Gå til innhold

Tidlige bekkenproblemer som gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nærmer meg graviduke 20 og kjenner at det er voldsomt belastende å være på jobb for tiden. Jobben er varierende utifra hvor travelt det er, men likevel er jeg alltid sengeliggende når jeg kommer hjem.. har også en jente på 2 år og .7 mnd som jo trenger mammaen sin når hun hentes i barnehagen. Fastlegen har allerede foreslått å gå gradert, men har ville prøve å jobbe man-fredag og heller se det ann ift tilrettelegging på jobb. Merker at uansett hvordan jeg vrir å vender

på det, vil ikke noe fungere. Kan ha smerter så tidlig som klokken 10.. noen andre i samme sko?

Anonymkode: 5bfb9...adc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som hjalp meg var sklilaken i senga, gravidpute i senga, sitte på stor pilatesball i stedet for stol. Legge meg ned med beina opp (90 grader i hoftene) når jeg kjente at det ble mye. Tok mye heis i stedet for trapper. Hørte flere podcaster med Britt Stugu, fysioterapeut som har brukt hele livet til å jobbe med og forske på bekkenleddsmerter. God bedring! Og jeg var faktisk verst i andre trimester, klart bedre i tredje. Så det går an det og😊 Og prøv å ta tak hvis du har symptomer på angst og depresjon, det gir dårligere prognose for bekkenleddsmertene. 

Anonymkode: 9e58c...da5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sm pga bekkenet fra uke 7... Fysio, vanntrening og bbhugmes gravidpute var redningen her, i tillegg til periodevis krykker. Det bedret seg litt når hodet festet seg.

Anonymkode: 035ed...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt bekkenløsning hver gang, tidligere for hver gang, med 4. var det faktisk første tegn på graviditet. 🤣

Jeg fikk veldig god hjelp av fysio, hadde flere timer i uken med behandling, hjalp veldig på jobb. Og hadde litt tilrettelegging i tillegg. Også tilpasset jeg trening. Med alt det gikk det fint til fødsel. 

Anonymkode: 7bbf8...667

AnonymBruker
Skrevet

Finn en fysioterapeut eller osteopat som er spesialist på kvinnehelse og slyngetrening. Det skal visstnok ha veldig god effekt ifølge ei venninne. 

Anonymkode: 056d9...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...