Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Emalje skrev (24 minutter siden):

Folkens! Nå har jeg telt grovt over, og jeg tror vi er +/- 29 stykker her inne. Det er fantastisk, ettersom jeg lurte på om vi bare ble 4-5 da vi prata om å lage denne tråden. Heia oss :duskedame:

Ja det er kjempebra! Jeg tenkte absolutt at behovet for å skravle er høyst til stede. Hvor mange av oss er 100% åpne om sin vektreise til allmennheten rundt seg IRL? Jeg vil gjette at det ikke er majoriteten... så å kunne skravle litt med likesinnede her inne da er virkelig gull verdt.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ja det er kjempebra! Jeg tenkte absolutt at behovet for å skravle er høyst til stede. Hvor mange av oss er 100% åpne om sin vektreise til allmennheten rundt seg IRL? Jeg vil gjette at det ikke er majoriteten... så å kunne skravle litt med likesinnede her inne da er virkelig gull verdt.

Jeg er åpen, men SKRAVLER ikke om det. Jeg er heller ingen stor skravler IRL.  Men om noen spør, så får de svar.  Jeg har nok en tendens til å snakke litt om sunn mat, trening og sunne valg. 

Venner reagerer på at jeg ikke vil spise kake, boller og snop sånn midt i uka som om det skulle være noe helt sykt ved det. Da sier jeg at jeg prøver gå ned noen kg ved å passe på hva jeg dytter i munnen.  

sportyspice

Anonymkode: 0e818...417

• Liker 2
Skrevet
Amatariel skrev (8 minutter siden):

Jeg er åpen, men samtidig bare når folk spør. Ellers så blir det veldig merket til når man har egen mat, ikke spiser kake osv. Mange reagerer negativt også, men det er jo sånn man går ned😅 Man kan spise alt, men ikke alltid. Er det ikke det man sier🤪 Spent på morgen dagen på vekten! Har hatt et lite inngrep bak i nakken, så kan ikke trene det jeg vanligvis trener, men går tur hver dag. Håper det, og lavere kaloriunderskudd gjør susen😁 Spiser dere andre mye mer på treningsdager, eller tar dere treningen som en bonus?🙂

AnonymBruker
Skrevet
Safira07 skrev (7 minutter siden):

Jeg er åpen, men samtidig bare når folk spør. Ellers så blir det veldig merket til når man har egen mat, ikke spiser kake osv. Mange reagerer negativt også, men det er jo sånn man går ned😅 Man kan spise alt, men ikke alltid. Er det ikke det man sier🤪 Spent på morgen dagen på vekten! Har hatt et lite inngrep bak i nakken, så kan ikke trene det jeg vanligvis trener, men går tur hver dag. Håper det, og lavere kaloriunderskudd gjør susen😁 Spiser dere andre mye mer på treningsdager, eller tar dere treningen som en bonus?🙂

Jeg spiser samme antall kalorier hver dag, uavhengig av trening. Det blir ett fett, sier de lærde,sånn mtp nedgang i vekt. 

Prøvde meg på å spise mer på treningsdager, men det ble litt "komplisert", da jeg ikke alltid vet når jeg får trent. 

På den annen side er det viktig å fylle på etter trening med både proteiner og karbohydrater,  Trener enten før middag eller etter middag/før kveldsmat.  Så jeg har alltid et måltid etter trening. Før trening blir det oftest en banan.

Ja, VELDIG så folk reagerer når en ikke vil ha kake, en øl eller har med sunn mat. 

sportyspice

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er åpen, men SKRAVLER ikke om det. Jeg er heller ingen stor skravler IRL.  Men om noen spør, så får de svar.  Jeg har nok en tendens til å snakke litt om sunn mat, trening og sunne valg. 

Venner reagerer på at jeg ikke vil spise kake, boller og snop sånn midt i uka som om det skulle være noe helt sykt ved det. Da sier jeg at jeg prøver gå ned noen kg ved å passe på hva jeg dytter i munnen.  

sportyspice

Å ja, jeg er sånn halvveis åpen. Trener jo og prøver spise sunt, men snakker ikke om målvakt eller hvor mye jeg går ned.

Men merker veldig til at folk nesten blir fornærmet hvis jeg feks velger rundstykke i stedet for bolle på cafebesøk, eller tar frukt i stedet for smågodt. Det føles nesten litt sosialt uakseptabelt. 😂

- Eevee

Anonymkode: 8bf0a...e43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å ja, jeg er sånn halvveis åpen. Trener jo og prøver spise sunt, men snakker ikke om målvakt eller hvor mye jeg går ned.

Men merker veldig til at folk nesten blir fornærmet hvis jeg feks velger rundstykke i stedet for bolle på cafebesøk, eller tar frukt i stedet for smågodt. Det føles nesten litt sosialt uakseptabelt. 😂

- Eevee

Anonymkode: 8bf0a...e43

kanskje det trigger noe "dårlig samvittighet" hos de andre som da velger "det tradisjonelle", dvs en bolle eller godteri?

Skrevet

kanskje det trigger noe "dårlig samvittighet" hos de andre som da velger "det tradisjonelle", dvs en bolle eller godteri?

Det tror jeg absolutt at det gjør. Eller det trigger den tåpelige ungdomsskole-mentaliteten så mange kvinner har om at det å spise lite og være tynn er en slags konkurranse. Jeg vet med meg selv at det føles "feil" å spise mye mer (eller mer usunt) enn de jeg spiser sammen med. Selv om fornuften min vet at jeg bare konkurrerer med meg selv og mine tidligere vaner.

Jeg orker ikke kommentarer på vekta mi, eller på at jeg forsøker å gå ned. Jeg vokste opp med en spiseforstyrret mor og får helt fnatt av folk som snakker om andres kropp, utseende, vekt osv. Så jeg har ikke sagt til noen at jeg både gjør en skikkelig ekstra innsats for tiden, og at jeg går på medisiner for å gjøre vektnedgang litt lettere. Enn så lenge tror jeg ingen har lagt merke til det. Men om jeg lykkes med 30+ kg ned må det jo bli synlig etterhvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kvist skrev (16 minutter siden):

Det tror jeg absolutt at det gjør. Eller det trigger den tåpelige ungdomsskole-mentaliteten så mange kvinner har om at det å spise lite og være tynn er en slags konkurranse. Jeg vet med meg selv at det føles "feil" å spise mye mer (eller mer usunt) enn de jeg spiser sammen med. Selv om fornuften min vet at jeg bare konkurrerer med meg selv og mine tidligere vaner.

Jeg orker ikke kommentarer på vekta mi, eller på at jeg forsøker å gå ned. Jeg vokste opp med en spiseforstyrret mor og får helt fnatt av folk som snakker om andres kropp, utseende, vekt osv. Så jeg har ikke sagt til noen at jeg både gjør en skikkelig ekstra innsats for tiden, og at jeg går på medisiner for å gjøre vektnedgang litt lettere. Enn så lenge tror jeg ingen har lagt merke til det. Men om jeg lykkes med 30+ kg ned må det jo bli synlig etterhvert.

Ja!  dette med at vi ikke skal tro vi er "bedre"(dvs tynnere, flinkere etc) enn andre. Og det behovet andre har for å si at "vi MÅ jo KOOOOSE oss også!!") Koser meg jeg når jeg spiser god mat i tråd med målene jeg har. Tar gjerne en liten kakebit, men ikke nødvendigvis HVER gang det er kake på bordet.

Jeg også er vokst opp med omgangsvenner av familien som var veldig sporty, drev med konkurranseidrett (mosjon++ nivå), og som gjerne kløp hverandre i sideflesket og kommenterte kropp, feks når en står ved kakebuffeten i bryllup og sånn.  Det ble snakket om egne kropper, andres kropper, treningsmengder, vekt og fart i løypa... det gikk fra generasjon til generasjon, og jeg var redd d skulle komme mine egne barn for øret når de ble større.

Skrevet

Jeg skjønner at jeg er heldig med mine kollegaer. Vi har kake når noen har bursdag. Når jeg takker nei og sier at det skyldes at jeg jobber med å gå ned i vekt, så er responsen: «Så flink du er!»

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig åpen om det og opplever så mye støtte og oppmuntring rundt det. Får gode tips både om trening og gode oppskrifter og oppløftende ord fra venner og familie. Det syns jeg har vært stor hjelp egentlig.

// K3

Anonymkode: d5dd1...2cf

• Hjerte 1
Skrevet
Emalje skrev (4 timer siden):

Folkens! Nå har jeg telt grovt over, og jeg tror vi er +/- 29 stykker her inne. Det er fantastisk, ettersom jeg lurte på om vi bare ble 4-5 da vi prata om å lage denne tråden. Heia oss :duskedame:

Velkommen til @Mayoo @KaffekoppQueen og Sportyspice ❤️ Og velkommen tilbake IMB. Det er så innmari oppløftende å se at vilt fremmede kan backe og heie hverandre fram! 

Jeg går og smågruer meg litt til veiing i morgen. Tallene hittil denne uka har vært ganske kjedelige. Har vært en rar uke med veldig triste nyheter, reising og oppstart av p-piller midt oppi det hele. Tror kroppen er ganske forvirra, kort sagt. Har egentlig ikke hatt noen utskeielser, heller lite matlyst. Men lurer på om medisinene gjør at jeg holder vann? Noen andre med erfaringer? Vi får se.. Akk! Jevner seg vel ut etterhvert.

Amatariel skrev (4 timer siden):

Enig, det er veldig moro at det ble så stor oppslutning om denne tråden! 

Det motiverer meg veldig å bli bedre kjent med dere alle, i stedet for å bare rapportere et tall. Nå er jeg spent på hvordan det går med andre, og blir ekstra motivert av de som ikke gir seg selv om de har vektoppgang flere uker etter hverandre. Det er godt å være flere sammen om dette!

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Disclaimer: Jeg er ikke på vei ned i vekt, jeg forsøker å holde ny, lav vekt, så jeg skal ikke spamme ned tråden, men jeg må bare si at jeg har motsatt erfaring fra de fleste av dere, jeg får mye anerkjennelse når jeg sier "nei takk" til usunne ting, og jeg merker at folk nærmest blir litt stressa hvis jeg tar noe med mye sukker/fett.

Greia for meg er jo at jeg skal forsøke å få et tilnærmet normalt forhold til mat.  Det innebærer for meg å ta et kakestykke på cafe (jeg spiser sjelden ute) eller i bursdag - ikke være "flink" og takke nei der og da, men spise 3 stykker alene når jeg kommer hjem.

Meninger om kropp og mat vil man alltid oppleve, tror jeg.

Anonymkode: 5bafa...573

• Liker 3
Skrevet

Startvekt fra tidligere: 127
Høyde: 169 cm 

Startvekt for denne tråden: 116.2 kg
Mål før jul: 105 kg

September 2025
12. september (1) 116.2 kg
19. september (2)  116 kg (- 0.2 kg)
26. september (3) -- kg (-kg)

Oktober 2025
  3. oktober (4) -- kg (-kg)
10. oktober (5): -- kg (-kg)
17. oktober (6) -- kg (-kg)
24. oktober (7) -- kg (-kg)
31. oktober (8) -- kg (-kg)

November 2025
  7. november (9) -- kg (-kg)
14. november (10) -- kg (-kg)
21. november (11) -- kg (-kg)
28. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025
  5. desember (13) -- kg (-kg)
12. desember (14) -- kg (-kg)
19. desember (15) -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 0,2 kg

Slenger meg på her jeg også, håper det kan virke som en motivasjon utover høsten! Starta i mai, så har gått relativt sakte ned til nå. Har gått ned 40-50kg ved en tidligere anledning, men ønsker å finne en livsstil jeg kan leve med resten av livet denne gangen 🤞

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Disclaimer: Jeg er ikke på vei ned i vekt, jeg forsøker å holde ny, lav vekt, så jeg skal ikke spamme ned tråden, men jeg må bare si at jeg har motsatt erfaring fra de fleste av dere, jeg får mye anerkjennelse når jeg sier "nei takk" til usunne ting, og jeg merker at folk nærmest blir litt stressa hvis jeg tar noe med mye sukker/fett.

Greia for meg er jo at jeg skal forsøke å få et tilnærmet normalt forhold til mat.  Det innebærer for meg å ta et kakestykke på cafe (jeg spiser sjelden ute) eller i bursdag - ikke være "flink" og takke nei der og da, men spise 3 stykker alene når jeg kommer hjem.

Folk som driver med vedlikehold er også velkomne til å rapportere i tråden. Vi ber bare om at du skal bruke et kallenavn, slik at vi kan skille deg fra andre anonyme brukere.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Skrevet

Du er hjertlig velkommen til å bli med bare for å rapportere om vedlikehold hvis du får lyst til å skrive mer her med oss 😇

Jeg kjører litt lik strategi som deg - målet mitt er ikke å kutte ut alt, men heller redusere mengdene. F.eks spiser jeg en liten ispinne til dessert hver dag. Foreløpig har det holdt meg fra å kjøpe posevis med snacks og helle nedpå om kvelden. Jeg skal jo ikke være med i bodybuilderkonkurranse akkurat, og tror det er bedre for meg å spise på en måte jeg holder ut med i lengden! Å spise ute hører med i sjeldenhetene for meg også.

Har bare sagt til mannen min at jeg slanker meg, mest fordi det blir lettere å planlegge sunne middager da og at jeg kan få litt støtte fra ham. Ingen andre vet det, og når jeg spiser med andre kan jeg stort sett spise det de andre gjør. Spiser saktere, spiser mer grønt og spiser mindre. Har heldigvis ikke så mange kakesituasjoner i livet mitt 😅 Familien min snakker så å si aldri om kropp og vekt, men svigermor på andre siden av landet er *veldig* opptatt av det. Spent på om hun sier noe når vi ses til jul..

• Liker 3
Skrevet
Safira07 skrev (5 timer siden):

Spiser dere andre mye mer på treningsdager, eller tar dere treningen som en bonus?🙂

Spiser ikke ekstra når jeg har trent, tar det som bonus! ..kanskje det er litt derfor vekta er treg denne uka. Har ikke trent som vanlig pga reise, men har gått. Mye!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Emalje skrev (8 timer siden):

Jeg går og smågruer meg litt til veiing i morgen. Tallene hittil denne uka har vært ganske kjedelige. Har vært en rar uke med veldig triste nyheter, reising og oppstart av p-piller midt oppi det hele. Tror kroppen er ganske forvirra, kort sagt. Har egentlig ikke hatt noen utskeielser, heller lite matlyst. Men lurer på om medisinene gjør at jeg holder vann? Noen andre med erfaringer? Vi får se.. Akk! Jevner seg vel ut etterhvert.

Det er kjedelig å grue seg til veiedag. For vi går jo inn med tro på at det skal gå rett vei, at vi gjør nå riktig og ønsker «belønning» ved å se at det vi har gjort gir resultater. Men kroppen går opp og ned, som alt annet i livet. Selv om jeg har gått ned ca 12 kg siden nyttår, så har ikke det vært jevn kurve rett ned. Det har vært uker vekta har gått opp, spesielt i sommer. Men det vil på sikt gå riktig vei så lenge man gjør det man vet fungerer for å ligge i underskudd/mer aktivitet osv. Men jeg har også erfaring med at vekta gikk opp da jeg startet på p-piller. Hørte du om hvordan det vil påvirke vektnedgang? Jeg har ikke brukt p-piller på mange år, så er litt usikker. Håper du føler deg bedre i morgen. Og skulle vekten vise noe annet enn du ønsker, så håper jeg du beholder motivasjonen og gir det du kan for neste uke likevel❤️ - IMB

Anonymkode: 3f724...ed4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er kjedelig å grue seg til veiedag. For vi går jo inn med tro på at det skal gå rett vei, at vi gjør nå riktig og ønsker «belønning» ved å se at det vi har gjort gir resultater. Men kroppen går opp og ned, som alt annet i livet. Selv om jeg har gått ned ca 12 kg siden nyttår, så har ikke det vært jevn kurve rett ned. Det har vært uker vekta har gått opp, spesielt i sommer. Men det vil på sikt gå riktig vei så lenge man gjør det man vet fungerer for å ligge i underskudd/mer aktivitet osv. Men jeg har også erfaring med at vekta gikk opp da jeg startet på p-piller. Hørte du om hvordan det vil påvirke vektnedgang? Jeg har ikke brukt p-piller på mange år, så er litt usikker. Håper du føler deg bedre i morgen. Og skulle vekten vise noe annet enn du ønsker, så håper jeg du beholder motivasjonen og gir det du kan for neste uke likevel❤️ - IMB

Anonymkode: 3f724...ed4

Nei.. Men jeg har skumlest pakningsvedlegget, og vet det er en mulig bivirkning. Tar det som øving i å holde blikket rettet framover! Det er vanskelig noen ganger. Kommer jo noen humper i livet(og denne humpen har bare vart en uke. Andre her har jo bitt sammen tenna i ukesvis. Dét er imponerende!). Og som du sier er det bare å fortsette med det som fungerer. Skal nok gå bra 🤞

• Liker 2
Skrevet

SmileyX

Startvekt fra tidligere: 103 kg (juni 2024)
Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: 71.4 kg
Mål før jul: <65 kg

September 2025
  5. september (0)  71. 4 kg
12. september (1) 71.2 kg (-0.2 kg)
19. september (2)  -- kg (-kg)
26. september (3) 70.9 kg (-0.3 kg) 

Oktober 2025
  3. oktober (4) -- kg (-kg)
10. oktober (5): -- kg (-kg)
17. oktober (6) -- kg (-kg)
24. oktober (7) -- kg (-kg)
31. oktober (8) -- kg (-kg)

November 2025
  7. november (9) -- kg (-kg)
14. november (10) -- kg (-kg)
21. november (11) -- kg (-kg)
28. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025
  5. desember (13) -- kg (-kg)
12. desember (14) -- kg (-kg)
19. desember (15) -- kg (-kg)

Vektnedgang denne tråden: - 0.5 kg

Total vektnedgang: -32.1 kg

Har vært veldig ufokusert de siste par ukene, men nå er fokuset tilbake, så ser veldig frem til å komme inn i normalvektigkategorien (om 0.9 kg)  😊 målet for desember er heller ikke så ambisiøst så det bør jeg greie denne runden. 😊

• Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...