AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:59 #1 Skrevet fredag kl 14:59 Jeg sitter med ett hus som ved ett salg vil gi meg ca 5mill. Jeg vurderer å selge for så å ha pengene i banken evt ett annet sikkert sted og leie bolig selv. Blir det krig og boligen blir bombet, så er alle penger tapt. Forsikringsselskapene har jo forsikret seg om at da frafaller forsikringen. Jeg har både barn og barnebarn som evt kan nyte godt av de pengene om vi f.eks. må rømme. Vi bor svært nær ett av stedene som garantert vil bli bombet eller ødelagt på annet vis. Jeg tenker veldig mye på dette og det bekymrer meg mer enn noen nær meg vet om. Jeg frykter for barn og barnebarn, men litt meg selv også. Er dette en lur ide eller ikke? Anonymkode: 3d1cf...0c2 1 3
forkjølajente Skrevet fredag kl 15:02 #2 Skrevet fredag kl 15:02 Hvis det blir krig så hjelper det veldig lite å ha 5 millioner i banken.. 24 12
Gidavmeg Skrevet fredag kl 15:03 #3 Skrevet fredag kl 15:03 Jeg synes det er en dårlig idé. I en krisesituasjon kan det jo skje noe med pengene og. Jeg synes du skal snakke med noen om disse tankene 14 11
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:08 #4 Skrevet fredag kl 15:08 Med mindre du har disse 5 millionene under madrassen er det vanskelig hvis Internett og minibanker forsvinner. Du får håpe det ikke blir inflasjon Anonymkode: 1949f...ae8 10 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:15 #5 Skrevet fredag kl 15:15 Hvor tenker du 5 millioner er trygt dersom Norge blir invadert? Du får selge huset og bygge deg en bunkers under bakken i skauen slik motstandsbevegelsen gjorde for å overleve🤷♀️ Fylle den opp med hermetikk for resten av pengene. Anonymkode: b6495...89b 9 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:16 #6 Skrevet fredag kl 15:16 Dårlig idé. Om vi kommer dit at privatboliger i Norge bombes er vel ikke banken eller madrassen trygge heller. Høres ut som du sliter med angst om dette er noe du genuint vurderer, kan være lurt å snakke med noen om det eller jobbe med å endre tankemønster. Anonymkode: ad601...705 16 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:17 #7 Skrevet fredag kl 15:17 Skulle ønske jeg hadde slike "problemer". Istedenfor har jeg kronisk utmattelse, dårlig økonomi, ikke noe hus, og ekstreme tannproblemer med tannlegeskrekk som ikke gjør det noe bedre. Har du alltid hatt en følelse av usikkerhet, uansett hvor sikker situasjonen din har vært? For problemet er ikke reelt. Anonymkode: 8af8b...9c4 3 6 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:18 #8 Skrevet fredag kl 15:18 Hvis du har leilighet i Kyiv så forstår jeg deg. Er det i Norge så bør du snakke med fastlegen om tankene dine, da tror jeg du er i ferd med å utvikle en angstlidelse. Ingen skam i det. At angst og bekymring tar overhånd kan skje den beste. Anonymkode: 771ab...0b5 12 3 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:18 #9 Skrevet fredag kl 15:18 Tror dette må være noe av det teiteste jeg har lest på lenge. Anonymkode: 924a8...33d 8 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:27 #10 Skrevet fredag kl 15:27 Hva skjer med inflasjon og den norske kronen i tilfelle krig? Statens garanti for sparekontoer i tilfelle banker går konkurs eller ødelegges av krig gjelder kun opptil 2 millioner kr. I tilfelle krig er det nok heller ikke sikkert at staten overlever i sin nåværende form. Dvs statens garanti heller ikke overlever. I ytterste fall er det vel kun hermetikk, utstyr, gode soldater, våpen og ammo som har verdi i krig? Anonymkode: 016e2...165 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:05 #11 Skrevet fredag kl 16:05 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvis du har leilighet i Kyiv så forstår jeg deg. Er det i Norge så bør du snakke med fastlegen om tankene dine, da tror jeg du er i ferd med å utvikle en angstlidelse. Ingen skam i det. At angst og bekymring tar overhånd kan skje den beste. Anonymkode: 771ab...0b5 De leilighetene i Kyiv var jo beboelige de også frem til de ble bombet. Samme kan skje med boligen din og min også. Verden er urolig og jeg blir ikke overrasket om det blir krig og Norge bombes. Det er nok en angst, men den er jo rasjonell iom at verden er så usikker. Tenker mye på dette og følger med i media så godt jeg kan. Takk for svar 😊 Anonymkode: 3d1cf...0c2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:05 #12 Skrevet fredag kl 16:05 At forskjellige mennesker har forskjellige tanker og bekymringer er vel ikke noe rart. Du bør gjøre noe du er rimelig komfortabel med selv. Det går selvfølgelig an å gjøre som du tenker, men i stedet for å ha alle pengene i banken, kunne du jo kjøpe en liten billig hytte et lite sted innerst i en Vestlandsfjord der ingen ville finne på å bombe, og ha dette som et "tilfluktssted". Så ville jeg ha kjøpt noen gull/sølvmynter for noen hundre tusen og hatt som reserve betaling/byttemiddel. Disse ruster ikke, de vil høyst sannsynlig også bare øke i verdi, du kan legge de i en boks og grave de ned et sted (f.eks. i nærheten av hytten din på et lite sted) og som bare du og eventuelt et barn vet om hvor er. En kasse med beredskapsmat og ting er selvfølgelig nødvendig å ha. Litt bensin og et strømaggregat hvis du har råd. Anonymkode: 2bb63...bce 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:06 #13 Skrevet fredag kl 16:06 forkjølajente skrev (1 time siden): Hvis det blir krig så hjelper det veldig lite å ha 5 millioner i banken.. Kan jo ha de ett annet sted evt grave de ned. Vet dette høres dumt ut, men klarer ikke tenke på noe annet akkurat nå i kveld. Takk for svar 😊 Anonymkode: 3d1cf...0c2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:10 #14 Skrevet fredag kl 16:10 Slapp av, det blir ikke bombing av Norge. Ingen er tjent med det. Anonymkode: a5d64...d94 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:10 #15 Skrevet fredag kl 16:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At forskjellige mennesker har forskjellige tanker og bekymringer er vel ikke noe rart. Du bør gjøre noe du er rimelig komfortabel med selv. Det går selvfølgelig an å gjøre som du tenker, men i stedet for å ha alle pengene i banken, kunne du jo kjøpe en liten billig hytte et lite sted innerst i en Vestlandsfjord der ingen ville finne på å bombe, og ha dette som et "tilfluktssted". Så ville jeg ha kjøpt noen gull/sølvmynter for noen hundre tusen og hatt som reserve betaling/byttemiddel. Disse ruster ikke, de vil høyst sannsynlig også bare øke i verdi, du kan legge de i en boks og grave de ned et sted (f.eks. i nærheten av hytten din på et lite sted) og som bare du og eventuelt et barn vet om hvor er. En kasse med beredskapsmat og ting er selvfølgelig nødvendig å ha. Litt bensin og et strømaggregat hvis du har råd. Anonymkode: 2bb63...bce Vestlandsfjord ja, det kunne vært noe. Får nok ikke med med mine etterkommere dit. Vi bor på tjukkeste Østlandet. Jeg har fylt opp med en enorm mengde ved, så om strømmen går så skal vi ikke fryse ihjel de første vintrene. Varme mat/vann kan vi også på vedovnen. Gull er nok lurt å ha, men da må jeg først få kapital til det. Takk for svar 😊 Anonymkode: 3d1cf...0c2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:10 #16 Skrevet fredag kl 16:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med mindre du har disse 5 millionene under madrassen er det vanskelig hvis Internett og minibanker forsvinner. Du får håpe det ikke blir inflasjon Anonymkode: 1949f...ae8 Inflasjon kan skje ja. Får bare håpe det aldri blir krig i vårt land. Takk for svar 😊 Anonymkode: 3d1cf...0c2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:11 #17 Skrevet fredag kl 16:11 Selg hus og kjøp leilighet i portugal. Det er så langt unna Russland du kommer i Europa. Anonymkode: 46246...370 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:12 #18 Skrevet fredag kl 16:12 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tror dette må være noe av det teiteste jeg har lest på lenge. Anonymkode: 924a8...33d Ja, da er jeg vel teit da. Kan jo hende du har noe du har angst for også og som andre vil anse som teit. Tenk på det du. Takk for svar likevel Anonymkode: 3d1cf...0c2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:13 #20 Skrevet fredag kl 16:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selg hus og kjøp leilighet i portugal. Det er så langt unna Russland du kommer i Europa. Anonymkode: 46246...370 Kunne virkelig vært noe det ja, men det er mine etterkommere som mest sannsynlig ikke flytter med meg. Anonymkode: 3d1cf...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå