Gå til innhold

Psykologer som har skiftet jobb / omskolert seg hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid hørt at man har mange forskjellige jobbmuligheter som psykolog dvs at man kan passe inn andre plasser enn bare i helsevesenet, så bare lurer på om noen KG brukere har noen erfaringer?

Anonymkode: 66f7c...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. 

Anonymkode: fe40d...941

Skrevet

Vet enkelte går fra voksen til barn, som jeg spesifikt vet om, på grunn av at det er mer stress (noe blir utbrent av det) i voksen psykriatri (trusler om at en har begått rasisme, anmeldelser, hat og represalier fra folk som ikke liker det som blir skrevet ned) Samme gjelder i overgang lege til psykiatri (en person jeg også spesifikt vet om), hvor folk ikke takler stresset vanlig sykehus kan ha - disse igjen kan ha preferanse til å jobbe med barn, ettersom voksen psykiatri kan være stressende

Anonymkode: 12449...d8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vet enkelte går fra voksen til barn, som jeg spesifikt vet om, på grunn av at det er mer stress (noe blir utbrent av det) i voksen psykriatri (trusler om at en har begått rasisme, anmeldelser, hat og represalier fra folk som ikke liker det som blir skrevet ned) Samme gjelder i overgang lege til psykiatri (en person jeg også spesifikt vet om), hvor folk ikke takler stresset vanlig sykehus kan ha - disse igjen kan ha preferanse til å jobbe med barn, ettersom voksen psykiatri kan være stressende

Anonymkode: 12449...d8c

Men dette er fortsatt helsevesenet. 

Anonymkode: fe40d...941

• Liker 1
Skrevet

Mange jobber i organisasjon, ledelse, HR, utvikling, driver selskaper, osv osv. Ikke alle psykologer jobber klinisk, nei. 

Anonymkode: 42eb7...f2d

• Liker 1
Skrevet

Veldig mange muligheter. Man kan f eks jobbe i:

- Politiet

- Departement eller direktorat

- Privat

- Kommune, men planarbeid, veiledning, klinisk arbeid

- Rettsvesenet, som sakkyndig

- Barnevernet 

- Bedrifter eller organisasjoner som leder eller i HR

Anonymkode: b06b2...24d

Skrevet

Forsvaret, idrett, konsulenthus hvor de jobber med arbeidsprosesser, samt en flyvertinne. Kan også fungere som prosjektleder 

Skrevet

Jeg vil anbefale familievernkontoret. Likte meg kjempegodt der. Eller privat

Anonymkode: 10d82...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...