Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reagert på det flere ganger, hvor lite raus og spandabel kjæresten min er. Det er alltid hver sin gang og dra kortet når vi gjøre noe sammen som koster penger, og i utgangspunktet er jo det helt greit. Men noen ganger er det jo hyggelig med små gester fra kjæresten. Han tjener 3 ganger så mye som meg, så det hadde han hatt råd til. I dag var vi ute for å spise noe gatekjøkkenmat sammen med sønnen hans som er 14 år. Han kjøpte mat til seg selv og sønnen, og gikk bort til en benk hvor de satte seg å spise. Jeg ble stående i en annen kø, hvor alt tok lengre tid. Når jeg hadde kjøpt og fått min egen mat, var de ferdig med å spise og utålmodige til å gå. De satt såklart og ventet på meg, men jeg ble helt stresset av hele greia. Hvorfor kunne han ikke bare kjøpt og spandert på meg også? Både fordi det hadde vært mest naturlig, men også fordi vi da hadde fått maten samtidig? Senere gikk forbi et sted som hadde noen desserter jeg og sønnen hadde lyst på. Sønnen spør faren om han kan kjøpe til oss. Faren svarer ikke, later som han ikke hører. Så blir det til at han kjøper til sønnen, og jeg må kjøpe til meg selv. Det var snakk om en 50-lapp. Altså, det er så pinlig! T.o.m sønnen reagerte og ble flau! Sånt skjer hele tiden. Til sammenligning så er kjæresten mest her hos meg, hvor jeg gjerne kjøper inn til både middag og brus/snacks hver gang, uten at han leer et øye. Totalen av dette er så usjarmerende! Måtte bare få det ut..

Anonymkode: 6585a...f4f

• Liker 15
  • Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres slitsomt og flaut ut. Hvorfor er du sammen med denne mannen?

Anonymkode: e7128...e27

• Liker 33
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette høres slitsomt og flaut ut. Hvorfor er du sammen med denne mannen?

Anonymkode: e7128...e27

Nei, jeg begynner å lure mer og mer på det. Vet ikke om det er vits å ta det opp heller? Det er flere andre irritasjonsmomenter også, han er ikke emosjonelt tilgjengelig, og vanskelig å prate med om både stort og smått som er viktig å snakke med. Kanskje det er på tide å revurdere hele greia. Det er likevel så leit, for jeg er jo glad i han, glad i sønnen og den øvrige familie hans, noen av vennene hans. Trist og frustrerende.

• Liker 1
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du i det heletatt være sammen med en slik mann?

Anonymkode: 21175...49e

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har reagert på det flere ganger, hvor lite raus og spandabel kjæresten min er. Det er alltid hver sin gang og dra kortet når vi gjøre noe sammen som koster penger, og i utgangspunktet er jo det helt greit. Men noen ganger er det jo hyggelig med små gester fra kjæresten. Han tjener 3 ganger så mye som meg, så det hadde han hatt råd til. I dag var vi ute for å spise noe gatekjøkkenmat sammen med sønnen hans som er 14 år. Han kjøpte mat til seg selv og sønnen, og gikk bort til en benk hvor de satte seg å spise. Jeg ble stående i en annen kø, hvor alt tok lengre tid. Når jeg hadde kjøpt og fått min egen mat, var de ferdig med å spise og utålmodige til å gå. De satt såklart og ventet på meg, men jeg ble helt stresset av hele greia. Hvorfor kunne han ikke bare kjøpt og spandert på meg også? Både fordi det hadde vært mest naturlig, men også fordi vi da hadde fått maten samtidig? Senere gikk forbi et sted som hadde noen desserter jeg og sønnen hadde lyst på. Sønnen spør faren om han kan kjøpe til oss. Faren svarer ikke, later som han ikke hører. Så blir det til at han kjøper til sønnen, og jeg må kjøpe til meg selv. Det var snakk om en 50-lapp. Altså, det er så pinlig! T.o.m sønnen reagerte og ble flau! Sånt skjer hele tiden. Til sammenligning så er kjæresten mest her hos meg, hvor jeg gjerne kjøper inn til både middag og brus/snacks hver gang, uten at han leer et øye. Totalen av dette er så usjarmerende! Måtte bare få det ut..

Flaut! For en tulling. Min kjæreste tar alltid frem sitt kort. Må nesten dytte kortet vekk for å få betale. Og jeg har mer enn han.... Dette er ikke normalt. Dropp han!

Anonymkode: 6d192...c27

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor vil du i det heletatt være sammen med en slik mann?

Anonymkode: 21175...49e

Jeg var glad i denne mannen før vi ble sammen, vi har et lengre bekjentskap bak oss i forkant, og masse felles venner. Og mye er jo også bra da, jeg trives med han i hverdagen. Men det er når de viktige samtalene banker på døren at det blir vanskelig, og når jeg merker dette med den manglende rausheten. To viktige punkt..

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg begynner å lure mer og mer på det. Vet ikke om det er vits å ta det opp heller? Det er flere andre irritasjonsmomenter også, han er ikke emosjonelt tilgjengelig, og vanskelig å prate med om både stort og smått som er viktig å snakke med. Kanskje det er på tide å revurdere hele greia. Det er likevel så leit, for jeg er jo glad i han, glad i sønnen og den øvrige familie hans, noen av vennene hans. Trist og frustrerende.

En grådig mann som ikke er emosjonelt tilgjengelig og som heller ikke evner å kommunisere på en god måte...

Han er alene en hel flaggborg av knallrøde flagg...

Selv hans 14-åring er mer moden, har mer empati og sosiale antenner enn hva faren har!

Virker som om du har et hekt på ham, at du tror du er glad i ham, mens du egentlig er mest glad i den du en gang trodde han var.

Anonymkode: ae32d...558

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Til og med min samboer spanderer, og jeg tjener dobbelt så mye. Hadde blitt flau jeg også om jeg måtte fikse min egen mat i en annen kø. Ikke greit.

Anonymkode: 4f9a3...584

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff, dette er kjemperart av han. Spesielt når han tjener tre ganger så mye som deg. At det går an å være så grådig..

Anonymkode: 02789...daf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var glad i denne mannen før vi ble sammen, vi har et lengre bekjentskap bak oss i forkant, og masse felles venner. Og mye er jo også bra da, jeg trives med han i hverdagen. Men det er når de viktige samtalene banker på døren at det blir vanskelig, og når jeg merker dette med den manglende rausheten. To viktige punkt..

Det er alltid slik med de som er i fryktelig dårlig forhold her sier. Men er jo glad i han, han har fine sider…

Ja selvfølgelig er du glad i han og selvfølgelig har han fine sider.  Virkeligheten er jo ikke så sort hvitt. Og det er jo en grunn til at du ble sammen med han.

Det jeg reagymest på er ikke pengene. Men denne mannen bryr seg jo absolutt ikke om deg. Hvis penger var så viktig kunne han kjøpt mat for deg på gatekjøkkenet og spurt deg om å vipse. Men det tør/gidder han ikke. Sikkert han synes det er flaut å bli avslørt som den gniene gjerrig mannen han er. Så da får du bare stå sulten i køen. Og i tillegg er han utolmodig når du endelig får måten din? For en egoist!

Jeg synes det høres ut som du savner hvordan det var i begynnelsen og så er du redd for å være alene. Men kjære deg, det finnes veldig mye bedre menn og forhold enn dette. Og dette forholdet blir ikke bedre, bare verre, han har en sluhet ved seg til å klare å unngå å fremstå som den egoisten han er

Anonymkode: 6b4a7...293

• Liker 5
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Er det dette du vil ha fremover? Grøss og gru om dere skulle få et barn sammen. Jeg hadde gått. 

Anonymkode: 335cb...a59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette var et veldig usjarmerende karaktertrekk, og slik jeg forstår det så er dere i et begynnende forhold. Og med tanke på at man ønsker å vise seg fra sin beste side i begynnelsen, så tror jeg dette heller bil værre med årene.

Det er jo tydelig at dette irriterer deg, men tenk hvordan dette vil irriterer deg senere i livet når du har delt tak med denne mannen i 30 år. Når han sitter der skallet og småfeit og har funnet frem noe snacks som han absolutt ikke vil dele med deg på en lørdagskveld. Eller når han tar opp at du har kjørt bilen dere har felles litt lengre enn han, og han vil reforhandle din innbetaling på felleskontoen. Eller om dere skulle gå på restaurant ilag sammen med andre venner, og han sitter og krangler på regningen som ble 30 kroner skjev i hans disfavør, for han hadde valgt en billigere drikke. At han krever at taxiregningen hjem splittes mellom deg og han mens dere sitter i bilen.

Tenk deg om at du vil dette, jeg er mann hvor jeg tjener vesentlig bedre en samboeren min, og ville aldri satt min kjære i sånn forlegenhet. Det er glede i og gi, og visst du mangler den gleden, så mangler du noe vesentlig.

Anonymkode: 41461...711

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette likestilling, da?

Anonymkode: 86ae9...8f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan jo hende at han bare ikke tenker. Jeg ville sagt det direkte. Dette er jo bare teit, man handler for alle, og om han er blodgniten, så vippser du bare. Men mmmm, litt rødt flagg på han der.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke dette likestilling, da?

Anonymkode: 86ae9...8f6

Vi er mange som ikke ønsker likestillling, men likeverd. Her er det jo ingen likeverd i forholdet. Bare trist og kaldt å behandle kjæresten slik. Jeg hadde aldri orket 

Anonymkode: 20222...207

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Ting er ikke svart/hvitt, som en av dere nevner. Det er jo det som gjør det så vanskelig i alle sånne situasjoner, for alle som er i et forhold hvor mye ikke fungerer så godt som det skal. Man er jo glad i hverandre likevel, og på noen områder trives man jo også veldig godt i hverandres selskap. Også er det enkelte faktorer som gjør at man alltid går og gnager på noe da, som dette med manglende raushet og dårlig emosjonell tilgjengelighet gnager på meg. Jeg har prøvd å snakke med han om dette med emosjonell tilgjengelighet flere ganger, og han lover å prøve å bli bedre. Jeg vet at det ikke er viljen som er årsaken her, men rett og slett manglende kunnskap og erfaring på området. Jeg skal gi det denne høsten her, ta initiativ til å prate godt sammen om alt som gnager, og se hvor det kan ta oss. Hvis ingenting endres, må jeg bare avslutte.

• Liker 5
Skrevet

Det der er bare flaut og teit. En slik fyr hadde jeg ikke giddet å bruke tiden på. Raushet er viktig i forhold.

Og bare for å ha sagt det; jeg tjener mer enn mannen min. Hadde ikke falt meg inn å liksom la han stå i egen kø mens jeg fikk min egen mat. Dårlig stil.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan betale for meg selv.

Men her er jeg ufør og han tjener nærmere 2M med høy formue.

Det er stor forskjell på å være gnien og det å være raus og generøs.

Jeg har flere ganger spandert på han, kjøpt inn god mat etc. Kjøpt gaver, klær etc.

Forskjellen er at han ØNSKER å dele den han har med meg.

Jeg har mer problemer med å motta. Jeg synes det er vanskelig. 

Vi har faktisk en diskusjon om det nå 🤭🤭🤭

Men gnien type?

Blæh. No way.

Anonymkode: 04456...76d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fyttirakkern hvor mange golddiggere det er her inne.

Anonymkode: 0ca7d...782

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så lite omtenksomt.  Får du virkelig noe ut av dette forholdet?

Anonymkode: dbfb1...47c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...