AnonymBruker Skrevet 29. september #201 Skrevet 29. september En matmessig litt krøllete helg. Startet fredag med bursdagsselskap, alkoholfritt, men med mat servert som kanskje ikke var helt var i tråd med min matplan. Jeg prøver da å kompensere ved å sette sammen måltidene tidligere på dagen annerledes. Lørdag og søndag består av litt aktiviteter og et par arrangementer med ungene. Får til en hard treningsøkt på lørdag og 10 000 skritt på søndag. Bra frokost og lunch, mens middag/kvelds og kanskje ikke så proteinrikt og næringsrikt som jeg skulle ønske. Holder mengden nede og legger til litt salat, så tenker det ikke blir så ille likevel. Det blir litt vanskelig å logge kalorier, og jeg tipper jeg får i meg for LITE på sånne dager. Blir ikke noe godteri da, det har jeg egentlig ikke lyst på. 🙂 Håper dere har hatt en fin helg! sportyspice Anonymkode: 0e818...417 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #202 Skrevet 29. september Chupacabra skrev (8 timer siden): Å rusle rundt på en elipsemaskin har null treningseffekt. Ikke rart den er morsom - man slipper å anstrenge seg. Altså, jeg rusler da ikke? Går veldig raskt og øker intensitet hvert 5. min. Er veldig svett etterpå, for å si det sånn. Merkelig kommentar. - Eevee Anonymkode: 8bf0a...e43 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #203 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, jeg rusler da ikke? Går veldig raskt og øker intensitet hvert 5. min. Er veldig svett etterpå, for å si det sånn. Merkelig kommentar. - Eevee Anonymkode: 8bf0a...e43 Jeg er veldig enig i deg med at den kan være veldig effektiv. Opplever også at den er effektiv når jeg øker intensiteten nok. Kanskje Chupacabra har erfaring med veldig gamle eller enkle modeller som ikke lot seg stille inn så godt? Bare synd jeg ikke klarer å motivere meg for å ha den på kjempetungt og gi gass 😅 Lisa Anonymkode: 984f4...d79 2
Hulderen Skrevet 29. september #204 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Altså, jeg rusler da ikke? Går veldig raskt og øker intensitet hvert 5. min. Er veldig svett etterpå, for å si det sånn. Merkelig kommentar. - Eevee Anonymkode: 8bf0a...e43 Den kommentaren fra Chupacabra er nok bare for å provosere. Vedkommende logger ikke vekten sin her i tråden. Jeg har sett lignende tidligere; utenforstående som bare stuper inn i en slanketråd for å slenge dritt, og så forsvinner igjen. 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #205 Skrevet 30. september Kjenner jeg har noen dårlige dager hvor jeg prioriterer svært dårlig. Sliter litt med å komme utav det.. Jeg har prioritert alt for mange av kaloriene keg kan ha på å spise søtt. Det fører til at jeg føler meg mye mer sulten siden det er så «tomt» påfyll… I tillegg så syns jeg styrketreningen har vært så fryktelig kjedelig i det siste og alt for mange øvelser. Jeg vil liksom ha et lett og raskt program, og dette syns jeg begynner å bli tungt (i form av at det krever så mye tid).. Må kanskje bare ta meg selv i nakken litt.. // K3 Anonymkode: d5dd1...2cf 1 1
Emalje Skrevet 30. september Forfatter #206 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kjenner jeg har noen dårlige dager hvor jeg prioriterer svært dårlig. Sliter litt med å komme utav det.. Jeg har prioritert alt for mange av kaloriene keg kan ha på å spise søtt. Det fører til at jeg føler meg mye mer sulten siden det er så «tomt» påfyll… I tillegg så syns jeg styrketreningen har vært så fryktelig kjedelig i det siste og alt for mange øvelser. Jeg vil liksom ha et lett og raskt program, og dette syns jeg begynner å bli tungt (i form av at det krever så mye tid).. Må kanskje bare ta meg selv i nakken litt.. // K3 Anonymkode: d5dd1...2cf 1. Du kjenner jo selv på resultatene av å "bruke opp" kaloriene på søtt - prøv å flytte fokus rundt hva som kan være kosemat! Utrolig mye godt fra jorda i butikken om dagen. Norske epler, rosenkål, rotgrønnsaker, sopp +++. Bruker ofte oversikten til godt.no over råvarer i sesong for å få inspirasjon til middag. Sunn mat trenger jo ikke å være kjedelig ❤️ 2. Må du gjøre alle øvelsene? Kan du forenkle noe? Høres jo ut som om du er veldig klar over hva utfordringene dine er, da er du jo godt over halvveis! Kan kjenne på de samme tingene selv, og prøver å justere. Har så troa på at det er nøkkelen til å lykkes - å ikke ha så rigide regler at man gir opp! Heia heia heia 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #207 Skrevet 1. oktober Lisa Startvekt fra tidligere: 90,4 Høyde: 170 cm Startvekt for denne tråden: 85,7 Mål før jul: 79 kg September 2025 5. september (0) 85,7 kg 12. september (1) 85,2 kg (-0,5 kg) 19. september (2) 83,7 kg (-1,5 kg) 26. september (3) 83,1 kg (-0,6 kg) Oktober 2025 1. oktober (4) 82,0 kg (1,1 kg) 10. oktober (5): -- kg (-kg) 17. oktober (6) -- kg (-kg) 24. oktober (7) -- kg (-kg) 31. oktober (8) -- kg (-kg) November 2025 7. november (9) -- kg (-kg) 14. november (10) -- kg (-kg) 21. november (11) -- kg (-kg) 28. november (12) -- kg (-kg) Desember 2025 5. desember (13) -- kg (-kg) 12. desember (14) -- kg (-kg) 19. desember (15) -- kg (-kg) Total vektnedgang: -- kg Skal på ferie, så veide meg i dag tidlig. Spent på hvordan det går i ferien. Det har jo gått veldig bra så langt, men hjemme lager jeg maten selv og kan veie alt, mens å spise ute og hos venner og familie gjør det langt vanskeligere å beregne hvor mye jeg får i meg. Satser på å ikke gå opp, og må forsøke å få trent litt og ellers ta for det meste gode valg. Blir i alle fall godt med ferie 🙂 Anonymkode: 984f4...d79 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #208 Skrevet 1. oktober Emalje skrev (På 30.9.2025 den 13.53): 1. Du kjenner jo selv på resultatene av å "bruke opp" kaloriene på søtt - prøv å flytte fokus rundt hva som kan være kosemat! Utrolig mye godt fra jorda i butikken om dagen. Norske epler, rosenkål, rotgrønnsaker, sopp +++. Bruker ofte oversikten til godt.no over råvarer i sesong for å få inspirasjon til middag. Sunn mat trenger jo ikke å være kjedelig ❤️ 2. Må du gjøre alle øvelsene? Kan du forenkle noe? Høres jo ut som om du er veldig klar over hva utfordringene dine er, da er du jo godt over halvveis! Kan kjenne på de samme tingene selv, og prøver å justere. Har så troa på at det er nøkkelen til å lykkes - å ikke ha så rigide regler at man gir opp! Heia heia heia 1. Ja, jeg må være flinkere til å heller ta meg ei gulrot eller eple eller slike ting når jeg har søtsug også, og ikke bare lage meg en sunnere versjon av noe søtt. Det tror jeg gjør søtsuget mitt enda verre.. 2. Det er jo ingen som står å pisker meg om jeg ikke gjør alle øvelsene. Er egentlig kun den innebygde «piskingen» av meg selv for at jeg føler jeg ikke har fullført. Må rett og slett jobbe enda mer med meg selv om at det ikke er noe nederlag å ikke få tatt absolutt alle øvelsene. Har nok gjerne vært litt for rigid om å trene 6 dager i uken og det har nok gjerne bitt meg litt i rumpa nå med at det sliter meg helt ut både fysisk og mentalt.. Anonymkode: d5dd1...2cf 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #209 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. Ja, jeg må være flinkere til å heller ta meg ei gulrot eller eple eller slike ting når jeg har søtsug også, og ikke bare lage meg en sunnere versjon av noe søtt. Det tror jeg gjør søtsuget mitt enda verre.. 2. Det er jo ingen som står å pisker meg om jeg ikke gjør alle øvelsene. Er egentlig kun den innebygde «piskingen» av meg selv for at jeg føler jeg ikke har fullført. Må rett og slett jobbe enda mer med meg selv om at det ikke er noe nederlag å ikke få tatt absolutt alle øvelsene. Har nok gjerne vært litt for rigid om å trene 6 dager i uken og det har nok gjerne bitt meg litt i rumpa nå med at det sliter meg helt ut både fysisk og mentalt.. Anonymkode: d5dd1...2cf Glemte å legge til signatur // K3 Anonymkode: d5dd1...2cf
Kvist Skrevet 1. oktober #210 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har nok gjerne vært litt for rigid om å trene 6 dager i uken og det har nok gjerne bitt meg litt i rumpa nå med at det sliter meg helt ut både fysisk og mentalt.. Anonymkode: d5dd1...2cf Det er det nok mange av oss som kjenner seg igjen i. Begynner friskt og satser høyt. Og så blir man utmattet av kravene man har laget selv. Gi deg selv rom for å akseptere at 6 dager var for mye akkurat nå. Juster de kortsiktige målene. Det er jo mye bedre for deg mentalt å nå et mål på 4 dager f.eks enn å gå og kjenne på utilstrekkelighet. For min egen del er det i hvertfall oftere da jeg bare dropper målet helt. 3
Kvist Skrevet 1. oktober #211 Skrevet 1. oktober Må bare legge inn litt selvskryt. Er skikkelig stolt av meg selv som har stått i mot fristelser på en god måte denne uka. Etter mye sykehusbesøk nå i to dager med sønnen min fikk vi beskjed om at alt er bra etter en tidligere skade. Han var sulten etter mye venting (tenåring i vekst) og vi dro på kafé. Jeg spiste omelett og salat, med farris og svart kaffe. Ikke kake, bolle, is, kakao eller noe sånt. Og det er en ny versjon av Kvist. Hun gamle hadde garantert spist en svær skolebolle eller noe. 3 1 2
Kvist Skrevet 1. oktober #212 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal på ferie, så veide meg i dag tidlig. Spent på hvordan det går i ferien. Det har jo gått veldig bra så langt, men hjemme lager jeg maten selv og kan veie alt, mens å spise ute og hos venner og familie gjør det langt vanskeligere å beregne hvor mye jeg får i meg. Satser på å ikke gå opp, og må forsøke å få trent litt og ellers ta for det meste gode valg. Blir i alle fall godt med ferie 🙂 Anonymkode: 984f4...d79 God ferie! Hvis du er vant til å veie så vet du jo sånn omtrent hvordan en porsjon ser ut. Selv om du ikke akkurat ser fettinnhold og sånt så går det nok bra. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #213 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): ... Skal på ferie, så veide meg i dag tidlig. Spent på hvordan det går i ferien. Det har jo gått veldig bra så langt, men hjemme lager jeg maten selv og kan veie alt, mens å spise ute og hos venner og familie gjør det langt vanskeligere å beregne hvor mye jeg får i meg. Satser på å ikke gå opp, og må forsøke å få trent litt og ellers ta for det meste gode valg. Blir i alle fall godt med ferie 🙂 Anonymkode: 984f4...d79 Skal også på høstferie , så blir nok litt hotellfrokost og ute-spising. Skal ta så sunne valg som jeg klarer, men det blir jo ikke som å være hjemme uansett. Får heller ikke trent på noen dager, men regner med det blir 20000 skrittt minst pr dag 😄 sportyspice Anonymkode: 0e818...417 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #214 Skrevet 2. oktober Eevee Startvekt fra tidligere: 75,8 kg (juli 2025) Høyde: 153 Startvekt for denne tråden: 71 kg Mål før jul: 62 kg September 2025 04. september (0) -- kg 11.september (1) -- 71 kg (-kg) 18. september (2) -- 71.8 kg (+ 0,8 kg) 26. september (3) -- 70.1 kg (- 1.7 kg) Oktober 2025 2. oktober (4) -- 69.8 kg (-0.3 kg) 9. oktober (5): -- kg (-kg) 16. oktober (6) -- kg (-kg) 23. oktober (7) -- kg (-kg) 30. oktober (8) -- kg (-kg) November 2025 6. november (9) -- kg (-kg) 13. november (10) -- kg (-kg) 20. november (11) -- kg (-kg) 27. november (12) -- kg (-kg) Desember 2025 4. desember (13) -- kg (-kg) 11. desember (14) -- kg (-kg) 18. desember (15) -- kg (-kg) Vektnedgang denne tråden: --1.2 kg Total vektnedgang: - 6 kg Ikke så stor nedgang, MEN det er første gang jeg har sett 6-tallet på vekta på minst 10 år, så jeg er fortsatt kjempeglad bare for å se den nedgangen. Spesielt siden jeg også forventet å stå stille/gå opp denne uken etter en langhelgstur til London. Så nå er jeg bare glad! Den kommende uken forventer jeg enda bedre resultater. 🤩 Anonymkode: 8bf0a...e43 4
Sologvår Skrevet 2. oktober #215 Skrevet 2. oktober Startvekt fra tidligere: -- Høyde: 164 cm Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- Mål før jul: 69 kg September 2025 5. september (0) -STARTVEKT- 12. september (1) -- kg (-kg) 19. september (2) -- kg (-kg) 26. september (3) -- kg (-kg) Oktober 2025 3. oktober (4) -- kg (-kg) 10. oktober (5): -- kg (-kg) 17. oktober (6) -- kg (-kg) 24. oktober (7) -- kg (-kg) 31. oktober (8) -- kg (-kg) November 2025 7. november (9) -- kg (-kg) 14. november (10) -- kg (-kg) 21. november (11) -- kg (-kg) 28. november (12) -- kg (-kg) Desember 2025 5. desember (13) -- kg (-kg) 12. desember (14) -- kg (-kg) 19. desember (15) -- kg (-kg) Total vektnedgang: -- kg Begynner nå, Veier meg på fredag 3 oktober. Jeg er i overgangsalderen og har gått opp 7 kg dette året. Startet hormonbehandling i april, men kiloene blir bare flere. Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg klarer å gå ned, kanskje målet er å slutte å gå opp i vekt😅 Vel jeg setter meg et mål på ca 4 kg ned, så får jeg heller prøve å få det til. Andre i overgangsalderen her? Hva er dine beste råd? Jeg har gått ned i vekt før, men gamle strategier fungerer ikke helt på samme måte nå 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #216 Skrevet 2. oktober SportySpice: Startvekt fra tidligere: 85,1 (14.august) Høyde: 175 cm Mål til nyttår: 75 kg August 2025 14.august 85,1 kg September 2025 5. september (0) 82,7 kg (-kg) 12. september (1) 82,2 kg (-0,5 kg) 19. september (2) 81,7 kg (-0,5 kg) 26. september (3) 81,1 kg (-0,6 kg) Oktober 2025 3. oktober (4) 80,9 kg (-0,2 kg) 10. oktober (5): -- kg (-kg) 17. oktober (6) -- kg (-kg) 24. oktober (7) -- kg (-kg) 31. oktober (8) -- kg (-kg) November 2025 7. november (9) -- kg (-kg) 14. november (10) -- kg (-kg) 21. november (11) -- kg (-kg) 28. november (12) -- kg (-kg) Desember 2025 5. desember (13) -- kg (-kg) 12. desember (14) -- kg (-kg) 19. desember (15) -- kg (-kg) 26. desember (15) -- kg (-kg) Januar 2026 2. januar (15) -- kg (-kg) Total vektnedgang: 4,2 kg Det ble bittelitt ned, og ihvertfall ikke OPP! 🙂 vært en helt terningkast-tre-uke mtp hva jeg har prestert for å gå ned i vekt, med bursdagsfeiringer, litt kake her og der og ikke alltid en har fått "veid og målt" hva en får i seg. Trening har det vært mye av, som vanlig. Jeg kan blir mye bedre på to ting: Drikke VANN og få inn opp mot 10 000 skritt pr dag Så er det straks høstferie og en reise som står for tur, så om det blir "bittelitt ned" neste uke også så er jeg fornøyd. Anonymkode: 0e818...417 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #217 Skrevet 2. oktober Kvist skrev (17 timer siden): God ferie! Hvis du er vant til å veie så vet du jo sånn omtrent hvordan en porsjon ser ut. Selv om du ikke akkurat ser fettinnhold og sånt så går det nok bra. Takk! Ja, og kan lage litt mat selv, så det hjelper også på. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Skal også på høstferie , så blir nok litt hotellfrokost og ute-spising. Skal ta så sunne valg som jeg klarer, men det blir jo ikke som å være hjemme uansett. Får heller ikke trent på noen dager, men regner med det blir 20000 skrittt minst pr dag 😄 sportyspice Anonymkode: 0e818...417 Jeg har med slike mini bands, så skal prøve å få inn litt trening. Om det er nok gulvplass, prøver jeg også en video eller to, for å ikke komme helt ut av det. Men stort sett blir det nok gåing 😉 Anonymkode: 984f4...d79 1
Catch-22 Skrevet 3. oktober #218 Skrevet 3. oktober Catch-22 Startvekt fra tidligere: 130,4 Høyde: 171 cm Startvekt for denne tråden: -78,2 kg- Mål før jul: 75 kg September 2025 5. september (0) -- 12. september (1) -- 19. september (2) -- 26. september (3) 78,2 kg Oktober 2025 3. oktober (4) -- 77,3 kg (-0 9 kg) 10. oktober (5): -- kg (-kg) 17. oktober (6) -- kg (-kg) 24. oktober (7) -- kg (-kg) 31. oktober (8) -- kg (-kg) November 2025 7. november (9) -- kg (-kg) 14. november (10) -- kg (-kg) 21. november (11) -- kg (-kg) 28. november (12) -- kg (-kg) Desember 2025 5. desember (13) -- kg (-kg) 12. desember (14) -- kg (-kg) 19. desember (15) -- kg (-kg) Total vektnedgang: -- 0,9 kg endelig løsna det! I august viste vekta 77,2. hard pill to swallow, å gå opp til 79-80. Men nå er jeg tilbake! 🥰💞 6 1
Pipje Skrevet 3. oktober #219 Skrevet 3. oktober Pipje Startvekt fra tidligere: 106,4 (april 2024) Høyde: 178 cm Startvekt for denne tråden: 93,3 Mål før jul: 88,6 September 2025 5. september (0) -STARTVEKT- 12. september (1) -- kg (-kg) 19. september (2) -- kg (-kg) 26. september (3) 93,3 kg (-kg) Oktober 2025 3. oktober (4) 93,9 kg (+0,6) 10. oktober (5): -- kg (-kg) 17. oktober (6) -- kg (-kg) 24. oktober (7) -- kg (-kg) 31. oktober (8) -- kg (-kg) November 2025 7. november (9) -- kg (-kg) 14. november (10) -- kg (-kg) 21. november (11) -- kg (-kg) 28. november (12) -- kg (-kg) Desember 2025 5. desember (13) -- kg (-kg) 12. desember (14) -- kg (-kg) 19. desember (15) -- kg (-kg) Total vektnedgang: 12,5 kg Vektnedgang denne tråden: +0,6 Hva skjedde her?! Helgen var total utskeielse, men hentet meg inn igjen fra mandag av. Har begynt å spise frokost igjen nå etter en periode med faste. Tror det fungerer bedre for meg og gir mindre ulvehunger på ettermiddagen. Fokus på masse grønnsaker og generelt ren mat nå. Skuffende tall på vekten i dag, men må bare fortsette og håpe det går rette veien neste uke. 5
MayI Skrevet 3. oktober #220 Skrevet 3. oktober Brukernavn MayI Startvekt fra tidligere (Juli): 84.7 Høyde: 170 cm Startvekt for denne tråden: 79.8 Mål før jul: 74kg (ca 0.5 kg i veka) September 2025 26. september (3) 79.8 kg STARTVEKT Oktober 2025 3. oktober (4) 79.3 kg (-0.5 kg) 10. oktober (5): -- kg (-kg) 17. oktober (6) -- kg (-kg) 24. oktober (7) -- kg (-kg) 31. oktober (8) -- kg (-kg) November 2025 7. november (9) -- kg (-kg) 14. november (10) -- kg (-kg) 21. november (11) -- kg (-kg) 28. november (12) -- kg (-kg) Desember 2025 5. desember (13) -- kg (-kg) 12. desember (14) -- kg (-kg) 19. desember (15) -- kg (-kg) Total vektnedgang denne tråden: 0.5 kg Total vektnedgang: 5.4 kg Eg har vert litt strengere med kostholdet denne veka, då det har gått litt sakte nokre veker. Ser ut som det lønner seg og eg er innforbi målet mitt 😄 Får sjå om eg greier å holde det sånn til jul! Tungt å holde på sånn over lengre tid kjenner eg. 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå