Gå til innhold

Hva synes du om navnet Rigmor?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forferdelig gammeldags. I samme gate som Dagmar, Reidunn, Borghild, Agnes etc.

Anonymkode: 19a80...0a9

Fridbjørg, Doris, Dagbjørg, Havild 

moderne en gang men grusomt nå

Anonymkode: dce2d...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint navn.  Vet også om en liten jente som heter det. Go for it!!! 🤩

Anonymkode: 402b8...bf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Liker ikke i det hele tatt. Har aldri likt mitt eget navn heller, som er Ragnhild / Gunnhild type navn. Var alltid veldig misunnelig på alle Hanne, Camilla, Miriam, Line, Kristine, Tone. Syntes alle hadde fine navn, bortsett fra meg. Så tenk litt på den som skal bære navnet, ikke bare at du synes det er kult. 

Anonymkode: 573bd...e35

Problemet er at de som får navn som er i tiden ender opp med navn som er "ute" om noen år. Søsteren min heter Hanna. Alle synes hun har så fint navn. Men tror meg navnet var ikke like fint for 60 år siden da hun fikk det. Da skulle alle hete Hege og Kjersti nemlig, navn som alle i dag unngår.

Anonymkode: b7921...232

Skrevet

Det gir assosiasjoner til en gammel dame, fordi det er et navn som er lite brukt på lang tid. Men det klinger fint, syns jeg. Jeg syns det er et koselig navn. Jeg ville lagt til et mellom navn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har begynt å vurdere det. Det er oppkalling etter en gammel slektning. Er ikke det litt kult navn egentlig?

Anonymkode: 1c706...47d

Klarer ikke se noe fint med rig-mor Rigmor. Nei huff.

Da er gamle navn som Anna ,Solveig, Dorothea mye finere 

Anonymkode: a1bec...b6b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fridbjørg, Doris, Dagbjørg, Havild 

moderne en gang men grusomt nå

Anonymkode: dce2d...282

Doris og Havild er skjønne navn det da! Kjør på med Rigmor og! 

Anonymkode: 72381...74a

Skrevet

Brynhild,Gunhild er vel de verste.  Da er Rigmor litt bedre faktisk. 

Skrevet

Koselig på en voksen dame. Men klarer ikke se for meg en baby/barn/ungdom som heter det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har begynt å vurdere det. Det er oppkalling etter en gammel slektning. Er ikke det litt kult navn egentlig?

Anonymkode: 1c706...47d

Finnes knapt mer kjerringnavn!! Grusomt.

Anonymkode: 46019...1f9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du skal gi fødsel til en femti år gammel kjærring, så kan du gjerne kalle henne Rigmor. 😁

Anonymkode: 0768e...0d9

Gi fødsel? 😂😂😂

Anonymkode: 703d8...4f3

• Liker 5
Skrevet

Stilig!! Kjenner ei relativt ung dame som heter det, og det er mye kulere å ha et slikt navn enn å være Emma F. eller Sofie K...... 

Anonymkode: e28f3...d1c

• Liker 2
Skrevet

Ikke mitt favorittnavn, men fullt brukbart. Synes det er kult at noen tør å velge noe annet enn Nora og Emma og Lea og lignende navn som har vært populære de siste 30 åra.

Anonymkode: d07e0...e4d

• Liker 2
Skrevet

Tenker på båten her.

Anonymkode: f2b05...01f

Skrevet

Syns det er ganske kult! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brynhild,Gunhild er vel de verste.  Da er Rigmor litt bedre faktisk. 

Jeg synes Gunhild er kjempefint! 

Anonymkode: 6841a...a7f

• Hjerte 1
Skrevet

Første reaksjon er at det er forferdelig gammeldags. Men samtidig så synes jeg det snart er på tide å komme seg videre fra Emma, Sofia og Leah, så hvorfor ikke Rigmor, egentlig. Jeg kjenner faktisk en liten Harriet. Første jeg tenkte da jeg hørte det var at det føltes gammeldags og uvant. Stikkordet var nok mest uvant, for nå oppleves det helt naturlig og ikke rart i det hele tatt. Sannsynligvis blir det det samme med Rigmor. Litt uvant til å begynne med, fordi det er et navn som har vært lite brukt lenge, og så venner man seg til det og det er ikke rart i det hele tatt.

Anonymkode: 09eba...607

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Første reaksjon er at det er forferdelig gammeldags. Men samtidig så synes jeg det snart er på tide å komme seg videre fra Emma, Sofia og Leah, så hvorfor ikke Rigmor, egentlig. Jeg kjenner faktisk en liten Harriet. Første jeg tenkte da jeg hørte det var at det føltes gammeldags og uvant. Stikkordet var nok mest uvant, for nå oppleves det helt naturlig og ikke rart i det hele tatt. Sannsynligvis blir det det samme med Rigmor. Litt uvant til å begynne med, fordi det er et navn som har vært lite brukt lenge, og så venner man seg til det og det er ikke rart i det hele tatt.

Anonymkode: 09eba...607

Alt er bedre enn Emma, Sofia og Leah. 

Liker godt navn som Harriet, Martha og Åse.

Sliter mer med Rigmor men venner seg vel til det. 

Anonymkode: b7921...232

Skrevet

Synes det er litt hardt og maskulint, og veldig gammelmodig. Jeg liker gamle, klassiske navn egentlig, men Rigmor sliter jeg litt med…

• Liker 1
Skrevet

Utdatert

Anonymkode: f63d7...4cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Utdatert

Anonymkode: f63d7...4cd

Det blir snart in...

Anonymkode: 402b8...bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...