Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med magen i 10+ år så trodde jeg hadde god erfaring med å løse dette selv, men tydeligvis ikke når det kommer til forstoppelse i 2.trimester😮‍💨 

Innser derfor at jeg må begynne på noe for å forebygge daglig (movikol, fibertilskudd eller lignende) men usikker på hva som har best effekt og samtidig er minst ubehagelig over tid. 
Har som sagt slitt med tilbakevendende forstoppelse i lang tid og er fra før av vant til å løsne opp innimellom med F.eks vann-klyster, klyx, dulcolax tabletter/stikkpiller eller rett og slett bare spise noe jeg vet jeg ikke tåler. Men ingen av disse tingene fungerer visst nå som jeg er gravid. 

Ønsker derfor tips om gode produkter for å behandle og forebygge forstoppelse som kan tar daglig nå under svangerskapet🙏🏻 

Anonymkode: f5674...141

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lactulose daglig, men da MÅ du drikke mye vann. 

Anonymkode: 6e70e...9c5

• Liker 1
Skrevet

For meg var det nok å bruke relativt naturlige midler: magnesium i vann på kvelden, to svisker eller sviskemos etter måltid, fersk eplejuice, løppefrø i et glass vann på morgen, hjemmelaget chia pudding som snacks eller frokost. For meg er det vanligvis nok med to av disse samme dag, men det er vel bare å prøve seg frem?

Generelt er rådene vel å drikke nok væske og få i seg nok fiber (løppefrø og chia er veldig rik på fiber). Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Ofte blir forstoppelse verre når man er dehydrert. Også vanlig å bli under svangerskap da en trenger mer vann enn ellers. Helt ærlig det som fungere her mer enn noen andre midler fra apotek osv er å juice stangselleri hver dag. Om du har en juice maskin. Gjør underverk, smaker dritt men så sunt for magen. Fått jevnlig do besøk av det hver dag og sunt for babyen. 

Anonymkode: e4a86...136

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes movicol fungerte veldig fint når jeg ble forstoppet etter fødsel. Ikke så fæl å få ned heller 😅

Anonymkode: d9efe...d8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har slitt med magen i 10+ år så trodde jeg hadde god erfaring med å løse dette selv, men tydeligvis ikke når det kommer til forstoppelse i 2.trimester😮‍💨 

Innser derfor at jeg må begynne på noe for å forebygge daglig (movikol, fibertilskudd eller lignende) men usikker på hva som har best effekt og samtidig er minst ubehagelig over tid. 
Har som sagt slitt med tilbakevendende forstoppelse i lang tid og er fra før av vant til å løsne opp innimellom med F.eks vann-klyster, klyx, dulcolax tabletter/stikkpiller eller rett og slett bare spise noe jeg vet jeg ikke tåler. Men ingen av disse tingene fungerer visst nå som jeg er gravid. 

Ønsker derfor tips om gode produkter for å behandle og forebygge forstoppelse som kan tar daglig nå under svangerskapet🙏🏻 

Anonymkode: f5674...141

Svisker. Svisker. Svisker. Eventuelt sviskemos. 

Ikke begynn på medisiner vær så snill 🫶🏼

Anonymkode: 19b93...fad

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en ss chiafrø i et glass vann over natten og drikker det på morgenen. Er selv gravid i andre trimester, og det hjelper meg. 

Anonymkode: f602c...b2c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tips: Bruk krakk når du er på do! 

Anonymkode: 18d4b...15c

AnonymBruker
Skrevet

Magnesium oksid (den mest vanlige som kjøpes på apotek/butikk osv. Det står bare magnesium på den). Det er billig magnesium som kroppen ikke tar opp, og det kommer derfor ut igjen. Alt fra halv dagsdose til trippel dagsdose er trygt å ta, prøv deg frem. 

Om du faktisk trenger magnesium så må du bruke noe annet, oksid blir virkelig ikke tatt opp. Da går du får glysinat eller malate. Glysinat hjelper spesielt på leggkramper og urolige bein, som er vanlig når man er gravid. 

Anonymkode: 26e96...a7b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...