AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:49 #1 Skrevet fredag kl 17:49 Jeg er alene med en tenåring og trenger i grunnen bare en liten bil. Jeg ønsker ikke bil som er eldre enn 2 år, men gjerne helt ny også. Pris rundt 400 000. Jeg har sett litt på Id.3. Noen med forslag? Anonymkode: ba0fc...9e5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:49 #2 Skrevet fredag kl 17:49 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er alene med en tenåring og trenger i grunnen bare en liten bil. Jeg ønsker ikke bil som er eldre enn 2 år, men gjerne helt ny også. Pris rundt 400 000. Jeg har sett litt på Id.3. Noen med forslag? Anonymkode: ba0fc...9e5 Glemte å si at det er kun elbil som er aktuelt. Anonymkode: ba0fc...9e5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:08 #3 Skrevet fredag kl 18:08 Jeg har ikke så veldig peiling på småbiler, spesielt, men siden du er alene med barn har du sikkert nok annet å bruke pengene på, og da ville jeg kanskje ikke brukt penger på å kjøpe helt ny bil. Det er veldig mye penger som går rett i sluket på grunn av verdifall så fort du signerer kjøpekontrakten, og verdifallet er ofte enormt de første 2-3 årene. Kjøp eller en pent brukt elbil til halve prisen hvor det verste verditapet er unnagjort. Du får fortsatt en god bil som du kan ha i mange år og så har du 200 000 til overs til andre ting, eller sparing. Mange synes det er skummelt å kjøpe brukt bil som er utenfor garanti, og det kan det være om du kjøper feil bilmerke, men kjøper du riktig bilmerke er sjansen for problemer veldig, veldig liten. Her kan du lese om hvilke biler som er bra og mindre bra når det gjelder feil og problemer. https://www.tv2.no/broom/disse-bilene-har-minst-feil/17549343/ https://biltransportportalen.no/elbil/elbilene-med-faerrest-feil-2022/#liste-over-elbilene-med-faerrest-feil https://hvilkenbil.dk/britisk-undersoegelse-udpeger-elbiler-med-flest-og-faerrest-fejl/ https://elbil.no/dette-er-de-mest-populaere-brukte-elbilene/ https://teksiden.no/elbiler/elbilmerker-med-flest-feil-ifolge-eierne-selv/ Anonymkode: fa678...de2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:38 #4 Skrevet fredag kl 23:38 Enig med AB over at nybil kanskje ikke er nødvendig, men om du vil ha fabrikkgaranti, er det nok veien å gå. Volkswagen hadde jeg sett helt bort fra. Upålitelig, bakpå teknologisk, og altfor dyrt. Glem tyske biler og ikke se deg tilbake. For 199000 kr får du en helt ny Dongfeng Nammi Box. Ganske romslig og veldig fin bil. Litt prutemonn er det også når det kommer til ekstrautstyr. Nye Renault 5 får du rimelig, på 200-tallet. Litt trang bak, men en veldig fin bil full av smarte løsninger. Stiligste valget i klassen. Hyundai Inster seiler opp som småbilkongen. Utrolig mye plass innvendig på en kompakt platform. Hyundai/Kia lager veldig pålitelige biler med batterier som varer veldig lenge. Godt og fornuftig interiør. Kommer til å holde seg godt i pris. Her er en sammenligning av de to siste, bare som eksempel: Til slutt er det én biltype som også lages av Dongfeng, men til høy standard: Honda e:Ny1 (leses "anyone"). Mobile-konsernet har en del slike biler som selges til 259000 kr på lager. Veldig, veldig romslig bil, god å kjøre, forventa god kvalitet, men fin og ergonomisk cockpit. Svakheten er at drivhjula spinner utrolig lett på disse, og de har et relativt høyt forbruk rundt 0,2 kWh/km. Tipper verdifallet blir nokså høyt på disse. Anonymkode: f9b1b...3c6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:41 #5 Skrevet fredag kl 23:41 Tesla Model 3 Anonymkode: 3751f...dfe 1
Mardina Skrevet fredag kl 23:46 #6 Skrevet fredag kl 23:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er alene med en tenåring og trenger i grunnen bare en liten bil. Jeg ønsker ikke bil som er eldre enn 2 år, men gjerne helt ny også. Pris rundt 400 000. Jeg har sett litt på Id.3. Noen med forslag? Anonymkode: ba0fc...9e5 Jeg er veldig fornøyd med min lille Opel Corsa e 😊 Rekkevidde på rundt 330 km.
AnonymBruker Skrevet i går, 02:04 #7 Skrevet i går, 02:04 Mardina skrev (2 timer siden): Jeg er veldig fornøyd med min lille Opel Corsa e 😊 Rekkevidde på rundt 330 km. Min Honda e er enda mindre, de kom med fem års fabrikkgaranti og det finnes en del brukte der ute med garanti igjen. Anonymkode: 073d0...b67
AnonymBruker Skrevet i går, 10:45 #8 Skrevet i går, 10:45 Mardina skrev (10 timer siden): Jeg er veldig fornøyd med min lille Opel Corsa e 😊 Rekkevidde på rundt 330 km. Ja, det der hadde jo holdt for meg i massevis. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min Honda e er enda mindre, de kom med fem års fabrikkgaranti og det finnes en del brukte der ute med garanti igjen. Anonymkode: 073d0...b67 Da skal jeg ta en titt på den også. TS Anonymkode: ba0fc...9e5 1
Mardina Skrevet i går, 13:14 #9 Skrevet i går, 13:14 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min Honda e er enda mindre, de kom med fem års fabrikkgaranti og det finnes en del brukte der ute med garanti igjen. Anonymkode: 073d0...b67 Har fortsatt garanti på min også. Superfornøyd med bilen min jeg 😊
AnonymBruker Skrevet i går, 21:12 #10 Skrevet i går, 21:12 Honda e har så fantastisk liten snusirkel. Er det noen vanlige feil på disse? Så få slike å se på veien! Hva er realistisk rekkevidde på de? Anonymkode: f9b1b...3c6
AnonymBruker Skrevet i går, 21:17 #11 Skrevet i går, 21:17 El-bil?? Nei! Det du trenger er en perfekt Golf 1. Anonymkode: 5eaa6...ff3
AnonymBruker Skrevet i går, 21:22 #12 Skrevet i går, 21:22 Hyundai Kona eller Kia eSoul. De har god rekkevidde og du får en nyere til rundt 250 000. Anonymkode: c0fde...9da 1
TheLegendBellaGoth Skrevet i går, 21:25 #13 Skrevet i går, 21:25 Den er kanskje noe stor for deg, men min sønn fikk en Seres 5 av oss til sin 18 års dag for ikke lenge siden. Så langt virker det som en bra bil og den har en liten dråpe luksus vil jeg si. Vi fikk prutet den ned til 400k blank ink. vinterhjul
romerskbetong Skrevet i går, 21:30 #14 Skrevet i går, 21:30 (endret) Bilar i dag ser ikkje ut. Endret 15 timer siden av romerskbetong
Sander33 Skrevet i går, 21:35 #15 Skrevet i går, 21:35 Nye Model 3LR. Nullrente I 3år nå. Null service krav. Desidert beste totalpakka. Ny for 350k. Idiotisk å ikke kjøpe og istedet kjøpe noe annet ræl. Har du hatt Tesla gidder du ikke ha annet.
AnonymBruker Skrevet i går, 21:44 #16 Skrevet i går, 21:44 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Honda e har så fantastisk liten snusirkel. Er det noen vanlige feil på disse? Så få slike å se på veien! Hva er realistisk rekkevidde på de? Anonymkode: f9b1b...3c6 Den ser jo ikke ut. Anonymkode: e73b7...a80
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden @romerskbetong, Seres 5 er veldig god å kjøre, men det er langt ifra noe småbil. Dessuten har den et utrolig trangt baksete for størrelsen. Anonymkode: f9b1b...3c6
Mardina Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden romerskbetong skrev (20 timer siden): Bilar i dag ser ikkje ut. Det er forsåvidt riktig. Men så er biler et framkomstmiddel og ikke noe skal dra på utstilling med 😄
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #19 Skrevet 5 minutter siden AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 23.12): Honda e har så fantastisk liten snusirkel. Er det noen vanlige feil på disse? Så få slike å se på veien! Hva er realistisk rekkevidde på de? Anonymkode: f9b1b...3c6 Om vinteren, 12-15 mil. Sommer, over 21. Er lite feil på dem. Dørhåndtak kan slutte å gå inn når man kjører, da må de smøres. Enkelte får dem byttet på garantien. Ellers er det mange som har byttet 12v/startbatteriet. Min var nylig på EU, null feil. På min forrige bil, som var bensin, måtte jeg bytte bremser hver bidige gang, jeg var rystet over at jeg slapp på denne 😆 Kjempeliten svingradius, bakhjulstrekk, skiller seg ut i mengden, litt nervøs på sporete vei pga brede dekk. Men en artig bil å kjøre! Og vi hilser på hverandre langs veien 😃 Anonymkode: 073d0...b67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå