AnonymBruker Skrevet 5. september #1 Skrevet 5. september Hei! Nattevaktstilling i helsevesenet går på bekostning av familieliv og ellers alt annet sosialt liv. Noen tips til hvordan man skal klare å fungere både i jobb og privat? Anonymkode: 1a805...7a1
AnonymBruker Skrevet 5. september #2 Skrevet 5. september Atarax er fin for å bli trøtt og mildere enn klassiske sovemedisiner. Brukte den mye før for å sikre god søvn. Men må være obs på bivirkninger. Vær også nøye med tidspunkt for måltider, spis kun lett fordøyelige mat om natten Anonymkode: c1a86...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #3 Skrevet 5. september Atarax hadde jeg ikke brukt, blir helt "dopet" av den, jeg fungerer absolutt ikke etterpå. Det beste tipset er å slutte med det, jeg hat kuttet ut nattevakter og det er virkelig gull! Anonymkode: 062e4...e08 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #4 Skrevet 6. september Mens jeg elsker nattevakter og går aldri mere Tilbake til dag/aften! Nok søvn, nok mat og drikke samt klare å snu igjen rimelig kjapt er det viktigste for meg. Få dagslys på vintertid og «tar igjen» det jeg mister sosialt i friperioder. Av og til må jeg ty til en sovepiller for å justere døgnet men det lever jeg fint med. Anonymkode: 07871...d2b
AnonymBruker Skrevet 6. september #5 Skrevet 6. september Enten fikser man nattevakt eller så fikser man det ikke tror jeg. Eneste medisin om natt ikke funker er å gå dag- og seinvakter. Jeg synes livet ble lettere med nattevaker. Har mann, en 10-åring og en 1-åring. Anonymkode: 0caf0...2c5 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 6. september #6 Skrevet 6. september Kanskje å «dele opp døgnet» ? Jobb 22-07/08 Sove syv-åtte timer? «Folk flest» legger vel kanskje trening og sosialliv i mellom 17-21 ? Tror man er avhengig av å ha en partner som har en jobb som gjør morgenene overlevbare. Vet av mange som sliter med logistikken når barnehagen åpner på samme tidspunkt som de voksne begynner på jobb.
Majer Skrevet 6. september #7 Skrevet 6. september De fleste jeg kjenner som ikke fikser nattevakter tar dårlige valg. Mange legger seg så fort de kommer hjem og våkner et par timer senere. Ofte bedre å sitte våken en stund og slappe av, og heller sove utover kvelden. Et godt og proteinrikt måltid når man kommer hjem er lurt. Når man står opp i 17-19 tiden bør man fokusere på å få i seg karbohydrater som tarmen slipper å jobbe med utover natta
AnonymBruker Skrevet 6. september #8 Skrevet 6. september Ts her. Det er min mann som jobber natt. Det er tunge hektiske netter som varer 10 timer. Han har fått sovepiller, men bruker det bare etter perioder med ekstra lite søvn. Han kommer deg ikke opp før ca 19, og da er det bare spising, dusjing og jobb igjen. Han får ikke gjort noe hjemme. Jeg jobber selv 100% i omsorgsyrke og kjenner at hvis han ikke finner en måte å fungere bedre i nattevaktstilling (ev finner dag/kveld stilling) så vet jeg ikke hvor lenge jeg holder ut. Alt med barna,kjøring, henting, hus, bil, hage, dugnader, kjøring, lekser, foreldremøter, handling osv faller på meg. Jeg skjønner han er sliten, men man må jo kunne bidra med sine egne barn og i sitt eget hjem? Eller er det sånn når man jobber natt? Har ikke inntrykk her at det er normen iallfall. Anonymkode: 1a805...7a1
AnonymBruker Skrevet 6. september #9 Skrevet 6. september Han må vel ha en del fri om han jobber 10-timersnetter? GJør han ikke noe hjemme de 15 dagene i mnd han ikke jobber da?? Anonymkode: 85345...c95
AnonymBruker Skrevet 6. september #10 Skrevet 6. september Når slutter han på jobb på morgenen? Hvor mange netter etter hverandre? Jobber han kunne natt? Hadde vært greit med litt mer info! Anonymkode: a9426...12c
AnonymBruker Skrevet 7. september #11 Skrevet 7. september Majer skrev (21 timer siden): De fleste jeg kjenner som ikke fikser nattevakter tar dårlige valg. Mange legger seg så fort de kommer hjem og våkner et par timer senere. Ofte bedre å sitte våken en stund og slappe av, og heller sove utover kvelden. Et godt og proteinrikt måltid når man kommer hjem er lurt. Når man står opp i 17-19 tiden bør man fokusere på å få i seg karbohydrater som tarmen slipper å jobbe med utover natta Selvfølgelig sover jeg når jeg kommer hjem etter natt mens barna er på skolen. Jobber 3 delt turnus. Kan ikke sove utover kvelden når en har barn i hus. Anonymkode: eb980...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #12 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han må vel ha en del fri om han jobber 10-timersnetter? GJør han ikke noe hjemme de 15 dagene i mnd han ikke jobber da?? Anonymkode: 85345...c95 Han jobber mye ekstra og selv om han har en del fridager så er de ikke samlet og han får ikke snudd døgnet mellom. Han er stort sett våken på natta. Da leser han, ser film og slikt. Kan rydde og vaske på kjøkken, men stort sett er det lite futt ja. Anonymkode: 1a805...7a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå