Gå til innhold

Delte magemuskler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere år siden jeg har vært gravid nå. Får likevel en hel finger mellom magemusklene mine. Når jeg trener så kommer det en bulk ut der. 

Neon som har erfaringer? Gått til lege? 

Anonymkode: 034c6...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ganske stor separasjon (tre fingre når jeg aktiverer kjernen på «rett» måte og ca 8 cm avslappet) og er mye plaget med sliten rygg. Har gått til manuellterapeut som har spesialisert seg i delte magemuskler, hun har veiledet meg og har vært til stor hjelp. Anbefaler å gjøre det samme hvis du finner en i ditt område.

Anonymkode: 901ae...9b8

Skrevet

En finger, altså ca en cm? Det er veldig lite. 

Anonymkode: 4dbb2...8be

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg gikk til lege og tok bukplastikk. 

Anonymkode: 1293c...d72

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk til lege og tok bukplastikk. 

Kan du fortelle mer om prosessen? Hadde du mye kroppslige plager? Ble de bedre etterpå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan du fortelle mer om prosessen? Hadde du mye kroppslige plager? Ble de bedre etterpå?

Hadde ingen kroppslige plager annet enn at magen stod rett ut som en ballong tre år etter fødsel.  Ble fjernet med bukplastikk.  Tiden etterpå er verst.  Du kan absolutt ikke anstrenge deg på seks uker.  Ikke løfte noen ting.  Mannen min tok da hjemmekontor og måtte ta seg av minste barnet. Du må bruke støttestrømper og en type korsett for å holde magen på plass i seks uker.  Det er anbefalt at du går litt for å få blodsirkulasjonen i  gang.  Har i dag et stort arr på magen. 

Jeg var åpen med min arbeidsgiver om dette slik at de visste at jeg ble borte seks uker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En finger, altså ca en cm? Det er veldig lite. 

Ts 

Ja. Så det betyr at det ikke er noen fare for konsekvenser senere? Jeg trener og er aktiv. Merker ikke noe til det annet enn at det er en bulk ut der innimellom og spesielt når jeg trener. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts 

Ja. Så det betyr at det ikke er noen fare for konsekvenser senere? Jeg trener og er aktiv. Merker ikke noe til det annet enn at det er en bulk ut der innimellom og spesielt når jeg trener. 

Nei, det hadde jeg ikke tenkt på😊 Det må være over to cm for at det skal regnes som delte magemuskler, én cm hadde jeg tenkt var en normalvariant. Måtte sjekke på meg selv, og jeg har det samme😊 Var mer kort tid etter fødsel, nå er det tre år siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...