12. september (1) 66,5 kg (- 0,9 kg)
19. september (2)  66,1 kg (- 0,4 kg)

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Vektnedgang denne tråden 1,3 kg

Total vektnedgang: 3,8 kg

400 g ned er jeg fornøyd med. Ikke minst siden vekta viste 300 g opp på mandag! For meg er det veldig viktig å veie meg hver dag, så jeg ser og har mulighet til å korrigere underveis. Ikke at det alltid hjelper, da …

Jeg prøver meg på samme opplegg neste uke, og satser på at det bringer meg ned på 65-tallet.

Endret av Hulderen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk :) Blir ålreit å ha noen å "rapportere" til, litt ekstra forpliktelse liksom.

Akkurat nå så bruker jeg Knekkebrødkuren. Den er egentlig utviklet for personer som må raskt ned i vekt og tømme leveren for fett  før slankeoperasjon. Jeg vet at jeg ikke kan gå på den mer enn noen uker av gangen. Men den hjalp meg videre ned da jeg hadde et  vektplatå noen uker. Den er enkel og grei å følge. Dessuten liker jeg tipset om å ta en multivitamin tablett daglig. Det er lett å glemme at man kan få i seg for få vitaminer og mineraler under slanking, slik at man blir slapp helt unødvendig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvist skrev (15 timer siden):

Hva jeg gjør nå? Absolutt ingenting riktig hvis man skal bedømme etter denne ukas resultat :P 

Når det er sagt, så har jeg jo da nok en gang oppdaget at jeg kan ikke gjøre noen ting "som jeg alltid har gjort". Jeg tenkte at jeg kunne jo kose meg som jeg har gjort tidligere forrige fredag, men jeg kom aldri ut av det igjen. Når hjernen min først er inne i de gamle banene, bruker jeg vanvittig mye tid, energi og viljestyrke til å komme ut av det. Så min konklusjon er at det er det ikke verdt. 

Målet er å legge om til mest mulig naturlige ingredienser, minst mulig ultraprosessert mat. Det er UP og sukker som gir meg cravings det omtrent er umulig å komme ut av. Så det tror jeg rett og slett må bort, iallfall for en lengre periode. 

• Liker 2
Skrevet

Wolfmoon

Startvekt fra tidligere: 95

Startvekt for denne tråden: 82,9
Mål før jul: 75 kg

September 2025
  8. september (0) 82,9 kg
12. september (1)  81,8 kg (-1,1kg)
19. september (2)  82,8 kg (-0,1 kg)

Ikke det spor overraskende. Jeg tror bare jeg skal være glad for at det ikke er verre ... 

• Hjerte 3
Skrevet
Wolfmoon skrev (1 minutt siden):

Wolfmoon

September 2025
  8. september (0) 82,9 kg

Ikke det spor overraskende. Jeg tror bare jeg skal være glad for at det ikke er verre ... 

Her har du en tastefeil et sted. For 82,8 kg er ikke hundre gram mindre enn 81,8 …

Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Her har du en tastefeil et sted. For 82,8 kg er ikke hundre gram mindre enn 81,8 …

Jeg regner alltid totalt nedgang fra startvekta. Er ikke så opptatt av svingninger fra uke til uke, syns fra start er mer interessant :) 

Skrevet
Wolfmoon skrev (4 minutter siden):

Hva jeg gjør nå? Absolutt ingenting riktig hvis man skal bedømme etter denne ukas resultat :P 

Når det er sagt, så har jeg jo da nok en gang oppdaget at jeg kan ikke gjøre noen ting "som jeg alltid har gjort". Jeg tenkte at jeg kunne jo kose meg som jeg har gjort tidligere forrige fredag, men jeg kom aldri ut av det igjen. Når hjernen min først er inne i de gamle banene, bruker jeg vanvittig mye tid, energi og viljestyrke til å komme ut av det. Så min konklusjon er at det er det ikke verdt. 

Målet er å legge om til mest mulig naturlige ingredienser, minst mulig ultraprosessert mat. Det er UP og sukker som gir meg cravings det omtrent er umulig å komme ut av. Så det tror jeg rett og slett må bort, iallfall for en lengre periode. 

Helgekosen kan balle på seg ja!

Hvis en skal tenke at helgen starter med kake i lunchen på jobb, og ender med filmkveld og godterirester søndag kveld, så er det faktisk omtrent 40% av hele uken(regnet i timer) .

Så klart "kos i helgen" påvirker resultatene.  Og kos i helgen kan jo være en vaffel her, en ekstra brødskive til frokost, pizza, taco...  en lunch på kafe, en latte, og i tillegg godteriet, ... mange små bekker gjør en stor å.

Men ny uke nye muligheter til å gjøre det annerledes 🙂

• Nyttig 1
Skrevet
Wolfmoon skrev (3 minutter siden):

Jeg regner alltid totalt nedgang fra startvekta. Er ikke så opptatt av svingninger fra uke til uke, syns fra start er mer interessant :) 

Ok, det forklarer hvorfor du har utelatt «Vektnedgang for denne tråden» nederst. Den er grei, takk for oppklaring!

Skrevet (endret)

Jodi

Startvekt fra tidligere: 94,6
Høyde: 175 cm 

Startvekt for denne tråden: 90 kg
Mål før jul: 79 kg

September 2025
  5. september (0) -STARTVEKT-
12. september (1)  90 kg (-kg)
19. september (2)  89,7 kg (-0,3 kg)

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Total vektnedgang: 0,3 kg

Ikke fornøyd med denne ukas vektnedgang. Føler selv at jeg har hatt god innsats, spist lite og fornuftig. Får håpe jeg får det igjen neste uke da.... 🙄

Endret av Jodi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Jodi skrev (1 minutt siden):

Ikke fornøyd med denne ukas vektnedgang. Føler selv at jeg har hatt god innsats, spist lite og fornuftig. Får håpe jeg får det igjen neste uke da...🙄

Hvis man fortsetter og ikke gir opp så vil du få uttelling :klem3: men vet veeeldig godt hvor umotivert man kan bli når man ikke får igjen for innsatsen man gjør. Men kroppen "henger ofte litt bak", om det gir mening. At resultatene av det du gjør kan komme litt senere. Derfor er det kjempeviktig å bare fortsette som du gjør, og ikke "graver deg ned" og ødelegger det gode du faktisk har gjort - før du får resultatene av det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Jodi skrev (5 minutter siden):

September 2025
  5. september (0) -STARTVEKT-
12. september (1)  90 kg (-kg)
19. september (2)  89,7 kg (-0,3 kg)

(..)

Total vektnedgang: 0,3 kg

Ikke fornøyd med denne ukas vektnedgang. Føler selv at jeg har hatt god innsats, spist lite og fornuftig. Får håpe jeg får det igjen neste uke da.... 🙄

Wolfmoon skrev (27 minutter siden):

Wolfmoon

September 2025
  8. september (0) 82,9 kg

Ned er ned! Og som @Emmajunga er så godt eksempel på - kroppen forandrer seg selvom ikke vekta alltid går nedover 💪 Det er så mye rart som kan spille inn. Alt fra fordøyelse, hva man spiste i dagen før, til syklus til om du har trent. Jeg veier meg også hver dag, og ser at vekten ofte står stille eller går opp hvis jeg f.eks har spist pasta eller ris dagen før. Eller etter en heftig kondisjonsøkt - kanskje jeg drikker mer eller holder mer vann. Aner ikke.. Oppad og fremad! 

• Liker 2
Skrevet

Emalje

Startvekt fra tidligere: 92,6 kg
Høyde: 176 cm 

Startvekt for denne tråden: 84,7 kg
Mål før jul: 77,2 kg (normalvektig)

September 2025
  5. september (0)  84,7 kg 
12. september (1)  84,0 kg (-0,7 kg)
19. september (2)  83,2 kg (-0,8 kg)

Total vektnedgang: 1,5 kg

Fortsatt i rute 🚂🚃🚃💨  Nå har jeg gått ned 10% av kroppsvekten min siden jeg starta i juni! Det er ganske vilt å tenke på. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Blyana

Startvekt fra tidligere: 104.5
Høyde: 175cm 

Startvekt for denne tråden: 79

Mål før jul: 72 kg

September 2025
 5. september (0) 79 kg

12. september (1) 78.45 kg (-0.55 kg)
19. september (2)  78.3kg (-0.15kg)

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Total vektnedgang: -0.7 kg

Total vektnedgang: - 26.2

Så den siste uka har vekten sneglet seg ned men tenker det har litt med hva jeg spiser også. Blitt en del pasta og karbohydrater, noe jeg vet holder på mer vann. Så trøster meg med det😅 Jeg spiser totalt sett veldig bra og trener og går ekstremt mye for tiden så jeg føler meg bra uavhengig av tallet akkurat nå. Jeg er så heldig å være i mammapermisjon så jeg har mye tid å gå turer, trene osv med baby på slep🤭 Begynner egentlig tenke 72 kilo er for optimistisk mål før jul men jaja det er kanskje greit å ha noe å strekke seg mot😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Emalje skrev (1 time siden):

Fortsatt i rute 🚂🚃🚃💨  Nå har jeg gått ned 10% av kroppsvekten min siden jeg starta i juni! Det er ganske vilt å tenke på. 

Gratulerer! 🥳 

Det er godt jobba!

• Hjerte 2
Skrevet

Hamster1234

Startvekt fra tidligere: 104 (januar 2025)
Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: 83,9
Mål før jul: 77 kg

September 2025
19. september (2)  83,9

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Total vektnedgang i denne tråden: 0 kg

Total vektnedgang: 20,1 kg

Hiver meg ned i denne tråden også. Kjekt med litt skravling mellom rapporteringene.

Jippi 🥳 endelig - nådd mitt første mål! 20 kilo ned fra januar 🤗 Håper jeg klarer å fortsette nedgangen de neste ukene. Under 80 er neste mål, håper på å se 7 tallet i løpet av høsten. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Emalje skrev (På 16.9.2025 den 11.36):

Det er så fort gjort, det! Jeg har spist i kaloriunderskudd siden juni, og spiser stort sett veldig fornuftig med mye grønnsaker osv osv. På fredag skulle vi kose oss litt, som man gjør. Greide å gafle i meg mesteparten av en sånn Schrpø-pose fra Rema. Skjønte jo at det ikke er sunt, men har som regel plass til en liten søtsak i kaloribudsjettet mitt. Og tenkte at dette er jo mest luft. Vet du hvor mange kalorier det er i en sånn liten pose med 140 g? 800 - ÅTTEHUNDRE- kalorier x-P Det er jo omtrent det jeg pleier å spise til middag. Helt drøyt! ..men ingen krise. Vi tar oss inn igjen!

Wow, 800 kalorier ja. Hadde lyst å prøve den men tror jeg skal droppe😅 Hadde jeg klart å spise litt men tipper jeg ikke klarer stoppe om jeg først begynner🤭

Kvist skrev (17 timer siden):

Jeg fullammer babyen min så kan ikke gå på diett. Men jeg får jo automatisk en boost i vektnedgang siden man forbrenner mer (opptil 500 kalorier mer per dag), så går jeg alt fra 8000-13000 skritt per dag og trener 5 dager uka(3 lengre økter og 2 korte). Starter alltid dagen med kjøleskapsgrøt, det holder meg mett lengre og gjør at jeg spiser sunnere generelt i løpet av dagen. Får en god start🥰  Ellers har jeg ikke så mye restriksjoner på hva jeg kan spise. Skeier ut pittelitt i helgene. Feks en kanelbolle på lørdag og en dessert feks. Prøver å ikke ha den holdningen som sier alt eller ingenting😅 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...