AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:43 #1 Skrevet fredag kl 22:43 Jeg sitter i saksa med en drittoppgave på jobb fordi ledelsen har gjort en idiotisk beslutning. Jeg jobber i IT og hadde en kollega som gjorde en oppgave som ingen andre hverken ville ha eller kunne noe med. Mye jobb, masse prakk, men hen var god til det. Dette er heller ikke en oppgave som hvemsomhelst bare kan overta. Vedkommende ba om fast jobb pga. belastningen hen satt med alene, fikk nei, ble headhuntet av konkurrenten som tilbydde både fast og mer lønn, og vedkommende forduftet. Min jobb leide så inn en konsulent for å overta, som får mer i lønn enn min kollega som sa opp. Men som nevnt, dette er ikke bare-bare å sette seg inn i. Så selv om konsulenten ikke er en dårlig ansatt, så er det nå fullstendig kaos! Kundene er møkksur(forståelig), konsulenten på randen av sammenbrudd(også forståelig), og jeg og to andre må nå hjelpe til å dra lasset. Tanken på at kollegaen min har holdt på med dette alene i tillegg til andre oppgaver får meg nesten til å bli spyferdig, jeg fatter ikke at det er mulig! Vi er altså tre stykker som sitter å fomler med denne dritten på overtid! Bedriften jeg jobber i har dårlig økonomi, og men spyr ut penger fremfor å vås som dette her. Nå mister vi også kunder/kontrakter fordi vi har så himla mye problemer, så økonomien kommer bare til å bli verre! Jeg klarer ikke fatte hva lederne tenkte?! Uansett, hvordan i helsinke skal jeg kommer meg ut av dette for jeg orker faen ikke mer av dette. Jeg har ikke en gang overskudd til å søke andre jobber. Lyst til å bare sette meg ned å skrike! Anonymkode: 67717...970
Snok1 Skrevet fredag kl 22:47 #2 Skrevet fredag kl 22:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uansett, hvordan i helsinke skal jeg kommer meg ut av dette for jeg orker faen ikke mer av dette. Jeg har ikke en gang overskudd til å søke andre jobber. Lyst til å bare sette meg ned å skrike! Lær av kollegaen din. Effektive og kompetente medarbeidere som ike blir verdsatte blir plukket opp av bedre konkurrenter. Sørg for å være en slik medarbeider. 3
Macro Skrevet fredag kl 22:48 #3 Skrevet fredag kl 22:48 Du må jo bare finne overskudd til å søke nye jobber. Det høres ut som du er på et synkende skip, da er det lurt å finne overskudd til å svømme mens du kan. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:02 #4 Skrevet fredag kl 23:02 Dette er dessverre veldig vanlig. De beste arbeiderne blir tatt for gitt nektet riktig kompensasjon for arbeidet de gjør og ingen takker dem for å ha stått på. Headhunted eller ikke slike vil alltid få en ny jobb. Bra for kollegaen din. Du får ikke gjort noe med at sjefene dine ikke verdsatte sin tydeligvis beste ansatte. Men be om møte og ta opp med sjefen at de må finne en løsning på dette da dere som er igjen og denne konsulenten ikke evner å utføre disse oppgavene. Det er ikke ditt ansvar at bedriften dreit seg ut. Gjør ikke sjefen mer for å løse situasjonen etter et møte så jobber du ikke overtid eller gir noe ekstra utover stillingen din. Da vil du ha overskudd til å søke andre jobber. Er jo tydelig at du er på en arbeidsplass som ikke ivaretar egne ansatte. Det er faktisk ikke ditt problem at arbeidsgiver dreit seg ut. Prøv å hopp av skuta før den synker helt. Anonymkode: 173b3...8e8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå