Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig god venninne som jeg har hatt nesten hele livet. Vi er begge i 30-årene. Vi har blitt bedre og bedre venner med årene og jeg ser på henne som en av mine få, nære. Jeg kan snakke med henne om nesten alt.

En dag i sommer, kjørte jeg forbi der de bor og skulle levere noe til venninna mi. Hun var på jobb og mannen var hjemme, så jeg stakk bare kjapt innom. Vi slo av en prat og så begynte han plutselig å snakke om hvor godt han liker meg. At jeg er så enkel å snakke med, bedre enn de andre venninnene til kona hans. Og at da han ble kjent med meg, tidlig i deres forhold, hadde han vært interessert i meg. I tillegg sa han at jeg fortjente bedre enn min samboer. At jeg er for god for samboeren min. Jeg ble helt paff og jeg svarte bare noe om at jeg tok det som et kompliment at han likte meg. Jeg var helt vennskapelig tilbake, da jeg aldri har sett på han på noen annen måte.

Jeg synes det hele var skikkelig ubehagelig og da jeg gikk, insisterte han på en klem. Han gjorde ingenting ufint, utenom å snakke ned samboeren min (ikke greit), men jeg stusser på hvorfor i pokker han måtte fortelle meg dette nå, etter 7-8år?! Hvis jeg hadde sagt det samme, hadde han kastet ut venninna mi da, eller? 😵‍💫😂 Det kommer jo til å bli megakleint neste gang vi treffes! Og jeg synes han er en fin fyr og de er et skikkelig koselig par, men jeg kjenner at det er litt ødelagt for meg. Jeg har ikke fortalt det til noen utenom mamma, da jeg måtte få luftet ut litt da jeg kom hjem. Jeg kan jo ikke fortelle dette til noen, i alle fall ikke venninna mi. Men hvordan skal jeg klare å være avslappa neste gang jeg er på besøk? Hjelp!

Anonymkode: d39a4...7ff

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så tilliten til han er viktig, men ikke til din venninne? Du skal holde det skjult? 

Ikke greit!

Anonymkode: 22231...3db

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Han er litt av en idiot, og ingenting å se opptil med den slags oppførsel, du holder kjeft overfor venninna di.

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så tilliten til han er viktig, men ikke til din venninne? Du skal holde det skjult? 

Ikke greit!

Nei, nei, overhodet ikke! Hun er viktigst, alltid. Men å si sånn "du, forresten, mannen din sa nylig at han likte meg da dere nettopp ble sammen" blir jo helt feil, føler jeg. Det handler ikke om å holde det skjult, men hva godt fører det med seg å si det? 

makkapakka skrev (11 minutter siden):

Han er litt av en idiot, og ingenting å se opptil med den slags oppførsel, du holder kjeft overfor venninna di.

Ja, enig. Jeg tenker også det er best. Bare redd for at all framtid i det huset blir kleint. Så jævla unødvendig av han. For en kødd.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Håper vennina di finner ut av det. Du kommer jo tydeligvis ikke til å si noe. 

Stort svik spør du meg. 

Du og hennes mann har jo nå en hemmelighet. Håper det føles greit. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, nei, overhodet ikke! Hun er viktigst, alltid. Men å si sånn "du, forresten, mannen din sa nylig at han likte meg da dere nettopp ble sammen" blir jo helt feil, føler jeg. Det handler ikke om å holde det skjult, men hva godt fører det med seg å si det? 

Ja, enig. Jeg tenker også det er best. Bare redd for at all framtid i det huset blir kleint. Så jævla unødvendig av han. For en kødd.

Folk som han eier ikke skam så for hans del blir det ikke kleint, spill på det og så skrur du ned vennligheten mot han noen hakk men ikke så mye at venninna di merker det. Det skal utrolig lite til for at sånne naut av noen menn får vann på mølla og tror at du føler det samme. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stort svik spør du meg. 

Så det er min feil at mannen hennes er dust? Hadde han lagt an på meg, kysset meg, whatever; selvfølgelig hadde jeg sagt fra! Hadde han sagt at han liker meg nå; jeg hadde sagt fra. Men jeg spør igjen; hva godt kommer det ut av at jeg sier "han sa han likte meg før"? Vil jeg ikke potensielt gjøre vennskapet mellom meg og henne rart, og gjøre at hun blir usikker? Det blir vel kun negativt for henne og meg, det ønsker jeg ikke. Det er jo han som er dust. Tror du han er interessert i meg fortsatt, siden du mener jeg bør si det?

Et stort svik at han fortalte meg at han likte meg for 7 år siden? Et stort svik hadde vært kyss, sex osv. Synes jeg.

Setter pris på ulike svar, men ikke legg skylden for hans dusteoppførsel over på meg. Min venninne fortjener alt godt og jeg er veldig glad i henne, hun er en av de beste jeg har i livet mitt.

Macro skrev (1 minutt siden):

Folk som han eier ikke skam så for hans del blir det ikke kleint, spill på det og så skrur du ned vennligheten mot han noen hakk men ikke så mye at venninna di merker det. Det skal utrolig lite til for at sånne naut av noen menn får vann på mølla og tror at du føler det samme. 

Lurt!

Nå kom jeg på noe jeg hadde glemt; etter denne "hendelsen" sendte han snap noen dager på rad. Helt vanlige snaps, but still. Jeg svarte ikke på noe. Til slutt "ga han opp". Heldigvis!

• Liker 7
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, særlig.🙄

Anonymkode: 8f4d5...407

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå kom jeg på noe jeg hadde glemt; etter denne "hendelsen" sendte han snap noen dager på rad. Helt vanlige snaps, but still. Jeg svarte ikke på noe. Til slutt "ga han opp". Heldigvis!

Han legger helt klart an på deg. Usikker på hva jeg hadde klart å gjøre selv, men jeg synes venninnen din bør få vite om det. Hvis du klarer å si det, kan du ev. si at du derfor ønsker å finne på ting bare deg og henne fremover. Så får hun finne ut hva hun vil gjøre på hjemmefronten selv. Det blir sikkert ikke sidte gangen han legger an på andre damer.

Anonymkode: 5e340...1d2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du leker dum. Du vet like godt som alle andre at dette er ett svik. Du velger å skrive ett innlegg på KG om tilfelle og beskriver det som ubehagelig men du mener det er for liten sak til å ta opp med din venninne? Dobbel moralsk og du gjør det kun for å redde din egen ræv, unngå konflikt med mannen eller at det skal skapes noe ut av det. Men du vet at det han sa var veldig upassende og dere to skjuler noe for venninnen din. Håper jeg aldri kommer over en venninne som deg. Skummelt at det finnes damer som velger å skjule slik informasjon fordi du selv syns det blir for «teit». Du er teit. 

Anonymkode: 1fda7...d93

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du leker dum. Du vet like godt som alle andre at dette er ett svik. Du velger å skrive ett innlegg på KG om tilfelle og beskriver det som ubehagelig men du mener det er for liten sak til å ta opp med din venninne? Dobbel moralsk og du gjør det kun for å redde din egen ræv, unngå konflikt med mannen eller at det skal skapes noe ut av det. Men du vet at det han sa var veldig upassende og dere to skjuler noe for venninnen din. Håper jeg aldri kommer over en venninne som deg. Skummelt at det finnes damer som velger å skjule slik informasjon fordi du selv syns det blir for «teit». Du er teit. 

Du er teit.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips,

Du holder kjeft om dette og du forholder deg helt vanlig til han uten noe som helst åpning for flørt eller noen ting. Ignorer alt det evnt. flørtete han vil prøve på. 

Noen ting kan forbli hemmelig, det kommer ingen ting godt ut av dette om du forteller det til venninnen din eller samboeren din, bortsett fra veldig mye drama. 

Anonymkode: 55a1f...52c

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg syns du kan la være å fortelle om dette med god samvittighet. Det er ikke du som har gjort noe galt i denne sammenhengen. At han likte deg tidligere er forsåvidt heller ikke noe galt, for tydeligvis klarte han å skjule det da det stod på. Dustete av ham å si noe nå, men kanskje han er trygg på deg og ikke skjønte at dette ville bli veldig kleint for deg?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stort svik spør du meg. 

Mer sannsynlig at venninna vil beskylde ts for noe og det ødlegger vennskapet enn at hu får opp øynene sine for mannen! Dårlig råd å si noe til venninna. Ta heller å true mannskiten til å aldri gjøre noe slikt igjen! 

Anonymkode: f2d5b...fa3

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stort svik spør du meg. 

Tett du ell ? Hvis du ikke skjønner bedre så er det bekmørkt. Hun driter jo i han og vil ikke miste sin beste venninne.  Greit hun kunne sagt til han at det ikke er greit å si slikt men man blir jo paff. Nei la det ligge og hvis han kommer med slikt igjen kan hun gi klar beskjed til han at det ikke er greit og hører hun det igjen så forteller hun det til venninna si. Da blir det stille.

Anonymkode: 47846...5e3

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke gi han mulighet til å være alene med deg igjen. 

Anonymkode: 0914e...7b8

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
cecily skrev (2 timer siden):

Jeg syns du kan la være å fortelle om dette med god samvittighet. Det er ikke du som har gjort noe galt i denne sammenhengen. At han likte deg tidligere er forsåvidt heller ikke noe galt, for tydeligvis klarte han å skjule det da det stod på. Dustete av ham å si noe nå, men kanskje han er trygg på deg og ikke skjønte at dette ville bli veldig kleint for deg?

Hvorfor i huleste føler du det er greit ovenfor venninnen din å holde noe sånt skjult? Hvordan vennskap er det du har egentlig? Hun har ikke gjort noe galt helt til hun velger å ikke nevne det for sin venninne. Hun er ikke ansvarlig for hans adferd men hun er ansvarlig for hva hun videreformidler. 
Du ønsker vel venninnen dine bedre enn å ha menn som små flørter med en bak ryggen din eller? Rart man ikke stoler på kvinne vennskap i grunn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mer sannsynlig at venninna vil beskylde ts for noe og det ødlegger vennskapet enn at hu får opp øynene sine for mannen! Dårlig råd å si noe til venninna. Ta heller å true mannskiten til å aldri gjøre noe slikt igjen! 

Anonymkode: f2d5b...fa3

Hvis venninnen mener du selv har gjort noe galt i denne situasjonen så er det ikke en venninne. Høres ut som ett vennskap basert på falsk fundament. Tror en venninne slikt om meg så er ikke hun venninna mi lenger for å si det sånn… hun kan jo velge å beholde mannen, men da har du gjort ditt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så det er min feil at mannen hennes er dust? Hadde han lagt an på meg, kysset meg, whatever; selvfølgelig hadde jeg sagt fra! Hadde han sagt at han liker meg nå; jeg hadde sagt fra. Men jeg spør igjen; hva godt kommer det ut av at jeg sier "han sa han likte meg før"? Vil jeg ikke potensielt gjøre vennskapet mellom meg og henne rart, og gjøre at hun blir usikker? Det blir vel kun negativt for henne og meg, det ønsker jeg ikke. Det er jo han som er dust. Tror du han er interessert i meg fortsatt, siden du mener jeg bør si det?

Et stort svik at han fortalte meg at han likte meg for 7 år siden? Et stort svik hadde vært kyss, sex osv. Synes jeg.

Setter pris på ulike svar, men ikke legg skylden for hans dusteoppførsel over på meg. Min venninne fortjener alt godt og jeg er veldig glad i henne, hun er en av de beste jeg har i livet mitt.

Lurt!

Så om din mann sa og gjorde dette mot din venninne, så tenker du du hadde syntes det var greit at hverken mannen din eller din venninne sa noe. 

Så sitter dere sammen uken etter å griller, og de har ikke fortalt det?

Det synes du hadde vært ok?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg kan jo ikke fortelle dette til noen, i alle fall ikke venninna mi. Men hvordan skal jeg klare å være avslappa neste gang jeg er på besøk? Hjelp!

Hvis din samboer hadde sagt dette til din venninne, hva ville du at hun skulle ha gjort? Hadde du ønsket å vite at han hadde gjort det? 

Din lojalitet går til din venninne, ikke til hennes samboer! 

Anonymkode: 46a79...ce2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...