Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på weekendtur siden onsdagskveld. Og hva er det man kaller det nå om dagen? Foodrestort? Det er i alle fall mye god mat og drikke, vanskelig å begrense både kalorier og type kalorier. Legger det i kvoten for «leve livet» også får jeg stramme inn de neste ukene i stedet. Så jeg forbereder meg på vektoppgang, en liten bump i veien på tur ned mot mål. Men lever godt med det altså. IMB

Anonymkode: 3f724...ed4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Emalje skrev (På 6.9.2025 den 11.16):

Emalje

Startvekt for denne tråden: 84,7 kg
Mål før jul: 77,2 kg (normalvektig)

AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 14.34):

Lisa

Startvekt for denne tråden: 85,7
Mål før jul: 79 kg

AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 9.55):

K3

Startvekt for denne tråden: 83,5
Mål før jul: 76 kg

Wolfmoon skrev (På 8.9.2025 den 10.17):

Wolfmoon

Startvekt for denne tråden: 82,9
Mål før jul: 75 kg

RONELI skrev (På 8.9.2025 den 19.55):

Roneli

Startvekt for denne tråden: 80,0 kg

Amatariel skrev (På 12.9.2025 den 9.29):

Amatariel

Startvekt for denne tråden: 81,1 kg
Mål før jul: 78 kg

Blyana skrev (På 12.9.2025 den 11.07):

Blyana

Startvekt for denne tråden: 84.3
Mål før oktober: 78 kg

Ser vi er mange som har som mål å kunne se 7-tallet først på vekten innen jul! :duskedame:
Å kunne bikke ned til et nytt titall gjør SÅ mye for det mentale syns jeg. Det er ca. 20 år siden sist jeg var på 70-tallet sist, så jeg håper sååå å få det til 🙏 Tanken er surrealistisk, men hvis jeg legger ned en jobb i det så bør det gå.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Amatariel skrev (1 time siden):

Ser vi er mange som har som mål å kunne se 7-tallet først på vekten innen jul! :duskedame:
Å kunne bikke ned til et nytt titall gjør SÅ mye for det mentale syns jeg. Det er ca. 20 år siden sist jeg var på 70-tallet sist, så jeg håper sååå å få det til 🙏 Tanken er surrealistisk, men hvis jeg legger ned en jobb i det så bør det gå.

Oj, ja dere er virkelig mange som ligger på nedre del av 80-tallet. I tillegg til målet om et nytt 10-tall, så kan dere også få motivasjon av å «konkurrere». Lykke til, det blir spennende å se hvor mange (helst alle) som er nede på 70-tallet før jul!

• Liker 2
Skrevet

CoolSistah

Høyde: 173 cm 

Startvekt for denne tråden: 74
Mål før jul: 68 kg

September 2025
 5. september (0) 74 kg
12. september (1) 73,6 kg (0,4kg)
19. september (2)  -- kg (-kg)
26. september (3) -- kg (-kg)

Oktober 2025
  3. oktober (4) -- kg (-kg)
10. oktober (5): -- kg (-kg)
17. oktober (6) -- kg (-kg)
24. oktober (7) -- kg (-kg)
31. oktober (8) -- kg (-kg)

November 2025
  7. november (9) -- kg (-kg)
14. november (10) -- kg (-kg)
21. november (11) -- kg (-kg)
28. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025
  5. desember (13) -- kg (-kg)
12. desember (14) -- kg (-kg)
19. desember (15) -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Det går så utrolig opp og ned. Noen dager spiser jeg helt greit og har lyst til å gå ned i vekt, mens andre dager er det bare full pupp og ingen begrensninger, det å gå ned i vekt er liksom ikke så viktig. Men nå har jeg meldt meg på et løp litt frem i tid og noen kilo ned hadde hjulpet veldig på tiden! Så jeg skal prøve å skjerpe meg og ha fokus på god mat i normale mengder.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Amatariel skrev (16 timer siden):

Åh fikk ikke med meg denne tråden var før jul, men trodde før oktober😅 Da må jeg endre på målet. Jeg har nettopp kommet under 80 for et par uker siden. Skjønner det er en stor milepæl å få sett 70-tallet igjen 🥰  

• Liker 1
Skrevet (endret)

For noen vanemennesker vi kan være!

Jeg har nå slanket meg i syv uker. I den perioden har jeg latt være å kjøpe inn og spise snacks og godteri. 

I går var jeg på kino for første gang i denne perioden. Uten å tenke meg om, så strenet jeg rett inn i kiosken og plukket frem det godteriet jeg bruker å spise på kino. Heldigvis tok jeg meg i det i køen før jeg kom til kassa og fikk lagt det tilbake. Og godt var det. For jeg som ikke har opplevd søtsug på flere uker, tok meg stadig i å putte hånden i lomma etter godteri i løpet av kinofilmen.

Er det andre som har opplevd noe tilsvarende?

Endret av Hulderen
  • Hjerte 1
Skrevet
Hulderen skrev (45 minutter siden):

Jeg har nå slanket meg i syv uker. I den perioden har jeg latt være å kjøpe inn og spise snacks og godteri. 

I går var jeg på kino for første gang i denne perioden. Uten å tenke meg om, så strenet jeg rett inn i kiosken og plukket frem det godteriet jeg bruker å spise på kino. Heldigvis tok jeg meg i det i køen før jeg kom til kassa og fikk lagt det tilbake. Og godt var det. For jeg som ikke har opplevd søtsug på flere uker, tok meg stadig i å putte hånden i lomma etter godteri i løpet av kinofilmen.

Ja det er rart det der. I går var jeg på butikken etter trening, og øynene og fingrene var "helt ville" etter å skulle ha noe. Klarte ikke å bestemme meg for hva, hjertet ville ha ALT. Men så innså jeg - hei, det er jo egentlig ingenting her jeg har lyst på nå. Fornuften tok heldigvis over. Så utrolig merkelig. Endte med å bare handle de matvarene jeg faktisk skulle ha. Men vanedyret i meg pleide jo å kjøpe noe snacks eller annet unødvendig i tillegg.

• Liker 2
Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Det er så fort gjort, det! Jeg har spist i kaloriunderskudd siden juni, og spiser stort sett veldig fornuftig med mye grønnsaker osv osv. På fredag skulle vi kose oss litt, som man gjør. Greide å gafle i meg mesteparten av en sånn Schrpø-pose fra Rema. Skjønte jo at det ikke er sunt, men har som regel plass til en liten søtsak i kaloribudsjettet mitt. Og tenkte at dette er jo mest luft. Vet du hvor mange kalorier det er i en sånn liten pose med 140 g? 800 - ÅTTEHUNDRE- kalorier x-P Det er jo omtrent det jeg pleier å spise til middag. Helt drøyt! ..men ingen krise. Vi tar oss inn igjen!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Roneli

Startvekt fra tidligere: 95 kg

Høyde: 171 cm 

Startvekt for denne tråden: 80,0 kg

September 2025

5. september (0) 80 kg

12. september (1) -- 80,2kg (+0,2 kg)

19. september (2) -- kg (-kg)

26. september (3) -- kg (-kg)

Oktober 2025

3. oktober (4) -- kg (-kg)

10. oktober (5): -- kg (-kg)

17. oktober (6) -- kg (-kg)

24. oktober (7) -- kg (-kg)

31. oktober (8) -- kg (-kg)

November 2025

7. november (9) -- kg (-kg)

14. november (10) -- kg (-kg)

21. november (11) -- kg (-kg)

28. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025

5. desember (13) -- kg (-kg)

12. desember (14) -- kg (-kg)

19. desember (15) -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 14,8 kg

Jeg er fornøyd med at jeg står relativt stille på vekta denne uken. Har hatt en infeksjon og står på antibiotika, så formen har ikke vært 100%. Jeg har ikke beveget meg så mye som jeg pleier og heller ikke vært så nøye med kosten. Bedre lykke neste uke.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gjerne med! Er veldig motivert akkurat nå, og etter flere år med problemer med kropp og overspising osv, føler jeg endelig at jeg har litt kontroll over kropp og kosthold. Så håper jeg klarer nå målet.

Jeg har veiedag torsdager, så håper det er greit jeg fortsetter med det. Kan oppdatere tråden på fredager da!

Brukernavn for tråden: Eevee 

Startvekt fra tidligere: 75,8 kg (juli 2025)

Høyde: 153

Startvekt for denne tråden: 71 kg

Mål før jul: 62 kg

September 2025

04. september (0) -- kg

11.september (1) -- 71 kg (-kg)

18. september (2) -- kg (-kg)

26. september (3) -- kg (-kg)

Oktober 2025

2. oktober (4) -- kg (-kg)

9. oktober (5): -- kg (-kg)

16. oktober (6) -- kg (-kg)

23. oktober (7) -- kg (-kg)

30. oktober (8) -- kg (-kg)

November 2025

6. november (9) -- kg (-kg)

13. november (10) -- kg (-kg)

20. november (11) -- kg (-kg)

27. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025

4. desember (13) -- kg (-kg)

11. desember (14) -- kg (-kg)

18. desember (15) -- kg (-kg)

Vektnedgang denne tråden: 

Total vektnedgang: - 4,8 kg

Anonymkode: 8bf0a...e43

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jodi

Startvekt fra tidligere: 94,6
Høyde: 175 cm 

Startvekt for denne tråden: 90 kg
Mål før jul: 79 kg

September 2025
  5. september (0) -STARTVEKT-
12. september (1)  90 kg (-kg)

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Total vektnedgang: -- kg

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir gjerne med! Er veldig motivert akkurat nå, og etter flere år med problemer med kropp og overspising osv, føler jeg endelig at jeg har litt kontroll over kropp og kosthold. Så håper jeg klarer nå målet.

Jeg har veiedag torsdager, så håper det er greit jeg fortsetter med det. Kan oppdatere tråden på fredager da!

Brukernavn for tråden: Eevee 

Alle veiedager er velkomne :duskedame: Bare oppdater tråden den ukedagen som passer for deg! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (På 16.9.2025 den 9.06):

Samme her. Det føles nesten helt feil å ikke spise noe godis på kino, eller selv når jeg ser film med mannen hjemme! Det har vært det vanskeligste å gå bortifra, den "hverdagskosen". Har spist så mye unødvendige kalorier uten å engang tenke på det, kun pga vane.

- Eevee

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også være med her. Jeg har en hel masse helseutfordringer som både gjør at jeg må ta mye medisiner, og at trening i vanlig forstand egentlig er utelukket. Jeg forsøker å ha litt hverdagsaktivitet, sånn som trapper, liten gåtur, hagearbeid osv, men klarer bare sånt en liten stund av gangen. Siden jeg er ufør er jeg hjemme alene mye av dagen, og har vel vært litt for glad i å unne meg litt ekstra. Så vekten har sakte gått oppover og oppover.

Jeg har aldri vært slank, i hvertfall ikke etter at jeg begynte på ungdomsskolen. Har ikke egentlig noe håp om å bli slank nå heller. Men jeg vil bli slankere, og jeg vil slippe ekstra helseproblemer på grunn av vekt og ikke minst vil jeg slippe ubehaget med å være tjukk. Etter å ha fått to barn, og et utall operasjoner er magen min både full av arr, dvask hud som sprakk under graviditet og nå er jeg så stor at magen henger litt og jeg HATER det. Føler at huden gnisser og arrene gjør vondt, det blir klamt og ekkelt. Den store drømmen er å bli så slank, og holde meg der, at en operasjon for å fjerne hud på magen kan gjennomføres.

Jeg har tenkt på det lenge, men ikke orket å ta tak i meg selv. Men i sommer tok jeg på en bukse jeg ikke hadde brukt siden i fjor og den var altfor stram i livet. Så jeg gikk på vekta og så 103 kg. 🤯 Jeg har vært over 100 før, men det var som høygravid. Der og da bestilte jeg legetime og jeg kuttet ned på porsjoner og kuttet ut snop/snacks. Innen legetimen gikk jeg fra 103 til 98,6. Jeg fikk Mysimba av legen, og har tatt det siden 1.september. Merket nesten umiddelbart at det påvirket apetitt og sultfølelse. Før var jeg alltid sulten, fysen og tenkte på mat. Nå er det så mye lettere å ikke ta porsjon nr 2, og ikke ta fram noe snop på kvelden, eller stappe i meg noe innimellom.

Jeg spiser vanlig mat, stort sett hjemmelaget og prøver å tenke på proteinmengdene. Men siden jeg nå føler meg mye mer fri fra mattanker velger jeg å ikke veie og skrive ned hva jeg spiser nå. Jeg vil jo aller helst bare naturlig regulere inntaket og vet med meg selv at hvis appen sier jeg har noen kalorier igjen for dagen, ja da ender jeg nok opp med å spise noe bare fordi det er "lov". Nå med mindre matfokus pga medisinen føler jeg egentlig ikke at jeg trenger noe mer.

Kvist
Startvekt fra tidligere: 103
Høyde: 169 cm 

Startvekt for denne tråden: 98,4 kg
Mål før jul: Under 90 kg

Mål/håp til slutt: 71 kg, dvs akkurat innenfor normalvektig BMI.

September 2025
  5. september (0) 98,4 kg
12. september (1)  97,6 kg (- 0,8 kg)

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Total vektnedgang: -- 5,4 kg

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Velkommen @Kvist :blomst: Så bra du har tatt tak i helseutfordringen og fått hjelp hos legen. Viktig skritt! Veldig fint at vi er en gjeng her sammen som kan nå målene våre før jul 🤜🤛

• Liker 2
Skrevet
Amatariel skrev (6 timer siden):

Velkommen @Kvist :blomst: Så bra du har tatt tak i helseutfordringen og fått hjelp hos legen. Viktig skritt! Veldig fint at vi er en gjeng her sammen som kan nå målene våre før jul 🤜🤛

Tusen takk :) Blir ålreit å ha noen å "rapportere" til, litt ekstra forpliktelse liksom.

Hva gjør dere andre for å gå ned? Følger dere spesielle dietter, teller kalorier eller hva?

AnonymBruker
Skrevet
Kvist skrev (3 timer siden):

Tusen takk :) Blir ålreit å ha noen å "rapportere" til, litt ekstra forpliktelse liksom.

Hva gjør dere andre for å gå ned? Følger dere spesielle dietter, teller kalorier eller hva?

Jeg teller kalorier akkurat nå for å ligge i kaloriunderskudd. Noe jeg aldri hadde trodd jeg kom til å gjøre, men jeg har funnet ut at det egentlig er litt lærerikt og så vil jeg heller spise mat jeg liker og finne gode alternativ til ting slik at jeg skal klare å gjøre det til en livstil enn kun en diett for en periode.

Og så trener jeg styrke og løper i tillegg. 

Har aldri klart å holde på mer enn 2-3 uker, så veldig stolt av at jeg nå er i uke 8 med å passe på hva jeg spiser og trene.

// K3

Anonymkode: d5dd1...2cf

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvist skrev (3 timer siden):

Akkurat nå teller jeg sånn ca kalorier, men også at jeg får i meg nok proteiner, ikke alt for mye fett og karbohydrater. Så lenge jeg får i meg nok proteiner, så kjenner jeg ikke så mye cravings lenger. Og det har vært en problem for meg🙈

Kjenner man får litt ekstra motivasjon når vi er flere mot samme mål☺️

• Liker 2
Skrevet
Kvist skrev (4 timer siden):

Kaloriunderskudd. Spiser nok mer protein enn før, men ikke sånn 2 gram per kilo kroppsvekt-opplegg. Har funnet meg frokost og lunsj jeg liker som jeg spiser likt hver dag, også har jeg plass til å spise en ganske vanlig middagsporsjon hvor jeg varierer mer. Passer på å ha sånne bittesmå pinneis, sukkerfri gelé og vaniljesaus, eller annen porsjonsbasert dessert tilgjengelig. Har en bitteliten dessert hver dag, og føler selv det hjelper med å ikke binge og spise masse godteri flere ganger i uka..

Trener 3 ganger i uka. Fra før hadde jeg trent en gang i uka flere år, så hadde nok et slags grunnlag. Men merker godt at jeg orker å trene lenger og tyngre etter å ha trent og spist som jeg har gjort de siste månedene!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

K3

Startvekt fra tidligere: 87 (oppstart 26.juli 2025)
Høyde: 158 cm 

Startvekt for denne tråden: 83,5
Mål før jul: 76 kg

September 2025
  5. september (0) - 83,5 kg
12. september (1) -- 83 kg (-0,5 kg)
19. september (2)  -- 81,9 kg (- 1,1 kg)

Oktober 2025

November 2025

Desember 2025

Total vektnedgang i denne tråden: 1,6 kg

Totalt vektnedgang til sammen: 5,1 kg

Føles ekstra godt å se vektnedgang denne uken. Hadde hotellopphold i helga og selvom jeg ikke tok helt av som jeg ville gjort før, så var det ikke helt kontroll på kaloriene heller… 

Har heller ikke fått trent helt som ønsket denne uka heller, me. kaloriunderskuddet har gått veldig fint etter vi kom hjem.

Såå glad for at jeg fortsatt kjenner meg såpass motivert til å få til denne reisen. 

Anonymkode: d5dd1...2cf

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...