Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett at de har mousse i butikken nå som er nesten ferdiglaget, fikk smake den hos en venninne for litt siden og den var kjempegod! Men den finnes bare med sjokolade og sjokolade med daim!

Nå lurer jeg på om det er noen som har oppskrifter på mousse med andre smaker? Mer med typisk jorbær,appelsin feks.? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordbær mousse (4 porsjoner)

175 g frosne jordbær

1 dl sukker

2 eggehviter

1 1/2 dl yoghurt naturell

Halvtinede jordbær og sukker puttes i en blender eller lignende, til det er blitt en mos.

Pisk eggehvitene stive.

Bland så jordbærmosen, yoghurten og stivpiskede eggehviter.

Hell blandingen i en form, og la den fryses der i ca 2 timer, men husk å rør rundt ett par ganger under frysetiden.

Hvis moussen er vedlig hardt frosset, bør den taes ut av fryseren i god tid, så den kan bli mykere ved servering. Server med pisket krem.

Håper det smaker

Gjest Gjesta
Skrevet
Jordbær mousse (4 porsjoner)

175 g frosne jordbær

1 dl sukker

2 eggehviter

1 1/2 dl yoghurt naturell

Halvtinede jordbær og sukker puttes i en blender eller lignende, til det er blitt en mos.

Pisk eggehvitene stive.

Bland så jordbærmosen, yoghurten og stivpiskede eggehviter.

Hell blandingen i en form, og la den fryses der i ca 2 timer, men husk å rør rundt ett par ganger under frysetiden.

Hvis moussen er vedlig hardt frosset, bør den taes ut av fryseren i god tid, så den kan bli mykere ved servering. Server med pisket krem.

Håper det smaker

Denne må da være super å ha liggende i fryseren til man får uventet besøk? :sikle:

Skrevet
Denne må da være super å ha liggende i fryseren til man får uventet besøk? :sikle:

Jupp.

Har en ferdig liggende i fryseren nå, og jeg får ikke besøk før i påska.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jupp.

Har en ferdig liggende i fryseren nå, og jeg får ikke besøk før i påska.

Da skal jeg prøve å lage denne, og så skal jeg prøve å lage en porsjon der jeg bytter ut sukker med enten fruktose eller isomalt :)

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en slik mousse liggende i fryseren mye mer enn noen dager. Det blir fort "fryser-smak" paa den.

Bare et tips ;)

Skrevet

Dette hørtes godt ut Theka, har handlet inn i dag for jeg får besøk i morra!! :)

Fant mye bra på tine.no også, men kan jo ikke lage alt på en gang da tror jeg vi få vondt i magen gitt! :forvirret::ler:

Men tusen takk! :)

Har prøvd å lete på nett selv skjønner dere men har for det meste funnet med sjokkis ol.!

Men takk til Theka og Lula! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...