Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så veldig fornøyd med helgen her men får forsøke igjen. Håper jeg er heldig som uka før og fortsatt går ned litt..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en skikkelig kjip helg. Jeg har PCOS, og lørdag morgen sprakk en stor cyste på eggstokken. Det er så innmari vondt, og etterpå føles det som om hele bukhulen er fylt av væske. Hver minste bevegelse på noe som helst i magen gjør kjempevondt, inkludert å spise. Så frokosten lørdag kom rett opp igjen pga smertene, og resten av dagen fikk jeg i meg ca en stor neve potetgull fordelt utover. Søndagen orket jeg heller ikke mat og endte bare opp med å småspise to av cookiene datteren min bakte, og et stykke take-away pizza på kvelden.

Ikke akkurat kloke valg næringsmessig, men nå begynner det å gi seg litt og jeg satser på å spise vesentlig sunnere fremover. Jeg tror ikke to dager med lite og dårlig mat påvirker vekten så veldig. Men jeg har erfaring med at en sånn hendelse påvirker hormonene veldig i tiden både før og etter det skjer, så blir spennede å se om det har noen tydelig påvirkning på vekta mi.

• Hjerte 8
Skrevet
Kvist skrev (7 timer siden):

Jeg har hatt en skikkelig kjip helg. Jeg har PCOS, og lørdag morgen sprakk en stor cyste på eggstokken. Det er så innmari vondt, og etterpå føles det som om hele bukhulen er fylt av væske. Hver minste bevegelse på noe som helst i magen gjør kjempevondt, inkludert å spise. Så frokosten lørdag kom rett opp igjen pga smertene, og resten av dagen fikk jeg i meg ca en stor neve potetgull fordelt utover. Søndagen orket jeg heller ikke mat og endte bare opp med å småspise to av cookiene datteren min bakte, og et stykke take-away pizza på kvelden.

Ikke akkurat kloke valg næringsmessig, men nå begynner det å gi seg litt og jeg satser på å spise vesentlig sunnere fremover. Jeg tror ikke to dager med lite og dårlig mat påvirker vekten så veldig. Men jeg har erfaring med at en sånn hendelse påvirker hormonene veldig i tiden både før og etter det skjer, så blir spennede å se om det har noen tydelig påvirkning på vekta mi.

Au, au, au, jeg føler med deg! 
jeg har opplevd et par ganger å besvime på jobb av smertene fra cyster som har sprukket. Mine var såkalte «sjokoladecyster» med mensblod pga endometriose. Men smertene er nok like. Håper du ikke har det for ofte. God bedring, håper du blir smertefri snart ❤️

Skrevet

Tusen takk @Hulderen og @Verin :)

Det er heldigvis ikke alt for ofte, og det går jo over igjen. Men fy søren så utmattet jeg blir av det. 

• Hjerte 1
Skrevet
Kvist skrev (På 6.10.2025 den 14.53):

Jeg har hatt en skikkelig kjip helg. Jeg har PCOS, og lørdag morgen sprakk en stor cyste på eggstokken

Åå det er sååå vondt ja. Forstår godt at det ble vanskelig å spise noe næringsrikt i helgen da ja. Jeg har hatt flere rundt med cyster, og også gallesteinanfall. Når man er kvalm så får man nesten ikke ned noe! Salt potetgull i beste fall liksom... :klem3: Hvordan går det med deg nå?

• Liker 2
Skrevet
Amatariel skrev (4 timer siden):

Åå det er sååå vondt ja. Forstår godt at det ble vanskelig å spise noe næringsrikt i helgen da ja. Jeg har hatt flere rundt med cyster, og også gallesteinanfall. Når man er kvalm så får man nesten ikke ned noe! Salt potetgull i beste fall liksom... :klem3: Hvordan går det med deg nå?

Haha, ja salt potetgull er det eneste som funker da. Og bittesmå slurker isvann.

Det går mye bedre med meg nå. Smertene er nesten borte og jeg var hos frisøren og fikk frisket opp hårfargen i dag. Og jeg hadde på meg jeans jeg ikke har fått på meg på veldig veldig lenge. Sikkert et år minst. Ikke er de særlig trange heller. Så deilig!

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Liten feriehilsen. Så langt føler jeg det har gått tålelig greit med mat og drikke. Det har blitt en del gåing, men ikke skikkelig trening. Tror egentlig vekta bør være ganske stabil. Blir spennende å se når jeg kommer hjem. 😀

Lisa

Anonymkode: 984f4...d79

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...