Gå til innhold

Staten har ikke fått nok skryt av hvor gode de digitale løsningene vi har er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bodde nesten to år i Østerrike og fikk øynene opp for hvor gode de digitale tjenestene er her. Jeg kan skifte bostedsadresse bare ved å logge inn på en nettside og fylle inn et par detaljer. I Østerrike måtte jeg derimot bestille time flere uker i forveien, og det var mye fysisk papirarbeid.

BankID er også kjempegreit å bruke. Designet på nettsidene synes jeg også er veldig fint og brukervennlig – ingen moderne internett-bloat eller treghet.

Jeg er vanligvis typen som klager over hvor ineffektive statlige løsninger ofte er, men jeg må jo gi skryts når det fortjenes.

Anonymkode: f2998...45a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Norge er et av de mest digitaliserte land i verden. Ulempen med dette er at det kan gjøre oss ekstremt sårbare. Det goir også problemer for de som er digitale analfabeter.

Anonymkode: 83997...96d

AnonymBruker
Skrevet

Systemer som e-resepter, helsenorge og skatteetaten sine løsninger gjør hverdagen veldig mye enklere. Alt var mer knotete for 15 år siden da resepter og skattekort var i papirform.

Anonymkode: 18b26...508

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt sant! Der er vi flinke :) 

Anonymkode: b40aa...94f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er vi kjempe flinke!

En venn av meg flyttet nylig til USA og var i sjokk over hvor mange papirer som måtte fylles ut kun for å få skattekort.

Anonymkode: 37875...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig! Bor i Spania og her er det en papirmølle uten like 😅

Anonymkode: 93e94...157

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med regnskap i et stort konsern. De digitale løsningene for skatt, moms, etc. er veldig gode.

Anonymkode: ddcc9...d31

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...