AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:03 #1 Skrevet fredag kl 17:03 Jeg skal leie ut bolig og lurer på hvilken leiekontrakt skal bruke. Det står mellom: - Forbrukerrådets leiekontrakt - Huseiernes landsforbund Hva foretrekker du og hvorfor? Anonymkode: c14b6...8db
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:08 #2 Skrevet fredag kl 17:08 Forbrukerrådets leiekontrakt da de er partsnøytrale. Anonymkode: cf64d...452
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:12 #3 Skrevet fredag kl 17:12 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forbrukerrådets leiekontrakt da de er partsnøytrale. Anonymkode: cf64d...452 Mener du at huseierne er mye bedre for utleierne eller er den litt bedre? Anonymkode: c14b6...8db 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:21 #4 Skrevet fredag kl 17:21 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mener du at huseierne er mye bedre for utleierne eller er den litt bedre? Anonymkode: c14b6...8db Nei, men navnet kan gi en følelse av at de tar siden til en av partene. Loven er som den er uansett. Forbrukerrådets kontrakt er god og helt innafor og dekkende. Uansett hvilken kontrakt man velger, kan man ikke legge til noe som bryter lover. Anonymkode: cf64d...452
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:46 #5 Skrevet fredag kl 17:46 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, men navnet kan gi en følelse av at de tar siden til en av partene. Loven er som den er uansett. Forbrukerrådets kontrakt er god og helt innafor og dekkende. Uansett hvilken kontrakt man velger, kan man ikke legge til noe som bryter lover. Anonymkode: cf64d...452 Stemmer det at jeg kan avtale kortere leietid, hvis jeg skal bruke boligen selv etterpå. For eksempel, 2 år. Anonymkode: c14b6...8db
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:52 #6 Skrevet lørdag kl 07:52 Jeg har brukt, og bruker fremdeles, Forbrukerrådet sin. Den dekker deg som utleier godt. Anonymkode: 94af3...03f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:53 #7 Skrevet lørdag kl 07:53 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Stemmer det at jeg kan avtale kortere leietid, hvis jeg skal bruke boligen selv etterpå. For eksempel, 2 år. Anonymkode: c14b6...8db Ja. Det er egne punkter for dette i Forbrukerrådets standardkontrakt. Anonymkode: 94af3...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå