Gå til innhold

Psykologer som har skiftet jobb / omskolert seg hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid hørt at man har mange forskjellige jobbmuligheter som psykolog dvs at man kan passe inn andre plasser enn bare i helsevesenet, så bare lurer på om noen KG brukere har noen erfaringer?

Anonymkode: 66f7c...fb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. 

Anonymkode: fe40d...941

AnonymBruker
Skrevet

Vet enkelte går fra voksen til barn, som jeg spesifikt vet om, på grunn av at det er mer stress (noe blir utbrent av det) i voksen psykriatri (trusler om at en har begått rasisme, anmeldelser, hat og represalier fra folk som ikke liker det som blir skrevet ned) Samme gjelder i overgang lege til psykiatri (en person jeg også spesifikt vet om), hvor folk ikke takler stresset vanlig sykehus kan ha - disse igjen kan ha preferanse til å jobbe med barn, ettersom voksen psykiatri kan være stressende

Anonymkode: 12449...d8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vet enkelte går fra voksen til barn, som jeg spesifikt vet om, på grunn av at det er mer stress (noe blir utbrent av det) i voksen psykriatri (trusler om at en har begått rasisme, anmeldelser, hat og represalier fra folk som ikke liker det som blir skrevet ned) Samme gjelder i overgang lege til psykiatri (en person jeg også spesifikt vet om), hvor folk ikke takler stresset vanlig sykehus kan ha - disse igjen kan ha preferanse til å jobbe med barn, ettersom voksen psykiatri kan være stressende

Anonymkode: 12449...d8c

Men dette er fortsatt helsevesenet. 

Anonymkode: fe40d...941

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange jobber i organisasjon, ledelse, HR, utvikling, driver selskaper, osv osv. Ikke alle psykologer jobber klinisk, nei. 

Anonymkode: 42eb7...f2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange muligheter. Man kan f eks jobbe i:

- Politiet

- Departement eller direktorat

- Privat

- Kommune, men planarbeid, veiledning, klinisk arbeid

- Rettsvesenet, som sakkyndig

- Barnevernet 

- Bedrifter eller organisasjoner som leder eller i HR

Anonymkode: b06b2...24d

Skrevet

Forsvaret, idrett, konsulenthus hvor de jobber med arbeidsprosesser, samt en flyvertinne. Kan også fungere som prosjektleder 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale familievernkontoret. Likte meg kjempegodt der. Eller privat

Anonymkode: 10d82...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...