Gå til innhold

Har han mistet gnisten eller overtenker jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og kjæresten min har et langdistanseforhold. Vi har ikke møttes på åtte måneder, og denne helgen skulle vi endelig sees. Planen var at han skulle komme fredag og dra søndag. Planen var laget for lenge siden. Plutselig sa han han at han heller vil komme lørdag, fordi han har jobbet mange dager på rad, er sliten og vil slappe av i dag (fredag).

Jeg synes det var litt rart. Før kunne vi reise til hverandre rett etter jobb, selv om vi begge var slitne og hadde jobbet mange dager på rad. Nå føles det mer som at det handler om vilje enn energi. Han vet jo at han kan slappe av her også, og jeg er ikke en person som lager problemer – tvert imot, jeg prøver å være støttende og bidra med mat og ro.

Det gjør meg skuffet at vi da bare får rundt 24 timer sammen i stedet for hele helgen. Jeg føler meg såret, og det får meg til å lure: overtenker jeg? Er jeg needy? Eller er det grunn til å føle at han kanskje ikke er like interessert lenger?

Anonymkode: 916a8...b1c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sett hverandre på åtte måneder, også korter han ned en allerede kort helg? Synes ikke det virker som et bra tegn. Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor mange ganger har dere egentlig møttes?

Anonymkode: 5766c...721

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor lang avstand er det mellom dere egentlig? Hadde aldri taklet å vente i 8 måneder. Takler så vidt 14 dager... vi sees egentlig hver helg, og det er kjipt det også... forstår ikke at du holder ut....

Anonymkode: f8e4a...992

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg og kjæresten min har et langdistanseforhold. Vi har ikke møttes på åtte måneder, og denne helgen skulle vi endelig sees. Planen var at han skulle komme fredag og dra søndag. Planen var laget for lenge siden. Plutselig sa han han at han heller vil komme lørdag, fordi han har jobbet mange dager på rad, er sliten og vil slappe av i dag (fredag).

Jeg synes det var litt rart. Før kunne vi reise til hverandre rett etter jobb, selv om vi begge var slitne og hadde jobbet mange dager på rad. Nå føles det mer som at det handler om vilje enn energi. Han vet jo at han kan slappe av her også, og jeg er ikke en person som lager problemer – tvert imot, jeg prøver å være støttende og bidra med mat og ro.

Det gjør meg skuffet at vi da bare får rundt 24 timer sammen i stedet for hele helgen. Jeg føler meg såret, og det får meg til å lure: overtenker jeg? Er jeg needy? Eller er det grunn til å føle at han kanskje ikke er like interessert lenger?

Kjæresten min og jeg har også hatt noen sånne "runder" og begge har blitt skuffet fordi den andre har endret noe. Men når vi har snakket om det er det jo tydelig at det er fordi man rett og slett er veldig sliten. Man vil ikke være en utslitt og dårlig utgave av seg selv og skuffe den andre. Man vil ikke kjede den andre. Man vil kanskje bare sove eller ligge på sofaen og se dritt på tv. Men alfa omega er kommunikasjon. Og noen ganger må man lære at det er helt OK å bare sameksistere og lære at den andre faktisk ikke forventer en dritt. Kjæresten min brukte nesten 2 år på å lære og akseptere at jeg synes det er helt OK at han er sliten og ikke gjør noe med meg. Bare er sammen med meg. Han var nesten sjokkert over at jeg syntes det var flott om han bare lå på fanget mitt ubarbert og sov......

Anonymkode: 34aad...059

Skrevet

Jeg hadde følt meg avvist om dette skjedde meg..

Er 24 timer hver 8.mnd nok liksom 😬

Anonymkode: 8cbca...931

Skrevet

Hvor langt unna bor han? Jeg hadde et avstandsforhold med en som bodde 7000 km unna meg, på et annet kontinent. Vi møttes på midten for en helg minst en gang i måneden, i tillegg til lengre besøk. Nå er vi gift og bor sammen.

Anonymkode: 4bdc1...a03

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Høres ut som han ikke er like involvert i dette forholdet som det du er 🤔 Bare det at dere ikke har sett hverandre på 8 mnd er et gigantisk rødt flagg, synes jeg 😬 Hadde han virkelig ville være sammen med deg, så hadde han prioritert tid på det. 

Til sammenligning bor jeg litt over 1 times kjøretur unna kjæresten min. Når vi datet, så ville vi begge treffe hverandre så ofte som mulig. Noe som betydde så og si hver helg. 

Så hvorfor gidder du egentlig gå i denne døde runddansen? 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spesielt. 

8 mnd?!

Hadde ikke orket ha det slik. Bedre være singel da.

Anonymkode: c0bcb...607

• Nyttig 1
Skrevet

Hva slags forhold er dette når dere ikke har sett hverandre på 8 måneder? Høres ikke ut som et forhold for meg dessverre 

Anonymkode: 4be7c...1c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...