Colargol Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har sett at de har mousse i butikken nå som er nesten ferdiglaget, fikk smake den hos en venninne for litt siden og den var kjempegod! Men den finnes bare med sjokolade og sjokolade med daim! Nå lurer jeg på om det er noen som har oppskrifter på mousse med andre smaker? Mer med typisk jorbær,appelsin feks.?
Lula Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Mousse med frukt er vel det samme som fromasj. Her er en grunnoppskrift fra Tine sine sider http://www.tine.no/oppskrift/20041/
Theka Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Jordbær mousse (4 porsjoner) 175 g frosne jordbær 1 dl sukker 2 eggehviter 1 1/2 dl yoghurt naturell Halvtinede jordbær og sukker puttes i en blender eller lignende, til det er blitt en mos. Pisk eggehvitene stive. Bland så jordbærmosen, yoghurten og stivpiskede eggehviter. Hell blandingen i en form, og la den fryses der i ca 2 timer, men husk å rør rundt ett par ganger under frysetiden. Hvis moussen er vedlig hardt frosset, bør den taes ut av fryseren i god tid, så den kan bli mykere ved servering. Server med pisket krem. Håper det smaker
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Jordbær mousse (4 porsjoner) 175 g frosne jordbær 1 dl sukker 2 eggehviter 1 1/2 dl yoghurt naturell Halvtinede jordbær og sukker puttes i en blender eller lignende, til det er blitt en mos. Pisk eggehvitene stive. Bland så jordbærmosen, yoghurten og stivpiskede eggehviter. Hell blandingen i en form, og la den fryses der i ca 2 timer, men husk å rør rundt ett par ganger under frysetiden. Hvis moussen er vedlig hardt frosset, bør den taes ut av fryseren i god tid, så den kan bli mykere ved servering. Server med pisket krem. Håper det smaker ← Denne må da være super å ha liggende i fryseren til man får uventet besøk?
Theka Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Denne må da være super å ha liggende i fryseren til man får uventet besøk? ← Jupp. Har en ferdig liggende i fryseren nå, og jeg får ikke besøk før i påska.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Jupp. Har en ferdig liggende i fryseren nå, og jeg får ikke besøk før i påska. ← Da skal jeg prøve å lage denne, og så skal jeg prøve å lage en porsjon der jeg bytter ut sukker med enten fruktose eller isomalt
Lula Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Jeg ville ikke hatt en slik mousse liggende i fryseren mye mer enn noen dager. Det blir fort "fryser-smak" paa den. Bare et tips
Colargol Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2006 Dette hørtes godt ut Theka, har handlet inn i dag for jeg får besøk i morra!! Fant mye bra på tine.no også, men kan jo ikke lage alt på en gang da tror jeg vi få vondt i magen gitt! Men tusen takk! Har prøvd å lete på nett selv skjønner dere men har for det meste funnet med sjokkis ol.! Men takk til Theka og Lula!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå