AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:44 #1 Skrevet lørdag kl 08:44 Vi oveetok huset til svigers i våres, huset er ca 100 gml. Det er høydeforskjell mellom rommene, terskler i alle rom, det er doble vinduer(kan fjerne det innerste på sommer, 6 ruter pr vindu), det er synlige ledninger og stikkkontakter(samler seg srøv oppå og under), det er brede vinduskarmer, det er høut under taket, det det er ikke eger vaskerom, så vaskemaskin må stå på badet(gir støv). Ikke plass til tørketrommel, så klærne tørkes ute i finvær og inne på stativ ellers. Blir mye støv av det også. Støvsuger stue, kjøkken bad og gang hver dsg, vaskergulvet 2x pr uke. Støvtørrer med tøer klut 1x pr dag Vasker overflater på badet og toalett hver dag. Synes aldri det det ser støvfritt ut, og ønkser tips til en enklerer måtw å gjøre renholdet på. Har litw stæsj stående framme for å unngå å samle støv der også Anonymkode: 15828...35c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:48 #2 Skrevet lørdag kl 11:48 Jeg opplever at gamle hus ofte ser støvete og skitne ut uansett hvor bra utstyr og vaskemidler man bruker, og hvor ofte man gjør rent... Enten må man pusse opp, flytte til et nyere hus, eller så må man bare leve med denne gnagende følelsen av at huset aldri blir helt rent (for det er jo rent nok så lenge man vasker og støvsuger jevnlig). Du får heller finne en måte å skru om tankene til at når du vet at du har gjort rent, så er det rent. Det eneste jeg synes gjør jobben enklere med utenpåliggende stikkontakter, lister o.l. støvsamlere, er å kjøpe en god trådløs støvsuger med ulike munnstykker. Jeg punget ut for en Dyson med diverse munnstykker som fulgte med, og støvsuger nesten overalt. Støvtørking med klut er bare på enkelte flater som oppå bord og hyller. Anonymkode: 8374d...a0b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:58 #3 Skrevet lørdag kl 11:58 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi oveetok huset til svigers i våres, huset er ca 100 gml. Det er høydeforskjell mellom rommene, terskler i alle rom, det er doble vinduer(kan fjerne det innerste på sommer, 6 ruter pr vindu), det er synlige ledninger og stikkkontakter(samler seg srøv oppå og under), det er brede vinduskarmer, det er høut under taket, det det er ikke eger vaskerom, så vaskemaskin må stå på badet(gir støv). Ikke plass til tørketrommel, så klærne tørkes ute i finvær og inne på stativ ellers. Blir mye støv av det også. Støvsuger stue, kjøkken bad og gang hver dsg, vaskergulvet 2x pr uke. Støvtørrer med tøer klut 1x pr dag Vasker overflater på badet og toalett hver dag. Synes aldri det det ser støvfritt ut, og ønkser tips til en enklerer måtw å gjøre renholdet på. Har litw stæsj stående framme for å unngå å samle støv der også Anonymkode: 15828...35c Jeg bor selv i en 250 år gammel enebolig, med flere barn og forskjellige høyder på dørterskel. Har også gamle tregulv så må være forsiktig med vasking av gulvene. Går veldig fort å støvsuge gulver, lister og andre steder det samles støv. Tok en skikkelig røsk med full nedvask, det hjalp ganske mye. Anonymkode: 48835...d64 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:26 #4 Skrevet lørdag kl 12:26 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg opplever at gamle hus ofte ser støvete og skitne ut uansett hvor bra utstyr og vaskemidler man bruker, og hvor ofte man gjør rent... Enten må man pusse opp, flytte til et nyere hus, eller så må man bare leve med denne gnagende følelsen av at huset aldri blir helt rent (for det er jo rent nok så lenge man vasker og støvsuger jevnlig). Du får heller finne en måte å skru om tankene til at når du vet at du har gjort rent, så er det rent. Det eneste jeg synes gjør jobben enklere med utenpåliggende stikkontakter, lister o.l. støvsamlere, er å kjøpe en god trådløs støvsuger med ulike munnstykker. Jeg punget ut for en Dyson med diverse munnstykker som fulgte med, og støvsuger nesten overalt. Støvtørking med klut er bare på enkelte flater som oppå bord og hyller. Anonymkode: 8374d...a0b Vi har malt litt, men har ikke økonomi til masse oppussing, så da får huset være som det er. Anonymkode: 15828...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå