Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe meg nye kjøkkengardiner, men er så usikker på hva slags stil jeg skal velge. Er det noe som er spes "in" eller populært når det gjelder kjøkkengardiner?

Fargen på kjøkkenet er gult med hvit innredning.

Kjøper dere ferdige "cafè-gardiner" , trådgardiner - eller syr dere selv?

Kanskje det er fint med bare liftgardin i spreke farger? Jeg har rødrutete nå, og vil ha noen lysere til sommeren.

Tips, anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest vimse
Skrevet

Det er vanskelig å si, ut fra farger bare... Helheten er viktig, at gardinen ikke blir et bombastisk syn i et ellers nøytralt rom, eller omvendt..

Jeg sydde cafègardiner selv, og det er enkel rettsøm, ikke tok det allverdens tid heller.

Trådgardiner vil jeg helst ikke si noe om... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Trådgardiner blir helt...feil, det da, skjønner jeg? ;)

Skrevet (endret)

Jeg har bare kjøpt ferdigsydde cafègardiner til kjøkkenet mitt (kjøper stort sett ferdigsydde gardiner ellers også da).

Bryr meg ikke om noen farger er inne eller ute så lenge jeg liker gardinene.

Nå har jeg jo ikke sett ditt kjøkken, men sånn umiddelbart ville jeg nok valgt noen lyse gardiner, kanskje med litt mønster i.

Endret av Yamaha
Gjest Gjesta
Skrevet
Vurderer å kjøpe meg nye kjøkkengardiner, men er så usikker på hva slags stil jeg skal velge. Er det noe som er spes "in" eller populært når det gjelder kjøkkengardiner?

Fargen på kjøkkenet er gult med hvit innredning.

Kjøper dere ferdige "cafè-gardiner" , trådgardiner - eller syr dere selv?

Kanskje det er fint med bare liftgardin i spreke farger? Jeg har rødrutete nå, og vil ha noen lysere til sommeren.

Tips, anyone?

Jeg har liftgardin i "natur" farge :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er cafégardiner?

Gardiner som er 'delt i to'!

KAppe øverst, og to gardiner/kapper nederst som henges midt på vinduet ca.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har selv gardiner, som henger en lengde rett ned på hver sin side, pluss at jeg har persienner som alltid er halvveis nede.

Syns også det er veldig fint med liftgardiner.

HVa som passer best hos deg kommer jo helt an på hvordan kjøkkenet ditt er egentlig..

Om vinduet er over kjøkkenbenken hadde jeg nok godt for liftgardiner tror jeg, om vinduene er fritt slik som mine så syns jeg kombinasjon med gardiner og perisenner er finest.

Enten kan du jo velge en knæsj farge, om du kjører hele kjøkkenet ditt i det.. F.eks lime.. Det frisker veldig opp.

Ellers så hadde jeg gått for en nøytral lys en nå på sommeren.

Gjest synseren
Skrevet

Jeg har kappe jeg. Lyst og lettvindt.

• 1 år senere...
Skrevet
Jeg har liftgardin i "natur" farge :)

Godt vi fekk oppklara dette :-) Hehe

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi har en hvit liftgardin med tverrstriper i samme farge som stoffet, kjøpt på Ikea. Jeg skjønner meg ikke helt på disse kafégardinene - jeg vil ha noe som slipper inn mest mulig lys. Og kjøkkenet er ikke der jeg har mest behov for skjerming i hverdagen. I tillegg syns jeg det ser litt gammelmodig ut.

Skrevet

Jeg liker det enkelt. Kan ikke fordra typiske mønstrete kjøkkengardiner med epler på eller noe sånt. Vi har hvite gardiner, med en bord av noe heklet midt i og på den ene kanten. Synes det er enkelt og stilrent og passer til alt. Over en kjøkkenbenk hadde jeg nok også valgt lift, for å unngå søl, men våre kjøkkenvinduer er ikke over noen benk så da synes jeg det er litt pent når de henger nedenfor vinduet.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Godt vi fekk oppklara dette :-) Hehe

Så godt at du tenker på det nesten halvannet år etter svaret? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...