Gå til innhold

Hva synes du om navnet Rigmor?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som en gammel dame på 90 år.

Anonymkode: f0989...5fb

Synes dette er så tullete å si. Hun har jo vært barn en gang. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hva anser du som tullenavn? For meg er Rigmor et tullenavn.

Javel. Slike navn som blir tatt bare fordi det høres kult ut i foreldrenes hode. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker litt «hardt», men også koselig. 

Anonymkode: 3fa3e...950

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 20.16):

Liker ikke i det hele tatt. Har aldri likt mitt eget navn heller, som er Ragnhild / Gunnhild type navn. Var alltid veldig misunnelig på alle Hanne, Camilla, Miriam, Line, Kristine, Tone. Syntes alle hadde fine navn, bortsett fra meg. Så tenk litt på den som skal bære navnet, ikke bare at du synes det er kult. 

Anonymkode: 573bd...e35

Jeg har også et sånt navn som du nevner og er meget fornøyd og takknemlig for at foreldrene mine ikke kalte meg Camilla. Såpass mye tenkte de faktisk på meg.

Anonymkode: 99357...de6

• Liker 4
Skrevet

Rigmor er kult, synes jeg!

Anonymkode: 927d2...c09

• Liker 2
Skrevet
Amantha skrev (4 timer siden):

Synes dette er så tullete å si. Hun har jo vært barn en gang. 

Ja, på begynnelsen av 1900-tallet. Det er ingen av dagens barn som har dette navnet.

Du forstår at du gjør ungen til et mobbeoffer med et slikt navn?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, på begynnelsen av 1900-tallet. Det er ingen av dagens barn som har dette navnet.

Tull. Man blir ikke mobbeoffer fordi man heter Rigmor

Anonymkode: 1841a...c35

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan hete Nora, Lukas og Håkon og være mobbeoffer. Man må styrke barnas selvfølelse til å stå imot negativitet og til å være trygg i seg selv.. så vil eventuelle kommentarer om navn prelle av.

Dessuten vokser navn på en, og når man kjenner en som heter navnet blit det fint fordi personen er fin 

Anonymkode: 402b8...bf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vel. Ikke mange gitt  IMG_4915.thumb.png.749186cf9b84f048483d30dc7cb632a3.png

Men et kult navn er det. 

Anonymkode: 3b6e3...748

År der 3 eller færre har fått navnet vises som 0, så det er nok flere enn det ser ut som.

Ja, det er ikke så mange som før, men det er ikke et utdatert navn som noen prøver å påstå

Skrevet

Til og med Rigfar er finere. 

Anonymkode: 265da...c14

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 16.29):

Jeg har begynt å vurdere det. Det er oppkalling etter en gammel slektning. Er ikke det litt kult navn egentlig?

Anonymkode: 1c706...47d

Et veldig koselig navn syntes jeg. Alle jeg vet om med det navnet er morsomme og gode varme personer 

Anonymkode: 7f544...5b3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man kan ikke kalle et barn Rigmor i 2025. Se for dere kommentarene på skolen? 🥲 

I 1980 kunne det kanskje funka, men alt etter den tid. NEI.

Anonymkode: 49487...7c8

Jeg mener omvendt, tror det er mer brukbart i dag enn i 1980. De fleste som heter Rigmor i dag er 70+, og dermed nærmer navnet seg perioden der de fleste som heter det, er døde, og da blir navnet mer brukt igjen. Sånn er det med de fleste navn - de framstår som brukbare igjen når "alle" som heter det, er døde.

Ikke mitt favorittnavn, men et helt OK navn å bruke. Tror absolutt ikke man blir mobbeoffer av det, som enkelte påstår. I dag får jo unger så mange snåle navn at dagens barn er vant til veldig mye forskjellig.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, på begynnelsen av 1900-tallet.

Rigmor Aasrud er i dag er 65 år, altså etter begynnelsen på 1900-tallet. Her er lenke:  https://www.stortinget.no/no/Representanter-og-komiteer/Representantene/Representant/?perid=RIAJ

Hun har en stor politisk bakgrunn (Ap), og det er litt rart at man har glemt henne. 
Men hvis Ts kaller ungen sin for Rigmor, så blir jo det et av dagens barn.

Nei. Det forstår jeg ikke. Vanlig er det jo at det ikke nødvendigvis er barna som sier noe, men foreldrene. 

Endret av Amantha
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

År der 3 eller færre har fått navnet vises som 0, så det er nok flere enn det ser ut som.

Ja, det er ikke så mange som før, men det er ikke et utdatert navn som noen prøver å påstå

Fordi 3 barn i et land med 5 millioner mennesker er fryktelig mange mener du?

• Liker 2
Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 time siden):

De fleste som heter Rigmor i dag er 70+, og dermed nærmer navnet seg perioden der de fleste som heter det, er døde, og da blir navnet mer brukt igjen.

Levealderen for norske kvinner er i snitt 85 år. Hvis de er 70, så er det altså en hel generasjon til før de dør ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet det, men MANGE er det ikke. Mellom 0 og 3. Og jeg tror ikke 3 jenter har fått navnet Rigmor hvert år heller. 

Anonymkode: 3b6e3...748

• Liker 1
Skrevet

Grusomt

Anonymkode: 85251...b3f

• Liker 2
Skrevet

Vaktmester eller psykisk syk. Men for all del. :knegg:

Anonymkode: 87e64...810

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 16.29):

Jeg har begynt å vurdere det. Det er oppkalling etter en gammel slektning. Er ikke det litt kult navn egentlig?

Anonymkode: 1c706...47d

Da kan menn hete Rigfar. Rigmor og Rigfar er fine navn.

Skrevet

Jentegjengen Irmelin, Rigmor og Irene… 

Anonymkode: cb05c...c5a

Skrevet

Jeg tenker båtnavn. Men det er sikkert fordi mange båter er oppkalt etter en mor eller bestemor. Navn kommer og går. Men som mange nevner så er "mor"-delen litt sånn kallenavn aktig. "Annemor" osv. 

Anonymkode: ddc0a...a5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...