Gå til innhold

En eks lager produkter med upassende tekst og bilde av meg på…

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anmeld ham for hensynsløs atferd 

Sitat

Hensynsløs atferd, i følge Straffelovens § 266, er straffbart og defineres som en skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd som krenker en annens fred eller fører til personforfølgelse (stalking). 

Dette inkluderer handlinger som «hange ut personer i det digitale rom» eller å «skremme eller trakassere noen». 

Konsekvensen av slik atferd kan være bot eller fengsel inntil to år

Anonymkode: ee823...513

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at du kan sende han en regning for de pengene han har tjent på ditt bilde.

Anonymkode: 9a873...5ef

Ja jeg har tenåring som indirekte også plages av dette da dette har spredt seg blant de voksne og blant unge…

Anonymkode: 50dd1...26c

• Hjerte 1
Skrevet

Ta vare på alt av bevis. Anmeld han for trakassering. Ta kontakt med fastlege eller støttesenter. Viktig å få dokumentert at dette går utover din mentale helse. 

Håper det løser seg for deg. Det høres ut som en utrolig kjip situasjon du står i. 

Anonymkode: bca45...1d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ta vare på alt av bevis. Anmeld han for trakassering. Ta kontakt med fastlege eller støttesenter. Viktig å få dokumentert at dette går utover din mentale helse. 

Håper det løser seg for deg. Det høres ut som en utrolig kjip situasjon du står i. 

Anonymkode: bca45...1d0

Man har jo ikke lyst til å gå til lege og bli stempla som psykisk syk fordi at man har en eks som trakasserer. Altså… 

Det går ikke utover mentale helsen. Det er ikke gøy, nei, og forsurer hverdagen, du kan jo forestille deg selv hvordan du hadde følt det da. Straff for at man fikk nok av ustabiliteten hans og gjorde det slutt for flere år siden og så forsøker han på alle vis å ta hevn.  Og at han i tillegg skal ha folk som digger det han gjør og de går rundt med tskjorter med det ordet og ansiktet mitt på… Det er ikke gøy. Det er uthenging. Traksssering. Men man får ikke en psykisk lidelse av det.

Det er ryktet mitt det går utover.
Stor forskjell. 

Anonymkode: 50dd1...26c

Skrevet

Jeg synes du skal ringe politiet og rådføre deg med de. For meg høres dette ut som noe du kan anmelde da det er krenkende og går ut over privatlivets fred. Du kan kanskje også ringe Jurk for rådgivning til hvordan du skal håndtere dette. Har opplevd mye dritt selv av en eks, så jeg forstår hvor fortvilende og plagsomt det kan være. Håper det ordner seg!

Anonymkode: af41c...4ef

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går det TS?

Anonymkode: af41c...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...