AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:46 #1 Skrevet lørdag kl 07:46 Jeg bodde nesten to år i Østerrike og fikk øynene opp for hvor gode de digitale tjenestene er her. Jeg kan skifte bostedsadresse bare ved å logge inn på en nettside og fylle inn et par detaljer. I Østerrike måtte jeg derimot bestille time flere uker i forveien, og det var mye fysisk papirarbeid. BankID er også kjempegreit å bruke. Designet på nettsidene synes jeg også er veldig fint og brukervennlig – ingen moderne internett-bloat eller treghet. Jeg er vanligvis typen som klager over hvor ineffektive statlige løsninger ofte er, men jeg må jo gi skryts når det fortjenes. Anonymkode: f2998...45a 7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:57 #2 Skrevet i går, 06:57 Norge er et av de mest digitaliserte land i verden. Ulempen med dette er at det kan gjøre oss ekstremt sårbare. Det goir også problemer for de som er digitale analfabeter. Anonymkode: 83997...96d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #3 Skrevet i går, 07:01 Systemer som e-resepter, helsenorge og skatteetaten sine løsninger gjør hverdagen veldig mye enklere. Alt var mer knotete for 15 år siden da resepter og skattekort var i papirform. Anonymkode: 18b26...508 5
AnonymBruker Skrevet i går, 07:07 #4 Skrevet i går, 07:07 Helt sant! Der er vi flinke Anonymkode: b40aa...94f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:00 #5 Skrevet i går, 20:00 Her er vi kjempe flinke! En venn av meg flyttet nylig til USA og var i sjokk over hvor mange papirer som måtte fylles ut kun for å få skattekort. Anonymkode: 37875...8b9
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Veldig enig! Bor i Spania og her er det en papirmølle uten like 😅 Anonymkode: 93e94...157 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Jeg jobber med regnskap i et stort konsern. De digitale løsningene for skatt, moms, etc. er veldig gode. Anonymkode: ddcc9...d31 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå